Dobytek tady byl vždy. Vem té si jen milionové stáda bizonů, velká stáda bůvolů atd. Myslíte, že ty neprděly?
Bizonů tu určitě běhalo dost, ale 300 milionů se jich ročně nezabilo. Nejde jen o metan z trávení přežvýkavců, ale i o využívání půdy pro pěstování krmiva, které se využívá 70% zemědělské půdy. Ročně se zbije 300 milionů krav, 600 milionů ovcí, 1.5 miliard prasat a 70 miliard slepic.
Více jak polovinu skleníkových plynů produkuje celosvětový chov hospodářských zvířat a s tím spojená nadměrná konzumace nezdravého masa, mléka a vajec z velkochovů. Jedná se hlavně o metan, který produkují krávy, vypalování pralesů pro pěstování krmné sóji a chov dobytka. Bohužel o tomto velkém zdroji skleníkových plynů se moc nemluví a žádné emisní povolenky na potraviny se nechystají. Každý si ale může zvolit co bude jíst a co tím bude způsobovat.
Další zavádějící článek fosilního loby. Chybí zde Tesla long range, která ujede po dálnici přes 500 km a i moje 2 roky stará Kona se 64 kWh baterií ujede 400 km po dálnici z Prahy do Brna a zpět a po městě ujede přes 500 Km a za 15 min na pomalé nabíječce nabije 100 km. Elektrická auta při jízdě nevypouští žádné smradlavé jedovaté plyny, když brzdí, tak dobijí baterie, nejsou tak hlučné a můžete si je nabíjet doma z vlastí FVE. Tak nechápu v čem je problém.
provozuji 2 FVE bez licence do 50 kW a pro připojení do sítě a povolení přetoků, je potřeba splnít řadu technických předpisů a mít na to projekt, revizi a chytrý elektroměr. Tak, že se zřejmě jedná o klamavý reklamní článek a pokud si to někdo v ČR připojí do elektrické zásuvky napojené na rozvodovou sít', tak mu hrozí velké pokuty za nepovolené přetoky - 1000 Kč a více za každou kWh.
Zde najdete podrobné informace o škodlivých vlivech elektromagnetického záření. Odkaz
Registrace do EDC je možná od 1-1.7 na zaslání smlouvy ma EDC 20 dnů, pak je potřeba podepsat elektronickým podpisem a nebo nechat ověřit a do 30 dnů zaslat zpět na EDC, které smlouvu ověří jestli je v pořádku a pak si teprve můžete zaregistrovat výrobnu a odběrná místa. Distributor má dalších 3 měsíce na to, aby nainstaloval chytré měřáky to znamená, že pokud vše půjde dobře, tak sdílet elektřinu můžete začít sdílet nejdříve za 4 měsíce - což bude někdy v listopadu, když už FVE moc nevyrábí. Vzhledem k tomu že žijeme v ČEZku, tak se není čemu divit.
Jako téměř ve všem mylná informace. Registrace je umožněna od 5.8.2024 podmínky úsměvné až neskutečné v EU.
Jakou registraci máte na mysli ? Registrace do EDC je možná od 1-1.7 na zaslání smlouvy ma EDC 20 dnů, pak je potřeba podepsat elektronickým podpisem a nebo nechat ověřit a do 30 dnů zaslat zpět na EDC, které smlouvu ověří jestli je v pořádku a pak si teprve můžete zaregistrovat výrobnu a odběrná místa. Distributor má dalších 3 měsíce na to, aby nainstaloval chytré měřáky to znamená, že pokud vše půjde dobře, tak sdílet elektřinu můžete začít sdílet nejdříve za 4 měsíce - což bude někdy v listopadu, když už FVE moc nevyrábí. Vzhledem k tomu že žijeme v ČEZku, tak se není čemu divit.
