1.ztráty v přenosové soustavě jsou 3%...Při výrobě elektřiny hraje roli zda se využívá teplo nebo nikoliv. Pokud ano je účinnost okolo 50%.Jinak 30% například z uhlí. Stejné účinnosti dosáhnete v ideálním cyklu i u spalovacího motoru,jenže to byste se nesměl rozjíždět, jezdit víc či méně rychle a podobně...
2.Ponořte se s dieslovým motorem a zkuste jak dlouho bude ponorka bez baterií jezdit pod vodou...hned jak dojde kyslík= velmi brzy.Obhajovat něco co pálí kyslík s palivem a vyrábí ve velkém oxidy uhlíku, síry,dusíku, dále pevné částice to asi moc nelze,ale i přesto se o to pokoušíte. Pokud vezmu jakékoliv EV ,nabiju ho někde doplna ujedu 30 km a přijdu o cca 5kwh z kapacity baterie urvou mi lidé v zatopených oblastech za těch zbylých 65kwh ruce a 5kwh mi zbude na cestu zpět. Nehledě na to , že se tyto auta dají izolovat velmi snadno. Částečně na nějaké podmínky už izolované jsou a tím pádem jsou vodě odolné.Samozřejmě nejsou dělané na trvalý ponor...Proč by... Počítám s tím , že nějaký elektrický mercedes G nebo defender na to dělaný bude,jen se zvýší náklady o pár desítek tisíc kč...
3.emise elektráren...Asi záleží na celkovém mixu té dané země , že? Británie už zavřela všechny uhelky, nás to čeká, zbydou nějaké paroplynky na vyvažování energetické soustavy a v budoucnu se počítá s mega bateriemi. Třeba jako v číně nebo USA a nebo třeba Norsku, Švédsku ale i jinde ve světě. Ono postavit 40 dlouhých strání by taky stačilo, jen na to nemáme vhodné kopce...A nebo nahradit vozový park EVčky s technologií V2G a máte po starostech... Stačí když každý vůz zapůjčí 10kwh....
1. Přesně. V ideálním cyklu. Myslíte, že elektrárny běží ideálně? Elektrický motor má sice slušnou účinnost, ale tu energii poztrácíte ještě než ji k němu dostanete. Hodně energie se ztratí třeba během nabíjení, cestou a při samotné výrobě.
V Japonsku byla v roce 2023 největší inflace za posledních 40 let. Teď i kvůli tomu odstoupil premiér.
A tipnete si jaká ta největší inflace byla?
.
.
3 procenta!
A teď to porovnejte s námi 😄
A taky si porovnejte pracovní morálku japonců s tou českou. Japonci jsou tak trochu mimozemšťani (to nemyslím nijak zle) a nemůžete je s nikým srovnávat.
voda se nemá jak do motoru dostat? 🙂 že by i tm blbým sáním? děláte si legraci , že? 🙂 Ona se ta voda do motoru dostane i bez toho sání , jestliže to není novinka komplet nová a ponořená.Těch 6 000 000 aut v čr má v průměru 15 let stáří. Takže z poloviny čadí jako ta před třiceti lety a z poloviny jsou relativně nová. Ano taky jsem se radoval , že se svým multivanem zajedu do garáží a nic z něj neleze, jenže není všechno cítit , že? A ta účinnost spalováku v provozu cca 20% to je teprve něco čím by se měly spalováky chlubit? 80% energie a emisí pustíme do luftu...tohle se dělo před 50-ti roky a chápu to moc jiných možností nebylo...Ale je rok 2024...Nějaké baterie máme, nějaké se vyvíjí a hlavně je prostor pro vývoj , je kam jít. Spalováním čehokoliv v motoru se nikdy přes 50% účinnosti nedostanete a to ještě musíte umět zužitkovat to odpadní teplo...Tak to bohužel je.Nic proti , ale elektrická ponorka existuje pár desítek let... a dovede být pod vodou měsíce 🙂 Tak bych to s tou elektřinou a vodou zase nepřeháněl. Rozhodně lze jednodušeji izolovat kabel a elektromotor od vody než jakýkoliv spalovací motor...
