Pes je krásné, inteligentní a čistotné zvíře, čistotnější než někteří lidé. O mém IQ vůbec nic nevíte, ani nevíte nic o inteligenci psů, která je hodně vysoká, na rozdíl od některých lidí. Lidé by se měli od psů učit, nebyli potom v lidském světě takoví hlupáci a tupci, co psům závidí a uráží je. Pokud o psech nic nevíte, což je vidět, dostudujte si o nich potřebné informace, např. soukromou konzultací u kynologa, návštěvou knihovny, apod. Pak můžete o psech něco psát. Takto píšete jen nesmysly, a to proto, jen abyste něco psal. Tečka.
To v tom školství uz asi nezůstane dobrovolně pracovat nikdo 🤣
Ono to tak vypadá, ale jsou ještě lidé, kteří to mají opravdu rádi, snaží se a dokáží si i jako zkušení kantoři poradit. Pokud tito lidé budou v učitelských sborech, jsou to většinou učitelé starší generace, kteří mají autoritu a učit umí, bude dobře. Mladí kantoři musí začít u sebe, ne že je potřebuje celý svět, ale trocha pokory a dívat se pod pokličku těm starším, kteří to "už umí" a vědí, jak na to. Dnešní mladí, a nejen ve školství, si ovšem myslí, že si každý před nimi sedne na zadek a že se vše bude točit kolem nich. Ale tak to není, a už vůbec ne v kantořině, děti takto nepřemýšlejí. Proto hodně mladých učitelů odchází jinam, protože si nedokáží zjednat u dětí respekt a autoritu a končí. Je to běh na dlouhou trať, ale pokud chce být kantor opravdu kantorem, musí být schopen sebereflexe v každé situaci, zároveň být přísný, důsledný a spravedlivý. Jen takový obstojí, ale není to jednoduché.
Dnes školství nevzdélává, takže to Olymp není ale je to ta nejposlednější stoka a žumpa. Studenti pár měsíců po maturitách, tedy i s mš po 14 letech každodenního studia (v průměru sedm hodin denně), umí trochu česky a anglicky. Z ostatních předmětů nic. V drtivé většině neví ani, jaký je rozdíl mezi 1968 a 1989. Natož dobové reálie. Takže tady nemáte vůbec co opěvovat. Za komunistů bylo školství zlaté a to komunisty vůbec nemusím. A dneska je tam tuna neaprobovaných lidí a dokonce i neučitelů a klidně si učí. Je to hnus. Tečka.😠😡👎
Vůbec tomu nerozumíte. Je vidět, že nejste z oboru. A Olymp to je, protože bez základů gramotnosti se společnost dále neposune. Nebavíme se o tom, kdy bylo školství lepší a kdy horší. To je otázka na jiné téma, to jste mimo mísu a mícháte hrušky s jablky. Nebavíme se o úrovni současného školství, ale o tom, kdo může a nemůže kritizovat učitele jako odborníka. A to opravdu nikdo jiný, než odborník v oblasti pedagogiky nemůže. Laik má nějaký svůj neprofesionální, subjektivní, neodborný názor, ať ho má, ale často jsou tyto názory odborné pedagogické veřejnosti opravdu k smíchu. Takže závěr je ten, že školství, ať chcete, nebo nechcete je Olymp, otázkou je, co se učí, ale to je už debata na systém MŠMT. Závěr: laik nemůže učitele kritizovat. A nic s tím neuděláte. Tak to prostě je a bude. Tečka.
U nás na škole to třeba je v pohodě, kam chodí dcera. Ale za svůj život jsem jako žákyně zažila dost učitelů, kteří teda opravdu měli co zlepšovat. A několik, kteří na tom nakonec byli tak, že je vyhodili a oddechli si všichni. A to napříč všemi institucemi. Poslední takový byl na vysoké. Vyhozen po té, co mu na zkoušce zkolabovala studentka, kterou tam zkoušel několik hodin.
