Jojo, jako u Nia 150kWh baterie, ketrou už slibují rok a stále ji nikdo nikdy neviděl. Ale jak se říká slibem nezarmoutíš, stejně jako kecy o skvělých čínských vozech. Je to jen šrot na kolech a když už je to k světu, tak je to za stejné, nebo ještě větší peníze, než EU/US konkurence.
Dneska si můžete koupit třeba VW ID.3 za srovnatelnou cenu jako čínské MG-4. VW všude servisní sít, MG nic.... Takže MG si může koupit jen masochista.
VW má hrozný software. I nové vozy mají starý a nejde přehrát. ID řada není ani vzhledově ani cenově zajímavá … Číňani mají zdroje díky kterým jsou konkurenci schopné. Myslím si, že ani navýšení dovoznich cel je nezastaví. Když VW dojdou čipy, zastaví celou produkci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropské automobilky BYLY nositelem inovací a technických znalostí. Už to ale dávno neplatí. Čínské firmy je dohnaly a předehnaly. Vím, že to tady tak z malého českého rybníčku nevypadá, ale Čína je někde úplně jinde. Jak řekl generální ředitel Fordu:
Nám (na Západě) v elektromobilitě neujel vlak, my stojíme na úplně jiném nádraží.
Možná, že si myslíte, že budeme vyrábět spalovací auta a elektromobilita se nás nedotkne, ale to se mýlíte. Asi tak, jako si myslela Nokia, že její “smartphony” a hloupé telefony jsou konkurenceschopné vůči iPhone. A kde je dneska Nokia? Neexistuje. A stejně tak nebude existovat ani VW, Mercedes, BMW a další evropští výrobci, pokud nezačnou inovovat a nezbaví se neskutečné (interní) byrokratické zátěže, kterou za desetiletí automobilky nabraly.
Evropské automobilky jsou zvyklé vyvíjet auto 4-6 let. Čínské automobilky totéž zvládnou za 18-24 měsíců. V Číně jsou elektromobily od cca 230tis a průměrně stojí kolem 500tis. Čínské automobilky mají nízké marže, bojují o zákazníka.
U nás donedávna nic pod milion nebylo. Ale zato automobilky mají obrovité zisky a nevětší marže mají právě na drahých alektromobilech. A pak se diví, že je za tu cenu nikdo nechce. V Číně stojí VW ID.3 v přepočtu cca 408tis Kč, u nás začíná na 799 tisících. Naprosto identické ID.3. Tak v čem je asi problém?
Elektromobilita je budoucnost osobní dopravy. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu i protestovat, ale to je asi tak všechno co s tím uděláte. Svět se nezastaví kvůli zaprděným čechům s nulovým rozhledem a vizí.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropské automobilky budou fungovat dál… pouze pod jiným majitelem. Až budou na kolenou tak se z ničeho nic objeví čínští investoři se záchranným balíčkem a pojede se dál. Číňani nejsou hloupí…mají ověřený systém a hlavně “neomezené” finanční prostředky + lacinou pracovní sílu a vlastní materiály na kompletní výrobu. V Německu se už na kvalitu je hraje ale ve skutečnosti jde už jen o cenu… levnější vyhrává a tudíž už se žádná kvalita ani očekávat nedá. Smutné jen je, že za nekvalitní zboží stále žádají kvalitní sumu.