Sání není otevřená roura do motoru, má klapky, ventily, síťku proti hmyzu. Pokud zrovna motor neběží, tak se tam voda jentak nedostane. Problémem utopených aut nebývá motor, ale elektrika. Kdyby sání bylo otevřené nemohl byste to auto ani umít. Voda se nakonec dostane všude (vzlínáním apod.), ale chvíli to trvá. Měsíce pod vodou vydrží teoreticky pouze jaderné ponorky (ty vydrží i roky. Kursk třeba). Ty ostatní se musí občas vynořit a pustit diesel. Vydrží ponořené dlouho, ale pořád je to v řádu hodin a ne dní nebo dokonce týdnů. Navíc baterie z ponorky si do auta asi nedáte.
Jediné čistě elektrické ponorky o kterých vím, jsou v podstatě jen hračky pro rekreační potápěče a ty se potápějí jen na 3-4 hod. a pak se musí píchnout na nabíječku, kterou napájí diesely doprovodné lodě. Některé za sebou tahají kabel, což hodně omezuje dojezd. 🙂 Když se chcete bavit o účinnosti a emisích, tak si zjistěte s jakou účinností (a emisemi) se vyrábí elektřina.
Hm...Z části pravda. Jen ten pohled na ta utopená spalovací auta už tuto realitu na papíře pana Blažka nějak nevystihuje.Pan Blažek pouze zneužívá katastrofy k obhajobě toho starého života, mimo jiné se spalovacím motorem. Nemám absoutně nic proti naleštěným kárám s 8mi a více válcem, proti náklaďákům a podobně, Jsou to technologické skvosty. Jenže ať nám pan Blažek vysvětlí ,kde se ta voda vzala? Když půjdeme k jádru problému , tak dojdeme k závěru , že produkujeme příliš odpadu všeho druhu , emisemi plynů počínaje, přes plasty a odpadní teplo konče. Proč? No protože je všeho moc. Jestli před 50-ti lety kouřilo v čr 300 000 osobních automobilů (pouze odhad z prstu) a nyní jich jezdí 6 milionů , tak to asi někde poznat bude. A to jsou pouze automobily. U toho je prostě spousta průmyslu, lokálních topenišť a bůh ví čeho ještě. Všeho toho prostě přibylo a všechno to jsme vytvořili pro své blaho , bohužel škodí prostředí. Jestli elektroauta to zachrání? Nikoliv. Zachrání to ale způsob života ,práce a užívání. 99% strojů na planetě má účinnost 20-50% a tím pádem při výrobě jakkoliv energie vypouštíme 50-80% odpadů kolem . Stačí se podívat na výkony chladících elektráren. Ty pokud ještě zužitkovávají odpadní teplo dosahují účinnosti cca 50%. Zbytek jde pryč právě těmi chladícími věžemi . A je to takový výkon , který vám lokálně ovlivňuje počasí. A že je spalovák spása? 🙂 Není páč se prostě utopí. A oprava utopeného motoru , opravdu není na týden, pokud ho prostě nevyměníte. Ty zmíněné trafostanice se propláchly od bahna a rozjely za cca 4-7 dnů...
A elektromobil asi poplave. Problémy utopených tafostanic se začnou projevovat až tak za 1/2 roku a stejné je to i u těch aut. Ty taky stačí řádně vysušit a pravděpodobně pojedou a až časem přijdou potíže. Voda a bahno se nemá moc jak do motoru dostat, ale dostane se do elektroinstalace. A těch 6 000 000 aut dneska nečoudí o nic víc než těch 300 000 před 50ti lety. Vzpomínám, jak kdysi soused startoval svůj zánovní warthburg. Při dobrém větru o tom věděla celá vesnice (kouř, smrad a hluk). Dnes mi startují pod oknem a nevím o tom. Dobře. Motor občas slyšet je.
iRozhlas: ‚Náboženství, které tematizuje přírodu, bude v kurzu.‘ Moderní pohanství u nás sílí ‚raketovou‘ rychlostí
Rituály, uctívání bohů a spojení s přírodou. To vše neodmyslitelně patří k modernímu pohanství. Tato alternativní víra je jedním z nejrychleji rostoucích náboženství u nás. V České republice ji nyní praktikuje přes tři tisíce lidí a počet stále stoupá. Láká lidi především volností a absencí autorit a hierarchie.
