Pokud nekdo nedobiji plugin hybrid, je to jeho volba, plati vic. Nicmene full hybrid, jakym je napr. Corolla sedan (ktery jsem mel) mel spotrebu po meste kolem 3.6, mimo mesto 4.5 a na dalnici 5.5, celkova prumerna spotreba 4.1 l/100 km. Jsem obycejny ridic, ktery se ma auto na radost a pro spojeni z A do B. Kdybych mel plugin hybrid, urcite bych nabijel, protoze to setri penize (elektrina je bez spotrebnich dani) Kdyz jedu do prace, vlastne nepotrebuju benzin, protoze 50km plugin hybrid dojede. Tak proc za to vice platit, kdyz elektrina je vyhodna? Je to jejich volba. Myslim, ze cast techto majitelu si baterii nabiji, ale ze clanek chce upozornit na to, ze cast nema moznost nabijet ani u domu, ani v praci. Nic vic.
V Ostravě nebyl nikdy čistší vzduch jak v tomto roce. Tak proboha nedovolte ať zase smradí !
Jak se chce Ostrava stát modernější? Nikdy se nestane a víme jak investovali miliardy do filtrace a jak to ve skutečnosti skončilo. Nezajímá nás, nechceme jí tady. Jeden podnik, který blokuje rozvoj celého města. Jinak se odstěhují všichni do Prahy, Brna, Olomouce, kdekoliv, kde mají šanci aspoň trochu žít ve zdraví. Nezajímá mně vaše měření. Můžete si říkat cokoli. PRYČ S NH, ARCELOREM, jak to politici přejmenovali. Nakonec to byla stejně vina politiků, jak to dopadlo. Celá ta pokrytecká politika: vždy je něco lepší když to smradí dále než blíž. Vzpamatujte se. Žádný přínos ta firma nemá, resp. ne pro občany Ostravy.
NECHCEME JÍ TADY. Každý, kdo rozhodne, že jí tady chce, tak musí přestěhovat do Radvanic, Bártovic a minimálně do Ostravy. Uvidí, co je to tuna 1um prachu denně a co dovede!
BUDEME BOJOVAT!
Já jsem měl Toyotu Yaris 20 let, tak vím, co je to za auto. NIC vůbec NIC se nekazilo. Najeto 290tkm a statistika mně v tomto případě nezajímá. Nebrala olej, nežrala benzín, vše fungovalo lehce, jednoduše, za pár korun.
Nevěřím, že by Toyota auta dělali hůř, než to dělat umí.
Zůstal jsem u Toyoty a kdyby mi v jí neukradli, ani bych jí opět neocenil, jak byla skvělá. To, že jí můžou ukrást je u Toyoty smutné. Teď sedím v jiné značce, ale tragédie je to obrovská. Doufám, že to vydržím než bude Toyota nová.
Já tomu nerozumím. Platíme si všichni zdravotní pojištění a přes pojišťovny se platí vše spojené se zdravotnictvím i zdravotníci samotní. Celkově je to nemalá částka. Jak o přidělování peněz určitým doktorům může rozhodovat vláda? Mezi kým vlastně dojde k podpisu dohody? Když ty pohotovosti nikdo nechce dělat, ať je nedělá a pak nadřízený bude muset peníze najít. Tak kde je problém? Můžete mi to vysvětlit? Ty pohotovosti mohou dělat pouze vybraní lékaři, že se nenajdou jiní kteří by to občas udělali, protože jsou lékaři? Nevzdělané politiky, kteří toho v životě moc nedělali a ani toho moc neumí nechtějte, aby něco řídili nebo kvalifikovaně rozhodli. Nevím.
Ale o fungování zdravotnictví začínám mít stále větší obavy, když slyším takové zprávy.
chemie všude kolem nás, ale trochu si za to můžeme sami: Jar, myčky na nádobí, které myjí za 5 l a ještě k tomu to naleští (chémií jak jinak) polotovary, cukry kde se podíváte, přidejte si cokoliv, nač se podíváte, co jste snědli, všechno je to chemie.
A přitom je to tak jednoduché: obyčejný citrón a trochu teplé vody.
Zvažte to a přemýšlejte.
