Takže Čína ve velkém vyrábí své automobily v Brazílii a my tam budeme vyvážet auta z Evropy? Nějak mi to selský rozum nebere. Já to vidím, že tam vyveze velké kulové,ale k nám se z Brazílie bude vozit maso, cukr, mouka, boby apod. Tak že u nás zanikne zbytek zemědělství , který ještě máme. Škodovku nám Němci zavřou, aby jejich lidí v Německu měli práci a my se staneme podřadnou kolonii, která zisky z toho mála co vyprodukuje odvede do zahraničí.
Opravdu budu rád, když zjistím, že se pletu.....
Vůbec se ukrajinským vojákům nedivím, že berou nohy na ramena. Za co vlastně bojují a umírají? Za zemi prolezlou korupcí od vrchu až dolů? Za Ukrajinu, kterou mají rozdělenou oligarchové, kteří zde také vládnou a vše řídí?? Za to, že je vše rozprodané, zničené a perspektiva na lepší a slušný život v této zemi je skoro nulová? Národní hrdost a vlastenectví je krásná věc, ale je třeba si uvědomit za co člověk opravdu bojuje......
Mě tak nějak připadá, že lidí úplně zapomněli, že když je dlouho dobře tak může být i hůře. Ti zaměstnanci to už berou jako hotovou věc, že v novém roce dostanou přidáno a to není dobře.Až z těch 3.000 zaměstnanců polovinu propustí, tak je ty odbory potom živit nebudou. To si potom ti zaměstnanci uvědomí jak se měli vlastně dobře.V době, kdy opravdu nemá automobilový průmysl v Evropě na růžích ustláno by měli být rádi, že se razantně nepropouští a plat nesnižuje. Jídlo zdražuje všem a v Nošovicích brečí, že v kantýně musí zaplatit víc.
Ale, odbory chápu, když přidají zaměstnancům, tak i oni budou mít víc peněz😁... Ale je třeba se dívat i za kopec ....
Fotovoltaiku jsem si pořídil kvůli spotřebě domu, takže svícení, topení ohřev vody. EV jsem koupil až po dvou letech, kdy je od března do konce října nabíjím výhradně ze slunce. Určitě jsem si nepořizoval fotovoltaiku kvůli nabíjení auta. Takže je úplně jedno kolik stála - ano troufám si říct, že jezdím zadarmo. Protože kdybych jezdil spalovacím autem, tak bych musel nad rámec pořizovacích nákladů fotovoltaiky kupovat ještě benzín. A ten nekupuji. To bychom tady mohli polemizovat, že někdo si koupil auto za 500.000,- , ale mohl si koupit jiné za 350.000,- a ušetřené peníze dát za palivo.....
Za mě to jsou kecy. Právě elektro mobil má své místo v půjčovnách apod, , protože není náchylný na různý způsob užívání u jednotlivých lidí. Navíc elektro mobil bude mít v půjčovně mnohem delší životnost a mnohem menší servisní náklady. Takže bych to viděl na finanční problémy půjčovny, které jsou způsobeny jinými faktory a EV je jen výmluva.
Obecně se jízda EV nedá srovnávat s jízdou se spalovacím autem. Upřímně EV je úplně na pohodu a to se nebavím o Tesle. Jako majitel dvou EV a naftového Trafica jsem celkem objektivní. Ale nezlobte se na mě, ten vousáč je maximální jouda. Fakt, bez urážky, mi připadá jak kdyby nikdy nejezdil ve spalovacím autě. Ano Ev je z mého pohledu v celkovém pohledu lepší než spalovák, ale na tohle se opravdu nedá dívat. ...
Bohužel je to důsledek přístupu naší vlády, politiku, ale také vedení automobilek apod.. Je nerozhodnost a falešné ujišťování veřejnosti, že elektromobilita je špatná cesta a k zákazu prodeje spalovacích aut přece nedojde. Omyl je, ale pravdou. To, že VW zavírá továrny, je důsledek naprostého ignorování skutečného celosvětového vývoje automobilového trhu, který jde směrem k elektromobilitě.
Bohužel jsou pořád tyto auta kompromisem mezi vnitřním prostorem pro posádku a velikosti kufru. Absolutně nechápu proč má auto do města kufr 308L a vnitřní prostor takový, že za řidiče z výškou 180cm se už nevleze skoro ani malé dítě? Toto auto si přece nikdo nekupuje na rodinné výlety apod. Autem potřebujete ráno odvést děti do školy, odvést se do práce, dát do kufru nákup jídla. Když potřebuji převést něco většího tak sklopím sedadla. Co se týče udávaného dojezdu 220Km je podle mě dostačující a možná i zbytečně moc. Osobně mám Peugot ion z roku 2012, kufr má 168L, ale vnitřní prostor je úplně někde jinde. Mám 193cm a jako řidič mám místa dost a za mě se ještě člověk ze 175cm vleze. Když se sklopí zadní opěradla tak vznikne krásná rovina. Tady by se výrobci měli inspirovat...