Žalobce Tomáš Lejnar chce pro bývalého starostu Ďáblic Miloše Růžičku trest 5 let vězení a to i přes to, že Ďáblice kde byl v té době starostou dotaci 15 mil. Kč nedostaly? To nedává moc smysl. Při přidělování veřejných dotací, státních zakázek a grantů skoro vždy hrají určitou roli osobní zájmy členů hodnotících komisí a tak by podle obžaloby museli být vězení přeplněná členů těchto výběrových komisí. Pro magistrátní úředníky, kteří měli poškodit město Prahu v kauze Open Card o 23 milionů navrhoval Tomáš Lejnar jen podmíněné tresty a soud nakonec všechny obžalované osvobodil. Mnohem důležitější než rozdělování sportovních dotací bude soud s bývalým náměstkem Petrem Hlubučkem a jeho partou v kauze Dozimetr.
Udělejme anketu mezi elektrofanatiky a dostaneme odpovědi asi takové jaké by dostal Goebbels 🙂
To samé zřejmě platí o odpůrcích elektromobility, mezi které zřejmě patříte a kteří v obavách a z neznalosti, že jim někdo zakáže jejich oblíbené smradlavé auto, tak šíří lživé informace, že je nutné u elektromobilů měnit každý rok pneumatiky, které se opotřebují mnohem dříve. Já jen sdílím své osobní zkušenosti, ze kterých je zřejmé, že k žádnému většímu opotřebení pneumatik u mého elektromobilu oproti autu se spalovacím motorem nedochází.
Jo určitě máte úplně přesně změřené odběry ať už vlastní nebo export, ...
Ale jak víte, že odebíráte z FVE vše co je opravdu v danou chvíli k dispozici ??
Jinak řečeno jak víte, jestli lze ještě připojit další odběr, který ale už nemáte? Ani u sousedů ? Třeba u plně nabitých baterií, kde už žádný proud nenatlačíte? Další topná spirála v bojleru už taky není .....
Na chatě mám 3x Victron 5000 VA s trvalým výkonem 12 kW a 32 kWh bateriemi a 20 hodinovým nizkým tarifem. FVE je hybridní a může fungovat v ostrovním režimu bez přetoků. Pokud mám nabité baterie a není žádný odběr a mám zakázané přetoky, tak FVE nic nevyrábí. Pokud se zapne nějaký spotřebič a svítí slunce, tak jde spotřeba z panelů, pokud nesvítí a nebo v noci tak z baterek a pokud jsou baterie vybité a nebo je záporná cena elektřiny a nízký tarif tak odebíram ze sítě. Celý chod FVE řídí distributor, který má velmi dobrý přehled o výrobě a spotřebě celé domácnosti a tak mu nevznikají velké odchylky. Za dodávku do sítě platím poplatek 0,45 Kč/kWh a za odběr 0,35 Kč + spotovou cenu a distribuci. Do budoucna plánuji nadbytečnou elektřinu sdílet v rámci komunitní energetiky, kde bude potřeba sledovat a regulovat v reálném čase spotřebu v odběrném místě a dodávku do sítě. Více informací zde: Odkaz
Pokud máte chytrou FVE a distributor má data o Vaší spotřebě a výrobě v realném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což umí DeltaGreen a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Až bude schválen LEX OZE III, který umožní zapojení menších zdrojů do vyrovnávání sítě, tak bude možné využívat i domácí elektrárny a bateriové úložiště ke stabilizaci a dostávat za to zaplaceno. Dnes službu agregace zajištují drahé plynové elektrárny.
No když tomu věříte ...
1) FVE vyrábí různě dle osvitu sluncem - nikdo neovlivní (neřídí)
2) střídač stejnosměrné napětí z FVE "navlní" do jednotlivých fází SYM/ASYM (stejně nebo podle odběru) u vás doma.
3) když nic nemáte puštěno, FVE nic nevyrobí, má jenom napětí, ale proud neteče, takže výkon nula. Když něco pustíte tak dle aktuálního osvitu a odběru berete buď z FVE nebo sítě podle toho odběru. Řídí se a přepíná napětím.
