celý vtip je v tom, že se zbavují staré techniky, kterou by jinak museli nákladně likvidovat. Jednoduší a levnější je ji prostě "použít". A Ukrajině stačí i zastaralé americké zbraně. Oni můžou inovovat, ukrajinci se můžou bránit. Ostatni dělaj to stejně rusáci, maj skoro nekonečně množství raket, granátů, tanků, letadel, které prostě zastarávají a stejně by je museli nahradit novými modely. Tak si řekli, že to zkusí na Ukrajině, nemaj co ztratit. Ve výsledku to bude o tom, komu zbude víc historické techniky, protože kdyby měli rusáci nasadit jejich moderní zbraně, kterých maj beztak jako šafránu, tak to budou hodně rozmýšlet. A to samé amíci. Pro je navíc lákavé si otestovat kvalitu amerických zbraní v přímém souboji s rusákama. Patriot se osvědčil, ruská armáda ala potěmkinova vesnice zklamala. Myslím, že amíkům tahle situace náramně vyhovuje. Zbaví se starých zbraní a výrazně oslabí rusáka, aniž by si sami ušpinili ruce.
trojnásobek průměrného platu v Praze už dávno není žádné hogo fogo. Trochu lepší programátor, technik, vysokoškolák, šikovný podnikatel i řemeslník si to vydělá. Možná by ta hranice měla být vyšší, pro fotbalistu vydělávající půl míče měsíčně je to asi fakt jedno, ročně vydělá řádově miliony a i se solidární daní si může za pár let koupit vlastní bydlení, lambo i drahou blondýnku 😄
v Praze je bytů dost, problém je, že si je nekupujou lidi, co by v nich rádi sami bydleli, ale kupují se jako investiční byty, aby vydělávali. Fondům a "podnikatelům" je úplně šumák, jaký má byt proslunění, zajímá je jenom zisk. Tohle určitě k dostupnosti bydlení nepovede. Nehledě na to, že proslunění v Praze už x let povinné není a nevšiml jsem si, že by to nějak vyřešilo bytovou otázku.
Fakt je, že Číňani chytře nakoupili to logo původně britské automobilky MG a prodeje jim docela jdou.
Byl jsem vloni v Anglii a Skotsku a docela jsem se divil kolik jich tam jezdí - teda je fakt, že 90% jich byla elektrických. Ale angláni holt na tu značku MG jdou, anebo neví, že už je to Čína :-)
ale ví to moc dobře, svýho času toho byly plné noviny. Ale je to určitá nostalgie, ale hlavně ty auta jsou dobrá za dobrou cenu. Sem tam si půjčím elektrické MG a jako fakt příjemný. Mimochodem, který původně echt britská značka je dneska ještě britská? Jaguar je indický, RR německý, Bentley to samé, Mini to samé.
a nechaj tu subteru taky zaplatit obrovské náklady za prodlení jisté prodražení celé stavby? Ale dobře, že to tak dopadlo, pokud opravdu lhali, protože lhát se nemá a ostatní firmy si budou dávat větší pozor. Ještě by to chtělo nějakou tučnou pokutu, minimálně stovky milionů, ne-li miliardy. Ono to zpoždění levné nebude...
Snížení emisí prachu, oxidů dusíku apod. - proč ne, to je chvályhodný cíl. Ale jako celek je Green deal vzdušný zámek, který se nepovede nikdy úplně realizovat a bude stát tolik peněz, že rozvrátí ekonomiku EU. Jak chcete v dnešním světě přežít bez fosilních paliv? Tank na baterky je blbost, každý výstřel z děla je hoření, tj. emise CO2. A bez průmyslu nebudeme schopni vyrobit ani náboje do samopalů, natož do děl. Když by nás pak napadlo Rusko nebo někdo jiný, budeme se bránit jen s klacky v ruce a prohrajeme.
