Více jak polovinu skleníkových plynů produkuje celosvětový chov hospodářských zvířat a s tím spojená nadměrná konzumace nezdravého masa, mléka a vajec z velkochovů. Jedná se hlavně o metan, který produkují krávy, vypalování pralesů pro pěstování krmné sóji a chov dobytka. Bohužel o tomto velkém zdroji skleníkových plynů se moc nemluví a žádné emisní povolenky na potraviny se nechystají. Každý si ale může zvolit co bude jíst a co tím bude způsobovat.
Další zavádějící článek fosilního loby. Chybí zde Tesla long range, která ujede po dálnici přes 500 km a i moje 2 roky stará Kona se 64 kWh baterií ujede 400 km po dálnici z Prahy do Brna a zpět a po městě ujede přes 500 Km a za 15 min na pomalé nabíječce nabije 100 km. Elektrická auta při jízdě nevypouští žádné smradlavé jedovaté plyny, když brzdí, tak dobijí baterie, nejsou tak hlučné a můžete si je nabíjet doma z vlastí FVE. Tak nechápu v čem je problém.
provozuji 2 FVE bez licence do 50 kW a pro připojení do sítě a povolení přetoků, je potřeba splnít řadu technických předpisů a mít na to projekt, revizi a chytrý elektroměr. Tak, že se zřejmě jedná o klamavý reklamní článek a pokud si to někdo v ČR připojí do elektrické zásuvky napojené na rozvodovou sít', tak mu hrozí velké pokuty za nepovolené přetoky - 1000 Kč a více za každou kWh.
Zde najdete podrobné informace o škodlivých vlivech elektromagnetického záření. Odkaz
Registrace do EDC je možná od 1-1.7 na zaslání smlouvy ma EDC 20 dnů, pak je potřeba podepsat elektronickým podpisem a nebo nechat ověřit a do 30 dnů zaslat zpět na EDC, které smlouvu ověří jestli je v pořádku a pak si teprve můžete zaregistrovat výrobnu a odběrná místa. Distributor má dalších 3 měsíce na to, aby nainstaloval chytré měřáky to znamená, že pokud vše půjde dobře, tak sdílet elektřinu můžete začít sdílet nejdříve za 4 měsíce - což bude někdy v listopadu, když už FVE moc nevyrábí. Vzhledem k tomu že žijeme v ČEZku, tak se není čemu divit.
Žalobce Tomáš Lejnar chce pro bývalého starostu Ďáblic Miloše Růžičku trest 5 let vězení a to i přes to, že Ďáblice kde byl v té době starostou dotaci 15 mil. Kč nedostaly? To nedává moc smysl. Při přidělování veřejných dotací, státních zakázek a grantů skoro vždy hrají určitou roli osobní zájmy členů hodnotících komisí a tak by podle obžaloby museli být vězení přeplněná členů těchto výběrových komisí. Pro magistrátní úředníky, kteří měli poškodit město Prahu v kauze Open Card o 23 milionů navrhoval Tomáš Lejnar jen podmíněné tresty a soud nakonec všechny obžalované osvobodil. Mnohem důležitější než rozdělování sportovních dotací bude soud s bývalým náměstkem Petrem Hlubučkem a jeho partou v kauze Dozimetr.
Pokud máte chytrou FVE a distributor má data o Vaší spotřebě a výrobě v realném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což umí DeltaGreen a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Až bude schválen LEX OZE III, který umožní zapojení menších zdrojů do vyrovnávání sítě, tak bude možné využívat i domácí elektrárny a bateriové úložiště ke stabilizaci a dostávat za to zaplaceno. Dnes službu agregace zajištují drahé plynové elektrárny.
Pokud máte chytrou FVE a distributor má data o Vaší spotřebě a výrobě v realném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což DeltaGreen umí a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Až bude schválen LEX OZE III, který umožní zapojení menších zdrojů do vyrovnávání sítě, tak bude možné využívat i domácí elektrárny a bateriové úložiště ke stabilizaci a dostávat za to zaplaceno. Dnes službu agregace zajištují drahé plynové elektrárny.
Elektřinu odebíram od DeltaGreen, která umí chytře řídit mojí FVE a pokud jim umožním chytré řízení, tak dostanu slevu. Chytré řízení FVE včetně povoleného prodeje elektřiny i z bateri, dobijení baterií a vypínání přetoků umožňuje distributorovi optimalizovat výrobu a spotřebu a tím minimalizovat odchylku a maximalizuje prodejní cenu. Bohužel většina distributorů neumí chytré řízení výroby a spotřeby a tak mají větší odchylky za které platí vysoké penále.
Další zavádějící článek odpůrců elektrických aut. Než se odvolávat na nějaké pochybné studie, tak by stačilo udělat anketu mezi majiteli elektrických aut a hned by bylo jasné jestli se pneumatiky elektrických aut opotřebují mnohem dříve než u aut se spalovacím motorem. Pokud někdo s elektrickým autem driftuje, což jde velmi snadno, tak samozřejmě musí měnit pneumatiky mnohem častěji. Vzhledem k tomu, že u většiny elektromobilů se používají speciální pneumatiky s nižším valivým odporem, tak je opotřebení i vzhledem k větší hmotnosti cca 300 kg srovnatelné s opotřebením pneumatik u spalovacích aut. Za 2 roky jsem s Hyundai Kona se 64 kWh baterií ujel 31.000 km a letní pneumatiky jsou stále OK. Vzhledem k tomu, že auto většinou brzdí motorem, tak nebylo zatím potřeba měnit brzdové destičky a samozřejmě ani žádný olej, filtry a další věci které se často mění u spalováků.
