Tak to, co jste napsal, je v rozporu s předchozím vaším příspěvkem - zejm. druhým odstavcem. A je pravda, že na SŠ se jaksi nepředpokládá, že student neumí kotoul. Já bych taky předpokládala, že to se naučí na ZŠ. Ale když ne - čí je to asi chyba? Nejspíš učitele, koho jiného, tady jsou základy a jak to, že je děti neumí?
Druhá věc je soutěživost. Nevím, proč to berete tak, že to je přece samozřejmé. Není. Např. já sama soutěživá nejsem a nikdy jsem nebyla. Nemám to v sobě. Nemám ráda kolektivní sporty, ráda mám individuální, protože je jen na mně, jak to dopadne - nikdo to nemůže kazit mně ani já jemu a když se necítím, nevadí, dělám to na pohodu. Nejdůležitější je můj pocit. A co nesnáším a nesnášela jsem ve sportu? Hlášku - když nemůžeš, přijde víc - jako dítě jsem zuřila a jako dospělá si vybírám třeba cvičení, kde toto neplatí a pokud se někdo zapomene, tak říkám - víte co, jděte s těmi kecy do pr...... Protože já nejedu na výkon, mne to musí bavit. A světe div se - sportuji pořád.
Soutěživost je zakořeněna v lidské genetice a vyvinula se z prvotní snahy o přežití. Ne u každého se však rozvíjí ve stejné míře. Soutěživost jako taková vcelku zlepšuje výkony.
To, co jsem napsal není v žádném rozporu. Popsal jsem skutečnost na 2. stupni ZŠ. A dále reaguji na článek, který popisuje stav na SŠ.
Na SŠ se od žáků očekává, že budou dosahovat jakýchsi výkonu, vyšších než na ZŠ, když se pak k tomu přidá ještě to, že samotní žáci vidí, že proti svým zdatnějším spolužákům selhávají, dochází k tomu, že je TV stresuje.
Odpovím i na otázku, čí je vina, když žák neumí kotoul. Největší je nejčastěji na straně rodičů, pak na samotných žácích. Učitel za to nemůže. Učitel může žáka motivovat, nemůže ho ale násilím donutit, aby určitou aktivitu typu kotoul prováděl.
Když žák řekne, že kotoul dělat nebude a rodiče ho omluví, či ještě hůře, oznámí vám, že si nepřejí, aby ho ve škole předváděl, učitel s tím neudělá nic.
Nejen dnešní. I moje roč.82. U IT jsme nikdy nevysedávali, venku hráli na schovku až do večera nebo jsme byli v lese. Hvězdu jsem neudělal nikdy a přesto dodnes v klidu spím. Kotoul bez problému vpřed i vzad. Nikdy jsem se nedotkl rukou špiček chodidel při spatném stoji. Světe, div se, dodnes mě to fakt ze spaní netrhá. Problém je trochu jinde. Řekl bych především v demotivačním přístupu učitelů TV.
Sám jste to krásně postihl. Samozřejmě ne všichni umí nebo zvládnou všechno. Někdo je spíše na gymnastiku, někdo atletiku, někdo na míčové hry. Pokud jste neuměl hvězdu, ale kotoul či něco jiného ano, nevidím v tom problém. Problém je ten, že penzum toho, co zvládají se neustále snižuje. Také se snižuje počet žáků, kteří zvládají jednotlivé aktivity. Zvyšuje se počet žáků, kteří dosahují neúspěchu ve více nebo ve všech oblastech. To je pak ten důvod, že je TV stresuje.
Nemůžu mluvit za všechny tělocvikáře, znám jich však opravdu dost. To, co se dnes pro žáky vymýšlí za aktivity, jak se neustále dokola motivují, jaké možnosti dnes mají, tak o tom jste si vy nebo já (jen o pár let mladší) mohl nechat jen zdát. Stejně si velká část z nich stále jen stěžuje.
