Trochu zavádějící titulek. Tato zpráva se objevila v článku China Daily Asia on 20 května 2016 a jedná se o emise oxidů síry, které jsou při spalování mazutu mnohem větší než při spalování nafty. Mazut je odpad který vzniká při rafinaci nafty a není moc "ekologických" způsobů jak ho zlikvidovat. Lodní doprava patří k nejefektivnějším způsobům dopravy a pokud by se srovnávaly celkové emise na přepravenou vzdálenost a hmotnost, tak lodní doprava je na tom mnohem lépe než kamiónová. Zde najdete podrobné info v angličtině: Odkaz
Pro ty více hloubavé zde si můžete přečíst celou vědeckou studií, ze které je zřejmé, že celkové emise elektrických aut i při nabíjení z českých elektráren (50% uhlí) vyprodukují po ujetí 150.000 km o polovinu méně emisí skleníkových plynů než spalovací auta. Elektrické auto s 39 kWh baterií po ujetí 18,000 Km bude mít stejné emise jaké vznikly při výrobě auta se spalovacím motorem a elektrické auto s 64 kWh baterií bude na tom stejně jako výroba spalováku po ujetí 32.000 Km. Pokud nabíjíte dma ze solárů a elektrickým autem ujedete více jak 150.000 Km, což baterie bez problémů zvládnou, tak budou vaše celkové emise skleníkových plynů mnohonásobně menší než mají auta se spalovacím motorem a z výfuku nebudete vypouštět žádné jedovaté látky a nebezpečné částice. Odkaz
Škoda, že není uvedená značka vozu. Jezdím přes 2 roky elektrickou Hyundai Kona s 64 kWh baterií. 30 října jsem jel z Prahy do Brna a zpět 388 Km průměrnou rychlostí 110 Km/h a spotřebou 16 kWh/100 km a celková spotřeba byla 63,5 kWh a auto vyrobilo rekuperací 9,7 kWh to znamená, že z Prahy do Brna a zpět bych dojel. Dojezd auta po dálnici 400 Km a mimo dálnice přes 500 Km. To jsou mé reálné zkušenosti po ujetí 35.000 Km.
Konečně se politici odhodlali a uvalí emisní povolenky i na chov hospodářských zvířat, který produkuje až 50% emisí skleníkových plynů, když započteme i CO2 které vzniká respirací hospodářských zvířat. Možná je to tím, že Dánové patří mezi nevětší konzumenty masa. Šestimilionové Dánsko má rozsáhlé chovy prasat a hovězího dobytka, velká část výroby masa pak směřuje na zahraniční trhy. Podle evropského statistického úřadu Eurostat v roce 2023 činila populace prasat v Dánsku 11,4 milionu zvířat. Dánští zemědělci chovají zhruba 1,5 milionu krav (nevím kde pán Dušek našel číslo 3.6 milionu). V ČR máme "jen" jen kolem půl milionu krav. Průměrná kráva během jednoho roku vypustí podle agentury AP na šest tun CO2. Snížení emisí metanu může v krátkém horizontu snížit globální oteplování více než snížení CO2 z dopravy a energetiky. Je otázkou, zda odvahu na zavedení emisních povolenek na největšího producenta skleníkových plynů najdou i politici v jiných zemích a nebo budou v Bruselu vymýšlet další nesmyslná nařízení.
Konečně odborná studie, ve které jsou zahrnuty veškeré aspekty spojené s výrobou a provozem aut v České republice, ze které je zřejmé, že elektromobily produkují mnohem méně skleníkových plynů. Chápu, že pro většinu lidí jsou elektromobily stále dost drahé a tak je vnímají negativně. K negativním postojům přispívají i různí fosilní lobisté, kteří ve svých "odborných" článcích uvádějí, že výroba a provoz elektrických aut je z hlediska ekologie mnohem horší než auta se spalovacím motorem. Elektrickou Konou se 64 kWh baterií jezdím přes 2 roky. Dojezd po městě přes 500 km a po dálnici 350-400. Auto nabijím z vlastní FVE postavenou bez dotací, nebo když je spotová cena elektřiny velmi levná, což znamená, že se vyrábí z obnovitelných zdrojů. Kromě emisí skleníkových plynů, auto nevypouští žádné další jedovaté splodiny, neteče z něj žádný olej, brždění dobíjí baterie a šetří brzdy a až auto zrezne, tak bude možné baterie použít ve velkokapacitních uložištích pro vyrovnávání sítě a pak se zrecyklují. Doufám, že se postoj motoristů změní až budou elektromobily stát stejně a nebo méně než auta se spalovacím motorem.
