To teda určitě! 😄 Nějaký blbec vymyslí, že by se na baterkách dalo vydělávat, ale nedomyslí to až do důsledků v technických a ekonomických detailech, takže nepochopí, že je to velký nesmysl!
Ukládat el. energii do akumulátorů má smysl jenom tam, kde akumulátory tvoří krátkodobou zálohu protí výpadkům dodávky ze sítě, aby nemohlo v technologii (výroba, IT, zařízení nemocnice) dojít k vysokým škodám. Pak musí být v záloze ještě výkonný generátor se spalovacím motorem, který zajistí trvalý výkon potřebný pro chod technologie...
Že se musí el. proud ze sítě při nabíjení akumulátorů napřed usměrnit a upravit na hodnoty vhodné pro nabíjení, a naopak při dodávce z akumulátoru zase vyrobit proud střídavý (a to všechno s energetickými ztrátami), je pro podobné pisálky jako autorka článku zcela zanedbatelný detail, o kterém ani nemá tušení... 😄
Já na využívání nepotřebné kapacity baterií malých FVE kterých je přes 100.000 s průměrnou kapacitou 10 kWh (polovina Temelína) na krátkodobé vyrovnávání sítě místo pálení smradlavého uhlí a drahého plynu z Ruska nevidím nic špatného. Jediný komu to vadí jsou majitelé uhelných a plynových elektráren, kteří příjdou o svůj monopol a miliardy, které dostávají za služby výkonové rovnováhy.
Jeden by nevěřil jaký paskvil lze udělat z energetiky prznene zelenými imbecily od Bruselu po Prahu.
Základním cílem energetické soustavy je za přiměřenou cenu dostat výkon ze zdroje do místa spotřeby.
Tady jsme však svědky jiného jevu - přehození debilnich zelených OZE nákladů na spotřebitele aniž by o to stál.
Základní cíl energetiky byl nahrazen ideologii a to fungovat nebude stejně jako kulatý čtverec.
Za flexibilitu a agregaci ted' všichni platíme miliardy uhlobaronům a majitelům plynových elektráren, kteří odebírají ruský plyn. LEX OZE III. konečně umožní, že miliardy za poskytování podpůrných služeb rozdělí mezi majitele malých bateriových úložišť', kteří poskytnou nepotřebnou kapacitu k vyrovnávání elektrické sítě, bez nutnosti pálit uhlí a plyn. Spotřebitel ušetří protože bude větší konkurence a tím i nižší cena.
Aby to nedopadlo tak, že solárním baronům vysychá rybník, tak si prolobují šťavnatý bonus za tzv. Flexibilitu a zase to zaplatí všichni ostatní v ceně distribuce/POZE.
Za flexibilitu a agregaci ted' platíme uhlobaronům a majitelům plynových elektráren, kteří odebírají ruský plyn a to je proč trvalo tak dlouho než se schválil LEX OZE III. Bude levnější, pokud se miliardy za poskytování podpůrných služeb rozdělí mezi majitele bateriových úložišť', kteří poskytnou nepotřebnou kapacitu k vyrovnávání elektrické sítě. V budoucnu bude možné takto využívat i baterie elektromobilů. 6.12. byla cena za dodávku elektřiny do sítě 20 Kč/kWh.
Trochu zavádějící titulek. Tato zpráva se objevila v článku China Daily Asia on 20 května 2016 a jedná se o emise oxidů síry, které jsou při spalování mazutu mnohem větší než při spalování nafty. Mazut je odpad který vzniká při rafinaci nafty a není moc "ekologických" způsobů jak ho zlikvidovat. Lodní doprava patří k nejefektivnějším způsobům dopravy a pokud by se srovnávaly celkové emise na přepravenou vzdálenost a hmotnost, tak lodní doprava je na tom mnohem lépe než kamiónová. Zde najdete podrobné info v angličtině: Odkaz
Přihlíží studie i k počtu reklamaci právě na baterie než najezdi příslušný počet kilometrů?
Autoři studie píší, že výrobce baterie udává, že u 64 kWh baterie, její kapacita klesne na 80 % po cca 1500 cyklech což dopovídá ujetí více jak půl milionu km, což většina dnešních aut stejně nedává. Reálné zkušenosti ukazují, že kapacita baterie moc neklesá. Zde video majitele elektrického auta, který s elektrickými auty najel přes 500.000 Km Odkaz
Pořád se tady zmiňuje studie z ČVUT Brno. Nevíte někdo, kde se na ni dostat ? Rád bych si početl .. Ono ptákoviny může napsat každý, i když je z ČVUT.. Anebo prostě jen tak na něco.. zapomenout..
celá studie v angličtině zde: Odkaz
A není výroba jakéhokoli elektromobilu větší zátěží pro ekologii než výfukové plyny z aut na pohonné hmoty? Někde jsem četla, že v důsledku jsou elektromobily spíše škodlivější. Jen se ptám, snad mi to tu někdo objasní.