Mám Toyotu Corollu 1.8 Hybrid. Je to full hybrid a stál 645tKč. Po téměř 2 létech spotřeba průměrná celková 4.1l/100km. Jezdím jak dálnice v poměru 1:1 k městskému nebo příměstskému provozu. Nikdy nejezdím více jak 130km/h, ačkoliv auto jezdí skvěle, neříkám bezhlučně, ale když preferujete plynulou jízdu a plynulé zrychlování, tak o motoru neslyšíte. Motor není příliš výkonný, pouze 72KW, ale když potřebujete zmizet s křižovatky a zapojí se elektromotor, už tam nejste. Tempomat je tak dokonalý, že jej používám i ve městě. Auto brzdí s tempomatem samo (prvně se nabíjí malá baterie, při zvýšené potřebě brždění motorem a teprve pak nastupují brzdy), stupeň rekuperace je naprosto plynulý podle zmačknutí brzdového pedálu. Mimochodem brzdy jsou opravdu skvělé. Auto je pohodlné jak na krátké, tak dlouhé cesty. Jediné, co není dořešeno, že občas něco pípne, ale na displeji se nezobrazí, čeho se to týkalo. Určitě jsou lepší auta, ale toto auto je opravdu velice dobrý poměr cena/výkon. A náklady? Výměna oleje. Ale to už bylo i s předchozí toyotou. Už bych jinou značku asi nechtěl.
Jen aby to mělo aspoň 80% baterie za 4 roky. Mám notebook a ten jako nový vydržel 4 hodiny bez potíží, nyní po 4 létech mi baterie vydrží cca 60 minut max. Je tam odlišná technologie i typ baterie i jednodušší řídicí software, ale podobnosti tady jsou taky. A taky nerozumím, proč bych měl platit více za auto, které podle odborníků má stejnou užitnou hodnotu a jen nepatrně lepší komfort. A co ten diskomfort při nabíjení ? A cena elektřiny, že bude stejná, no když budou všichni chtít jezdit na elektřinu, tak zcela tak nízká už nebude. Vodík, to je něco jiného, ale to se tady nechce. Je třeba mít opravdu hodně advance technologií, které zatím v Evropě asi nejsou.
Ono je to jen další pokračování: sama ochrana přírody a když na to dojde, schválí se úplně všechno, kromě věcí na ochrany přírody.
Jen se podívejte na Mravenečník, nejkrásnější hora, jedno z nejkrásnější údolí Desné a Jeseníků zasypáno hlušinou z nádrže dlouhých strání a vybudovaným umělým jezerem. Pokud bylo třeba, přečerpávačku, proč nepoužili a nevyhloubili skutečné díry někde mimo chráněnou oblast Jeseníků. Mně jen zajímá co bude příště za kalamita a výmysly těch politiků, co mnoho neumějí, ale schválí každou pitomost. Ještě tam chybí parkoviště a příjezdová cesta už to bude vypadat jak v ...
Jednou to budou demontovat, teda doufám.
Já jsem Yaris 1. generace testoval 19 let. Nevíte, jak skvělé auto to je, jezdilo skvěle a s nízkými náklady, žádné poruchy, opravdu jen opotřebení a zajel jsem s ním mnohokrát k moři, na hory, kdekoli, a tam kde jiní stáli v zasněžených kopcích jsem vyjel, na rozdíl od jiných, na první pohled lepších autech. Všechno šlo lehce a po 290tkm je to skvělé auto, bez rzi, prakticky bez potíží. V posleních létech už trochu všechno vrzalo. Průměrná spotřeba (5 rychlostí) byla 4.8 l / 100 km, a příliš jsem to nešetřil. Už jsem zůstal u Tototy, protože ty auta jsou bezpečná, spolehlivá, a že mají chyby, jasně, mají, ale i průměrný řidič, jako jsem já, ocení perfektní jízdu, která vás vede ke klidu a chování se na vozovce jako řidič, který si nemusí nic dokazovat. Teď testuju T. Corolla Hybrid, a vypadá to zase podobně, akorát, že jezdí za 4l, je to velice příjemné auto. Tímto nechci říct, že nejsou lepší auta dokonce za podobnou cenu, ale mi vyhovuje právě toto. A ještě je jedna věc, kterou nutno zdůraznit: je podstatně hezčí než předchozí modely, a důležitý je trend: zlepšit se.