4) Když máte baterky, pak na stejnosměrné straně. FVE nabíjí a střídač bere z baterek nebo panelu a míň se využívá síť (tedy při vybité baterii).
5) Když máte povolen přetok, tak akorát rozšíříte svůj odběr o odběr sítě 400V (u sousedů stejné sítě), takže lépe využijete aktuální kapacitu FVE a vašeho střídače. Ale MUSÍ být ten odběr (proud) jinak nevyrobíte NIC.
Ja ničemu nevěřím mám 2 chytré FVE a tak vím jak to funguje. Vašim argumentům moc nerozumím.
Pokud máte chytrou FVE a distributor má data o Vaší spotřebě a výrobě v realném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což DeltaGreen umí a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Až bude schválen LEX OZE III, který umožní zapojení menších zdrojů do vyrovnávání sítě, tak bude možné využívat i domácí elektrárny a bateriové úložiště ke stabilizaci a dostávat za to zaplaceno. Dnes službu agregace zajištují drahé plynové elektrárny.
Jsem také laik, prosím o vysvětlení, jak lze chytře řídit vaši elektrárnu, když v zimě nic nevyrábí. Elektřina v létě je výrazně levnější, než elektřina v zimě. Obyč zákazník platí v létě víc, než za co obchodník nakupuje a v zimě je mu to kompenzováno nižší cenou, než elektřina stojí. Vaše elektrárna v létě vyrábí, nic neodebíráte a v zimě byste se rád přiživil na nižších cenách, co mají stáleplatící zákazníci. To není chytré řízení, to je s prominutím vyčůranost. Zrovna tak nevím, proč poplatek za datové centrum, které potřebují solárníci, aby mohli sdílet, budou muset platit všichni. Prostě, kdo sdílí, ať přispívá na datové centrum. Já to nepotřebuju, tak proč bych měl platit. Mám elektroměr z Číny a naprostý přehled o své spotřebě. To mi stačí a datové centrum nevyužiji.
Elektřinu odebírám a prodávám za spotové ceny, kdy je každou hodinu jiná cena. Průměrná spotová cena silové elektřiny v roce 2023 byla 2 Kč bez dph. Chytré řízení FVE automaticky řídí spotřebu a výrobu dle spotových cen, plánované výroby a spotřeby a tím přispívá ke stabilizaci sítě. Když je elektřiny hodně a je levná, což bývá v noci a o víkendech a v zimě když v Německu fouká vítr, tak nabijím baterie ze sítě a ohřívám vodu a když je elektřiny málo a je drahá, tak omezím spotřebu a spotřebovávám elektřinu z baterií. Vše se děje automaticky dle zadaných preferencí. Pokud chcete využívat levnější spotové ceny, tak potřebujete chytré měření, které v rámci komunitní energetiky dostanete zdarma stačí se domluvit s někým kdo má FVE a povolené přetoky, které můžete od něj odebírat za dohodnutých podmínek. Datové centrum eviduje kolik elektřiny ve stejném čase kdy FVE dodává do sítě spotřebujete. V budoucnu budou mít všichni průběhové měření a nebudou tarifní pásma.
Velice se omlouvam, jsem laik, ale muzete mi vysvetlit, jak to chytre rizeni ovlivni vyrobu elektriny kdyz sviti slunicko a nebo kdyz nesviti?
Tak kdyz sviti, tak vyrabi. Kdyz nesviti, tak nevyrabi. Tak to teda jako laik chapu ja. A kdyz sviti moc, tak distributor ma odchylky.
