Jenže pokud je to dítě dojíždějící,je limitováno jízdním řádem autobusu nebo eventuálně vlaku a ty na vesnici moc často nejezdí.To není jako ve městech,kde MHD ve všední dny jezdí co 6-10 minut celý den.Rodiče musí chodit do práce a je opravdu těžké skloubit práci a eventální vyzvedávání dětí z kroužků a mnoho z nich nemá babičku nebo dědu,kteří by zaskočili.Takže většina dojíždějících dětí po vyučování utíká na nádraží nebo autobusovou zastávku,aby se dostaly domů ,takže ty získaní kamarádi jsou jen po dobu školy.
Ano samozřejmě to taky, slučování škol není jednoduchá záležitost a je potřeba brát v potaz desítky aspektů. Včetně kapacit, dojezdových vzdáleností, bezpečnosti žáků, psychologické adaptce atd. atd. Určitě se najdou dvě školy, které jsou od sebe 4 km a sloučení bude naprosto nevýhodné, ale pak se najdou třeba dvě školy 7 km od sebe, které mají kapacitu naplněnou na 50 % a jezdí kolem nich stejná autobusová linka, tam bude sloučení na zvážení.
Myslíte že se děti ze tří škol vejdou do jedné? Pokud ne, nejedná se o žádné šetření financí. Myslíte že malé školy nevyužívají moderní postupy výuky a technologie? Kdy jste v takové škole naposled byl? A ta poslední věta o začlenění, tak tam jste tedy úplně mimo. Naopak. Pro děti je lepší menší počet dětíve třídě a to po všech možných stránkách.
Jenže na venkově jsou školy podle mediánu cílové kapacity naplněné i jen z 60 % a méně. To je opravdu málo. Někde je kapacita využita jen na 50 %. Ale třeba rozšířit jednu školu je rozhodně energeticky méně náročné, než udržovat tři najednou. Já jsem nic o tom, že malé školy nevyuživájí moderní technologie nepsal přece. Psal jsem o implemetaci, to znamnená vybavit a zaškolit jednu školu je daleko snažší a jednoduší než to dělat pro dvě nebo tři zvlášť. A to se týká všeho: instlace nových technologií, zaškolování, implementace nových učebních osnov, samotné rekonstrukce budov atd. Prostě řidit jednu školu která má 150 žáků, byť by se musela rozšířit o jednu nebo dvě třídy, je daleko jednoduší a levnější než mít tři školy po 50 žácích. Co se týká začlenění dětí, tak na menší škole je to takoví osobnější, jak s učiteli, tak s ostatními dětmi. Větší škola může nabízet širší ,,škálu spolužáků", takže dítě má více možností najít si kamarády. A taky může být více různých kroužcích, což může podpořit jeho rozvoj. Obojí má své výhody a nevýhody bych řekl.
Tak ono opravdu nemá smysl aby ve třech obcích kterou jsou relativně blízko sebe, byly tři ředitelé. Menší školy často mají vysoké provozní náklady v porovnání s počtem žáků. V Česku je průměrně jeden ředitel na 15 učitelů. To je strašně moc. Zaprvé to stojí peníze, za druhé je obtížnější implementace nových technologií a osnov. Pokud se administrativa a vedení sloučí pod jednu z těch tří škol, tak za mě super. Pokud se budou rušit školy jako takové a budou se přesouvart i žáci, tak sice budou muset dojíždět, ale zase ve větší škole mají žáci větší možnost vedlejších předmětů, dalších aktivit a možnost lepšího začlenění. Ve škole se 150 žáky si najedou lépe kamarády než ve škole s 50.
Takže zase se vezme obcím další sociálně -kulturní bod. Zdravotní střediska pryč, pošta pryč, zavřené hospody, obchody -kromě vietnamské večerky- pryč, kulturáky pryč, železniční zastávky pryč, osekání meziměstské hromadné dopravy... Skvělé. Z vesnic se opravdu stávají aglomerace duchů bez jakékoli občanské vybavenosti. Všichni táhnou do měst a pak se politici strašně zlobí, že není kde parkovat a je přetlak žáků na městské školy ze vzdálených sídel. Kocourkov na n-tou.
