zase tendenční autoforum plácá nesmysly. Nulové lokální emise znamenají výrazně čistší vzduch a méně hluku v oblastech s hustou dopravou, tj. ve městech a obcích, tam, kde je největší koncentrace lidí. Tito lidé jsou přímo otravováni ICE vozy, které stejně nastartované popojíždí v kolonách. Už by to mohlo pochopit i autoforum, není to tak složitá fyzika, když už se "odborníci" chtějí ohánět vědou.
no jo, další tradiční evropský moloch, s tradičním managamentem, čeká, až je čínská levná, kvalitní a technologicky vyspělá konkurence vymaže z mapy světla. Problém není v EV, problém je, že jsou drahá, respektive ty evropská jsou drahá, v číně stojí EV méne než fobie s htp, a je to mnohe lepší auto. Baterie jsou dnes za cenu, kdy 1kwh se blíží ke 100eur, tj. malobaterková auta do města už nemusí stál milion. Přechod na EV zabere max dekádu, ale jak byla ta reklama, vy z bosche, už u toho nebudete 😄
někdo objevil ameriku 😄 to jako vážně nevím, že TC obsahuje chladící média? Když už jsme u toho pranýřování, nejsou to jenom TC, ale i lednice, mrázáky jednotky chlazení, a to nejem v domech, ale i autech... Ty jsou stejně "neekologická", jak TC lol. Utekla vám někdy z lednice nebo mrazáku náplň? Mně teda ne a ani jsem o nikom neslyšel, pokud se dělá servis, normálně se odsaje, např. v autech naprosto normální věc. Stejně jako při servisu TC, nechápu, proč by to najednou měl být problém. Ledničku má doma skoro každý a klimu v autě prakticky taky, ale že bych na to téma viděl tak tendenční články, to ne. Mimochodem, i chladiva prochází vývojem a existují taková, která mají výrazně menší efekt na skleníkový efekt. Např. R32, které už ted nahrazuje populární R410A. Mají samozřejmě určité nevýhody jako např. hořlavost, ale nic, co by se nedalo technicky vyřešit. Takže nepanikař, TC je zatím to nejlepší, co máme.
to je zase výkřik. Boty i pračka se dají koupit kvalitní, jenom člověk musí trochu pohledat, ne vše, co se prodává v obuvnictví je kvalitní. Parkside je nářadí pro kutily a já s ním mám veskrze dobré zkušenosti, za tu cenu je kvalita dobrá. Chce někdo lepší? Ať si koupí Milwaukee, ale to by se asi autorovi článku protočili panenky nad tou cenou. Pračka i boty se dají i dnes koupit kvalitní, jenom člověk musí vědět, kde a co nakupovat.
já bych právě malou EV dodávku chtěl. Ale prodávat je za milion je totální úlet. To je skoro cena za teslu. Berlingo platilo vždycky za levného pracanta, teď se z toho snaží dělat hogofogo. Dneska už stojí 1kwh baterie kolem 3tis., takže 33kWh baterie bude stát do 100tis. Elektromotor je výrazně jednodušší než ty nové turbodiesely, takže by ty EV mohli stát minimálně stejně jako ty ICE. Jenže asi čekaj, až se začnou čínani vozit levný auta a pak se může jít celej citroen bodnout.
jako fajn suv, nikomu je neberu, ale co taky zase začít vyrábět praktická, užitečná a užitková auta. Jako byl roomster, citigo, dokker od Dacie, prostě malou dodávku. Jednoduché, solidní, festovní. Výbava mě nezajímá, design taky ne, motor taky ne, vlastně bych chtěl EV s malou baterkou, klidně do 30 kwh, dojezd mě nezajímá, hlavně ať se to dá rychle nabíjet a nestojí to majlant jako elektrické berlingo za milion,což je cena tesly 3. Nebo toho chci moc, když vlastně nic nechci?
paní má sice pravdu, ale kdybychom byli v tomto duchu důslední, museli bychom také zavřít všechny zimní stadiony a kluziště, s tím i všechny plavecké bazény a akvaparky. Ale i sauny, protože ty vytápět je také extrémně náročně a vlastně zbytečné. Otázka je, co nám pak zbyde, obzvláště v době, kdy je většina společnosti a zejména dětí přikovaných k počítačům a mobilům, všeobecně se řeší, jak přimět děti a mladou generaci více sportovat a utužovat vztah k přírodě. Pořád si myslím, že je lepší vzít děcka na hory a trochu si zalyžovat, udržet jejich schopnost se na lyžích nebo snowboardu nezabít, a při té příležitosti zažít něco jiného. Stejně tak jako někdy jindy zajít do krytého bazénu, do sauny, nebo na kluziště. Pravda je, že klima se mění a holt to lyžování nebude jako dřív, nižší areálu budou mít smůlu a lyžovat se bude jezdit jen do nejvyšších poloh nebo alp. A to ještě jen někdy, když zrovna napadne. A to mi pořád dává smysl. Na druhou stranu s autorkou souhlasím v tom, že zasněžování při nesmyslných podmínkách opravdu nedává smysl a měli bychom se toho vyvarovat. A spíš si udělat čas, když napadne sníh přírodní, ono to aspoň 1x za rok bude. Možná by taky stálo za to třeba v ten čas vyhlásit sněhové volno, aby si veřejnost mohla to lyžování v přírodě jet užít. To by mi dávalo smysl.
tady ale nebude problém s TC, ale s tím, že to má špatně navržené. Pláče na špatném hrobě, reklamace jde za projektantem, ale pokud ten článek není úplně smyšlený, tak z něj beztak vyplývá, že žádného neměl a prostě si obejdnal TC a montážní firmy ví kulový, ty chtěj jenom prodat. Takže za blb.. je akorát on
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
on někdy někdo tvrdit, te EV jsou 100% uhlíkově neutrální? O tom tedy nevím, zásadní výhodu EV jsou lokální nulové emise, nechápu, co na tom autor článku nechápe. I když si dneska většina majitelů EV nabíjí auto doma z domácí FVE, tak i kdybychom přijali tezi, že EV má komín někde v tušimicích, pořád je to řádově lepší řešení, protože lepší vysoký komín v Tušimicích než komín nad zemí v centru Prahy, nebo obecně měst a obcí. Ten komín je totiž navržený tak, aby se emise co nejlépe naředily a rozptýly, což jaksy s výfukem v centru Prahy logicky nejde. Proto jsou v centrech měst obrovské koncetrace NOx, prachu a hluku. To vše řeší EV prakticky dokonale, opět, co na tom kdo nechápe? V centrech měst tyto vysoké imise škodlivin přímo ovlivňuje velké počty obyvatel. Kdo to nechápe, ať si doma natáhne výfuk svého tédéí do obývaku a zkusí to vydržet aspoň půl hodiny. Kdy vydrží víc, vydrží to už navěky 😄
9 odpovědí