Pokud má distributor data o Vaší spotřebě a výrobě v ralném čase, tak je schopen řídit a optimalizovat výrobu vaší FVE a spotřebu Vaší domácnosti což DeltaGreen umí a tak dle spotové ceny, předpovědi počasí a předpokládané výrobě a spotřebě každou hodinu mění chování FVE. Když je elektřina drahá a je jí málo, tak povolí přetoky a nebo dodává z baterie do nastavené kapacity. Když je elektřiny hodně a je levná a nebo jsou záporné ceny tak, zakáže přetoky, nabíjí ze sítě baterie, elektrické auto a nebo ohřívá vodu. Vše je řízeno automaticky s cílem maximální optimalizace. Více na Odkaz
Elektřinu odebíram od DeltaGreen, která umí chytře řídit mojí FVE a pokud jim umožním chytré řízení, tak dostanu slevu. Chytré řízení FVE včetně povoleného prodeje elektřiny i z bateri, dobijení baterií a vypínání přetoků umožňuje distributorovi optimalizovat výrobu a spotřebu a tím minimalizovat odchylku a maximalizuje prodejní cenu. Bohužel většina distributorů neumí chytré řízení výroby a spotřeby a tak mají větší odchylky za které platí vysoké penále.
Další zavádějící článek odpůrců elektrických aut. Než se odvolávat na nějaké pochybné studie, tak by stačilo udělat anketu mezi majiteli elektrických aut a hned by bylo jasné jestli se pneumatiky elektrických aut opotřebují mnohem dříve než u aut se spalovacím motorem. Pokud někdo s elektrickým autem driftuje, což jde velmi snadno, tak samozřejmě musí měnit pneumatiky mnohem častěji. Vzhledem k tomu, že u většiny elektromobilů se používají speciální pneumatiky s nižším valivým odporem, tak je opotřebení i vzhledem k větší hmotnosti cca 300 kg srovnatelné s opotřebením pneumatik u spalovacích aut. Za 2 roky jsem s Hyundai Kona se 64 kWh baterií ujel 31.000 km a letní pneumatiky jsou stále OK. Vzhledem k tomu, že auto většinou brzdí motorem, tak nebylo zatím potřeba měnit brzdové destičky a samozřejmě ani žádný olej, filtry a další věci které se často mění u spalováků.
Zavražděný muž byl z Kralup, byl rozvedeny a měl několikaměsíční dítě s ukrajinkou. Údajně je zabil bývalý přítel/muž té ukrajinky, jako pomstu a ona je už prý také na Ukrajině. Toto jsem slyšel od lidí kteří jsou z Kralup a znají rodinu. Zajímavé je, že zbraň se kterou vraždil v Klánovicích se našla u něj doma a že ji nepoužil na FF. Dnes je bohužel velmi těžké znát pravdu.
Vzhledem k tomu že vyšetřovatelům, nebyl povolen přístup do domu tak to jsou všechno jen domněnky co a proč explodovalo. Aspoň, že uvádějí, že se jednalo o amatérskou instalaci. Jsem zvědav zda-li napíší co opravdu způsobilo ten výbuch. "Naši vyšetřovatelé se přiklánějí k verzi, že příčinou výbuchu mohl být zkrat, následné hoření a exploze lithium-železo-fosfátových (LiFePO4) článků v bateriovém úložišti. Systém fotovoltaické elektrárny byl zakoupen po částech a smontován samotným majitelem domu. Byl plně funkční od září 2023.
Dům je po výbuchu v tak špatném stavu, že vyšetřovatelům nebyl povolen přístup do vnitřních prostor ani do okolí budovy, což značně komplikuje vyšetřování. Na fotografii je patrné bateriové úložiště obsahující 2 x 16 článků, z nichž minimálně tři byly poškozeny explozí.
Incident v Šonově u Nového Města nad Metují upozorňuje na rizika spojená s instalací a provozem fotovoltaických systémů, zejména pokud nejsou montovány profesionálně." Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Díky" panu Muskovi už téměř nikde na světě nebude přirozené prostředí bez škodlivého elektromagnetického záření. Stejně jako u azbestu a jiných škodlivých látek se časem ukáže, jaký vliv negativní vliv na naše zdraví a živé organizmy má vysokofrekvenční elektromagnetické záření.