Nevím, příteli, z čeho vycházíte? Jasně že se učí hodně těch tradičních věcí, protože je na ZŠ musíte naučit číst, psát a počítat. Pak je tu cosi, co by se dalo nazvat obecnou vzdělaností - každý člověk by měl mít povědomí o základech vzdělávacích oborů. Do hloubky se má jít až při specializaci, tedy zejména na střední škole. Ovšem také se hodně prostoru věnuje moderním technologiím. Tato oblast je ovšem hodně závislá na financování. Spousta škol je ráda za techniku, která byla výkřikem novinek před osmi deseti lety... Ale jsou i školy, kde se do moderních pomůcek i metodik, jak je používat, investuje mohutně. A pokud jde o vytíženost učitelů - tohle je mýtus vymyšlený lidmi, kteří nikdy neučili! Ovšem jsou mezi učiteli i tací, kteří skutečně neudělají víc, než je v jejich základní pracovní náplni. Díky nim se také zobecňuje. Většina učitelů ale odpracuje v týdnu víc hodin než těch 40, za které jsou placeni. Jinak Vám nic nebrání jít si to tak na rok zkusit, máte-li patřičnou kvalifikaci. Pak se o tom můžeme fundovaně bavit.
Vycházím z toho, co a jak se učí mé děti. A pochybuji, že se jedná o naprosto výjimečný případ. Já nechci nijak rozporovat to, kolik času věnují práci učitelé, rozporuji to, co učí a jak to učí. A samotné přijímací zkoušky a státní maturita jsou důkazem rigidnosti tohoto systému. Jako zaměstnavatel pak vidím i to, co mi mohou uchazeči o práci nabídnout.
A co vzít každého kdo se přihlásí, na konci studia zjistit jestli umí číst a psát, no a pak jim rozdat maturity. Po maturitě poslat náboráře z VŠ, aby si vybrali uchazeče a nabídli jim vše zdarma a garanci, že VŠ dodělají na 100%? Sorry, ale úroveň školního vzdělávání je tragická...
Vždyť je to jedno. To, co se ve školách učí, jsou dávno přežité a nepotřebné věci, přijímací zkoušky a státní maturita taktéž. Takže je naprosto zbytečné se tím nějak zabývat. Pokud nedojde k zásadní změně ve školství, tak tyto dílčí nápady nic neřeší. Jen mohou zjednodušit administrativní proces přijímacích řízení.
Proč nenechají střední školy, aby si udělali přijímací zkoušky dle svých měřítek. Pouze ta střední škola přesně ví, jaké studenty potřebuje. Na webových stránkách by měly informace, jaké požadavky mají na uchazeče a za jakých podmínek budou uchazeči přijati.
A když se student nedostane na danou stření školu, tak bude dělat přijímačky i na další, které budou opět jiné, atd.? Takže místo jednotných přijímaček bude spousta samostatných. Paráda.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Dost možná, problém je v tom, že na manželství, rodičovství a výchovu neexistuje zaručený recept a ani některé základní principy už nejsou součástí výuky ve školách. Tudíž někteří rodiče opakují chyby svých rodičů. Pomíjím otřesné případy alkoholiků, násilníků, drogově závislých, atd. To jsem ovšem tématicky jinde.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Já tedy nevím, kde žijete Vy, ale významná část lidí dělá práci, na kterou se nepřipravovali (vizte např. pořad Ano, šéfe) a co je horší, která je nebaví a tudíž ji dělají nekvalitně. Učitele nevyjímaje. Jen na okraj doporučím pořad Letecké katastrofy, kdy za nehodu leckdy může trestuhodná neschopnost pilota. Pokud jde přímo o učitele, tak sleduji obsah, způsob a kvalitu výuky učitelů mých dětí a mohu konstatovat, že mnozí učitelé nemají učit nejen daný předmět (typicky IT, který se zaplácne jakýmkoliv učitelem, který umí zapnou počítač), ale nemají učit vůbec. Možná mám smůlu a Vy štěstí, ale většinou se setkávám s pracovníky, kteří svoji práci příliš neovládají a vyhazov jim přesto nehrozí, protože prostě lepší pracovníci nejsou. Já tedy nedehonestuji, ale konstatuji své poznatky. Čest výjimkám.
Tak právě kvůli takto arogantním sobcům jako vy mají ten bod proti trestům vypustit.
Jak jste přišel na to, že jsem arogantní sobec? Jen neuznávám falešné autority. Respekt a autoritu si musíte svým jednáním zasloužit a ne že Vám automaticky připadne jen proto, že jste dosáhl nějakého věku, funkce, nebo vzdělání. Jestli je toto arogance a sobectví, pak máme jiná měřítka, ale tak už to v životě bývá.
Jaký je rozdíl mezi psem a člověkem? Že pes chápe rychleji.
Je úplně jedno, co nebo koho učíte. Základem výběr správné metody. Bití dětí je stejné jako bití zvířat neakceptovatelné. Ale i to hloupé zvíře pozná, že plácnutí znamená ne. Tudíž je jasné, že i to chytré dítě to pochopí. Na to nemusíte být Einstein. Pokud nechápete rozdíl a souvislosti, nevyjadřujte se.
Vy jste nepochopil zásadní rozdíl mezi výchovou a výcvikem. Pokud chcete provádět výcvik dítěte, tak provádějte, ale neříkejte tomu výchova. Pokud se bavíme o výchově, tak tam bití nemá co pohledávat a plácnutí bití je, i když si myslíte něco jiného.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Myslím, že zrovna přijímací zkoušky a de facto výběr povolání, někdy na celý život, je dost zásadní otázka.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Já přeci nezpochybňuji výběr školy a povolání. Zpochybňuji smysluplnost toho, co se ve škole učí, právě s ohledem na požadavky života a budoucího povolání a soudobé trendy. Stejně tak zpochybňuji smysl přijímacích zkoušek v současné podobě po obsahové stránce.