Také často čtu jak jsou elektrická auto mnohem méně ekologická a tak jsem moc rád, že to někdo celé velmi dobře spočítal a tak je z této vědecké studie zřejmé, že celkové emise elektrických aut i při nabíjení z českých elektráren (50% uhlí) vyprodukují po ujetí 150.000 km o polovinu méně emisí skleníkových plynů než spalovací auta. Elektrické auto s 39 kWh baterií po ujetí 18,000 Km bude mít stejné emise jaké vznikly při výrobě auta se spalovacím motorem a elektrické auto s 64 kWh baterií bude na tom stejně jako výroba spalováku po ujetí 32.000 Km. Pokud nabíjíte dma ze solárů a elektrickým autem ujedete více jak 150.000 Km, což baterie bez problémů zvládnou, tak budou vaše celkové emise skleníkových plynů mnohonásobně menší než mají auta se spalovacím motorem a z výfuku nebudete vypouštět žádné jedovaté látky a nebezpečné částice. Odkaz
Ten článek o něčem je? Já jsem v něm objevil pouze konstatování, že to s elektromobily není tak hrozné, informaci, kdo to zjistil, a to bez jakýchkoliv podrobností. Podle dalších indicií se zdá, že se jedná o PR článek automobilky Hyundai.
Nejedná se o žádnou reklamu, ale o vědecká data, která vychází z reálné produkce aut v ČR a našeho elektrického mixu. Zde si to můžete nastudovat a pak dělat chytrého: Odkaz
Reklama Hyundaie na elektrickou Konu. Nic víc.
Nejedná se o žádnou reklamu, ale o vědecká data, která vychází z reálné produkce aut v ČR a našeho elektrického mixu. Zde si to můžete nastudovat a pak dělat chytrého: Odkaz
Pro ty více hloubavé zde si můžete přečíst celou vědeckou studií, ze které je zřejmé, že celkové emise elektrických aut i při nabíjení z českých elektráren (50% uhlí) vyprodukují po ujetí 150.000 km o polovinu méně emisí skleníkových plynů než spalovací auta. Elektrické auto s 39 kWh baterií po ujetí 18,000 Km bude mít stejné emise jaké vznikly při výrobě auta se spalovacím motorem a elektrické auto s 64 kWh baterií bude na tom stejně jako výroba spalováku po ujetí 32.000 Km. Pokud nabíjíte dma ze solárů a elektrickým autem ujedete více jak 150.000 Km, což baterie bez problémů zvládnou, tak budou vaše celkové emise skleníkových plynů mnohonásobně menší než mají auta se spalovacím motorem a z výfuku nebudete vypouštět žádné jedovaté látky a nebezpečné částice. Odkaz
Provozuji web a Youtube kanál Akademie soběstačnosti, kde sdílím videa o soběstačném a trvale udržitelném způsobu života. Zde najdete video o zkušenostech majitele Tesly po 500.000 Km Odkaz
Škoda, že není uvedená značka vozu. Jezdím přes 2 roky elektrickou Hyundai Kona s 64 kWh baterií. 30 října jsem jel z Prahy do Brna a zpět 388 Km průměrnou rychlostí 110 Km/h a spotřebou 16 kWh/100 km a celková spotřeba byla 63,5 kWh a auto vyrobilo rekuperací 9,7 kWh to znamená, že z Prahy do Brna a zpět bych dojel. Dojezd auta po dálnici 400 Km a mimo dálnice přes 500 Km. To jsou mé reálné zkušenosti po ujetí 35.000 Km.
Ale to je i v přirozeném prostředí. A to v široké škále spektra. Jestli je modulované či ne, není, vzhledem k působení na organismy, relevantní.
Víte jaké elektromagnetické záření emituje hořící dřevo, plynový vařič, apod.? 😉
Byl kdysi zajímavý pokus. Jsme celkem zvyklí žít v prostředí, kde se stále nějaké záření vyskytuje. Zkusili co se bude dít, když odstíníme maximálně co to půjde, včetně magnetického pole. Subjekt začal mít některé abstinenční příznaky. Byl dezorientovaný atd. Ale není to dostatečně prokazatelné. Úplné odstínění není možné. Sám člověk emituje záření. Navíc se vyskytoval v úplné tmě, což mohlo mít rozhodující vliv. 🙂
Kde se v přírodě vyskytuje stejné mikrovlnné vysokofrekvenční záření 1-60 GHz, které produkují moderní komunikační zařízení - mobilní vysílače, wifi? Intenzita záření těchto zdrojů se za posledních 20 let mnohonásobně zvýšila a tak pochybuji, že by se živé organizmy byly schopné, tak rychle přizpůsobit. Dle řady vědeckých studijí různé frekvence a modulace působí různě na živé buňky a to ne vždy dobře. Vzhledem k velmi silnému loby jsou vědecké výzkumy, které prokazují škodlivost mobilů a wifi jsou stále zpochybňovány.