Zdroj: Odkaz
Co dnes lidi dělají z nudy na věci nic nemění. Nová náboženství vzniklá křesťanům na truc jen potvrzují co jsem napsal. Můžeme si tu posílat odkazy, ale nevidím v tom smysl. Na internetu najdete jakoukoliv blbost na kterou si jen vzpomenete. Dnes lidi udělají cokoliv, aby byli zajímaví. Třeba si i změní pohlaví, udělají ze sebe ještěrku, obludu s pysky kačera Donalda nebo si začnou říkat ono. Křepčení kolem ohně je celkem neškodné.
pletete si pohany s nevěřícími a jinověrci. Pohanství/paganismus je víra v přírodní síly a třeba i bůžky. Říkat těm, co nemají stejnou víru "pohané" je zjednodušené/lidové označení u nevzdělaných v tomto směru.
Pohanství neboli paganismus (z latinského paganus, tj. „venkovský“) je běžně užívaný termín převzatý z křesťanské kultury pro veškerá ne-abrahámovská náboženství, která vyznávají zejména víru v mnohobožství (polyteismus) či jeho odchylky (např. henoteismus). Starověká a domorodá náboženství a kulty pojí víra v různá božstva, nadpřirozené bytosti (démony), přírodní síly a duchy, kulty předků, obětnictví, magické praktiky apod.
Výraz se nikdy nevztahoval na příbuzná (abrahámovská) náboženství židovství či islám, která s křesťanstvím sdílejí víru v jednoho Boha. V křesťanské kultuře je doposud výraz s pejorativním nádechem užíván v podstatě jen pro veškerá ne-křesťanská, resp. ne-abrahámovská náboženství, která představují pro křesťanský světonázor úkaz nutný odlišení a souhrnného pojmenování. Pro takzvané „pohany“ je výraz přirozeně neznámým.
Výraz je vágním pro odborné účely a užívá se běžně jen v oblasti historie jako obecné pojmenování těch historických náboženství v zemích Evropy či Blízkého východu, s kterými se křesťanství dostávalo do těsnějšího kontaktu či soužití. V současnosti může být výraz rovněž užíván křesťany v souvislosti s domorodými a lidovými náboženstvími kdekoli na světě. Zpravidla si křesťané uvědomují nutnost „pohany“ evangelizovat neboli „pokřesťanštit“, tj. přivést na svou víru.
Pohanství není víra. Je to křesťanský výraz pro jiná náboženství všeobecně. Pohani se pohany nenazývali.
A ještě něco: vy se domníváte, že pohané mezi sebou strpěli člověka jiné víry? Že pohanská nábožeství byla ukázkou svobody oveček? To, co píšete lze vytknout jakémukoliv organizovanému náboženství. A ateistům je ukradené pohanství stejně, jako křesťanství, pro ateisty jsou to bludy a pověry obojí.
Myslím, že slovo pohan je technicky urážka označující jinověrce příp. bezvěrce všeobecně. Neoznačuje žádnou konkrétní skupinu a proto mezi sebou strpí kohokoliv a žádná "pohanská" náboženství neexistují. 😄 Muslim je pro křesťana pohanem a stejně naopak je křesťan pohanem pro muslima. Z toho logicky vyplývá, že blbci jsou oba.
