Problém je kombinace více faktorů. Abychom to pochopili, tak se musíme podívat poměrně hluboko do minulosti. Když totiž začal boom odbytu na čínském a asijských trzích obecně, tak evropské automobilky ani chvíli nečekaly a začaly se tam bezhlavě hrnout. Nové továrny rostly doslova jako houby po dešti a začaly se vesele vyvážet ty nejlepší technologie, bez jakéhokoliv přemýšlení nad budoucími následky. Tímto jsme si (ne)vědomě desítky let v Číně pěstovali konkurenci. Snad nikdo nebyl tak naivní, aby věřil, že se Čína nebude učit a kopírovat. Dalším faktorem je doba, ve které se nyní nacházíme, uplynulé 4 roky nebyly lehké, pro Evropu obzvlášť. Potencionální zákazník tudíž odkládá nákup nového vozu v žebříčku priorit až někam na zadní pozice. Pak tu také máme tu opět bezhlavou sázku na zelenou budoucnost, kdy tu především kvůli/díky VW máme obrovský tlak na elektromobilitu. Bylo to opět VW, které se do tohoto projektu s nejistým výsledkem téměř dobrovolně vrhlo a stáhlo s sebou další automobilky. Jenže světě div se, prodeje elektrických aut i po 5-6 letech masivní a drahé osvětové kampaně stále závisí čistě na tom, jak si která vláda ohne prostřednictvím dotací svůj vlastní trh ve prospěch elektromobilů. Když dotace dočerpají, tak najednou dojde k poklesu poptávky - no, jak nečekané. S tím samozřejmě souvisí ceny nových vozů obecně, kdy automobilky neúměrně zvyšují ceny nových vozů. Důvodů je hned několik - drahý vývoj elektro, emisních systémů, nebo třeba i emisní povolenky. Zároveň šetří, kde mohou, takže chtějí prodat výrobek, který kvalitou a materiály neodpovídá ceně.
Alain Delon byl pro mě ztělesněním elegance, šarmu a dobré osobnosti v jednom. Takový prototyp. Tací normální lidé běžně nejsou, možná proto mu bylo souzeno být hercem. I přes svůj velmi mladý věk si význam jeho osobnosti uvědomuji a mrzí mě, že tahle skvělá herecká generace odchází, jelikož vím, že taková už nikdy nepřijde. Doba se změnila a my s ní. Tak sbohem, Alaine, budiž Vám země lehká.
Brašnářství Tlustý jsem měl za solidní a stabilní manufakturu, která podobné komedie nemá zapotřebí. A tak jsem v daný okamžik opravdu věřil, že je firma ve skutečných existenčních nesnázích. Co naplat, že jsou výrazně dražší, než obdobná konkurence, v posledním roce mají výrazné zpoždění objednávek a špatnou komunikaci k zákazníkovi. I tak jsem k této firmě držel respekt, a to až do dnešního dne. Nejen, že vedení má nulovou sebereflexi, když tvrdí, že o žádné konkurenci neví a desítky, možná stovky stížností zákazníků přecházejí mávnutí rukou. Ale když hned druhý den po tom, kdy vyvoláte celonárodní senzaci řeknete, že vlastně o nic nešlo a že jste pouze zhmotnil obavy, které dnes podniky reálně mají, a to doslova hned po tom, kdy napíšete, že vám hrozí bezprostřední bankrot, tak je to minimálně zavrženíhodné. Tomu se říká morální dno. Díky, od Brašnářství Tlustý již nikdy nic, raději dám šanci menším, skutečným rodinným manufakturám, které nemají podobné prasárny zapotřebí, a to ani v období, kdy se jim skutečně nedaří. Přitom stačilo být upřímný a napsat "potřebujeme práci", ale to zřejmě nebylo to správné drama.
Tak tohle je gól, nejenže chtějí proti konkurenci výrazně více peněz prakticky za to samé a zároveň tvrdí, že o žádné konkurenci neví, ale ještě k tomu citově vydírají. Přitom to šlo napsat zcela normálně, lidsky a nebo si jen přiznat realitu, ale to by to pak nevyvolalo to správné celonárodní šílenství. O nulové sebereflexi ohledně výrazného zpožďování objednávek a špatné komunikaci k zákazníkovi nemluvě. Včera hořelo, ale evidentně dnes není včera.. Z toho je mi krapet zle, chtěl jsem něco objednat a také trochu pomoci, ale tak když nakonec není tak zle? Myslím, že se bez těch mých pár drobných obejdou. 🙂 To raději půjdu k těm, kteří si to opravdu zaslouží a kteří mě jako zákazníka nemohou podobnou komedií zklamat.
Celý problém je ve velmi sebevědomé cenové politice a taky, zejména v posledním roce ve velmi špatné komunikaci a následnému servisu zákazníků. V okolí mého bydliště sídlí jedno rodinné brašnářství střední velikosti, které dokáže výrobek ve srovnatelné kvalitě nabídnout klidně i za třetinu ceny. O akcích a slevách nemluvě, a to se stále bavíme o velmi kvalitních českých výrobcích. Nemají problém ani s komunikací, či následným servisem, a to vše při velmi obsáhlém sortimentu, ačkoliv ten má Brašnářství Tlustý pochopitelně větší. Také nerozumím, proč nejsou schopni držet skladem základní sortiment, jako jsou pásky, či peněženky. Takže nejen, že si oproti konkurenci připlatíte, ale také zákonitě déle čekáte a to vše při velmi špatné komunikaci.. A to prostě není recept na úspěšné a udržitelné podnikání. Každopádně jim přeji hodně sil v překonání krize, podniky jako tento, s jejich kvalitní a poctivou prací v ČR potřebujeme
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To už snad musí být cílená sebelikvidace, nebo fakt nevim.