Poslanci a senátoři, chtějí-li sjednocovat národ, by se měli před příští volbou presidenta zamyslet nad problémem spojitosti kandidátů na presidenta s bývalým komunistickým režimem a rozhodnout, že bývalí členové KSČ (KSČM) na tento post nesmí kandidovat a nebo schválit, za jakých podmínek mohou. Za stávajícího stavu bylo mnoha poctivým lidem znemožněno se finále presidentské volby zúčastnit.
Existují anonymní dotazníkové metody zjišťování vztahů mezi žáky, žáky a učiteli, učiteli a vedením školy a mezi učiteli. ČŠI nezajímá, zda a jak jsou využívány různé preventivní techniky pro zjišťování mezilidských vztahů ve školách. Pokles kvality základního školství dokazuje, že ČŠI k její úrovni nepřispívá. Kdyby byla zrušena a úspory převedeny do základních škol, mělo by to vyšší efekt.
V daném případě je paní ředitelka současně zastupitelkou. Pokud je v koalici starosty, pak je pochopitelné jeho nekonkrétní vyjadřování k odpovědnosti za šikanu. Kdyby organizace základního školství byla stejná jako v Německu, nebyla by ředitelka základní školy podřízena starostovi, který potřebuje její hlas v zastupitelstvu. A v u nás zavedeném systému by zmizel tento korupční prvek.
Vláda v rámci balíčku prosadila významné zvýšení daně z nemovitostí, které je 100% příjmem obcí a měst. To je zdroj, ze kterého mohou obce nepedagogické pracovníky zaplatit a cesta, která vede k oddělení provozu škol od státu. V červnu, na kdy vláda přesvědčila ředitele škol, aby odložili tlak na ní, bude jasné, jak si obce zvýšením daně z nemovitostí polepší, Převedením nepedagogických pracovníků na obce vláda sejme organizační zátěž ředitelů a odstraní tlak této skupiny obyvatel na ní. Takže obce nemají co naříkat, zaplatí to jejich občané a vlastníci nemovitostí.
Cílem konsolidačního balíčku je snížení zadlužení státu. Daň z nemovitostí je místní daní, neboť příjem z ní jde pouze do rozpočtu obcí a měst, na jejichž katastru se nemovitost nachází, a nemá vazbu na státní rozpočet. Jestli vláda chtěla vzít obcím příjmy z RUD, pak to měla udělat přímo (když se dříve jednalo o RUD, tak se používal argument, že rozpočty obcí musí „dýchat“ s rozpočtem státu). Obce pak, v závislosti na dopadech do jejich rozpočtu a v závislosti na své politice rozvoje a hospodaření, by tento dopad selektivně promítly do nákladů vlastníků nemovitostí. Stát by měl rozhodovat o obecných parametrech této daně. Takové rozhodování by bylo logické a srozumitelné a podporovalo by důvěru občanů v systém. Tragická na zvoleném přístupu je skutečnost, že rozhodování bylo podpořeno hnutím STAN, které se presentuje jako zástupce starostů. Na základě zpronevěření se uvedenému principu by se název hnutí měl změnit.
Není vize státu, není vize školství. Stát se vyvíjí chaoticky, chaos je i ve školství. Není-li vize, není směr a indikátory pro rozhodování. Problémy se řeší, až na úrovni průšvihů. Vysloví se mnoho slov, ale nemíří se k podstatě.
Podstatou problémů školství nejsou jen Romové. Základní školu navštěvují i budoucí kriminálníci, kteří skončí ve věznicích. Je nutné to respektovat, ale tak, aby výuka dětí, které představují budoucí prosperitu, nebyla poškozována. To se neděje. Zvýšila se nekázeň. Zhoršili se rodiče. Poklesla schopnost dětí učit se. Učitelé nemají možnost eliminovat děti, které výuku poškozují. Úroveň vědomostního vzdělávání je nízká. Školy jsou v personální krizi. Děti mající zájem se učit jsou znevýhodněny. České školní inspekce úrovni školství nepomáhá. Pokles se promítá do všech oborů.
Řešením je strukturovaná základní škola respektující rozdílnost schopností, zájmu a chování dětí. Vzdělávání nelze degradovat preferováním sociálních přístupů. Kdo je schopen jít rychleji, nesmí být brzděn. Kdo je pomalejší, tomu je třeba věnovat péči. Kdo ruší, toho je třeba vychovávat a věnovat se jeho rodinným poměrům. Je nutné vyhodnotit přístupy zemí, které vykazují dlouhodobě lepší výsledky a mohou být našim vzorem. Zásahy EU do našeho školství odmítnout. Na těchto principech je žádoucí hledat cestu z krize.
Politici, v jejichž rukou řešení je, neprojevují zájem negativní trendy obrátit. Vůči EU, která naše školství prosazením inkluze poškodila, se chovají servilně. Poslanecká sněmovna by se problematice školství měla věnovat na úkor planého handrkování.
