Proc by si Rusové nemohli vzit na pomoc koho chtějí? Je to jejich věc. Na UA taky bojují lidé z různých zemí a neřeší se to tu. 🤔
To se nedá brát stejným metrem. Za Ukrajinu bojují dobrovolníci, ale tady se jedná se o přímou podporu nezúčastněného státu, z řad regulérní armády KLDR, byť bojující pod ruskou vlajkou. To je, jako kdyby některá ze zemí NATO poslala bojovat své vojáky na Ukrajinu, v ukrajinských barvách. Víme dobře, co by to znamenalo a jak by si takovou věc Rusko vykládalo.
Může mi ten pán z BMW vysvětlit jak chce čínskou bateriovou konkurenci zastavit starým spalovákem? Čína byla pro evropské automobilky největší a nejziskovější trh, teď už tam skoro neprodávají, protože nejsou konkurenceschopné. Zrušení zákazu spalováků jim nijak nepomůže, akorát je to uchlácholí a usnou na vavřínech, nebudou inovovat a definitivně na beton zkrachují. Ale holt to prostě bude potřeba asi. My ten krach potřebujeme, abychom se asi probrali. Evropskému autoprůmyslu ujel vlak. Tak jak se posledních 20 let Čína učila od nás a vtipně kopírovali na autosalonech, tak teď by oni měli chodit po čínských autosalonech a začít kopírovat.
Ale nikdo neříká, že se dál nebudu vyvíjet EV, pro to stále existuje mnoho regulí. Nutno říct, že ani Čína se zdaleka nespoléhá pouze na EV. Jde o to, aby automobilkám vznikl prostor k manévrování a hledání alternativ, což nyní nemají a tím se dostávají do zásadní konkurenční nevýhody. Zatímco ostatní mohutně vyvíjí jak spalovací motory, tak hybridní systémy a EV, tak Evropa téměř zastavila vývoj spalovacích a hybridních systémů, v čemž měla nespornou konkurenční výhodu, a plně se soustředí pouze na EV, bez možnosti alternativ, pod tíhou těžkých sankcí. Navíc v takém tempu, že jsme závislí na Číně, protože nejsme schopni v tak krátkém čase vybudovat vlastní infrastrukturu potřebnou pro vývoj EV.
Zákaz spalováků v roce 2035 byl hloupost, protože se k tomu tradiční automobilky upnuly a nereflektují vůbec skutečnost, že o spalováky nebude zájem už mnohem dříve.Za 2-3 roky už spalovák nebude dávat smysl pro většinu lidí. Takže místo fňukání by konečně měli začat něco dělat a přijít s přijatelným EV s dobrým poměrem cena/ výkon, protože jinak do pár let skončí jako Nokia ...
Vy žijete v nějaké bublině? Zájem o EV je kromě severských zemí mizivý, takovou vlaštovkou byly sice země Beneluxu a Německo, ovšem po ukončení státních dotací zájem opadl na minimum. Protože tam, kde vlády nákup EV masivně nepodporovaly a nepodporují, tak tam zkrátka o EV není zájem. Zkrátka poptávku uměle vytváří a ohýbají pouze dotační programy jednotlivých států, nikoliv, že by nákup EV dával nějaký hlubší smysl, ten to dávat ještě dlouhou dobu nebude. V minulém roce dělal prodej EV v Evropě 14.6%, letos, kvůli nižší podpoře vlád členských států EU se očekává méně. Takže tady vůbec nejde o fňukání, jde o konfrontaci s realitou, které právě díky lidem, jako jste vy, je obtížné dosáhnout.
Česká státnost před rokem 1918 také zrovna neexistovala, byli jsme součást Rakouska. Takzvané České království nemělo o stovky let dříve s Čechy moc společného, většinu obyvatel tvořili Němci. Někteří chtěli v roce 1918 Československo obnovit právě v hranicích původního Českého království, to by při prvních volbách koukali, jak mají Němci většinu. Tím, že byla částečně použita hranice království jsme Němcům sebrali Sudety, kde vždy žili jen Němci.
Nikoliv, v Koruně království českého Němci nikdy většinu netvořili, byť o menšině se také hovořit nedá. Koruna česká požívala v rámci Rakouské monarchie dost dlouhou dobu jistou míru autonomie a česká státnost je nezpochybnitelná, byť v trochu jiném smyslu, než ji dnes chápeme. Bohužel ta slovenská opravdu vzniká někdy v druhé polovině v 19. století z jakéhosi vakua, protože reálně nemá své základy na čem postavit. Všechny dnešní slovenské snahy o zveličení své státnosti a podstaty jsou jen zoufalým pokusem nemuset čelit skutečnosti, že navenek byli vždy Maďary. Tuhle pozici jim ovšem nezávidím a chápu jejich snahy. Myslím, že by ale byla lepší cesta se vyrovnat s maďarskou minulostí, stejně tak, jako bychom měli my s tou německou. Jinak Slováky bychom nikdy nepotřebovali, kdyby Štefánik s Masarykem neprosazovali mýtus o bratrských, slovanských národech, tak aby byla zajištěna autonomie obou národů. Skutečnost je ovšem taková, že Češi se před 19. stoletím nikdy jako Slované nepovažovali a také v rámci království a přidružených zemí neexistoval rozdíl mezi Němcem a Čechem.