Více jak polovinu skleníkových plynů produkuje celosvětový chov hospodářských zvířat a s tím spojená nadměrná konzumace nezdravého masa, mléka a vajec z velkochovů. Jedná se hlavně o metan, který produkují krávy, vypalování pralesů pro pěstování krmné sóji a chov dobytka. Bohužel o tomto velkém zdroji skleníkových plynů se moc nemluví a žádné emisní povolenky na potraviny se nechystají. Každý si ale může zvolit co bude jíst a co tím bude způsobovat.
Další zavádějící článek fosilního loby. Chybí zde Tesla long range, která ujede po dálnici přes 500 km a i moje 2 roky stará Kona se 64 kWh baterií ujede 400 km po dálnici z Prahy do Brna a zpět a po městě ujede přes 500 Km a za 15 min na pomalé nabíječce nabije 100 km. Elektrická auta při jízdě nevypouští žádné smradlavé jedovaté plyny, když brzdí, tak dobijí baterie, nejsou tak hlučné a můžete si je nabíjet doma z vlastí FVE. Tak nechápu v čem je problém.
provozuji 2 FVE bez licence do 50 kW a pro připojení do sítě a povolení přetoků, je potřeba splnít řadu technických předpisů a mít na to projekt, revizi a chytrý elektroměr. Tak, že se zřejmě jedná o klamavý reklamní článek a pokud si to někdo v ČR připojí do elektrické zásuvky napojené na rozvodovou sít', tak mu hrozí velké pokuty za nepovolené přetoky - 1000 Kč a více za každou kWh.
Zde najdete podrobné informace o škodlivých vlivech elektromagnetického záření. Odkaz
Registrace do EDC je možná od 1-1.7 na zaslání smlouvy ma EDC 20 dnů, pak je potřeba podepsat elektronickým podpisem a nebo nechat ověřit a do 30 dnů zaslat zpět na EDC, které smlouvu ověří jestli je v pořádku a pak si teprve můžete zaregistrovat výrobnu a odběrná místa. Distributor má dalších 3 měsíce na to, aby nainstaloval chytré měřáky to znamená, že pokud vše půjde dobře, tak sdílet elektřinu můžete začít sdílet nejdříve za 4 měsíce - což bude někdy v listopadu, když už FVE moc nevyrábí. Vzhledem k tomu že žijeme v ČEZku, tak se není čemu divit.
Žalobce Tomáš Lejnar chce pro bývalého starostu Ďáblic Miloše Růžičku trest 5 let vězení a to i přes to, že Ďáblice kde byl v té době starostou dotaci 15 mil. Kč nedostaly? To nedává moc smysl. Při přidělování veřejných dotací, státních zakázek a grantů skoro vždy hrají určitou roli osobní zájmy členů hodnotících komisí a tak by podle obžaloby museli být vězení přeplněná členů těchto výběrových komisí. Pro magistrátní úředníky, kteří měli poškodit město Prahu v kauze Open Card o 23 milionů navrhoval Tomáš Lejnar jen podmíněné tresty a soud nakonec všechny obžalované osvobodil. Mnohem důležitější než rozdělování sportovních dotací bude soud s bývalým náměstkem Petrem Hlubučkem a jeho partou v kauze Dozimetr.
Pokud máte chytrou FVE a distributor má data o Vaší spotřebě a výrobě v realném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což umí DeltaGreen a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Až bude schválen LEX OZE III, který umožní zapojení menších zdrojů do vyrovnávání sítě, tak bude možné využívat i domácí elektrárny a bateriové úložiště ke stabilizaci a dostávat za to zaplaceno. Dnes službu agregace zajištují drahé plynové elektrárny.