Tak ono opravdu nemá smysl aby ve třech obcích kterou jsou relativně blízko sebe, byly tři ředitelé. Menší školy často mají vysoké provozní náklady v porovnání s počtem žáků. V Česku je průměrně jeden ředitel na 15 učitelů. To je strašně moc. Zaprvé to stojí peníze, za druhé je obtížnější implementace nových technologií a osnov. Pokud se administrativa a vedení sloučí pod jednu z těch tří škol, tak za mě super. Pokud se budou rušit školy jako takové a budou se přesouvart i žáci, tak sice budou muset dojíždět, ale zase ve větší škole mají žáci větší možnost vedlejších předmětů, dalších aktivit a možnost lepšího začlenění. Ve škole se 150 žáky si najedou lépe kamarády než ve škole s 50.
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
Tady pár odkazů, myslím že to není tak zlé 🙂
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
Přesně. Za mé generace nebyli žádní psychologové, žádná inkluze ale také žádné podobné problémy.
I za toho reálného socialismu, když abstrahujeme od komunisté ideologie v některých humanitních předmětech, tak naše školství z pohledu absolventů technických oborů patřilo na světovou úroveň.
Potvrzují to naši vynálezci té doby, inženýři, konstruktéři a architekti anebo lékaři, kteří se proslavili po celém světě.
A to jim ještě umožňují jezdit od 17 let... S mentorem... A už se pár let s lidmi hádám o tom, že by neměli lidi co dělat za volantem, alespoň do 21 let.. Kolik let jsem kritizován ostatními, a pak se stane tohle, jako jedna z dalších milionů havárií způsobené mládím a nezkušeností...Je to smutné.
tak raději od 17 na rok s mentorem, než od 18 rovnou bez mentora
Proč se řeší až teď???
Cukr zdražil i hodně dalších potravin.
A to výrazně.
Třeba bonbony se zmenšily a jejich cena vyšplhala na 32,90 Kč za 80 gramů.
A v limonádách, minerálkách a sirupech do vody drahý cukr nahradili nebezpečným glukózo-fruktózovým sirupem!
Zdraví občanů zatím nikdo neřeší.
Jen některé ceny.
Kdo chce být zdravý, nepije přece slazené limonády a nejí bonbony.
Česká umělkyně Aiko, která se narodila v Moskvě, vyrůstala v Česku a momentálně žije v britském Brightonu. 😄 Ty jo, do teď jsem o její existenci neslyšel, neměla by se nejdřív reprezentovat "doma"? 😄
vypadá to, že hraje všude po republice (viz odkaz), ale také jsem o ní slyšel letos poprvé když hrála na Rock for People
Ano přesně tak, zfetovali se náhodou. O tom celá ta kauza je přece. jde o to, že fentanyl se začal pašovat a přeprodávat v podobě běžných prášků. Například prášků na bolest. Vemte si, že vás bolí zub, vemete si ibalgin a ejhle, on to byl fenanyl. A jste okamžitě závislej a nepomůže vám vůbec nic. Pokud tu první dávku přežijete.
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
„Měla k dispozici writers’ room složený ze svých studentů na FAMU, kteří generační témata probírali se svými mladšími sourozenci. Zároveň se řídila zpětnou vazbou z focus groups s teenagery.“
Aků rečú ste to terazky hovorili?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
tak zrovna writers' room a focus group jsou výrazy, pro které moc pohodlná česká verze bez dlouhého opisu neexistuje. I seriál Ulice a Ordinace budou mít writers' room (místnost, kde se před natačením scháze autoři seriálu, aby si prošli a upravili nejbližší scénář.). Co se týká Focus groups tak tady je to vysvětlené: Odkaz
Ale neslyšel jsem, že by tomu někdo někdy řekl jinak než Focus groups. Je to prostě pracovní rychlý název a všichni vědí o co jde (kdo se alespoň trochu pohybuje v marketingu).
Stejně jako automechanik řekne hever (místo hydraulický hřebenový zvedák), tak filmař řekně writers' room a markeťák focus groups
Přijde mi, že jste to bral tak, že mladá genrece neumí mluvit a co to je zase za výrazy. Tak snad jsem vám trochu pomohl. Jinak další slova, kterým byste nerozuměl, už jsem nenašel.