Zavražděný muž byl z Kralup, byl rozvedeny a měl několikaměsíční dítě s ukrajinkou. Údajně je zabil bývalý přítel/muž té ukrajinky, jako pomstu a ona je už prý také na Ukrajině. Toto jsem slyšel od lidí kteří jsou z Kralup a znají rodinu. Zajímavé je, že zbraň se kterou vraždil v Klánovicích se našla u něj doma a že ji nepoužil na FF. Dnes je bohužel velmi těžké znát pravdu.
Vzhledem k tomu že vyšetřovatelům, nebyl povolen přístup do domu tak to jsou všechno jen domněnky co a proč explodovalo. Aspoň, že uvádějí, že se jednalo o amatérskou instalaci. Jsem zvědav zda-li napíší co opravdu způsobilo ten výbuch. "Naši vyšetřovatelé se přiklánějí k verzi, že příčinou výbuchu mohl být zkrat, následné hoření a exploze lithium-železo-fosfátových (LiFePO4) článků v bateriovém úložišti. Systém fotovoltaické elektrárny byl zakoupen po částech a smontován samotným majitelem domu. Byl plně funkční od září 2023.
Dům je po výbuchu v tak špatném stavu, že vyšetřovatelům nebyl povolen přístup do vnitřních prostor ani do okolí budovy, což značně komplikuje vyšetřování. Na fotografii je patrné bateriové úložiště obsahující 2 x 16 článků, z nichž minimálně tři byly poškozeny explozí.
Incident v Šonově u Nového Města nad Metují upozorňuje na rizika spojená s instalací a provozem fotovoltaických systémů, zejména pokud nejsou montovány profesionálně." Odkaz
Sluneční bouře na jedné straně čarují polární záře, na druhé ohrožují moderní technologie Odkaz
Nevětším znečiš'tovatelem a producentem skleníkových plynů není doprava, ale celosvětový chov zvířat, který produkuje až 50% emisí skleníkových plynů, zněčišťuje vodu a půdu a nadměrná konzumace masa, mléka a vajec z velkochovů ničí naše zdraví. Zde je výpočet vlivu chovu hospodářských zvířat: Odkaz 1
Mám vlastní 10 kWp chytrou FVE s 20 kWh bateriemi a jsem schopen 9 měsíců pokrýt vlastní spotřebu včetně dobíjení elektrického auta. Pokud je elektřiny dostatek, tak přebytky dodávam do sítě a kaž je cena je nízká nebo dokonce záporná, tak nic nedodávám, proto-že bych za to musel platit. V zimě když je málo elektřiny, tak dobíjím ze sítě když je levná - což znamená když je jí dostatek a když he drahá tak jedu z baterii. V obou případěch distribučníá síť zatěžuji minimálně a tak moc nechápu v čem je problém.
V neděly mezi 13-14 hod byla v ČR záporná cena -1.5 Kč, což znamenalo, že pokud mám hloupou FVE a dodávám do sítě, tak zaplatím 1.5 Kč/kWh (1500 Kč/MWh) + poplatek distributorovi cca 0.5 Kč/kWh což nedává moc smysl. Naštěstí mám chytré řízení FVE, které přetoky vypne pokud bych za dodávku musel platit a ráno, když je elektřiny málo a je drahá a když bude přes den svítit, tak dodávám do sítě. Problém nejsou OZE, ale zastaralé centralizované a hloupé řízení výroby a spotřeby. Pro stabilizaci distribuční sítě je potřeba umět dynamicky vypínat a zapínat spotřebiče - ohřev vody, tepelná čerpadla, nabíjení a vybíjení baterií elektrických aut a chytře řídit FVE a domácí akumulaci a konečně schválit zákon LEX OZE3, který umožní akumulaci elektřiny. To, že je možné chytře řídit i domácnosti a tím stabilizovat distribuční síť potvrdil test agregace, který provedla společnost DeltaGreen a ČEPS Odkaz
Nechápu proč se kupují emisní povolenky na produkci energie a různých výrobků a na jeden z největších producentů skleníkových plynů - chov hospodářských zvířat se emisní povolenky kupovat nemusí. FAO ve své zprávě Livestock's Long Shadow z roku 2006 uvádí, že chov hospodářských zvířat produkuje 18% emisí skleníkových plynů. V této zprávě, ale chybí řada faktorů, které souvisí s chovem hospodářských zvířat a produkují skleníkové plyny. Revizi výpočtů FAO publikoval World Watch Institute v roce 2009 a zde vědci spočítali, že celosvětový chov hospodářských zvířat produkuje až 51% skleníkových plynů. Vědci počítají i CO2, které vzniká při respiraci což se ve výpočtech neuvádí. I kdyby to mělo být jen 20%, tak je to více než emise z celosvětové dopravy. Stravu může ovlivnit většina lidí a tak je zarážející, jak málo pozornosti a osvěty se věnuje tématu vlivu chovu hospodářských zvířat a s tím související spotřebě nezdravého masa, mléka a vajec z velkochovů . Více informací najdete zde: Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Díky" panu Muskovi už téměř nikde na světě nebude přirozené prostředí bez škodlivého elektromagnetického záření. Stejně jako u azbestu a jiných škodlivých látek se časem ukáže, jaký vliv negativní vliv na naše zdraví a živé organizmy má vysokofrekvenční elektromagnetické záření.