A vy myslíte,že má malý plat ? Nenechte se vysmát.
cca 160.000 brutto - lze to vyhledat , tak málo nemá ani ředitel firmy kol 300-400 zaměstnanců, pokud chceme co "nejčistší" politiky, tak je třeba toho managera(hejtmana) pořádně zaplatit, aby nemusel být přímo i nepřímo ve střetů zájmů, za mne klidně k milionu měsíčně -nicméně za takový plat by nesměl mít žádný jiný příjem, ale tohle by spousta čecháčků nerozchodila
Je to stejne, jako kdyz je v politice Babis. Zadny politik by nemel mit firmu, ktera dostava statni zakazky.
potom, ale nemůžete chtít, aby řídil někdo kraj za pár desítek tisíc....Jestli chceme od každého politika, zastupitele apod. aby nepodnikal, tak ho musíme úměrně tomu zaplatit a to se většině lidí líbit nebude
Doporučuji právě chodit ven mezi lidi, pokud budete zalezli v resortu nic z té země nepoznáte.
Spousta lidí má stále v hlavě, že Afrika za hotelovou branou je bída a zmar...Naopak a pokud se člověk naučí i pár frází z místního jazyku, nepovyšuje se nad místní, tak je mu to okolí otevřené. V Lesothu na pony treku jsme jedli s průvodcem z jednoho hrnce, spali v jednom domě. Bylo to fajn, prostě něco jako výlet s kámošem. Ani v JAR, ani v Lesothu jsem se nikdy necítil v ohrožení. S cestovkou bych do Afriky nikdy nejel- je to cenová darda a pokud jen trochu člověk umí anglicky ať jede solo, půjčí si auto. Ono je lepší jet 1 x za dva roky do Afriky než každý rok do Chorvatska. Co se týká třeba JAR a NP - kašlat na Kruger NP - jsou tam menší lokální NP jako Addo, Mountain Zebra NP a jsou top.
Uváděl jsem cenu za km na nabití/tankování. Nikoliv cenu s amortizací a podobně. Druhé auto diesel mám v naprosto identické pořizovací ceně. Nejezdím pod 1 Kč. Tyhle debaty o EV, jejich cenách, využití a podobně jsou stejné, jako když si člověk koupí 30+ telefon. Reálně je schopen využít/uchopit maximálně 10% možností tohoto zařízení. A přeci. Nikdo se nad tím nepodivuje. Nediskutuje amortizace. A přitom je to daleko větší pošetilost, než koupě EV, pokud mám doma fotovoltaiku.
Ten tel stojí pouze 30k a ne kolem melounu😉, a souhlas, většina lidí drahý Smart phone, nejlépe s nahlodanym jablkem a pak to má jako pevnou linku s brouzdáním na netu. Víceméně proti EV nic nemám, kdo chce a ma na to,ať si koupí. Až se vyskytne EV,kde nebude s přívěsem křivka spotřeby stoupat strmne nahoru, cena ojetiny bude rozumná,pak se možná zamyslim. Zatím se rozhlizim a uvažuji o Toy Prius Plus jako příštím autě
Mám to podobně jako pan Kučeřík.
I kdybych započítal FVE do nákladů na 1km stejně se dostanu na vysokou návratnost.
Ročně najezdím 90tis km ( firemní vozidlo)
FVE mne stála 360tis. Dá se předpokládat, že bude sloužit více než 20let.
Při stejném nájezdu za 20 let najedu 1,8mil km. Tedy 0,2Kč na 1km je cena, kterou teoreticky mohu přičíst k ceně nákladů na palivo.
Teď pro srovnání. Spalovací motor se spotřebou 6l a cenou 40kč/1l
a mým nájezdem 90tis km za rok. To máte ročně 216tis za palivo. K tomu si připočítejte nákladný servis na spalovací vozidlo. Ročně tak při tomto nájezdu Vás provoz spalovacího vozu stojí 250tis včetně servisu
U EV a FVE máte po cca 8měsíců elektřinu "zdarma" zbytek levně dokoupíte ze spotu. Mám spočítané celkové roční náklady na provoz EV při stejném nájezdu a dokupování si energii vyjde na 30tis CZK ročně včetně servisu, který je u EV zanedbatelný.
Ročně tedy s EV ušetřím 220tis. FVE stála 360tis. Buď mohu říci, že za 1,5roku mi EV zaplatilo celou FVE a následně jezdím zadarmo, či oněch 0,2kč na/km ve 20 letém horizontu.
Důležité je, že mám jistotu levné elektřiny a cena se mi po dobu využívání FVE nemění jako u paliv kde každý týden máte jinou cenu.
od roku 2027 výrazně paliva podraží kvůli emisním povolenkám.
Cena elektřiny klesá a bude klesat díky OZE.
Cena spalovacího vozu a EV ve stejné kategorii a výbavě je dnes srovnatelná se spalovacím motorem.
EV dobíjím buď z FVE nebo ze spotu v době kdy je ceny elektřiny levná.