Tak jestli jste učitel, tak je jasný, jaký razíte přístup a jak svými řečmi ničíte děti. Ono se to totiž musí naučit. Pamatuju si, jak skvělá učitelka ze ZŠ učila mé děti tělocvik. Mé děti jsou zdatné v míčových sportech, gymnastika vůbec a je to pro ně opruz. Ale ona to vzala jinak - učila je hvězdu, protože jak řekla - pro kluky je to problém, ale nevadí, z hvězdy přejdete na přemet. Učila kluky chodit po rukou. O tělocviku pro ně dělala zábavné závody. Hvězdu uměli všichni kluci - teda propnutý kolena a špičky - to ne, ale věděli, jak na to - estetika někde kulhala, ale ona je nadchla, protože nikoho nesrážela. Byly tam děti, co nesnášely běh. Ona s nimi běhala, radila techniku běhu, upravovala tempo a hlavně říkala - nemusíš být první, můžeš být klidně poslední, ale základ je běžet v klidu. Běhala s nimi do parku, ne na výkon - ale koukněte, jak tady kvete to a to, povídejte. Synové říkali, že než si uvědomili, že běží, tak končila hodina. A rády s nimi běhaly i holky, které měly svého učitele. Je to o přístupu, motivaci, chválit za výkony a ne trestat chyby.
Vy jste byla na některé z mých hodin? Z jednoho komentáře, ve kterém pouze popisuji skutečnost, poznáte, jaký mám přístup a že svými řečmi ničím děti? Tak to máte asi věšteckou kouli.
V hodinách vymýšlím nejrůznější aktivity tak, aby si vybral každý to, co ho bude bavit a co zvládne. Důležitější než samotný výkon je snaha a přístup žáka.
Všechny cviky a další aktivity, které provádíme opakovaně předvádím a vysvětluji. Ukazuji různé obtížnosti, snažím se je motivovat, aby překonali strach a alespoň to zkusili. Přesně v tom duchu, který popisujete. A světe div se, pokaždé se najde někdo, kdo nejdříve říká, že to neumí, dělat to nebude a nakonec to zvládne a třeba ho to i baví.
Hlavní problém je v tom, že ze strany žáků upadá zájem, soutěživost a celková zdatnost. Bohužel se u žáků stále ve větší míře objevuje to, že aniž by aktivitu vyzkoušely, již předem ví, že ji nezvládnou, že je nebude bavit, že je blbost. Druhý problém jsou rodiče, kteří to podporují.
Není se čemu divit, že je tělocvik stresuje. Dnešní generace totiž nezvládá základní triviální pohyby a cviky, které dříve byly takřka samozřejmostí. 1/3 žáků ZŠ má obrovský problém byť jen udržet rovnováhu. Velké množství žáků 2. stupně má od věčného vysedávání u IT technologií zkrácené svaly či další problémy s pohybem. To si poté přenáší na SŠ, kde se to mnohdy jen zhoršuje.
Konkrétní příklad z vyšší třídy 2. stupně: hvězdu neudělá polovina třídy, kotoul vpřed 1/3, kotoul vzad neudělá skoro nikdo, na tyči nevyšplhají 2/3 žáků, část z nich se na tyči ani neudrží. Když se k tomu ještě přidá, že ani v jiných aktivitách to není moc slavné a někdo se k tomu ještě bojí i míče. Nedivím se, že je tělocvik stresuje.
A to jako teď objevilo "nový kontinet" ?
Už řadu let, když žádáte o výpis z rejstříku trestů je možnost vybrat si možnost "práce s dětmi" kdy je pak rejstřík doplněny i o případně již promlčené skutky spáchané na dětech a podobně a skutečnost, že je výpis o toto rozšířený je tam uvedena 🤗
To, že existuje nějaká možnost nic neznamená. V současné době to po vás nikdo nemůže chtít. Zákon to neumožňuje. Až doteď se tím žádná vláda pořádně nezabývala. Je dobře, že se tím konečně začal někdo zabývat.
Dusíku, já jsem tam žádnou nafilmovanou penaltu neviděl. Naopak jsem tam viděl jasný šlapák na Viníciuse, za který měla být udělena žlutá karta, za sestřelení Bellinghama taktéž.
Být na místě toho usoplence, možné reaguji stejně. Jak by se vám líbilo, kdyby vám někdo opakovaně strkal ruce do obličeje a oblasti krku? Kdyby rozhodčí již předtím za to udělil žlutou kartu, k žádnému kopnutí do rozkroku nemuselo dojít. Jenže rozhodčí zápas totálně nezvládl.
A co takový Jurečka 🤔
Jestli si dobře pamatuji ze začátku roku určil podmínky i termín co se jeho rezignace týče.
