No nevím. Teď jsem byla na třídních schůzkách pro budoucí prvňáčky a rovnou nám řekli, že co se týká jídla, tak musí dodržovat spotřební koše a hlavně nesmí používat sůl. Já se potom ani nedivím, že dětem nechutná. A popravdě, když jsem občas nějaka jídla ze ZŠ/MŠ za poslední dobu viděla, něco i ochutnala, tak se zase až tolik nedivím, že to končí v odpadu. Ale tím neříkám, že za to mohou kuchařky, ale prostě rozpočty. Mně by osobně asi nevadilo, platit stravné dvojnásobek, oproti nynějšku. Ale musím fakt pochválit, kuchařky ze synovi MŠ, dělají moc dobré pomazánky, bude se mi po nich stýskat 🙂
Mě strašně baví, jak dospělý strašně řeší, jestli jejich dítě bude znamkovane. Ale když jdete do nové práce, vy, dospělý, tak vás taky někdo známkuje? Dostáváte jedničky, dvojky apod za každý den? Nebo vám šéf řekne: tohle se mi líbí, ale tohle musíš zlepšit, tohle se ještě nauč... Všichni se většinou učíme celý život a o známkách, které jsou stejně jen subjektivní, to opravdu není. Mám spolužáka, co ,,propadal" už na zakladce, ale byl skvělý na sporty a dnes je z něj úspěšný fotbalista.. a nepotřeboval se v životě drtit letopočty apod.
A ještě doplním... Dodnes mám osypky z toho, stát před celou třídou a říkat básničku. A nehodnotilo se to, jestli se jí dotyčný naučil, ale jen jestli jí řekl podle vnímání učitelky... Takže ti stydlivější nikdy nedostali lépe než za 3. O čem to pak ta známka vypovídá? Umíte gramatiku, psát, ale řekněte básničku potichu, tak nejste celkově za 1, ale průměrem třeba za 2? Mně to normální nepřijde
Bez známek - ústupek hloupým. Aby se náhodou necítili méněcenní....pro chytré, a v 1. třídě téměř pro všechny děti, ztráta motivace hned na začátku. Slovní hodnocení je jen zpráva pro rodiče. Dětem neříká naprosto nic. Pokud někdo trvá na slovním hodnocení, nechť je to druhá školní zpráva určená pro rodiče, kteří se jinak o dítě příliš nezajímají, protože jinak by věděli, jak si dítě ve škole stojí. Pro děti jsou známky, pro ty úplně malé, obrázky. To má pro ně výpovědní hodnotu. Ne nějaké slovní hodnocení.
To není ústupek hloupým, ale v dnešní době je spíš důležitější se učit jiné věci, než že neumím letopočty v dějepise nebo že na zpamet neznám napsaná literární díla 🙈. To se chtělo po nás a na jedničku se to nadrtil i ten hloupý. Dnes je potřeba trošku jiného vzdělávání u dětí. A ne, aby se učily několik hodin něco, co posléze stejně zapomenou a co si jinak v případě potřeby do půlinuty najdou na internetu 🙈. Máji se učit najít informace, ověřit je a pochopit souvislosti a ne, že se budou pamatovat letopočet 1212 a k tomu nic víc...
Já bych spíš myslela , že nějaký bezohledný, nepřiměřeně rychle jedoucí řidič, a to stařečkové obvykle nebývají. Už je to za týden druhý případ. Zažila jsem, když auto, které mi zastavilo na přechodu, předjížděl mladý magor. Tak teď už řádí i mimo vozovku?
Mně se takhle staly dvě příhody se synem. První, když týpek parkoval na přechodu, opravdu parkoval, rozsvítila se nám chodcům zelená a já se synem začala přecházet a on couvat. Naštěstí jsem byla blíže k autu. A druhý případ, kdy já jdu a syn na odrazedle po chodníku, a z ničeho nic na ten chodník vjede auto, aby si z restaurace, kolem které jsme zrovna šli, vyzvedl jídlo. Dítě nebylo vidět a já ho jen tak tak stáhla k sobě.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Občas pod jablka ještě přidám vrstvu tvarohu 🙂