Bohužel jsou pořád tyto auta kompromisem mezi vnitřním prostorem pro posádku a velikosti kufru. Absolutně nechápu proč má auto do města kufr 308L a vnitřní prostor takový, že za řidiče z výškou 180cm se už nevleze skoro ani malé dítě? Toto auto si přece nikdo nekupuje na rodinné výlety apod. Autem potřebujete ráno odvést děti do školy, odvést se do práce, dát do kufru nákup jídla. Když potřebuji převést něco většího tak sklopím sedadla. Co se týče udávaného dojezdu 220Km je podle mě dostačující a možná i zbytečně moc. Osobně mám Peugot ion z roku 2012, kufr má 168L, ale vnitřní prostor je úplně někde jinde. Mám 193cm a jako řidič mám místa dost a za mě se ještě člověk ze 175cm vleze. Když se sklopí zadní opěradla tak vznikne krásná rovina. Tady by se výrobci měli inspirovat...
Jako, vše se dá obejít. Veškeré podpory a dávky by měly být na určitou v určité výši. Normální člověk si vždy do několika měsíců najde novou práci. Takže zavést podporu na max, půl roku a potom konec.¨
Takto si nefakčenka vyberou všechny peníze z účtu a majetky převedou na někoho jiného a budou systém dojit stejně jako do teď.
Bydlíš sám v 3+1 nebo v rodinném domě a nevycházíš s financemi? Stát ti pomůže na přechodnou dobu, ale potom už musíš mít dobrou práci nebo půjdeš do menšího. Dnes důchodci bydlí sami ve 100m2 bytech, nebo nefakčenka v rodinných domech a stát jim trvale posílá příspěvek na bydlení, dotaci na zateplení, fotovoltaiku na ohřev vody apod. - a to je špatně!
Myslím, že solární elektrárny na domech jsou fajn. Ale ať si každý spotřebuje co vyrobí. A hlavně investovat do baterie. Fungovat jen v ostrovním systému a bylo by po problému s přetíženou sítí. Jsou tisíce instalaci, kde lidí nemají žádné úložiště nebo jen malou baterku a mají fotovoltaiky jen proto aby elektřinu prodávali, protože ti bylo na dotací.
Pár metrů od domu jsou kontejnery na plasty, papír, sklo, tuky.
Když je otevřete, tak zjistíte, že v plastech je papír, sádrokarton, jídlo... V modré popelnici na papír zase plasty a další jiný odpad. Denně tady přijede nějaká dodávka ze stavby a zbavuje se odpadu. Jakékoliv třídění tady postrádá smysl, protože tam lidi hází úplně vše, navíc je kolem těch kontejneru neustále nepořádek. Takže, bych klidně tyto kontejnery zrušil, na ulici nebude bordel a do každého domu dal popelnici na tříděný odpad.
Celkem zde musím výjimečně s pisatelem článku souhlasit a to hlavně v tom, že v České republice není dostatek adekvátních informací o elektromobilitě. Náš stát by měl více investovat do osvěty, měl by umožnit si EV půjčit a vyzkoušet. Velká část odpůrců argumentuje něčím co platilo někdy před 10 lety apod.. Ano, není to pro každého, kdo má rodinný dům, garáž, tak má výhodu oproti tomu kdo, bydlí v paneláku, cena je oproti spalovákům o něco vyšší, ale když se podíváte na nabídku ojetých EV tak zjistíte, že od nějakých 350.000,- lze koupit 5-4 roky staré auto, které je opravdu dobře vybaveno a má baterii na kapacitě 90-95%.
Navíc má to EV velkou výhodu, že ten provoz je celkově levnější, auto je spolehlivější a vydrží déle v lepším stavu než spalovák. Já mám třeba mimo jiné 12 let starý elektromobil, a nemůžu si to vynachválit. Mění se klasické spotřební věci jako čepy, tlumiče apod, ale elektronika, motor, baterie jsou bez závad. Ano baterie je po té době na na 55% své původní kapacity a dojezd je pro někoho směšných 70km, ale na ježdění po městě je to naprosto dostačující. Večer to dám do normální zásuvky a za pár hodin mám nabito. Opravdu mě to nijak neomezuje a nestalo se mi ještě, že bych někde zůstal viset s vybitou baterii. Navíc spotřeba nepřekročí 10KW/100km. Takže 100km mě stojí zhruba 60-80 Kč podle toho, kde nabíjím. Který spalovák bude mít po městě takovou spotřebu a ještě k tomu 12let starý???