Podmínky-splněno ☝️
Termín-splněno ☝️
Takže mám očekávat, že taky podá rezignaci 🧐 nebo se teď schová za Piráty a jejich problémy a bude doufat, že na to co řekl a slíbil každý zapomněl 🤔
🤷♂️😁
Za necelý měsíc se koná stranický sjezd KDU, který bude volit nové vedení. Do té doby Jurečka určitě zůstane předsedou.
Tři týdny zpět jsem platil za pizzu 12 euro a za pořádný kopeček zmrzliny 2 eura. Kde je tedy ta neskutečně přemrštěná cena?
Ano, vím, že na některých místech jsou ceny poněkud vyšší, jedná se však o ta "nejlukrativnější místa" kde už i místní mají turistů plné zuby.
Pokud by ty ceny byly všude takové, jak popisuje většina článků, proč je tedy Chorvatsko plné Čechů a Slováků?
pokud nemáte mobilní internet, tak těžko.
Velké obchodní řetězce na svých prodejnách již mají nebo zavádí wifi, u těch malých si to snad pohlídáte. Kdo nemá chytrý telefon, může si nechat vytisknout klasickou účtenku.
Takže se opět hledá problém tam, kde není.
Klasika, největší problém ČR je to, že všechno je problém. To co ve světě funguje automaticky, je u nás neskutečný problém.
Není se čemu divit. Lednicko-valtický areál, jakožto UNESCO, tedy zejména Lednice a Valtice jsou jedny z nejdražších míst v ČR. Cílí zejména na zahraniční klientelu o kterou není nouze. Když nevíte, do kterých podniků vyrazit, může to dopadnout tak, jak je popsáno v článku. Zejména Lednice je plná podniků, kterým se místní zdaleka vyhýbají.
Mohl by se článek rozšířit o další platové složky pedagogů? Neb jejich plat se skládá tarifního tabulkového platu (průměrně 42% platu), nárokové složky (průměrně 33% platu) a nenárokové složky (průměrně 25% platu)..
To co tady píšete je pěkná blbost. Je potřeba v těch tabulkách umět číst, nikoliv se jen podívat na samotná čísla bez znalosti kontextu.
V těch tabulkách nejsou uvedeni nej učitelé, ale i další zaměstnanci. Uváděné částky nejsou jen za "základní" práci, ale i za práci navíc. Za všechny úvazky, které se proplácí.
Pokud se budeme držet vyloženě učitele, tak jeho plat se téměř celý skládá z tarifní části. Nároková složka je pouhý zlomek, jednotky procent, žádných 33%, spadá sem např. příplatek za třídnictví (rozmezí mezi 1500 a 3000 Kč), tedy odměna za práci navíc. Dále např. specializační příplatky (taktéž se pohybujeme v jednotkách tisíců), abyste je dostal, musíte absolvovat specializační studium.
Jak už název napovídá, tak nenárokovou složku dostat můžete, ale také nemusíte. Nenároková složka je jedinou možností, jak motivovat učitele, jednak aby na sobě soustavně pracovali a zkvalitňovali svou výuku, jednak aby pro žáky připravovali akce a aktivity nad rámec svých povinností.
To už mělo být dávno, jazyková nevybavenost mnoha občanů je opravdu tragédií a zásadně oslabuje možnosti ČR jako celku i schopnosti občanů ČR se orientovat a pochopit mnoho věcí. Umět česky je sice hezké, a samozřejmě už jen z kulturních a historických důvodů nutné a zásadní, ovšem s tím si vystačíte prostě jen u nás a umět tedy anglicky je z mnoha důvodů vlastně ještě důležitější, protože se tak domluvíte a hlavně pochopíte prakticky všude na světě, speciálně tam, kde to potřebujeme nejvíce, tedy v Evropě a Sev. Americe, s našimi spojenci.
S třetím jazykem si ale nejsem jistý, ne každý má takové nadání, aby skutečně zvládl dva cizí jazyky. Nicméně třetí jazyk dává samozřejmě smysl, asi nejlepší by byla němčina či španělština případně mandarínština. Osobně bych ale třetí jazyk nechal dobrovolný a soustředil se na tu Angličtinu u všech a přidal spíše v jiných předmětech, jako jsou moderní dějiny, občanská a praktická výuka, informační technologie atd.
