Nedělejte hloupého. Nesmyslna je spotřeba ID.3 přes 21 kWh/100 km a nesmyslná je cena přes 15 Kč/kWh... To můžete do benzinku započítat jízdu po dálnici na dvojku s nohou na podlaze a tankování Shell racing benzínu... Je to trapné.
Tohle jsou normální desinformace.
Ale to je převzato z Německa a tomu také ty ceny odpovídají...
Já teď auto vybíral a rozdíl je tak 200 tisíc, porovnáváte-li porovnatelné.
ID.3 zrychlí 0-100 za 7,1 s, Golf z porovnání za 8,5 s.
Ze všech motorizací Golfu VIII má porovnatelné jízdní vlastnosti snad GTD 2.0 TDI (200 Hp) DSG a ty pořídíte jako předváděčky od 962 tisíc.
Předváděčku ID.3 pořídíte od 869 tisíc
Hm, tak počkat, to je o 100 tisíc míň a ne o 600 tisíc víc.
...to si jako každý koupí předváděčku? 😄
Pokud jde o lokální emise z výfuku (oxidy dusíku, saze), tak nikoliv, protože elektromobil je má nulové. Pokud přidáme ještě prach z destiček, tak elektromobily brzdí rekuperací a destičky tolik neotírají.
Pokud jde o celkové emise, tak taky ne, protože emisní faktor elektřiny v ČR je 0,411 tCO₂/MWh, takže s elektromobilem se spotřebou 17 kWh/100 km to máte 70 g CO₂/km.
CNG má 107 a LPG 133 g CO₂/km.
S odklonem od uhlí budou ty čísla ještě lepší, protože i kdyby bylo nahrazeno pouze plynem, tak paroplynový cyklus 890MW elektrárny dosáhne rozhodně lepší účinnosti, než řadový čtyřválec, a tuto výhodu nesmažou ani ztráty v přenosové soustavě a při nabíjení.
No ale je nutné říct nejen "A" ale taky "B",že? Elektromobily jsou mnohem těžší, čili to s tím bržděním nebude v reálném provozu tak růžové....a k tomu je nutné přičíst koeficient opotřebení pneumatik, které jsou mnohdy svou cenou taky někde jinde...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já nepsal o bezplatném nabíjení, ale tarifech pro registrované zákazníky bez poplatku za registraci a bez měsíčního paušálu. Třeba u E.ONu nabíjí neregistrovaný zákazník na rychlé 150kW dobíječce za 17,80 Kč/kWh (odpovídá rozsahu z článku) a registrovaný za 12,50 Kč/kWh (odpovídá ceně benzinu). Registrace přitom nic nestojí, jen oklikat formulář.
Odkaz
Ostatní to mají obdobně, jak je shrnuto v tabulce
Odkaz
V tom je článek tendenční, protože popisuje málo pravděpodobnou situaci, že člověk investuje energii a peníze do koupi elektromobilu, ale už neudělá nic pro to, aby dobíjel za obvyklé ceny.
Ted jsem třeba zjistil, že když zaplatím 9 € za nabíjecí čip u Západoslovenské energetiky, můžu v ČR a v Evropě dobíjet za 25 €/hodinu i na těch nejrychlejších dobíječkách. Dobiju-li tedy cestou na dovolenou v Německu EV6 z 10 na 100 % (odhadem za 36 minut), zaplatím za rychlé dobíjení 9,30 Kč/kWh, což odpovídá ceně benzinu 30,90 Kč/l.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jedná se o článek převzatý z Německa, tomu taky odpovídají ceny....