Konečně se politici odhodlali a uvalí emisní povolenky i na chov hospodářských zvířat, který produkuje až 50% emisí skleníkových plynů, když započteme i CO2 které vzniká respirací hospodářských zvířat. Možná je to tím, že Dánové patří mezi nevětší konzumenty masa. Šestimilionové Dánsko má rozsáhlé chovy prasat a hovězího dobytka, velká část výroby masa pak směřuje na zahraniční trhy. Podle evropského statistického úřadu Eurostat v roce 2023 činila populace prasat v Dánsku 11,4 milionu zvířat. Dánští zemědělci chovají zhruba 1,5 milionu krav (nevím kde pán Dušek našel číslo 3.6 milionu). V ČR máme "jen" jen kolem půl milionu krav. Průměrná kráva během jednoho roku vypustí podle agentury AP na šest tun CO2. Snížení emisí metanu může v krátkém horizontu snížit globální oteplování více než snížení CO2 z dopravy a energetiky. Je otázkou, zda odvahu na zavedení emisních povolenek na největšího producenta skleníkových plynů najdou i politici v jiných zemích a nebo budou v Bruselu vymýšlet další nesmyslná nařízení.
Bohužel, skoro 80% lidí nemá absolutně žádné zkušenosti s elektromobily a považuje je pouze za alternativu ke spalovacímu autu bez zjevných výhod. Potom ti diskuse vypadají takto. Oni nejsou schopni pochopit, že kultura a kultivovanost jízdy je úplně o vesmír jinde. Že jde taky o průjezdnost křižovatek, která by se zlepšila anásobně, že by se nemuseli zavírat tunely, protože těch zplodin tam je tolik, že se musí omezovat provoz.
A samozřejmě nevnímají další desítky výhod, které přináší jízda a celkové vlastnictví auta, včetně nebývalého komfortu.
Jeden příklad. Přijel jsem dneska klientovi dělat virtuální prohlídku. V mém autě jsem nechal tlačítko udržovat, auto se po mém odchodu zamklo a v tichosti udržovalo 24°C teplotu uvnitř, zatímco venku sněžilo. Vyhřívaný volant a vyhřátá sedadla. Po mém odchodu se automaticky spustilo 6 nezávislých kamer a hlídalo celou dobu auto. Když jsem přišel zpátky, tak ostatní auta byla za sněžena. Moje auto bylo zahřáté uvnitř a neměla na sobě žádný sníh. Sedl jsem si a pouze připoutal bezpečnostní pás. Auto samo zařadilo a já jsem se v tichosti a klidu rozjel. Na křižovatce nebo kdekoliv jinde během pár milisekund dojde k obrovskému nárůstu výkonu, zatímco spalovací auto nemá za tu dobu schopnost ani přeřadit na nižší rychlostní stupeň.
To vše zvyšovalo aktivní bezpečnost. Samozřejmě ještě ke všemu mě dělalo společnost 17 reproduktorů špičkového Hi-Fi systému
Dejte vědět pokud budete mít zájem moc rád s Vámi natočím rozhovor o Vašich zkušenostech s auty. milers(@)seznam.cz
Konečně odborná studie, ve které jsou zahrnuty veškeré aspekty spojené s výrobou a provozem aut v České republice, ze které je zřejmé, že elektromobily produkují mnohem méně skleníkových plynů. Chápu, že pro většinu lidí jsou elektromobily stále dost drahé a tak je vnímají negativně. K negativním postojům přispívají i různí fosilní lobisté, kteří ve svých "odborných" článcích uvádějí, že výroba a provoz elektrických aut je z hlediska ekologie mnohem horší než auta se spalovacím motorem. Elektrickou Konou se 64 kWh baterií jezdím přes 2 roky. Dojezd po městě přes 500 km a po dálnici 350-400. Auto nabijím z vlastní FVE postavenou bez dotací, nebo když je spotová cena elektřiny velmi levná, což znamená, že se vyrábí z obnovitelných zdrojů. Kromě emisí skleníkových plynů, auto nevypouští žádné další jedovaté splodiny, neteče z něj žádný olej, brždění dobíjí baterie a šetří brzdy a až auto zrezne, tak bude možné baterie použít ve velkokapacitních uložištích pro vyrovnávání sítě a pak se zrecyklují. Doufám, že se postoj motoristů změní až budou elektromobily stát stejně a nebo méně než auta se spalovacím motorem.
Dobytek tady byl vždy. Vem té si jen milionové stáda bizonů, velká stáda bůvolů atd. Myslíte, že ty neprděly?
Bizonů tu určitě běhalo dost, ale 300 milionů se jich ročně nezabilo. Nejde jen o metan z trávení přežvýkavců, ale i o využívání půdy pro pěstování krmiva, které se využívá 70% zemědělské půdy. Ročně se zbije 300 milionů krav, 600 milionů ovcí, 1.5 miliard prasat a 70 miliard slepic.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A co když hlavním důvodem nedostatku a vysokých cen elektřiny 12.12. byly spekulace? "Náhlý a prudký nárůst cen elektřiny v Německu během 12. prosince přiměl tamní regulační orgán k prošetření možné manipulace s trhem. Podle regulátora nebyly v době nízké výroby větrných a solárních elektráren konvenční elektrárny spuštěny v dostatečném rozsahu, což přispělo k nárůstu cen." Odkaz 1