Jako, vše se dá obejít. Veškeré podpory a dávky by měly být na určitou v určité výši. Normální člověk si vždy do několika měsíců najde novou práci. Takže zavést podporu na max, půl roku a potom konec.¨
Takto si nefakčenka vyberou všechny peníze z účtu a majetky převedou na někoho jiného a budou systém dojit stejně jako do teď.
Bydlíš sám v 3+1 nebo v rodinném domě a nevycházíš s financemi? Stát ti pomůže na přechodnou dobu, ale potom už musíš mít dobrou práci nebo půjdeš do menšího. Dnes důchodci bydlí sami ve 100m2 bytech, nebo nefakčenka v rodinných domech a stát jim trvale posílá příspěvek na bydlení, dotaci na zateplení, fotovoltaiku na ohřev vody apod. - a to je špatně!
Myslím, že solární elektrárny na domech jsou fajn. Ale ať si každý spotřebuje co vyrobí. A hlavně investovat do baterie. Fungovat jen v ostrovním systému a bylo by po problému s přetíženou sítí. Jsou tisíce instalaci, kde lidí nemají žádné úložiště nebo jen malou baterku a mají fotovoltaiky jen proto aby elektřinu prodávali, protože ti bylo na dotací.
Pár metrů od domu jsou kontejnery na plasty, papír, sklo, tuky.
Když je otevřete, tak zjistíte, že v plastech je papír, sádrokarton, jídlo... V modré popelnici na papír zase plasty a další jiný odpad. Denně tady přijede nějaká dodávka ze stavby a zbavuje se odpadu. Jakékoliv třídění tady postrádá smysl, protože tam lidi hází úplně vše, navíc je kolem těch kontejneru neustále nepořádek. Takže, bych klidně tyto kontejnery zrušil, na ulici nebude bordel a do každého domu dal popelnici na tříděný odpad.
Celkem zde musím výjimečně s pisatelem článku souhlasit a to hlavně v tom, že v České republice není dostatek adekvátních informací o elektromobilitě. Náš stát by měl více investovat do osvěty, měl by umožnit si EV půjčit a vyzkoušet. Velká část odpůrců argumentuje něčím co platilo někdy před 10 lety apod.. Ano, není to pro každého, kdo má rodinný dům, garáž, tak má výhodu oproti tomu kdo, bydlí v paneláku, cena je oproti spalovákům o něco vyšší, ale když se podíváte na nabídku ojetých EV tak zjistíte, že od nějakých 350.000,- lze koupit 5-4 roky staré auto, které je opravdu dobře vybaveno a má baterii na kapacitě 90-95%.
Navíc má to EV velkou výhodu, že ten provoz je celkově levnější, auto je spolehlivější a vydrží déle v lepším stavu než spalovák. Já mám třeba mimo jiné 12 let starý elektromobil, a nemůžu si to vynachválit. Mění se klasické spotřební věci jako čepy, tlumiče apod, ale elektronika, motor, baterie jsou bez závad. Ano baterie je po té době na na 55% své původní kapacity a dojezd je pro někoho směšných 70km, ale na ježdění po městě je to naprosto dostačující. Večer to dám do normální zásuvky a za pár hodin mám nabito. Opravdu mě to nijak neomezuje a nestalo se mi ještě, že bych někde zůstal viset s vybitou baterii. Navíc spotřeba nepřekročí 10KW/100km. Takže 100km mě stojí zhruba 60-80 Kč podle toho, kde nabíjím. Který spalovák bude mít po městě takovou spotřebu a ještě k tomu 12let starý???
Přestaňte prosím prezentovat ceny aut po odečtení dotace, a to ještě pro podnikatele. Dotace nebo nediorace, pořád to auto stojí 650.000,-. a to je opravdu hodně! Jako podnikatel bych si to nekoupil. Navíc když vím, že skutečná hodnota toho auta je někde kolem 300.900,-. Jo EU se svým automobilovým průmyslem a nesmyslné nastavenými cly stejne dříve či později narazí. Místo aby skutečně řešili problém, tak zavedou nesmyslně vysoké clo.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Je ti holt o lidech. Kdyby to nikdo za ty peníze nekupoval, tak by museli jít s cenami dolů.
Na druhé straně to není o tom jestli na to mám nebo nemám, ale jestli znám hodnotu peněz. A to lidi dnes nějak přestali vnímat. Já to vidím tak, že lidi, kteří si to můžou dovolit, tak ty peníze za to nedají a paradoxně to předražené jídlo kupuji lidi , kteří mají hlouběji do kapsy. Je to takové to, " jednou za rok si to můžeme dovolit" a potom hodí na FCB pár fotek jak se jako mají dobře.....