Tyhle nehody přičítám nepozornosti a nevěnování se 100% jízdě a soustředění jen a jen na jízdu.Já jezdím 45 let a bez nehody ale opravdu se věnuji jen řízení,např. ani neposlouchám spolucestující o čem se baví,protože vím,že je to nebezpečné,často rozhoduje setina vteřiny,která rozhodne o smrti.
Tak to už je trochu přehnaná opatrnost, nemyslíte? Ale samozřejmě, že jí není nikdy dost.
Proc by si Rusové nemohli vzit na pomoc koho chtějí? Je to jejich věc. Na UA taky bojují lidé z různých zemí a neřeší se to tu. 🤔
To se nedá brát stejným metrem. Za Ukrajinu bojují dobrovolníci, ale tady se jedná se o přímou podporu nezúčastněného státu, z řad regulérní armády KLDR, byť bojující pod ruskou vlajkou. To je, jako kdyby některá ze zemí NATO poslala bojovat své vojáky na Ukrajinu, v ukrajinských barvách. Víme dobře, co by to znamenalo a jak by si takovou věc Rusko vykládalo.
Může mi ten pán z BMW vysvětlit jak chce čínskou bateriovou konkurenci zastavit starým spalovákem? Čína byla pro evropské automobilky největší a nejziskovější trh, teď už tam skoro neprodávají, protože nejsou konkurenceschopné. Zrušení zákazu spalováků jim nijak nepomůže, akorát je to uchlácholí a usnou na vavřínech, nebudou inovovat a definitivně na beton zkrachují. Ale holt to prostě bude potřeba asi. My ten krach potřebujeme, abychom se asi probrali. Evropskému autoprůmyslu ujel vlak. Tak jak se posledních 20 let Čína učila od nás a vtipně kopírovali na autosalonech, tak teď by oni měli chodit po čínských autosalonech a začít kopírovat.
Ale nikdo neříká, že se dál nebudu vyvíjet EV, pro to stále existuje mnoho regulí. Nutno říct, že ani Čína se zdaleka nespoléhá pouze na EV. Jde o to, aby automobilkám vznikl prostor k manévrování a hledání alternativ, což nyní nemají a tím se dostávají do zásadní konkurenční nevýhody. Zatímco ostatní mohutně vyvíjí jak spalovací motory, tak hybridní systémy a EV, tak Evropa téměř zastavila vývoj spalovacích a hybridních systémů, v čemž měla nespornou konkurenční výhodu, a plně se soustředí pouze na EV, bez možnosti alternativ, pod tíhou těžkých sankcí. Navíc v takém tempu, že jsme závislí na Číně, protože nejsme schopni v tak krátkém čase vybudovat vlastní infrastrukturu potřebnou pro vývoj EV.
Zákaz spalováků v roce 2035 byl hloupost, protože se k tomu tradiční automobilky upnuly a nereflektují vůbec skutečnost, že o spalováky nebude zájem už mnohem dříve.Za 2-3 roky už spalovák nebude dávat smysl pro většinu lidí. Takže místo fňukání by konečně měli začat něco dělat a přijít s přijatelným EV s dobrým poměrem cena/ výkon, protože jinak do pár let skončí jako Nokia ...
Vy žijete v nějaké bublině? Zájem o EV je kromě severských zemí mizivý, takovou vlaštovkou byly sice země Beneluxu a Německo, ovšem po ukončení státních dotací zájem opadl na minimum. Protože tam, kde vlády nákup EV masivně nepodporovaly a nepodporují, tak tam zkrátka o EV není zájem. Zkrátka poptávku uměle vytváří a ohýbají pouze dotační programy jednotlivých států, nikoliv, že by nákup EV dával nějaký hlubší smysl, ten to dávat ještě dlouhou dobu nebude. V minulém roce dělal prodej EV v Evropě 14.6%, letos, kvůli nižší podpoře vlád členských států EU se očekává méně. Takže tady vůbec nejde o fňukání, jde o konfrontaci s realitou, které právě díky lidem, jako jste vy, je obtížné dosáhnout.
Česká státnost před rokem 1918 také zrovna neexistovala, byli jsme součást Rakouska. Takzvané České království nemělo o stovky let dříve s Čechy moc společného, většinu obyvatel tvořili Němci. Někteří chtěli v roce 1918 Československo obnovit právě v hranicích původního Českého království, to by při prvních volbách koukali, jak mají Němci většinu. Tím, že byla částečně použita hranice království jsme Němcům sebrali Sudety, kde vždy žili jen Němci.
Nikoliv, v Koruně království českého Němci nikdy většinu netvořili, byť o menšině se také hovořit nedá. Koruna česká požívala v rámci Rakouské monarchie dost dlouhou dobu jistou míru autonomie a česká státnost je nezpochybnitelná, byť v trochu jiném smyslu, než ji dnes chápeme. Bohužel ta slovenská opravdu vzniká někdy v druhé polovině v 19. století z jakéhosi vakua, protože reálně nemá své základy na čem postavit. Všechny dnešní slovenské snahy o zveličení své státnosti a podstaty jsou jen zoufalým pokusem nemuset čelit skutečnosti, že navenek byli vždy Maďary. Tuhle pozici jim ovšem nezávidím a chápu jejich snahy. Myslím, že by ale byla lepší cesta se vyrovnat s maďarskou minulostí, stejně tak, jako bychom měli my s tou německou. Jinak Slováky bychom nikdy nepotřebovali, kdyby Štefánik s Masarykem neprosazovali mýtus o bratrských, slovanských národech, tak aby byla zajištěna autonomie obou národů. Skutečnost je ovšem taková, že Češi se před 19. stoletím nikdy jako Slované nepovažovali a také v rámci království a přidružených zemí neexistoval rozdíl mezi Němcem a Čechem.
