Když jsem byl naposledy v Praze s manželkou a chtěli jsme jet MHD. Tak až v cílové destinaci jsme zjistili jak se to vlastně platí. Naprostá pakárna, na zastávkách nulová informovanost., tak jsme to zjišťovali až v tramvaji někde u stopu, kde sice byl návod, ale tak složitě vypsaný, že jsme se to snažili najít na internetu, no po půl hodině jizdy a výstupu, jsme to dohledávali ještě asi 10 minut. Nic méně pro Pražana asi pohoda, ale když tam jede člověk jednou za dva roky, tak nemá skoro šanci. No nic příště zas autem.
Automat na jízdenku v tramvaji/autobusu zobrazuje dvě možnosti typu jízdenky kterou si můžete koupit, ťuknete prstem na tu co chcete a přiložíte kartu k terminálu. Nevím co jste na tom studovali někde u stropu, vše vám ukazuje ten automat, který je tak metr dvacet vysoko. Opravdu na tom není nic k nepochopení. Nebo si můžete koupit jízdenku v aplikaci v mobilu a automaty vás nezajímají. Pražané na tohle samozřejmě prdí, ti mají lítačku.
Patrový dům ze 70.let, částečně zateplený strop na půdě, stěny vůbec, polovina oken plastová dvojskla, polovina původní dřevěná. Původní topení kotel na uhlí výkon 18kw, litinové radiátory, samotížný oběh. Na uhlí se voda v kotli ohřívala tak na 70-80stupňů (topilo se klasicky, po práci roztopit vychladlý, dům do večera vyhřát a přes noc to zase vystydlo).
Dnes TČ voda-vzduch, výkon 18kw, topná soustava beze změny, jen je tam samozřejmě oběhové čerpadlo. V teplotách kolem -10 stupňů TČ ohřívá vodu na cca 50 stupňů, v teplotách 0 až -10 kolem 40-45 stupňů. Bivalence nesepnula celou zimu. Nastavená vnitřní teplota 23stupňů. Náklady jsou cca na úrovni uhlí, max tak 10% navíc, ale bez práce a špíny.
Jak můžou dát řidiči, který není provozovatel pokutu?ten emise opravdu nemá jak zjistit!
Podle zákona je řidič plně zodpovědný za technický stav vozidla ve kterém právě jede po pozemní komunikaci. Koneckonců, jak má provozovatel zjistit emise? Je to řidič, který má to auto fyzicky u sebe a který si má auto zkontrolovat před jízdou.
Např tak, že mu ho nepůjčí 😄
Daleko snáz ale smluvními podmínkami, ve kterých jasně uvede, že řidič zodpovídá za veškeré přestupky s vozidlem během zápůjčky spáchanými, a s uvedením zda si přestupky obeslané přeje řešit smírně, nebo oznámením přestupce správnímu orgánu.
Na to nepotřebujete žádné smluvní podmínky, to, že za přestupky zodpovídá řidič jasně stanovuje zákon.
Ta první část toho jak to řešení funguje je ihmo v pořádku, že je vyzván provozovatel vozidla aby udal řidiče.
Nelíbí se mi ta část, že když se nepodaří řidiči přestupek prokázat, tak se stát hojí zpátky na provozovateli, to je hnusná prasárna, alibismus pro policejní neschopnost a nepřítomnost na silnicích a automatizovaný výběr peněz.
S tím motorem nemám osobní zkušenost. Jen je známo, že před smrtí motor vždy nejlépe táhne. Všeobecně by mě zajímalo zda se výkon motoru mírným opotřebením postupně zvyšuje?
1) Před smrtí motor nejlépe táhne... Tuhle hovadinu jste sebral kde??? Neexistuje pro to žádný fyzikální důvod.
2) Čemu říkáte smrt motoru?
3) Opotřebením se výkon motoru naopak zhoršuje, pokud opotřebením máte na mysli zvětšující se vůle v pohyblivých částech. Nicméně současné moderní motory mají díky materiálům a technologii výroby zpracování na takové úrovni, že i toto opotřebení je naprosto minimalizováno, proto i v článku popisovaný motor může mít defacto deklarovaný výkon při nájezdu 300tis.km . U motorů 20-30let starých (a starších) by většinou takovýto nájezd znamenal pokles výkonu třeba i přes 10%.
Krapátko jsem nepochopil ten výfuk v přední kapotě🙁nicméně je paráda, že má dnešní mládež tyhle možnosti v rámci škoních projektů.
Z funkčního hlediska je to samozřejmě v pořádku, co nejkratší cesta z motoru ven bez žádných překážek (kat, tlumič). Když vidíte co z toho lítá při jízdě tak bych osobně tohle nedovolil ani na závodním autě bez registrace pro silnici.
Jak nám ty auta rostou.
Je stejně dlouhá jako M3 E92, přitom širší a vyšší, o hmotnosti ani nemluvě ... A to přitom tenkrát před lety psali novináři že E92 už není mrštný obratný sporťák ale spíš dálniční stíhač. Dnes se rozplývají na tímto bumbrlíčkem jak je to nejvíc řidičské auto. Člověk by čekal že s vývojem materiálů budou schopni postavit auto které bude lehčí než předchůdce, čímž by zlepšili prakticky veškeré důležité vlastnosti auta ale oni místo toho přidají čtvrt tuny.... Nechce se mi věřit že za tím stojí jen veškerá nová komfortní a bezpečnostní výbava. Pokrok nezastavíš ....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Holka se zbytečně stresuje. Na její místě bych si zapálil brko a chechtal se tomu jak jsem vytrolil celou olympiádu 😄😄😄
2 odpovědi