Bohužel, největší problém je, že jsou takových ubožáků plné silnice, to samé při stání před přechodem, střídavý provoz na semafory a nebo za autobusem, kde není dovoleno objíždění. "Proč tady jako ti chudáci stojí? Kašlu na to, jedu." Jedna z největších klasik, která v tomhle případě, nebýt štěstí a snad i zásahu vyšší moci, mohla skončit velmi tragicky. Tohle vyžaduje přísný trest, bez debat.
Mě tak nějak nezajímá, co je používáno ve formuli, tam to asi bude dáno tím, že ty nemají blinkry. Ale všechna auta, která jsem doposavad měl, tak při nouzovém brzdění vždy vyhodily "čtverky", tedy výstražné blinkry. A vždycky mi to přišlo jako dobré řešení. Ve všech jsem si to na bezpečném místě vyzkoušel, abych věděl, co auto umí a co dělá... Teď teda jsme zdědili Karoqa 2019, tam už jsem zkoušel spoustu věcí, ale nouzové brzdění zatím ne. Netuším, co při tom dělá.
Zajímat Vás to nemusí, ale může Vás zajímat, že jde o dobré řešení. Je úplně jedno, že ve formuli nemají blinkry, jde o to, že například za deště, či mlhy jsou mnohem lépe a dříve vidět rychle blikající brzdová světla, než varovky, které se navíc spouštějí dost pozdě. V praxi to funguje tak. že když prudce zabrzdíte, tak brzdová světla začnou intenzivně blikat a následně se zapnou varovky. Rychle rozpoznatelné a účinné. Samotné blinkry jsou dobré řešení, ale tohle to celé posílá o kus dál.
Potíž je v tom, že se tímhle těžko rozliší krizové brždění od lehkého přibržďování, kdy brzdová světla mnohdy blikají také (třeba vlivem trochu pokřivených kotoučů)..
V tom potíž není, protože pokřivené kotouče nemají na brzdová světla žádný vliv, spínač brzdových světel je na pedálu brzdy a už při velmi slabém stisknutí se světla rozsvítí. Už jste někdy viděl, aby auto při normálním brždění blikalo jako vánoční stromeček, stejně jako tomu je u krizového brždění?
Další z nesmyslných výmyslů, které mohou ještě působit klamavě. Když blikají brzdová světla, považuju to za závadu. Proč byly vynalezeny varovná světla? Ty rozhodně varují víc, nežli další cokoliv, co bliká.
Tak to opravdu budete jeden z mála. Je to zcela logické, léta se to používá v motosportu, i ve formuli a mozek na to reaguje dobře, je to osvědčené. A věřte, že to je účinnější, než nic neříkající varovná světla.
V manuálu je zcela určitě napsáno, že při zastavení a opuštění vozidla má být zatažena ruční brzda. Ta nebyla, jinak by k podobné situaci nemohlo nikdy dojít. Tedy, kromě hlouposti dcery i chyba otce.
.
PS: Kdo máte automat, je vůbec reálné aby při zařazeném "D" nenastartované auto začalo couvat? Měl jsem vždy pocit, že ho to drží jako "zařazená jednička", a svévolně by se nenastartované rozjelo jenom na "N".
Ano, je to možné, protože D auto rozhodně nedrží, funguje to úplně na jiném principu, než u manuálu a když není motor nastartovaný, tak se vůz na D pohybuje úplně stejně jako při zařazeném neutrálu.
Vzhledem k tomu, že většina komentujících nechápe, jak se to mohlo stát, tak popíšu problém jednoduše, věc se odehrála asi takhle;
Nastoupila do auta, zmáčkla tlačítko, vůz upozornil, že je k nastartování potřeba sešlápnout brzdu, což dotyčná udělala a vzápětí dala páku do polohy D (při druhé poloze zapalování lze u většiny vozů řadit cokoliv). Poté pustila brzdu a vůz se sám rozjel, D se bez nastartovaného motoru chová stejně jako neutrál. A když chtěla vůz zastavit, tak neměla dostatečnou sílu, aby vůz zastavila, jelikož bez nastartovaného motoru neběží posilovač brzd, no a bylo vymalováno.
Úplně jednoduché.
Bez běžícího motoru lze u spousty modelu zařadit do polohy D, P, N,R. Vozidlo je schopno i pohybu. Jsou to AT nebo CVT převodovky ne mechanické.
Opět se tu ale většina chytla části článku, zda je to možné pri poloze D dostat pohybu. Především je zavádějící jak píší v článku, že vozidlo se na D pohybovalo opačným směrem.
Jediné musela sedět ve voze s robotickou spojkou kde je tato situace možná bez sešlápnutí akceleračního pedálu .
Z mého hlediska je tento popis nehody nepravděpodobný. Je tu spousta nesrovnalosti a náhod najednou..
Zkráceně řečeno ,, Američan na něco sáhl bez detailního návodu a podělal to opět"
Žádná nesrovnalost tam není. Zapnula zapalování, na displeji se zobrazilo, že má k nastartovaní sešlápnout brzdu, to udělala, zařadila D, pustila brzdu a vůz se sám rozjel. (Bez nastartovaného motoru se D chová jako neutrál) Při opětovném sešlápnutí brzdy neměla sílu vůz zastavit, jelikož neběžel brzdový posilovač, a bylo. Víc bych v tom nehledal, je to vlastně dost pravděpodobné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Předek nic moc - světla, gril - připomíná mi to to BMW a Jaguar. Kola bych místo 22 zvolil 21 nebo 20.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak vzhledem k tomu, že Rolls patří BMW, tak nic překvapivého, i motor je BMW, ale že by si to bylo nějak výrazně podobné se zase říci nedá.