Pane Hajic, souhlasim s Vami, ze uniky tepla lze zaizolovat a mnohdy se to vyplati (uz jste byl v Japonsku a videl izolaci jejich obydli?).
Nevadi mi navraceni CO2 do atmosfery napriklad spalenim dreva. Povazuji to za uzavreny cyklus, kdy se do atmosfery vraci jen to, co se z ni predem odebralo.
Budu rad, kdyz budeme dbat na snizovani emisi skodlivin jako CO, PCB apod. vznikle spalovanim nevhodnym zpusobem resp. neceho, co bychom radeji vubec nepalili.
Vodik jako zasobnik energie nema me sympatie, neb je ho potreba udrzovat schlazeny. Ke chlazeni se vodik spotrebovava. Difuze vodiku skrz steny tlakovych nadob a potize s tesnosti vedeni jsou zname. Existuji jina paliva, ktera neni potreba skladovat ani pod tlakem ani pri kryogennich teplotach. Casto se v nich vaze vodik na jiny atom, nejlepe odebrany a pak pri spaleni i opet navraceny do atmosfery.
Vhodne zvladnuta stepna reakce v reaktorech ctvrte generace s vyuzitim odpadniho tepla, vyuziti slunce ale na vice nez 22% (FV), ...
Vodík udržovat schlazený ....
Difuze skrz stěny tlakových nádob ...
To jsou fakt slušný bláboly.
Ještě bych bral že místo "schlazený" jste ve skutečnosti myslel stlačený (což je naprosto standardní způsob skladování víceméně všech plynů) ale difuze plynu skrz kovovou stěnu ? To jako vážně ? 😄
😄😄😄😄😄😄😄😄
Nu vidíte, a hospodští kecalové by nás tu přesvědčovali, že to určitě shoří celé i s tou budovou.
Mimochodem, kolik už shořelo v ČR elektroaut? Klidně i po nehodě? Žádné, že? (a nemotejte do toho úmyslné zapálení, elektrokola, e-koloběžky a to jedno dětské e-autíčko)
Vaše tvrzení že "žádné" se bohužel nezakládá na pravdě (netvrdím že přímo lžete, třeba jen pravdu neznáte).
Informace přímo od HZS, stačí prostý dotaz do googlu:
Zatímco v roce 2019 Hasičský záchranný sbor vyjel pouze ke třem případům požárů zařízení s elektropohonem (obecně elektrokoloběžky, elektrokola, elektromobily apod.), v roce 2023 už řešil takových požárů 94. Drtivá většina z nich se týkala elektrokoloběžek, elektrokol a dalších menších zařízení, elektrovozidel v loňském roce hořelo 7, hybridních vozidel 8. Největší nebezpečí, že požár vznikne, nehrozí při běžném provozu, ale při nabíjení.
To je sice dobře, nicméně bylo by vhodné vyhradit místo, kde tak lze činit legálně. A ne pouze spoléhat na to, že tentokrát to zase vyšlo. Navíc takové jednání budí naopak dojem, že je to vlastně možné učinit kdekoliv a povede jenom k tomu, co nikdo nechce. Devastaci okolí stezky nadivoko vybudovanými ohništi a odpadkům v lese. Já nepochybuji o tom, že Vy osobně se v lese chovat umíte, nicméně je to precedens pro ostatní, kteří již tak svědomití být nemusí.
V Brdech samozřejmě můžete naprosto LEGÁLNĚ přespat kdekoli v lese ve spacáku a nikdo vás honit nebude. Nesmíte rozdělávat oheň ale zodpovědný a zkušený turista si poradí, použije například vařič. Prasata co hází v lese odpadky kolem sebe všude možně jsou tam bohužel i bez té dálkové stezky a nemyslím že se to tímto zhorší ...
Když jsem byl naposledy v Praze s manželkou a chtěli jsme jet MHD. Tak až v cílové destinaci jsme zjistili jak se to vlastně platí. Naprostá pakárna, na zastávkách nulová informovanost., tak jsme to zjišťovali až v tramvaji někde u stopu, kde sice byl návod, ale tak složitě vypsaný, že jsme se to snažili najít na internetu, no po půl hodině jizdy a výstupu, jsme to dohledávali ještě asi 10 minut. Nic méně pro Pražana asi pohoda, ale když tam jede člověk jednou za dva roky, tak nemá skoro šanci. No nic příště zas autem.
Automat na jízdenku v tramvaji/autobusu zobrazuje dvě možnosti typu jízdenky kterou si můžete koupit, ťuknete prstem na tu co chcete a přiložíte kartu k terminálu. Nevím co jste na tom studovali někde u stropu, vše vám ukazuje ten automat, který je tak metr dvacet vysoko. Opravdu na tom není nic k nepochopení. Nebo si můžete koupit jízdenku v aplikaci v mobilu a automaty vás nezajímají. Pražané na tohle samozřejmě prdí, ti mají lítačku.