Popisujete situaci, která se odvíjí napříč celým společenským spektrem. Takovýto lidé jsou ve všech oborech, ve všech zaměstnáních, bez ohledu na vzdělání. Není to specifikum školství, je to obecný jev. A hodnocení učitelů žáky je už vůbec nesmysl, je to naprosto neobjektivní, nekompetentní a neprofesionální. Ale to už se nemůže naštěstí v rámci GDPR stávat.
Může učitele podrobit kritice. I laici mají své slovo. Jinak by si učitelé dělali, co je napadne. A to fakt není možné. I laik si může leccos nastudovat z online materiálů ohledně didaktiky a pedagogiky. Na internetu je spousta takových kvalitních materiálů. Stačí jen hledat a najít. Školství není žádný Olymp.
Tak to není možné. I pedagogika a didaktika vychází z konkrétních odborných předmětů. Pokud nemáte odbornost, nemůžete aplikovat ani principy didaktiky. Možná si můžete v rámci teorie prolistovat nějaké obecné principy didaktiky, pro zajímavost. Každá aprobace je svázána s didaktikou daného odborného předmětu, takže pedagoga může kritizovat pouze jeho nadřízený. Lékaře také nemůžete kritizovat za operaci, i když si načtete, jak správně se má dělat, ale to je vše... Nejste odborník. Laik si může vyjádřit nějaká svůj subjektivní názor, který ovšem vychází z neznalosti odborné problematiky, to asi tak vše...A k tomu Olympu. Když je učitel opravdu člověkem na svém místě, tak věřte tomu, že to Olymp je. A proč je ještě školství Olymp? Protože vzdělává. Od toho se odvíjí vše další, takže je to Olymp.
Promiňte, ale co je komu např. do zdravotního stavu konkrétních osob, když svojí práci dělají dobře a svědomitě? A proč by se měly informace sbírat od školky? Do statistik stačí počty a ne identifikovaní jedinci. To už opravdu dnes nikomu nezáleží ani na minimu soukromí? Samozřejmě jsou takoví jedinci, kteří na sebe vše vykecají na sociálních sítích, ale pořád je ještě víc lidí, kteří si své soukromí chrání - alespoň v rámci možností, které se ale ztenčují 🙁
Tam by mělo být něco i o zdravotním stavu učitelů?
Je smutné, že zcela zbytečná "vybydlená" NH fakulta stále existuje a pouze polyká peníze daňových poplatníků! Dezolát s. Ševčík je ostudou VŠ obce a jím zdevalvovanou úroveň VŠE těžko někdo někdy vylepší. Je ostudné, že až příliš korektní Ševčíkův kamarád p. rektor Dvořák i distingovaný p. ministr Bek raději obětovali pověst resp. úroveň školy, než by "na hrubý pytel dali hrubou záplatu!". Hezký podzim bez dezolátú, populistů, komunistů, fašistů a IVK
Proč je pan Ševčík "dezolát"? Můžete mi vysvětlit význam tohoto slova?Prosím ale o relevantní odkaz. Nikdo mi dosud nedokázal toto vysvětlit. Ale vy to určitě víte, když tímto slovem nazýváte konkrétního člověka. Děkuji.
Výborný nápad! Pak to bude: každá ves, jiný pes...
Dříve si střední školy dělaly přijímací zkoušky samostatně, dle zaměření, a bylo to to nejlepší, co mohlo být. Byla hranice bodů, kterou museli studenti splnit, pokud ne, nebyli ke vzdělávání přijati. Středních škol s maturitou bylo méně, než teď, ale na druhou stranu bylo plno učebních oborů, a to i s maturitou, kam se mohly děti hlásit. Nebylo proto možné, aby se na střední školu s maturitou dostávali čtyřkaři, jak je tomu dnes. O některé učební obory byl velký boj a i tam se dostávaly děti s lepším prospěchem. Výsledky přijímacího řízení byly známy již týž den, a to i bez internetu. A fungovalo to dobře, ne jako dnes.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Konzultace u kynologa, knihovna, samostudium. Tečka.