Jestli jel příliš rychle nebo ne, jestli jel rovně nebo zatáčel - zaprvé to nikde není zakázáno, zadruhé to tak trochu k lyžování patří a dá se to čekat.
Přeji mu, aby to ve zdraví přežil - a už si bude zatraceně dobře pamatovat, jak se má chovat.
🙏
Ale na druhé straně vidím chybu i u provozovatele:
Bezpečnostní síť musí být blbuvzdorná a musí v případě nouze zachytit i takového lyžaře. Může se totiž stát, že někdo třeba utrpí během jízdy úraz nebo nějaký jiný problém a do té sítě vletí nechtíc - a ona to prostě nezachránila. Takže možná 3-stupňová ochrana, ale prostě pořád nedostatečná.
Pokud ho navíc opakovaně viděli jezdit řekněme příliš rizikovým stylem, tak jak to že ho provozovatel neodchytil, nevaroval, popř. nesebral skipass? Snad by měl existovat nějaký provozní řád a také někdo, kdo dohlíží na dodržování...?
🤔
Každý má dodržovat pravidla bez ohledu jestli jejich dodržování někdo kontroluje, vina je na straně chlapce a ne provozovatele. Mne před pár lety srazil chlapec na lyžích na skoro prázdné sjezdovce. Otec jej nechal jet na hranici jeho schopností. Pomohli mi na nohy a rychle zmizeli ze sjezdovky bez toho , aby mi nechali kontakt. Takže jsem skončila bez odškodnění z jejich strany. Narazil na mne zezadu, takže jasná jeho vina.
Spousta pejskařů v přírodě pouští čokly na volno, aby prý si hráli se zvířátky, která prý to mají ráda a ráda se s čokly proběhnou.
Bohužel zákon volně běhající psy a kočky chrání a ostřelit je může jen myslivecká stráž a to za tak přísných podmínek, že je to prakticky vyloučeno.
Volně žijící zvířata v naší krajině mají tak omezený prostor že je div že přežívají a volně běhající čoklové a kočky je navíc pronásledují a nenechají v klidu.
Pokud máme kulturní bohatství, kterým jsou volně žijící zvířata předat svým dětem a vnukům je třeba přijmout zákon, který by umožňoval myslivcům a lesníkům odstřel volně běhajících psů a koček bez vyjímek jako je to u lišky obecné.
Je paradox a ostuda legislativy, že další ozdoba naší krajiny liška obecná, která prakticky výhradně loví hlodavce je bez milosti hubena včetně jejích mláďat po celý rok. Měla by naopak být chráněna jako pernatí dravci a mělo by to kladný dopad na výskyt hlodavců a nemusely by se do krajiny tuny jedu na jejich tlumení.
Dovolit střílet volně pobíhající psi by často skončilo katastrofou. Každý smí sice vystřelit jen v případě, že si je stoprocentně jistý na co střílí, tak se to neděje. A přestože zastřelí člověka, dokáží se obhajovat, že stříleli do křoví po zvěři. Ani nechci myslet kolik by bylo obětí, kdyby se to uvolnilo. Jo a mimochodem liška je více všežravec a má ráda i ovoce.
Ano, to je výborné, i když jde o obyčejné lidi, no! A na běžné nemoci a odklad, nebo dlouhé čekací doby na operace a zákroky se v mnoha případech ne dožije. Ten pokrok je spíše pro bohaté lidí. Chudším vydělávajícím se stejně moderní Medicína moc neuplatňuje, v mnohých případech. A dnešní zdravotnictví jako celek, Hrůza, tragédie, toto nikdy nebylo za socialismu. I USA nám záviděla socialistické zdravotnictví. Taková je pravda, bohužel. Ať si to přiznáte, nebo ne.
Nevím jestli nám za komančů USA záviděli naše zdravotnictví tedy úroveň lékařské péče. Spíše nám záviděli systém jeho financování. Ale ten i u nás v současnosti vede k přetížení našeho systému, nenutí totiž lidi k odpovědnosti za své zdraví.
Nejhorší je inkluze. Speciální školství bylo přizpůsobené možnostem a schopnostem, které se dnes označují - žáci se speciálními potřebami. Dnes se snažíme všechny vzdělávat stejně bez ohledu na jejich možnosti. A karavana kráčí podle nejpomalejšího. Právo na vzdělávání je dáno ústavou, ale přestaňme si hrát, že pro každého stejně- je to nejlepší pro něj i společnost.
Ne tak v českém zdravotnictví. Tam většinou nic neplatíme, ale také se na nic neptáme
----------------------------------
Nevím jak kdo, ale já se ptám hodně. A s tím "nic neplatíme" si nejsem tak docela jistá. Naopak jsem si jistá tím, že platíme do zdravotnictví každý měsíc nějaké procento z příjmu. Povinně. Pak to zdravotní pojišťovny nějak přerozdělí a pak ještě majitelům docela hodně zbude na nějaký ten luxus. A taky hodně na ledacos ještě připlácíme. A pak léky.