Chybí objektivní analýza stavu našeho školství z hlediska vzdělanostní úrovně. Stejně jako výkonnost státu, tak i úroveň školství za posledních 30 let významně poklesly. Příčinou je nízká úroveň řízení státu, kde na prvém místě chybí motivace ochrany národních zájmů. Předchozí vlády tak jako zdeformovaly pilíře naší ekonomiky a způsobily únik finančních zdrojů pocházejících z výdajů obyvatel do zahraničí a do soukromého sektoru, tak zdeformovaly nekompetentními zásahy i školství. Významně se zhoršily podmínky pro vlastní výuku (nikdo se nezabývá poklesem mentálních schopnosti dětí a nízkou motivací k učení a ke sportu, děti mající zájem se učit jsou upozaděny, poklesla autorita učitelů vzhledem k problémovým žákům a neřeší se omezení jejich vlivu na výuku, podmínky pro výuku byly zdegradovány vnucením si tzv. inkluze, chybí nezávislé a pravidelné hodnocení znalostní úrovně, …). Nehledají se skutečné příčiny mající vliv na úroveň vzdělávání a cesty k jejich řešení. Školství je stejně jako stát řízeno chaoticky. Vynakládá se čas a zdroje na vymýšlení koncepcí, které se pak zahodí. Dělají se zásahy, jejichž dopad nikdo nehodnotí. Ponechávají se v platnosti, i když se ví, že škodí. Nerespektují se názory učitelské obce. Zrušení 8 tříd a zavedení desetileté docházky – jak se kvalitativně projeví do úrovně vzdělanosti?
Přijde někdy vláda, která by vedle omezování příjmů obyvatel měla jako prioritu zvýšení příjmů státního rozpočtu na principu omezení úniků nově vytvořených finančních zdrojů do zahraničí a soukromého sektoru a zvýšení výkonnosti ekonomiky? Únik finančních zdrojů do těchto oblastí by měl být jednou z veřejně známých položek doplňujících charakteristiku výkonnosti naší ekonomiky. Zajištění její výkonnosti začíná od kvality školského systému. Pokud se kvalitativně nezmění přístupy ke vzdělávání od základních a středních škol, budeme v mezinárodním srovnání upadat a bude problém udržet dostupnost a kvalitu sociálních a zdravotních služeb.
Vlády řídí stát převážně daněmi a rozdělováním financí ze státního rozpočtu a nespolupracují s opozicí při řešení dlouhodobých věcných problémů státu – únik nadhodnoty do zahraničí, nepřiměřené zisky nadnárodního kapitálu, nevyužitá zemědělská půda, nevyužívání kapacit státních reserv k ochraně trhu, neřešení věcných problémů ve školství a jeho úpadek, snižování byrokratické zátěže státu omezováním věcných úkonů, atd. Problémy se řeší, až když se na ně narazí a jsou nepřiměřené. Chybí vize Česka jako sebevědomé, technicky a kulturně vyspělé země, která je efektivně spravována. Vize, která by se prolínala do všech směrů rozhodování a řízení. Problémy se neřeší, ale ustupuje se před nimi. Chybí dlouhodobé strategie a řízení na základě indikátorů a vyhodnocování jejich trendů. Éter je naplněn množstvím slov a urážek místo věcné diskuze. V občanech sílí pocit chaosu a nejistoty, jehož indikátorem je nárůst duševních chorob a hrubosti ve vztazích. Politici ve vrcholných orgánech by se měli zamyslet nad stavem společnosti a najít cestu k věcné spolupráci.
Bude-li nahrávka žáka uznána jako bezproblémové řešení, pak je třeba se zamyslet nad používáním kamerového systému ve školách. Školy by v takovém případě měly mít možnost využívat kamerové záznamy při řešení problémových žáků, kteří narušují vyučování. Učitel není vůči nim vůbec chráněn. Současně by vedení školy mělo přehled, jak učitelé vyučují.
Pochybení paní učitelky, které určitě bylo, měla ředitelka školy řešit s ní a v rámci vyučujících, kde si měli vyjasnit, co učitel při výkladu aktuálních politických problémů smí a nesmí. Ředitelka školy před tvrdým postihem měla vyhodnotit práci paní učitelky za delší období. Pokud s ní nebyly problémy, je podle mně trest případného propuštění nepřiměřený a u soudu těžko obhajitelný. Kromě pohovoru měl podle mého názoru být využit peněžní postih a písemná výtka.
Rusko nemělo relevantní argumenty pro napadení Ukrajiny. Prokázalo, že je nedůvěryhodné a nemá zájem dodržovat mezinárodní dohody. Ukrajina Rusko neohrožovala. Její napadení Ruskem je bezprecedentním porušením smlouvy z roku 1994 uzavřené v Budapešti mezi Ukrajinou, Ruskem, USA a Velkou Británií, kterou se Ukrajina vzdala jaderného arzenálu výměnou za bezpečnostní záruky a záruky územní celistvosti. Bude-li válka Ruska s Ukrajinou ukončena jakýmkoliv způsobem, měla by Ukrajina požadovat
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Poslanci by měli doplnit lustrační zákon ve smyslu, že kandidovat na presidenta nemohou občané zatížení členstvím v komunistické straně.
2 odpovědi