Pokud máte chytrou FVE a distributor má data o Vaší spotřebě a výrobě v realném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což DeltaGreen umí a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Až bude schválen LEX OZE III, který umožní zapojení menších zdrojů do vyrovnávání sítě, tak bude možné využívat i domácí elektrárny a bateriové úložiště ke stabilizaci a dostávat za to zaplaceno. Dnes službu agregace zajištují drahé plynové elektrárny.
Elektřinu odebíram od DeltaGreen, která umí chytře řídit mojí FVE a pokud jim umožním chytré řízení, tak dostanu slevu. Chytré řízení FVE včetně povoleného prodeje elektřiny i z bateri, dobijení baterií a vypínání přetoků umožňuje distributorovi optimalizovat výrobu a spotřebu a tím minimalizovat odchylku a maximalizuje prodejní cenu. Bohužel většina distributorů neumí chytré řízení výroby a spotřeby a tak mají větší odchylky za které platí vysoké penále.
Další zavádějící článek odpůrců elektrických aut. Než se odvolávat na nějaké pochybné studie, tak by stačilo udělat anketu mezi majiteli elektrických aut a hned by bylo jasné jestli se pneumatiky elektrických aut opotřebují mnohem dříve než u aut se spalovacím motorem. Pokud někdo s elektrickým autem driftuje, což jde velmi snadno, tak samozřejmě musí měnit pneumatiky mnohem častěji. Vzhledem k tomu, že u většiny elektromobilů se používají speciální pneumatiky s nižším valivým odporem, tak je opotřebení i vzhledem k větší hmotnosti cca 300 kg srovnatelné s opotřebením pneumatik u spalovacích aut. Za 2 roky jsem s Hyundai Kona se 64 kWh baterií ujel 31.000 km a letní pneumatiky jsou stále OK. Vzhledem k tomu, že auto většinou brzdí motorem, tak nebylo zatím potřeba měnit brzdové destičky a samozřejmě ani žádný olej, filtry a další věci které se často mění u spalováků.
Zavražděný muž byl z Kralup, byl rozvedeny a měl několikaměsíční dítě s ukrajinkou. Údajně je zabil bývalý přítel/muž té ukrajinky, jako pomstu a ona je už prý také na Ukrajině. Toto jsem slyšel od lidí kteří jsou z Kralup a znají rodinu. Zajímavé je, že zbraň se kterou vraždil v Klánovicích se našla u něj doma a že ji nepoužil na FF. Dnes je bohužel velmi těžké znát pravdu.
Vzhledem k tomu že vyšetřovatelům, nebyl povolen přístup do domu tak to jsou všechno jen domněnky co a proč explodovalo. Aspoň, že uvádějí, že se jednalo o amatérskou instalaci. Jsem zvědav zda-li napíší co opravdu způsobilo ten výbuch. "Naši vyšetřovatelé se přiklánějí k verzi, že příčinou výbuchu mohl být zkrat, následné hoření a exploze lithium-železo-fosfátových (LiFePO4) článků v bateriovém úložišti. Systém fotovoltaické elektrárny byl zakoupen po částech a smontován samotným majitelem domu. Byl plně funkční od září 2023.
Dům je po výbuchu v tak špatném stavu, že vyšetřovatelům nebyl povolen přístup do vnitřních prostor ani do okolí budovy, což značně komplikuje vyšetřování. Na fotografii je patrné bateriové úložiště obsahující 2 x 16 článků, z nichž minimálně tři byly poškozeny explozí.
Incident v Šonově u Nového Města nad Metují upozorňuje na rizika spojená s instalací a provozem fotovoltaických systémů, zejména pokud nejsou montovány profesionálně." Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A co když hlavním důvodem nedostatku a vysokých cen elektřiny 12.12. byly spekulace? "Náhlý a prudký nárůst cen elektřiny v Německu během 12. prosince přiměl tamní regulační orgán k prošetření možné manipulace s trhem. Podle regulátora nebyly v době nízké výroby větrných a solárních elektráren konvenční elektrárny spuštěny v dostatečném rozsahu, což přispělo k nárůstu cen." Odkaz 1