Patrový dům ze 70.let, částečně zateplený strop na půdě, stěny vůbec, polovina oken plastová dvojskla, polovina původní dřevěná. Původní topení kotel na uhlí výkon 18kw, litinové radiátory, samotížný oběh. Na uhlí se voda v kotli ohřívala tak na 70-80stupňů (topilo se klasicky, po práci roztopit vychladlý, dům do večera vyhřát a přes noc to zase vystydlo).
Dnes TČ voda-vzduch, výkon 18kw, topná soustava beze změny, jen je tam samozřejmě oběhové čerpadlo. V teplotách kolem -10 stupňů TČ ohřívá vodu na cca 50 stupňů, v teplotách 0 až -10 kolem 40-45 stupňů. Bivalence nesepnula celou zimu. Nastavená vnitřní teplota 23stupňů. Náklady jsou cca na úrovni uhlí, max tak 10% navíc, ale bez práce a špíny.
Jak můžou dát řidiči, který není provozovatel pokutu?ten emise opravdu nemá jak zjistit!
Podle zákona je řidič plně zodpovědný za technický stav vozidla ve kterém právě jede po pozemní komunikaci. Koneckonců, jak má provozovatel zjistit emise? Je to řidič, který má to auto fyzicky u sebe a který si má auto zkontrolovat před jízdou.
Např tak, že mu ho nepůjčí 😄
Daleko snáz ale smluvními podmínkami, ve kterých jasně uvede, že řidič zodpovídá za veškeré přestupky s vozidlem během zápůjčky spáchanými, a s uvedením zda si přestupky obeslané přeje řešit smírně, nebo oznámením přestupce správnímu orgánu.
Na to nepotřebujete žádné smluvní podmínky, to, že za přestupky zodpovídá řidič jasně stanovuje zákon.
Ta první část toho jak to řešení funguje je ihmo v pořádku, že je vyzván provozovatel vozidla aby udal řidiče.
Nelíbí se mi ta část, že když se nepodaří řidiči přestupek prokázat, tak se stát hojí zpátky na provozovateli, to je hnusná prasárna, alibismus pro policejní neschopnost a nepřítomnost na silnicích a automatizovaný výběr peněz.
S tím motorem nemám osobní zkušenost. Jen je známo, že před smrtí motor vždy nejlépe táhne. Všeobecně by mě zajímalo zda se výkon motoru mírným opotřebením postupně zvyšuje?
1) Před smrtí motor nejlépe táhne... Tuhle hovadinu jste sebral kde??? Neexistuje pro to žádný fyzikální důvod.
2) Čemu říkáte smrt motoru?
3) Opotřebením se výkon motoru naopak zhoršuje, pokud opotřebením máte na mysli zvětšující se vůle v pohyblivých částech. Nicméně současné moderní motory mají díky materiálům a technologii výroby zpracování na takové úrovni, že i toto opotřebení je naprosto minimalizováno, proto i v článku popisovaný motor může mít defacto deklarovaný výkon při nájezdu 300tis.km . U motorů 20-30let starých (a starších) by většinou takovýto nájezd znamenal pokles výkonu třeba i přes 10%.
Krapátko jsem nepochopil ten výfuk v přední kapotě🙁nicméně je paráda, že má dnešní mládež tyhle možnosti v rámci škoních projektů.
Z funkčního hlediska je to samozřejmě v pořádku, co nejkratší cesta z motoru ven bez žádných překážek (kat, tlumič). Když vidíte co z toho lítá při jízdě tak bych osobně tohle nedovolil ani na závodním autě bez registrace pro silnici.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Skutečnost, že můžu tělesnou hmotnost ovlivnit, dává někomu bianco šek na buranské vyjadřování? Nezlobte se, ale jakkoli naprosto chápu lékařské komplikace, které autorka popisuje, tak to co předvádí je body shaming jako prase. Sociální inteligence na úrovni kromaňonce.
Úplně stačilo to popsat věcně stroze, bez toho odporného zabarvení.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A je to skutečně body shaming? Když si někdo bude dávat svoje videa na youtube a diváci se budou smát že je tlustý, je to body shaming? Je ale je stejně tak blbé se mu smát jako ho honorovat stylem : "ty seš tak rozkošnej 150 kilovej cvalík" , to je stejně blbé.
Když přijdete k doktorovi a on vám řekne: Pane Krásný, můžeme vás operovat až za dva měsíce až dostaneme nový operační stůl co unese půl tuny. Je to body shaming ? Realita je nemilosrdná a to co si lidé dnes nechtějí připouštět a ohání se body shamingem v některých situacích prostě neukecáte. Zdá se vám, že to autor napsal necitlivě? No problém je v tom, že bez ohledu na to do kolika citlivých slov a frází pravdu zabalíte, stejně ta pravda bývá často hnusná a jak praví klasické české rčení: pro pravdu se každej zlobí
1 odpověď