možná se to nepovede, ale je dobré klást si vysoké cíle. Pomůže to rozvoji nových technologií, což bude to jediné, co udrží evropský průmysl nad vodou, protože jinak nás čína vynuluje, už se to děje v autoprůmyslu, kde všechny tradiční značky totálně zaspaly. A nenechte se mýlit, třeba taková čína do technologií, obnovitelných zdrojů masivně investuje, defacto je světovým lídrem. Akorát tomu neříkaj green deal, ale třeba jinak. Bez fosilních paliv se jistě přežít dá, ale samozřejme nebude to hned a nebude to všude a nebude to vždy, typicky v zimně budeme asi ty fosilní paliva potřebovat ještě nějakou dobu, ale pořád je to dost významný posun kupředu, nemyslíte. Řešit tank na baterky asi nemá cenu, protože taková válka je natolik šílená představa, že tam jde o přežití a životní prostředí až jako poslední. Na druhou stranu stačí se počívat na UA, jaký význam tam mají např. drony a ty jsou poháněné čím? Bateriemi. Nebo používají elektrokola, protože jsou rychlá a tichá. I EV technologie bude mít ve vojenství svoje místo, ale to už nemá s green dealem vůbec nic společného
tady pořád žije mylná představa, že green deal je jenom o emisích CO2 a globálním oteplování. Ale to je jenom část. Green deal je obecně dohoda o tom, že bychom naše životní prostředí měli poškozovat a znečištovat co nejméne a ideálně vůbec. Proto témata jako recyklace, udržitelnost, a samozřejmě snižování emisí a imisí polutantů obecně. To není jeno CO2 a vlastně to není CO2, protože ten sám o sobě nebezpečný není, ale bavíme se o oxidech dusíku, prachových částicích, hluku. To vše znečišťuje naše životní prostředí a má přímý negativní dopad na zdraví lidí. Například elektromobilita je revoluční už jenom v tom, že lokální emise jsou prakticky nula, tzn. nedochází ke znečišťování v místě, kde je největší koncetrace lidi, tj. v centrech měst a obcí. Už jenom to samo o sobě je relovuce. A tak by se dalo pokračovat dále a dále.
Hej, jsem důchodkyně už nějaký týden 😄 že Vaše matka nezvládne si zboží namarkovat a zaplatit kartou, to je její problém. Já obojí zvládám v pohodě.
nevím, kolik Vám, ale rodičům je 80+ a prostě tyhle věci je už míjí. Asi by to zvládla, ale dává přednost hotovosti a tradiční pokladně. Těžko jim to vyčítat, já v jejich věku asi taky budu trvat na používání smartphone a karty, zatímco mladá generace bude žít ve virtuální realitě a platit bicoinem. Nakonec ty pokladní zatím nikdo neruší a asi nikdo nezruší, minimálně jedna bude otevřená furt, ale ty automické mohou být otevřeny taky pořád, vždy to nic nestojí, je to jenom počítač a bere pár watu elektriky.
já mám tedy opačnou zkušenost, o small talk s unavenou a nepříjemnou pokladní nestojím, ostatně, pokud nemám na výběr a k pokladně musím, stejně se o ničem nebavíme. Raději si zajdu na samobslužné, sám si to vklidu namarkuju, vklidu naskládám do tašky a jdu. V 90% k tomu nikoho nepotřebuju, ve zbytku zavolám obsluhu a ta pomůže. V obchodě vidím fronty jenom u těch samoobslužných, k "normálním" pokladnám už ani většina lidí nechce, ale chápu, že důchodci to maj jinak. Moje máma by si to sama asi nemarkovala, stejně jako neumí platit kartou. Pokud mám ale já na výběr jeden obchod, kde maj jenom pokladny s obsluhou a druhý obchod, kde maj oboje, jdu tam, kde se mohu obsloužit sám. Podle mě je pokladní skoro překonaná funkce, robot a počítač to udělá lépe a lidi by měla dělat práce, kde jsou nezastupitelné a kde nakonec skutečně mohou mít nějaký tu komunikaci. Zoufale chybí pracovní síla v řemeslných a odborných pozicích...
Pro budoucí uživatele čínských aut (a nejen pro ně) mám jedno tajemství.
🤫
Pouštět si masivně bez vysokých cel na náš společný trh produkci s vysokou přidanou hodnotou subvencovanou čínskou totalitní vládou povede k likvidaci výrobních kapacit, proti které byl přesun části výroby z Evropy do Asie procházka růžovou zahradou.
🤫
Likvidace výrobních kapacit v Evropě povede ke krachu evropských ekonomik, protože politici tento dopad nezohlední ve snížení zejména sociálních výdajů jednotlivých států a budou se je snažit držet do doby, než se dluhy evropských zemí stanou neudržitelnými.
🤫
To jen abyste věděli, co podpoříte, když si "levné" čínské auto koupíte.