Přestaňte prosím prezentovat ceny aut po odečtení dotace, a to ještě pro podnikatele. Dotace nebo nediorace, pořád to auto stojí 650.000,-. a to je opravdu hodně! Jako podnikatel bych si to nekoupil. Navíc když vím, že skutečná hodnota toho auta je někde kolem 300.900,-. Jo EU se svým automobilovým průmyslem a nesmyslné nastavenými cly stejne dříve či později narazí. Místo aby skutečně řešili problém, tak zavedou nesmyslně vysoké clo.
Řekněme si to na rovinu. Evropa na svůj socialistický přístup tvrdě doplatí a to hlavně v automobilkách, ze kterých se dnes vlastně stali státní podniky, kde je hlavním cílem zaměstnávat lidi. Odbory jim hází pod nohy klacky při jakékoliv inovaci nebo změně. Úplně se vytratila nějaká Tržní ekonomika a veškeré omezení EU, které musí evropské automobilky plnit tomu nepřidají. Potom se není čemu divit, že jsou jejich automobily neschopné konkurovat těm z Číny. A myslet si, že to uvedená cla zachrání je hodně naivní!!!! Je to jen umělé oddálení problému a potom stejně těm evropským automobilkám dojde dech a semele je to o to více a dopady budou mnohem horší.
Budu se na to dívat z čistě ekologického hlediska. Města jako Praha, Brno, Ostrava, Olomouc apod. jsou věčně ucpané projíždějícími automobily, které se neustále rozjíždí a zase brzdí od jedné křižovatky k druhé. Většinou se jedná o spalovací motory, které mají v tomto režimu provozu nejvyšší emise a také spotřebu. Tady přece to elektrické auto dává naprostý smysl!!! Jde přece ozdraví všech.
Takže bych spíše začal zákazem nebo zpoplatněním vjezdu spalovacích aut mimoměstských obyvatel a ještě více podpořil elektromobilitu ve městech.
Lidi v zasažených obcích jsou na pokraji sil, chybí jim lidi na odklízení bahna a pod. Známí k nim jedou s bagry přes celou republikou a oni je nakonec do zasažené oblasti vůbec nepustí???? Za mě má toto opatření jediný cíl, aby co nejméně lidi vidělo jak to v postižených oblastech opravdu aktuálně vypadá. Pomoc státu je mizerná - to, že někomu dáte vodu a kyblík ze Savem není pomoc!!!! Je potřeba lidi a technika na odklízení trosek a nánosů bahna. Další stránka věci jsou lidi, kteří bydlí v zasažené oblasti v paneláku ve 4. patře, kteří jsou v pohodě a jde si na obec pro elektrocentrálu aby mel proud a mohl si pustit televizi. Ten kdo toto opatření přijal, vůbec neví co způsobuje!!!!!
Zase je to hnusná politika!!!!!!
Pán Spurný zapomněl říct i to B. Úroveň servisu poskytnutého Monetou je naprosto katastrofální. Všechny hypoteční pracovníky vyhodili, když chcete jejich prezentované sazby tak si musíte vše řešit on-line a to i v budoucnu. Vše zpoplatněno, to že Vám banka v něčem vyjde vstříc? S tím nepočítejte. Je to přesně podle toho přísloví" když ptáčka lapají pěkně mu zpívají". Přitom byla Moneta v minulosti na poskytování hypoték a úvěrů dobrá. Bohužel nabrali celkem špatný směr.
V Dubaji neuvidíte pracovat nikoho jiného než Indy, Somálce, Pakistánce apod. Pracují za naprosto směsné peníze a stravu. Domů se podívají jednou za rok. Ono to tak funguje po celém světě, že lidé z chudých zemí budují bohatství bohatých. Každopádně Arabové tento systém dovedli k dokonalosti a výraz "novodobý otrokářský systém" je naprosto výstižný.......
Všichni nadávají jak je tam draho, špinavé moře, hodně turistů, služby za ty peníze špatné apod.... Ale pořád ta většina lidí jezdí!!! Připadá mi to, jak by měli strach udělat změnu - co když to jinde bude ještě horší, tak raději pojedeme na tu Makarskou, tam už to známe a víme co nás čeká. U nás taky většina nadává na vládu a když jsou volby tak k nim nejdou nebo zase zvolí ty stejné ksichty, protože se bojí aby ten nový "otrokář" nebyl horší než ten starý.
Jak se říká v tom přísloví "kdo se bojí s..e v síni"
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Bohužel je to důsledek přístupu naší vlády, politiku, ale také vedení automobilek apod.. Je nerozhodnost a falešné ujišťování veřejnosti, že elektromobilita je špatná cesta a k zákazu prodeje spalovacích aut přece nedojde. Omyl je, ale pravdou. To, že VW zavírá továrny, je důsledek naprostého ignorování skutečného celosvětového vývoje automobilového trhu, který jde směrem k elektromobilitě.
2 odpovědi