Absolutně s vámi nesouhlasím. Procestoval jsem velkou většinu Evropy a na mnoha místech různých zemí je vám angličtina platná jako mrtvému zimník. Např. Španělsko, mimo turistické destinace se anglicky pořádně nedomluvíte, jsou to hrdí Španělé, na angličtinu vám kašlou, jihovýchodní Francie, taktéž. A mohl bych pokračovat.
Já furt nechápu ten argument, že jinde ta daň není a tedy znevýhodnujeme domácí vinaře. A může mi někdo říci jak? Předpokládám, že dovozci budou mít stejnou spotřební daň jako místní a obráceně, pokud domácí vyvezou, tak daň budou platit tam, tedy ne tady a pokud ji jinde nemají, tak ani tam.. nebo se snad pletu ?
Tady ale nejde jen o tu daň jako takovou, že se bude platit něco navíc, to stejně ve výsledku zaplatí spotřebitel, ale o to, co všechno kolem to pro naše vinaře bude znamenat. Zahraniční vinař naloží své víno na auto přepravní firmy zaplatí jí a víc se nestará, přepravní firma zařídí všechny náležitosti včetně zaplacení spotřební daně.
Z našich vinařství a vinných sklepů se po zavedení daně budou muset stát celní sklady. Dnes vyřízení celního skladu trvá několik měsíců, jak dlouho to bude trvat, když v ČR máme cca 13 tisíc vinařů a celní správa avizovala, že nebude potřeba přijímat nové zaměstnance, což je absolutní blbost.
Ale zpět. V každém vinařství či vinném sklepě budou muset být všechny nádoby cejchovány. Každá manipulace s vínem bude muset být oznámena a bude kontrolována.
Suma sumárum zavedení spotřební daně:
1) bude stát naše vinaře hodně času, nervů a administrativní zátěže
2) celní správa bude muset přijmout a proškolit nové zaměstnance, kteří budou na všechno dohlížet, to bude stát nemalé peníze
3) investované náklady našich vinařů se promítnout do ceny, tím se domácí vína zdraží více než zahraniční
4) nebude mít kladný vliv na snížení spotřeby konzumace vína, jen se od domácí produkce přejde k zahraniční
Jenže víše popsané vám nikdo otevřeně neřekne. Oni se raději osloví ekonomičtí rádoby experti, kteří o vinařství ví velké kulové.
No možná že kdyby to číslo a ten nápis na dresu byl celkově tak 5x10cm tak bych se přiklonil k euforii ale tohle bouchne do očí i toho nejlepšího hráče a mrkne se periferně kterého že to nositele dresu s takovým neobvyklým číslem podepisuje!!!!
Tak určitě. To je stejné jako kdybyste obvinil Pastrňáka, že podporuje nacismus, protože nosí dres s číslem 88.
Ano, pokřik Jude Slavia je urážlivý, ale dle PČR není trestný.
Jenže tento pokřik sahá už do poválečné historie Československa konec 40. a 50. let. Přesně si nevzpomenu na tu pointu ale mělo to tenkrát v něčem smysl ale ne s nacismem. Dříve označení žid a mnoho dalšího jako cikán a černoch nebyl znak xenofobie jako dnes.
Ten pokřik je daleko starší, sahá na začátek 20. let 20. století.
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Tak když učitel ani ten kotoul neučí, protože důležitější je výsledek běhu na 60 m - tak to je pak těžký. Rozhodně bych nedala omluvenku pro to, aby dítě nedělalo kotoul. Pokud ho bude ovšem učitel srážet a zesměšňovat, tak mu omluvenku klidně dám a sama se ujmu toho, abych ho kotoul nebo cokoli jiného naučila. Protože dle mého - kotoul je u dětí základ, stání na jedné noze taky. Nebo mu najdu nějaký kroužek, kde se to mé dítě naučí bez toho, aby bylo ponižováno a budu se snažit, aby ke sportu mělo mé dítě kladný vztah. Proto ho nebudu dál vystavovat ponižování při tělocviku ve škole, proto mu najdu kroužek, kde dítě pochopí, že to nebyla jeho chyba, ale chyba učitele, protože sport je zábava a je fajn ho dělat.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud učitel žáka ponižuje, tak je to jednoznačně špatně.
Pokud by všichni rodiče měly stejný přístup jako vy, tak by to bylo super. Bohužel se spíše setkávám s tím, že žák si dupne, a to zcela bezdůvodně, a rodiče ho omlouvají.
1 odpověď