Má průměrná cena na 1km je 0,33 (bez FVE) - 0,53Kč na 1km ( se započítanou FVE jako náklad). FVE se s EV velmi vyplatí
A to je ono, kdo najede hodně km,tak se mu to samozřejmě vrátí,ale kdo najede málo,tak jsou v tom utopené peníze
Autor, účelově, hledá “fakta”, které potřebuje. Máme diesel 4 roky starý a EV. Obě auta za stejnou cenu. Dnes jsem projel celou republiku (Vsetín - Liberec) na jedno nabití z domu, kombinace FV/elektřina. V Liberci “Natankoval” 8 Kč/kwh. Druhý den po skončení práce domů. Spotřebu jsem měl 17.5kwh. Nevím, kdo jezdí spalovákem za 1,40 Kč, respektive pod korunu (první nabití doma). Když opominu cokoliv co autor zmiňuje, tak je tady jeden důležitý fakt. Ve spalovacích motorech už se moc velkých pokroků dočkat nemůžeme. Max v technologiích. U elektroaut každý měsíc dochází k velkým posunům. Dnes už třeba baterie s dojezdem 800km. To už neudělá ani některý spalovák. A to jsme teprve na začátku. A co se týče nabíjecích míst? Vsetín má 3 čerpací stanice a celkem 7 stojanů. Dnes v malém Vsetíně najednou nabíjí 10 aut. Za rok, 2, 5 let? Závěrem. Ne, elektro auto dnes není pro každého. To je fakt. Ale stejně tak ani nové BMW, Mercedes atd.
za 1,40 rozhodně nejezdíte, kde je pořizovací cena ? S pořizovací cenou je ta cena za 1 km úplně někde jinde a pochybuji, že se s elektroautem dostanete na celkové náklady cca 3,00/1 km jako to mám já s LPG, bez velkého nájezdu je ta cena za 1 km rozhodně luxusní a musel byste najet alespoň 400-500 tis km bez fatálních závad
Možná by se měli zastánci rusáků a Iránců do těch zemí podívat, nejlépe se kritizuje z gauče, že jo.
zrovna Irán je třeba na turistiku bezpečnou zemí, za to jakou Peršani mají vládu moc nemůžou, Rusko projíždějí i teď Češi bez problému, spousta Rusů jsou normální lidé a spousta ovlivněna propagandou, nejde jen tak házet celé země do odpadu jen kvůli jejich režimům
Mě stačí že na počet obyvatel je tam sedmkrát více vražd než v USA než u nás dokonce čtyřicetkrát více,opravdu bezpečná země a to nemluvíme o zločinnosti
koncentrace násilných činů je vesměs ve stále stejných lokalitách, pravdou je, že kdysi bylo v JAR ročně ani ne 300 vražd, osobně jsem nikdy v JAR neměl žádný problém a projel jsem tam dost lokalit a několikrát, jen třeba se vyhnout slumovým oblastem a okolí...třeba Alexandra v Joburgu - když už , tak nefotit, nezastavovat :-)
Apartheid utlačoval paradoxně i bílou většinu jako např smíšené svatby. Nicméně v té době měli i černoši nejlepší životní úroveň z celého kontinentu .Přeměna měla být pomalejší a konzervativnější. Dnes tam zase převládá pozitivní rasismu bez ohledu na schopnosti toho či onoho člověka.Korupce, obrovská kriminalita a misty nefungující samospráva je jen třešničkou na shnilém dortu upečený ANC tj.komunisty a paradoxní je,že uvrhly do bídy ty lidi za jejichž "práva" bojovali
20
Sledujících
1
Sleduje
20
Sledujících
1
Sleduje
Mily pane, kdyz mate 2x slozitejsi vuz, budete taky 2x casteji v servisu.
Mam ev 5 let, v servisu jsem byl jen na vymene pyloveho filtru a jezdim pod 50 haleru na km.
Za to mam 400 konovou bestii 4x4, ktera naseka vetsine spalovaku, i tem, co jezdi za 5 korun na kilak. Naklady nizsi, luxus vyssi, prestante uz pomlouvat a vytahnete si hlavu odkudsi...
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pokud si zkalkulujete do ceny na km i kupní cenu ( a to by se mělo), tak už to s náklady na 1 km moc pěkné není pokud nejezdíte ročně alespoň 40-50.000 km nebo více, navíc zrovna tento Renault je prostě malé auto pro rodinu a pro mne na vesnici - na samotě nevhodné, potřebuji velké auto s přívěsem a tady EV (i ojeté) zatím v rozumné cenové relaci nejsou ani v ojetinách, až bude něco jako Shrana, Previa apod a nebude to stát ranec, potom se dá o tom uvažovat. Ono ani v segmentu hybrid toho moc není. Ne všichni lidé žijí ve městech či v dosahu veřejné dopravy, aby jim stačila "nákupní" taška. Mne totiž připadá, že všichni zastánci EV melou o skvělém produktu, ale jaksi již nemyslí komplexněji o tom k čemu lidi auta potřebují a že někde, vzhledem k místu žití, mají doma i náhradní auto pokud se jedno porouchá . Spalovák smysl má a ještě dlouho mít bude. Moje LPG Subaru r.v. 2004 má celkové provozní náklady 2,90,-/ 1 km včetně servisů, pojistek, kupní ceny, pneu atd. Koupeno jako ojetina před 11ti lety. za tu dobu žádná fatální závada