Bohužel je to důsledek přístupu naší vlády, politiku, ale také vedení automobilek apod.. Je nerozhodnost a falešné ujišťování veřejnosti, že elektromobilita je špatná cesta a k zákazu prodeje spalovacích aut přece nedojde. Omyl je, ale pravdou. To, že VW zavírá továrny, je důsledek naprostého ignorování skutečného celosvětového vývoje automobilového trhu, který jde směrem k elektromobilitě.
Bohužel jsou pořád tyto auta kompromisem mezi vnitřním prostorem pro posádku a velikosti kufru. Absolutně nechápu proč má auto do města kufr 308L a vnitřní prostor takový, že za řidiče z výškou 180cm se už nevleze skoro ani malé dítě? Toto auto si přece nikdo nekupuje na rodinné výlety apod. Autem potřebujete ráno odvést děti do školy, odvést se do práce, dát do kufru nákup jídla. Když potřebuji převést něco většího tak sklopím sedadla. Co se týče udávaného dojezdu 220Km je podle mě dostačující a možná i zbytečně moc. Osobně mám Peugot ion z roku 2012, kufr má 168L, ale vnitřní prostor je úplně někde jinde. Mám 193cm a jako řidič mám místa dost a za mě se ještě člověk ze 175cm vleze. Když se sklopí zadní opěradla tak vznikne krásná rovina. Tady by se výrobci měli inspirovat...
Jako, vše se dá obejít. Veškeré podpory a dávky by měly být na určitou v určité výši. Normální člověk si vždy do několika měsíců najde novou práci. Takže zavést podporu na max, půl roku a potom konec.¨
Takto si nefakčenka vyberou všechny peníze z účtu a majetky převedou na někoho jiného a budou systém dojit stejně jako do teď.
Bydlíš sám v 3+1 nebo v rodinném domě a nevycházíš s financemi? Stát ti pomůže na přechodnou dobu, ale potom už musíš mít dobrou práci nebo půjdeš do menšího. Dnes důchodci bydlí sami ve 100m2 bytech, nebo nefakčenka v rodinných domech a stát jim trvale posílá příspěvek na bydlení, dotaci na zateplení, fotovoltaiku na ohřev vody apod. - a to je špatně!
Myslím, že solární elektrárny na domech jsou fajn. Ale ať si každý spotřebuje co vyrobí. A hlavně investovat do baterie. Fungovat jen v ostrovním systému a bylo by po problému s přetíženou sítí. Jsou tisíce instalaci, kde lidí nemají žádné úložiště nebo jen malou baterku a mají fotovoltaiky jen proto aby elektřinu prodávali, protože ti bylo na dotací.
Pár metrů od domu jsou kontejnery na plasty, papír, sklo, tuky.
Když je otevřete, tak zjistíte, že v plastech je papír, sádrokarton, jídlo... V modré popelnici na papír zase plasty a další jiný odpad. Denně tady přijede nějaká dodávka ze stavby a zbavuje se odpadu. Jakékoliv třídění tady postrádá smysl, protože tam lidi hází úplně vše, navíc je kolem těch kontejneru neustále nepořádek. Takže, bych klidně tyto kontejnery zrušil, na ulici nebude bordel a do každého domu dal popelnici na tříděný odpad.
Kupte si 20 let staré Audi A2. Za 60 000 kč. A máte to samé. Jen jste ušetřil na pořizovací ceně asi 290 000. A budete do toho lít jen olej benzín a běžnou údržbu. Spotřeba 4,5 litrů. A dojezd 760 km.
To 12 let staré EV stálo necelých 100.000,- a jelikož ho od března do konce října nabíjím z fotovoltaiky, tak jezdím po většinu roku zadarmo. Nechápu proč bych si měl kupovat 20 let staré auto 🙂
A k čemu mi bude dojezd 760 km u auta jako A2? To je auto na ježdění po městě a tam mi je ten dojez k ničemu. A do Chorvatska k moři bych s tím určitě nejel.
Srovnávejme srovnatelné, když si koupím za 390.000,- 4 roky starý elektromobil, tak ho nebudu porovnávat s 20 let starou A2 za 60.000,-. To se omlouvám.
Ale upřímně, EV máme na ježdění po městě, protože 95% jízd u nás je opravdu po městě a kolem něj. Jedno auto ujede na nabití 70Km a druhé 250Km. Na cesty do zahraničí, dovolené mám Trafic v naftě. Ale stejně nejraději jezdíme tím elektrem.
Celkem zde musím výjimečně s pisatelem článku souhlasit a to hlavně v tom, že v České republice není dostatek adekvátních informací o elektromobilitě. Náš stát by měl více investovat do osvěty, měl by umožnit si EV půjčit a vyzkoušet. Velká část odpůrců argumentuje něčím co platilo někdy před 10 lety apod.. Ano, není to pro každého, kdo má rodinný dům, garáž, tak má výhodu oproti tomu kdo, bydlí v paneláku, cena je oproti spalovákům o něco vyšší, ale když se podíváte na nabídku ojetých EV tak zjistíte, že od nějakých 350.000,- lze koupit 5-4 roky staré auto, které je opravdu dobře vybaveno a má baterii na kapacitě 90-95%.