Já si nechala udělat výpis úhrad za lékařskou péči a divím se, že ještě naše zdravotnictví funguje. Neléčím se s žádnou chronickou chorobou a i tak z mých odvodů na zdravotní pojištění moc nezbývá. Takže spíše bývávalo, že zdravotním pojišťovnám zbývalo. A vidím, že stav je neudržitelný, bude potřeba zvednout platby do zdravotnictví.
Někteří místní pisálci pouze nechápou, že nejde o nařízení, ale pouze o povolení toho, že se už nebude zakazovat provozovat nějakou třídu ve škole jen kvůli toho, že zrovna obec nemá na rekonstrukci vodovodu v celé budově kvůli montáži umyvadla do učebny, kde ani není klasická tabule na křídy. Sorry, ale tohle je dobré pro naši zemi. Sám učím studenty a na nějaké přednášky umyvadlo ve třídě fakt nepotřebujeme...🤣 Takže za tohle 👍 a ještě to chce dodělat ten benevolentnější stavební zákon prosím 🙏
Učíte studenty a ne malé děti, které nemají přednášky, ale výtvarnou výchovu, pracovní činnosti, kde je umytí rukou často nutné. A s lepidlem v tyčince na prvním stupni pracují téměř každou hodinu a i s ním se dokážou hezky zmazat. U větších dětí to lze soustředit do odborných učeben, kde to umyvadlo snad bude. Ale fakt si neumím představit prvostupňové děti, které nemají umyvadlo ve třídě a jestli bude jen na záchodcích, tak to bude dost problém. To, aby na mytí rukou před svačinou rovnou zapomněli.
... chápu, že se nejedná o lehkou práci, ale jejich chování bylo přinejmenším neprofesionální. Jako záchranáři mají prioritně a rychle řešit jeho zdraví a ne si s ním vykládat o tom, jestli si vypil, jak se jmenuje, kde bydlí, kde mu nechali kolo a ještě se smát, že neodpovídá, tak je asi na ně na..ran..ý. Jestli potřebujou takhle reagovat na stresové situace, tak to není práce pro ně. Můžou jít někam na stavbu nebo ošetřovat do domova důchodců.
Jestli pil potřebují při poskytování pomoci vědět. Rozhovor byl vedený k tomu aby poznali zda je zraněný orientovaný. Zraněný zřejmě působil dojmem, že jeho stav není vážný. Zaráží mne, že se nevěnuje pozornost druhému cyklistovi, který celou nehodu zavinil a jestli to je dítě, tak škoda dvojnásob, že ho nikdo nepoučil o bezpečném chování na stezce! Zablokovat kolem cestu na nepřehledném úseku, to by měl někdo řešit. Rozhodně ne chování záchranářů.
Určitě by pomohlo dnešní koncept školy totálně překopat. Počty dětí ve třídách radikálně snížit, zvýšit počet hodin pohybu, hlavně venku a taky hudebky a výtvarky - ne je zrušit, jak už nějaký inteligent nahoře vymyslel. Kdy se mozek lépe soustředí? Když má přece dostatek kyslíku a má možnost odpočinku. A přestat děti drilovat v podrobnostech, spíše učit tak, aby děti mohly experimentovat a orientovaly se v základních znalostech, které by se více do hloubky rozvíjely klidně jen dle zájmů konkrétních dětí. Vyhledávat informace na internetu dnes umí 4leté děti lépe,než jejich prarodiče.
Ale na druhé straně jsou dnes děti často opravdu hodně pozadu za stejně starými dětmi před 30lety. Pohybová stránka je fakt hrůza (opět připomínám, že ne všechny děti, ale v průměru je trend hrozivě sestupný), děti mají opožděný vývoj řeči a patlavost je neskutečná. Nedovedu si představit, jak mohou děti, kterým není vůbec rozumět, začít psát, aby chápaly pravopis a hlásky ve slovech nezaměňovaly. Slyším to ve školce denně. Tohle dříve vážně nebylo. A navíc si spousta rodičů se svými dětmi vůbec nedokáže poradit. Domluvit se, nemá čas a chuť se jim věnovat, raději jim dá do ruky telefon - často s pohádkami samé "bum, prásk" a s cizojazyčnými výkřiky. Děti neumějí smrkat, zavazovat tkaničky, je to samý suchý zip a nikdo nechce vidět, kolik super přínosů pro dětský mozek má třeba se tu mašličku na tkaničce naučit zavázat. A pak takto nepřipravené děti posadíme na celé hodiny do lavic, do tříd po 30 dětech a začneme se srovnáváním, hodnocením a kritikou, jak jsou nemožné a co vše jim nejde.
Jak vyhledávají čtyřleté děti informace na internetu? Myslím, že si to řada lidí jen myslí. Když žákům od ve čtvrté a páté třídě zadám hledat něco na internetu velmi často nedokáží najít relevantní informace. A to biflování je právě potřeba, aby získaly děti určitý rozhled na kterém pak mohou stavět. Ale největší přínos to má pro rozvoj jejich mozku. Schopnost ukládat a vybavovat si informace se také musí mozek naučit.