Termistor není teploměr, ale všechny el. teploměry jsou kolem něj postaveny (jsou i jiné způsoby, ale ty jsou o dost dražší a proto nepraktické a používá je tak možná NASA. Teplotu Slunce asi termistorem nezměříte 😄). Je pravda, že je jednoduchý, ale je velice přesný a dostatečně rychlý(asi díky té jednoduchosti). Nevím, co máte za auto, ale já už řadu let jezdím škodovky a nesetkal jsem se s žádnými Vámi popsanými jevy. Pouze návštěva myčky teploměr v autě dočasně zblbne. Což je celkem pochopitelné.
Nejtragičtější je, když si člověk najde historii Afganistánu. Jak vyspělá ta země byla - místo, kde poprvé lidé vyrobili bronz. Jaké nerostné bohatství je v jejich horách ukryté.
A potom přišla "civilizace 20. st." a nahnala je do náručí ortodoxního islámu v té nejkonzervativnější podobě.
Teď tam Čína staví umělou řeku do Pakistánu a dál.
A my? Měli jsme tam dobrou pověst, postavili jsme kdysi nemocnici v Kábulu, vyškolili spoustu odborníků - hlas polnice nás nahnal do jednoho NATO šiku a je po dobrých vztazích.
Ortodoxní islám v nejkonzervativnější podobě? Tak nějak nevím, co si pod tím představit. 😄
Běžně se píše o autech s baterií o dojezdu přes 500. Často o nových kde to je 600-700. Nevím proč hned naivní. Nečekám to u nějaké lidovky , ale jak je psáno, jde o auto za 2,5 m cca tak bych čekal prostě alespoň těch 500.
Ono právě ty lidovky mívají lepší dojezd. U premiových aut chcete výkon a komfort a to je právě na úkor dojezdu. Baterie mají vpodstatě stejné.
Je to jednoduché. Chcete buď výkon nebo dojezd. Obojí s baterií mít nebudete.
U spalovacích aut je to stejné jen to není tolik vidět. Ani se škodovkou pravděpodobně nikdy celý výkon motoru nevyužijete a přebytek výkonu Vám hravě nakrmí všechny komfortní spotřebiče, světla atd. U elektroauta všechno krmí baterie.
Ale pokud se podíváte na nějaký benzinový supersport, taky ujede stěží 300-400 km a moc pohodlný taky nebývají 🙂
V takovýchto autech by měly být „černé skříňky" asistenti, kteří hlídají rychlost, dopravní značení a podobně. A řídiči by na to měli mít speciální kurz.
A k čemu by potom takové auto bylo? Kouzlo supersportů je právě v tom, že Vás nechají řídit. Jen to musí mít řidič srovnané v hlavě a taky by měl UMĚT řídit. Když přesednete ze škodovky do 800koňové bestie, asi to logicky bude chtít trochu jiný přístup. Na to nepotřebuju speciální kurz. 🙂
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Ale bylo. I u nás se tu a tam objeví tornádo nebo něco podobného a dělo se to vždycky. Jen před 50ti lety nebyl internet, tak jste se o tom většinou nedozvěděl. Česká televize to taky moc nerozmazávala, aby si někdo náhodou nemyslel, že komunista počasí vůbec neřídí. 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
16 let staré auto je například druhá generace octavie. Autora to možná překvapí, ale airbagy, ABS i tempomat má. stejně jako katalyzátor. Tou dobou už to byla standardní výbava všech aut. Na rozeznávání značek, chodců, cyklistů a dalších překážek je v autě řidič a pokud to nezvládáte, tak do auta radši nesedejte. Většina moderních asistentů z nařízení EU je spíš k vzteku a automobilky se jen předhánějí, ve kterém modelu se dají snadněji vypnout, protože z toho samého nařízení to nesmí jít vypnout trvale. Jaký to má potom smysl? Před 3mi lety jsem si kupoval auto. Mohl jsem si koupit nové, ale právě kvůli těm nesmyslům jsem vzal radši 4letou ojetinu, která jich ještě nemá tolik a musím vypínat jen stop/start. Prostě nechci po každém nastartování 10 min vypínat asistenty. Radši si koupím starší auto s pořádným motorem a s co nejméně asistenty.