Navíc má to EV velkou výhodu, že ten provoz je celkově levnější, auto je spolehlivější a vydrží déle v lepším stavu než spalovák. Já mám třeba mimo jiné 12 let starý elektromobil, a nemůžu si to vynachválit. Mění se klasické spotřební věci jako čepy, tlumiče apod, ale elektronika, motor, baterie jsou bez závad. Ano baterie je po té době na na 55% své původní kapacity a dojezd je pro někoho směšných 70km, ale na ježdění po městě je to naprosto dostačující. Večer to dám do normální zásuvky a za pár hodin mám nabito. Opravdu mě to nijak neomezuje a nestalo se mi ještě, že bych někde zůstal viset s vybitou baterii. Navíc spotřeba nepřekročí 10KW/100km. Takže 100km mě stojí zhruba 60-80 Kč podle toho, kde nabíjím. Který spalovák bude mít po městě takovou spotřebu a ještě k tomu 12let starý???
Aktualni situace při ničivé povodni, co by bylo s elektrozázraky bez elektriky? Navic dlouhodobě provozovaných ve vysokých hladinách vody. V IZS by asi museli použít rafty a pádla. Co teprve elektrotank, to by byl nářez!!!!!
Pravdou je, že elektro mobil je proti vniknutí vody zabezpečen více než spalovací motor. Baterie jsou hermeticky uzavřené a o motor je na tom podobně. Jinak Vaše přirovnání k povodni je fakt hodné mistra - tohle přece není standartní situace, už jste zapomněl na dobu jak začala válka na Ukrajině, benzín se prodával za 50 kč a ještě v omezeném množství. Víte každá věc má dvě strany a je třeba mít trochu nadhled a nehledat hned ve všem jen to špatné 🙂
Mnoho diskutujících tady řeší, že by takové auto mělo skutečně být do města, mělo by sloužit jako druhé auto v rodině. Pokud se tak stane, nastane několik po sobě jdoucích věcí:
Toto je realita nejen mě, ale u desítek lidí, kteří mají podobnou zkušenost.
Naprostý souhlas!!!
Přestaňte prosím prezentovat ceny aut po odečtení dotace, a to ještě pro podnikatele. Dotace nebo nediorace, pořád to auto stojí 650.000,-. a to je opravdu hodně! Jako podnikatel bych si to nekoupil. Navíc když vím, že skutečná hodnota toho auta je někde kolem 300.900,-. Jo EU se svým automobilovým průmyslem a nesmyslné nastavenými cly stejne dříve či později narazí. Místo aby skutečně řešili problém, tak zavedou nesmyslně vysoké clo.
jen kdybych měl zajet vyzvednout kamaráda z Ruzyně a jel třeba z Ostravy, tak budu muset dobíjet, neboť do Prahy to je cca 350km.... A to je pěkně na prd. S každým obyč. spalovákem tu cestu dám bez tankování. A o to jde.
A to jedete z Ostravy do Prahy a zpět bez zastávky? Jestli ano, tak jste borec nebo možná spíše střelec. Se stavíte na benzince na Wc a kafe a za 20 minut máte dobito a v pohodě s tím dojedete zpět do Ostravy :-)
Řekněme si to na rovinu. Evropa na svůj socialistický přístup tvrdě doplatí a to hlavně v automobilkách, ze kterých se dnes vlastně stali státní podniky, kde je hlavním cílem zaměstnávat lidi. Odbory jim hází pod nohy klacky při jakékoliv inovaci nebo změně. Úplně se vytratila nějaká Tržní ekonomika a veškeré omezení EU, které musí evropské automobilky plnit tomu nepřidají. Potom se není čemu divit, že jsou jejich automobily neschopné konkurovat těm z Číny. A myslet si, že to uvedená cla zachrání je hodně naivní!!!! Je to jen umělé oddálení problému a potom stejně těm evropským automobilkám dojde dech a semele je to o to více a dopady budou mnohem horší.
Muze mi nekdo vysvetlit, jaky ma smysl prudce seslapnout plynovy pedal. Vzdyt prece starsi naftak bez filtru v tu chvili musi poslat ven oblak sazi z paliva, ktere pri tom prudkem pridani plynu nedokaze dobre spalit.
a v reálném provozu to asi vypadá jak? Rozjezd na 1 - černý oblak, 2 rychlost - černý oblak, 3 rychlost - černý oblak, 4 rychlost trochu menší černý oblak., plynulá jízda na 5 nebo 6 stupeň bude možná bez oblaku. Vždyť tyto auta potkáváme všichni na silnicích denně. Kolikrát musím rychle zavírat okna, abych ten hnus, alespoň částečně nemusel dýchat. A není to o prudkém ze šlápnutí plynu - to by ten MAN z roku 1998 neprošel.
Budu se na to dívat z čistě ekologického hlediska. Města jako Praha, Brno, Ostrava, Olomouc apod. jsou věčně ucpané projíždějícími automobily, které se neustále rozjíždí a zase brzdí od jedné křižovatky k druhé. Většinou se jedná o spalovací motory, které mají v tomto režimu provozu nejvyšší emise a také spotřebu. Tady přece to elektrické auto dává naprostý smysl!!! Jde přece ozdraví všech.
Takže bych spíše začal zákazem nebo zpoplatněním vjezdu spalovacích aut mimoměstských obyvatel a ještě více podpořil elektromobilitu ve městech.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropský trh ty EV zatím tolik nechce.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenomže Evropský trh při současném stavu Evropské automobilky neuživí, protože velkou část své produkce vyváží a o tento odbyt přijdou a už přichází. Proto se začínají zavírat v Evropě automobilky. Klesají zisky z vývozu. Takže je úplně jedno co chce Evropský trh...