Tentokrát to byl pes. Před lety člověk. Prostě řada myslivců střílí aniž by věděla stoprocentně na co. Právníci tenkrát tomu myslivci radili nepřiznat a tvrdit, že si byl jistý zvěří. To mi připadá na celé věci nejhorší. Důsledky pro společnost, nepřiznávej chybu jinak budeš potrestán vyšším trestem. Já také za tmy chodím na polních cestách se psem a nenapadlo mne, že by po nás mohl někdo střílet a argumentovat, že ve tmě tam nemáme, co dělat. Myslivci měli dlouho dobu ochranu mocných a stále toho zneužívají. Nezbývá nic jiného než začít používat tvrdé tresty za podobné jednání.
A k čemu takový článek vůbec je?
Ten co ho psal, tak kdyby vzal lopatu do ruky a šel odhazovat sníh, tak bude společnosti jistě více prospěšný.
To je divná otázka, nic méně článek informuje o tom, jak spravedlivě potrestaný darebák žádá o milost. Možná, že o tom ani jeho maminka neví. Když dokázal falešnou závěť. A to ke komu žádá mu bohužel dává jistou šanci.
Vaříš za 2-, řídíš ne líp než za 3 a oblékáš se tak na 4… Když se známkování uplatní na jinou situaci než ve škole může znít absurdně. Nedává totiž zrovna zpětnou vazbu a není ani příliš motivační. Všichni jsou na něj jen zvyklí, to ale ještě neznamená, že neexistují lepší způsoby jak děti ve školách hodnotit.
Myslím si, že mnohem důležitější, aby děti hodnocení rozuměly. Takže když budu prvňáčkovi psát - moc jsi tlačil, musíš více uvolnit ruku .... tak tomu bude rozumět? Známka dává přeci jasnou vazbu, chyby jsou opraveny a když mají rodiče zájem, vidí, kde je třeba přidat. (nebo se mohou zeptat a poradit). Nečekejme od formativního hodnocení zázraky. Spíše je jádro problému úplně někde jinde. Proč řada dětí nemá ráda školu? Ve škole se mají podrobit řádu a přijmout povinnosti. Což některé z domova neznají. Ano můžeme kolem dětí našlapovat po špičkách, snažit se dělat výuku zábavnou a kdoví co ještě, ale prospěje to jejich budoucnosti? Řada mladých lidí po nástupu do zaměstnání se cítí nedoceněná, má problémy se zvládáním povinností, trpí úzkostmi. Není to třeba tím, že měli na základě svých zkušeností nereálná očekávání? Škola není jen o tom, co děti prožívají v daném čase, ale především o jejich budoucnosti. Každý z nás roste překonáváním překážek, takže bychom si neměli stěžovat, že jsme vždy nekráčeli po širokých a rovných cestách.
Moje děti již za dob studií středních škol chodily na brigády a z výdělku si nakupovaly například oblečení, elektroniku. Synové museli opakovat ročník na VŠ a přišli tedy o významnou podporu od nás a většinu životních nákladů si museli hradit sami. Myslím, že je nejvíce odradilo si neustále říkat o peníze a zdůvodňovat na co je potřebují. Takže se osamostatnili plynule a samozřejmě. Znát hodnotu peněz a naučit děti hospodařit je pro děti nejdůležitější věc pro život, kterou je můžeme naučit. Samozřejmě i s předanými morálními hodnotami. A k tomu patří přiměřeně se podílet na výdajích rodiny jestliže již vydělávám. A jestli rodiče dané peníze dítěti spoří a dají dítěti později jako dar je jedno z možných řešení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Moc pěkně popsané různé situace. My jsme nejdříve pomáhali pečovat babičce o dědečka, který měl rakovinu. Až do konce byl doma. Poslední měsíce byli náročné a to měl vývod a později cévku. Nyní je na tom špatně manželova maminka, která je nyní na LDN i moji rodiče. Moje maminka pečuje o tatínka se stařeckou demencí, který je upoután na lůžko. Kdybychom tatínka dali do domova, myslím, že by to ani jeden z nich dlouho nepřežil. Já za jim jezdím pomáhat 2 až 3x v týdnu. A vím, že by bylo potřeba více. Manžel je momentálně také nemocný takže se do péče nemůže zapojit. Švagr chce maminku vzít z LDN k ní domů, kde by byla sama. My bydlíme asi 500 metrů od ní, švagr asi 20 km. Já však už více pomáhat s péčí o manželovu matku nemohu a mám z toho obavy, jak bude volat, že potřebuje to či ono. Že bude děda až do smrti doma, nám prostě oznámila jako hotovou věc. Zvládli jsme ji pomáhat pečovat, byli jsme tam několikrát za den. Mám pocit, že zase někdo rozhodl o mě beze mě a tentokrát na to nehodlám přistoupit. Vím, že v domově seniorů by o ni bylo postaráno i společenský kontakt by měla. Ale chce domů. Já však nechci úplně rezignovat na svůj život.