🤗
já bych si rád koupil levné evropské EV auto, jenže ty zabedněný evropský moloch automobilky jako VW se tváří, že furt budou vyrábět čoudící tédéí a elektromobilita se jich netýká. Ale do roka a to dne sem budou čínani dovážet levný a kvalitní auta a VW se potopí jako titanik. A proč bychom je nakonec nekupovali, když kupujeme čínskou elektroniku, čínské hadry, čínské všechno. Přitom trh EV je obrovský a jistě by to šlo, možná trochu dražší, ale šlo. Problém je v přístupu a inovacích. V Evropě jsem prostě příliš tradicionalisti, bojíme se nových věcí. Vývoj a technologie se outsourcovali a teď se divíme...
Kdyby to byl článek o TC někde na sibiři, tak asi jo, tam je fakt půl roku teplota hluboko pod nulou, ale v podmínkách ČR? Vždyť i těch mrazivých dní s teplotou pod nulou je jen pár v roce, většinu roku jsou teploty mírné. TC navíc nemusí jenom topit, ale také ohřívat TV a to klidně v létě. To je pak topný faktor naopak ještě lepší, než v katalogu, klidně 5 a více. I s malou FVE je schopné TC běžet prakticky zadarmo od jara do podzimu. To mi stále přijde jako dost dobrý, respektive, těžko hledat lepší řešení.
posílení obrany EU je možné vnímat taky investici, protože to je vývoj a výroba pokročilých technologií, které mohou být následně použitý i v jiných oborech průmyslu. Důležité je držet vývoj a výrobu v EU a vykašlat se na čínu. Pokud se to pořadí, může to samo o sobě nakopnout ekonomiku EU a navíc zbraně mohou být dobrým vývozním artiklem. Spoustě pacifistů se to sice nebude líbit a já z toho taky štěstím neskáču, ale fakt je ten, že země typu Brazílie, Indie, nebo v Africe ty zbraně kupovat budou a buď si koupí ty ruské, nebo americké, anebo třeba ty evropské. Však se stačí podívat na USA, jak velký business to je a jak to pohání tamní ekonomiku. Nemusí jít nutně o rakety a tanky, ale obecně letectví, drony, protiletadlová obrana, informační systému, vše z důrazem na hi-tech, přesnost a efektivitu. Díky tomu se toho nemusí vyrábět milionu jako v rusku, které v podstatě střílí na slepo. Současný konflitk na Ukrajině ukazuje, jak zásadní jsou drony, prostředky elektronického boje, průzkumné prostředky, komunikace.
A ze to bylo vyrobene okupanty, to taky nevadilo.
možná byl pán vítač a dnes chcimír. A za druhé světové měl možná dědeček neměcké bwm a pomáhal gestapu s udržením "míru"... A jeho dědeček za Františka Josefa mluvil neměcky, aby si v monarchii polepšil, protoče čeština byla pro póvl. Dneska si potomci takových "slušných lidí" říkají flastenci. Ale abych zase nehanil vše ruské, mám nějaké ruské mikrofony a nejsou sice zdaleka tak dobré jako německé či japonské, ale vzhledem k ceně jsou velmi slušné.
už jenom čekám, kdy všichni obyvatelé Prahy budou povinně platit MHD, byť ho nepoužívájí (nebo jenom občas a kupují si minuté jízdenky v telefonu), nebo všichni majité aut budou platit povinně dálniční známku, byť s autem po dálnici nejezdí, jako moji rodiče do města na nákup, stejně v žádné rozumné blízkosti žádná pořádná dálnice není, ostatně ani na televizy nekoukaj, bo ji už 20 let nemáme. Internet máme jenom na volání a vzdálenou správu domu a kamer, nikdo tady na internetovou televizi nekouká, ani já, ani v mobilu. Ale maj rádio, které posloucháj a já přiznám, že ho cr vltava naladím občas i v autě. Takže platit za rádio je fér, ale vynucovat si platbu za televizi, kterou nikdo nemá a nesleduje, je vážně bizár.
nechápu, ale jestli myslíte problémy s autem, tak těch mám dost, ale s motorama, furt nějaká kontrolka, tuhle turbo, támhle vstřiky. Známej má NV200 od Nissana a nemůže si to vynachválit, jenom jezdí, nabíjí ze střešní FVE... Už jsem na to NV200 byl taky dost nalomenej, ale furč čekám, že někdo přijde s něčím velikost citigo/roomster se slušnou cenovkou.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ano, o tom je celá tato proxy válka USA proti RF rukama ukrajinců.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
až na to, že je to válká rusáků proti zbytku světa