Slovní hodnocení má zásadní výhodu v tom, že pedagog přesně popíše co dítěti nejde, kde by měl zapracovat, co mu jde naopak velmi dobře a v čem ho dál rozvíjet Takové hodnocení nám jako rodičům dává cennou zpětnou vazbu. Ve známce se těžko podchytí, jak se děcko projevuje při hodinách, jak je aktivní a celkově jeho chování. Já osobně jako rodič tento přístup vnímám velmi pozitivně.
S tím nemůžu než souhlasit! Já měla první dvě třídy jen psané vysvědčení a je to opravdu skvělá věc pro ten začátek. Samozřejmě, stačí to ty dvě třídy. Pěkně napsané i s poznatky, které rodič prostě na poškolní dovýuce není schopen podchytit. A to i způsob, jak pak učitelka "musela" sledovat každého žáka zvlášť, aby byla schopna zachytit nějaký progres a celkově, jaké to dítě je a spolupracuje, to je prostě skvělý :)
Moje vysvědčení z 1. a 2. třídy z roku 1995 (ano, už jsem stará vydra) je tedy celé psané ručně. Žádný známky. Pamatuju si, že jsme dostávali motivační razítka a nebo korálky. Bylo a je pěkné ta vysvědčení číst. Je z toho vidět, jak si učitelka dala práci s každým dítětem ve své třídě. Moselo to pro ni být náročný, sledovat každej kus zvlášť. Taky to byla učitelka, co na ní bylo vidět, že ji ta práce s dětma baví, naplňuje a opravdu chce, abychom se snažili a chyby po sobě viděli, napravili... Já na tom psaném výzu po první dva roky prostě nevidím nic špatnýho.... Syn je v první třídě a všichni bez rozdílu dostávají jedničky ať je odvedená dobrá práce a nebo ne. Samozřejmě mají děti radost a dle učitelky to má slabší kusy motivovat nepolevovat, i když nejsou nejbystřejší...
Tak Vám ještě povím, že třeba i čápi, pokud mají více mláďat a je na potravu slabý rok počet “zregulují” tím že nejslabší kus/y vyhodí z hnízda a nechají jen ty které odhadnou že uživí.
Tohle jsem nedávno viděla na on-line kameře. A podruhé takhle čápice vyhodila třetí mládě, které neustále klovalo svý sourozence. Těch zajímavostí máte v rukávu určitě mnohem více. Tak sem můžete sem tam dle nálady nějaké šoupnout. Mně fascinovaly informace o vombatech, kteří trousí krychlové bobky, o houbě, která napadne mravence a vede ho do míst vhodných k jejímu růstu, o rodících samcích mořských koníků.... a že sekáči nejsou pavouci : ))
A to je ten moment, kdy by mělo plození dětí podstoupit stejným ceremoniálům, jaké jsou potřeba pro získání řidičáku. A klidně i nějaký trenažér. Sice by to zase nefungovalo, jako vždy, ale minimálně by nebylo povoleno rozmnožování lidem, co mají pro odchov mláďat nevhodné podmínky a špatný psychický a fyzický stav. Pro jistotu, po nesplnění základních požadavků, by měli dostat po čuni za to, že je vůbec jen napadla myšlenka množit se.
Klokanice,když utíká před predátorem, vyhazuje mládě. Prakticky je to logické…jedno mládě versus samice která jich může mít v budoucnu ještě mnoho.
A dělá to jen klokan quokka nebo je to typický pro všechny klokanice? Nevíte? Je to drsné, ale zase jak píšete. Logiku to má, navíc, jak se píše v článku o klokanici, má v záloze, tedy děloze, další klokaňátko a za nějaký ten pátek na to hopsne zas. Ráda se vždycky dozvím něco zajímavýho ze světa zvířat. Díky :)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vy jste učitelka, že?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vy jste rozhodčí, že?
1 odpověď