Bohužel, největší problém je, že jsou takových ubožáků plné silnice, to samé při stání před přechodem, střídavý provoz na semafory a nebo za autobusem, kde není dovoleno objíždění. "Proč tady jako ti chudáci stojí? Kašlu na to, jedu." Jedna z největších klasik, která v tomhle případě, nebýt štěstí a snad i zásahu vyšší moci, mohla skončit velmi tragicky. Tohle vyžaduje přísný trest, bez debat.
Mě tak nějak nezajímá, co je používáno ve formuli, tam to asi bude dáno tím, že ty nemají blinkry. Ale všechna auta, která jsem doposavad měl, tak při nouzovém brzdění vždy vyhodily "čtverky", tedy výstražné blinkry. A vždycky mi to přišlo jako dobré řešení. Ve všech jsem si to na bezpečném místě vyzkoušel, abych věděl, co auto umí a co dělá... Teď teda jsme zdědili Karoqa 2019, tam už jsem zkoušel spoustu věcí, ale nouzové brzdění zatím ne. Netuším, co při tom dělá.
Zajímat Vás to nemusí, ale může Vás zajímat, že jde o dobré řešení. Je úplně jedno, že ve formuli nemají blinkry, jde o to, že například za deště, či mlhy jsou mnohem lépe a dříve vidět rychle blikající brzdová světla, než varovky, které se navíc spouštějí dost pozdě. V praxi to funguje tak. že když prudce zabrzdíte, tak brzdová světla začnou intenzivně blikat a následně se zapnou varovky. Rychle rozpoznatelné a účinné. Samotné blinkry jsou dobré řešení, ale tohle to celé posílá o kus dál.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já jsem pro moderní výzbroj. Jen bych k tomu ale vždy chtěl jasné argumenty že zrovna taková a taková výzbroj má takový a takový potenciál pro budoucí konflikty. Tady byl jen výkřik že si to naše armáda zaslouží. V pořádku, pokud to zapadá do nějaké strategické mezinárodní koncepce. Je nějaká na stole? Zatím nemám dojem že to je strategické rozhodnutí. Těch 14 tanků je tak na předváděčku na akci typu "Bahna". 50 dronů je v pohodě vyřadí. 50 partyzánů s protitankovými střelami taky. Do týdne je po nich. Na Ukrajině se ale bojuje už 1000 dnů. Je tu někdo odborník na zbraně kdo by k tomu dal sofistikované vysvětlení proč zrovna tanky a ne třeba chytré systémy raket s naváděním umělou inteligencí? Také bych souhlasil s jedním diskutujícím, že bychom měli oživit zbrojovky a dělat vlastní vývoj. Zbraně nám nikdo ve velkém nedodá pokud půjde do tuhého. Třeba klidně vyrábět v licenci a v rámci EU si rozdělit strategii kde se co bude vyrábět. Začít připravovat inženýry na vysokých školách aby ty zbraně dokázali dále vyvíjet a pokud možno se zaměřit na chytré zbraňové systémy s co nejmenší potřebou obsluhy. Bude potřeba rojové inteligentní řízení a podobně. Zaostalé zbraně budou lehce přemoženy zbraněmi s "inteligencí" obratností a levnou cenou, což se ukazuje čím dál více. Samozřejmě bez pěchoty to taky nejde, ale i ta může být velmi moderně vyzbrojena systémy špionáže a analýzy bojiště s on-line propojením, systémy aktivní kamufláže apod. Vše soustředit na minimalizaci lidských ztrát a zvýšení efektivity a přesnosti boje.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tank je stále velmi důležitý prostředek pozemního boje, ačkoliv nám válka na Ukrajině ukazuje, že je mnohem zranitelnější, než v jakémkoliv dosavadním konfliktu. Zásadní problém je ve špatném užití techniky, jak ze strany Ukrajiny, tak ze strany Ruska. Tanky, stejně jako pěchota, jsou bez zajištění "ze vzduchu" opravdu velmi zranitelné. Toho si je aliance vědoma, a tak armády NATO, včetně armády ČR mohutně investují do systémů zajišťujících ochranu a podporu prostředků pozemního boje. Tanků Leopard bude v tuhle chvíli celkem 42 a nelze předpokládat, že by v případném konfliktu byly tak zranitelné, jako je tomu ve válce na Ukrajině. Navíc mají lepší ochranu, než staré tanky T72, které zejména kvůli špatnému uložení munice jsou velmi zranitelné a pro posádku zpravidla smrtící. Co se týče vývoje a výrobních kapacit, tak tam narážíme rovnou na dva historické milníky, které komplikují situaci. Zaprvé, veškerá infrastruktura a konstrukční síť, kterou jsme disponovali ve 20. století, bylo dědictví po R-U, kdy zhruba po následujících 40 let docházelo k postupné akceleraci výroby i vývoje (a to i jistý čas po zestátnění podniků) a následnému útlumu, právě na úkor našeho "velkého bratra" SSSR. Druhým milníkem je zcela nepovedená privatizace, která velkou část z toho, co zbylo definitivně zničila. Dnes zkrátka nemáme potřebné výrobní a lidské kapacity k vývoji a výrobě velkých, moderních bojových strojů. A to je věc, která našim německým sousedům šla vždy naprosto dobře, a jde nadále i přes devastující válku. Tank Leopard je tedy mimo jiné dobrou volbou, i z hlediska infrastruktury.