Jednu volbu jste tady opomenuli: mnozí budou muset přesedlat ne na vodík ani ne na elektřinu, ale na hromadnou dopravu a já si myslím, že to není špatná volba a je zdravější a méně nákladná. Nakonec - kolik potkáte kolařů na cestě dlouhé 100km a kolik za stejnou dobu aut. Nepoměr ne? Tak ať uhlík (benzín), nebo vodík, kyslík budete potřebovat vždy - i pěšky. Pouze elektřina vyrobená ze Slunce vypadá skvěle: netřeba kyslík, ani uhlík, ani vodík. Ale nedá se vhodně efektivně ukládat, a nabít auto na baterky je náročné. Berte to s nadhledem: vždy to bylo a bude tak, že někteří budou v elektrice, jiní v klasice, někteří ještě jinak, záleží jen, kde budete chtít patřit ... je to na vás.
Já nevím, jak vy, ale moje auto má 43l nádrž, z Prahy do Ostravy dojedu tam a zpět bez natankování (celkem cca780km ) a v nádrži zůstane cca 10l, což je minimálně ještě 200km na rezervu. Jízda skvělá, za jakéhokoliv počasí. Toyota Corrolla 1.8 Hybrid. Ano, v budoucnu přijdou lepší technologie, ale spíše se prosadí vodík zejména proto, že se do něj dá uložit vyrobená energie buď z jaderných elektráren nebo ze Slunce. Energií ze Slunce považuju sluneční záření, vítr, mořské vlny, vodní elektrárny - všechno bezemisní. Dočasné řešení do doby, kdy uhlí dojde. Každý, kdo jednou sfáral do uhelného dolu, tak ví, že to mohlo být pouze dočasně. Ta práce je tak náročná, tak nebezpečná a výsledkem spalování uhlí, skleníkový plyn. A energie ze sluce je opravdu podstatně více, než jsme schopni spotřebovat. A to by mělo být v budoucnu řešením. Elektroauta spíše vzpomínají na frázi, že je to "Auto na baterky", což bylo v minulosti označení pro nespolehlivé a nepříliš dobré auto. To je můj názor.
Lada je první SUV Soviet Union Vehicle. A až na sedačky, skvělé auto. Ne pro městské lidí, ti mají obecně auto k zlosti, zaparkovat se nikde nedá kromě nákupního centra. Ale do terénu, do lesa, do sněhu skvělé. Když neprojede, couvne a projede. Lehké, jednoduché a chtěl bych vidět nějaké nové auto, které obvykle váží 2 tuny, které bude po lese jezdit za 10 litrů. Vlastně je úsporné. V Česku zbytečné, nikdo do lesa nemůže, ale jinde ve světě opravdu auto pro užitek. Dustera neznám, ale i na cestě bere 7, spíše se snaží jít cestou evropských aut - viz Spring. Kdybych si měl vybrat Lada vítězí. I koncepcií i technikou.
Tyto pořady mně vždy baví. Je to zajímavé, zábavné, poučné a ještě na místech, která známe. Paráda. Krásné hory, skvělá auta, občas pozbou i nějakou ženu, hezké. Ale zpět k tématu: Mluví se často v superlatívech o elektroautech, některé věci nám možná neřeknou.
Proto jedna otázka: Mluví se vždy o zrychlení elektroaut (většinou skvělé), mluví se o dojezdě (většinou celkem dobrý), ale nidky se nemluví o brždění. Jak je to s brzdnou dráhou elektroaut za normálních podmínek (tedy sucho). Je to horší - lepší, stejné?
Pokud někdo zná odpověď, jak tedy se změní brzdné schopnosti elektroauta auta oproti benzínovým autům, tedy autům, které váží o cca 300-400 kg více než odbobné auto benzínové. Děkuji za odpověď.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ty zákony vytvořili neschopní lide řízení neschopnými politiky, politiky, kteří nic nedělají, nic neumějí, nikdy nic nedělali, ale mají správný ideologický postoj a zejména se starají sami o sebe. Tak proto je to vše komplikované, zdlouhavé, bez logiky a obsahu. A to, že každé druhé auto kouří jak tank je jasné zejména lidem, kteří občas jezdí na kole. Takový černý, šedý smrad, dýchat se nedá. A necháváme to dýchat děti, které jsou nejmenší a u těch výfuků jsou nejblíž. Zamysleme se.