V příspěvcích lidé jaksi nepochopili problém. Baterie je v podvozku a pokud dáte hever na špatné místo, odděláte si baterku a můžete vidět i ohníček a hasiče. Zkuste si starou baterii od mobilu propíchnout nebo nasřihnout, co to udělá. Ale výhody elektroauta nekončí: Vysoká cena, málo nabíječek, malý dojezd, ztráta času u nabíjení, vyšší cena u rychlo-nabíječek než co stojí benzín. Nesmíte nikdy nabourat - kvůli poškození baterie. A máte jednodušší servis - to ovšem není pravda! Auto má sice méně dílů, ale při kontrole baterie se musí vůz nechat v servisu několik dní, než se může baterie správně proměřit. A když nebude dobrá, koupíte prostě novou. Na cenu se raději neptejte.
Nepíšete někdy do Autofora? Tam píšou úplně stejný blbosti jako vy.
To, že nabíjíte ze soláru je informace o čem. O tom, že výroba solárních panelů je bez ekologické zátěže? Ono vše souvisí se vším......jen vy se trochu motáte v kruhu.
Já sám nevím, jestli moje FVE je ekologická........jen proto, že jí provozuji zde, ale výroba většiny komponentů proběhla v Číně - a jako se od nich rozšířil Covid, tak jednou se nadechnete i jejich vzduchu. Přesvědčen o tom, že jste eko.
Ale já nejsem eko. Pro mne je fotovoltaika a EV auto čisté ekonomický kalkul. Mám další 3 auta na naftu, ale co mám EV tak je nepoužívám a po roční zkušenosti to začnu rozpoznávat.
Elektromobilita má nějaký smysl jenom ve městech, kde auta bez výfuků opravdu přispějí k čistšímu ovzduší, ale jinak to je totálně absolutní nesmysl. Nějaké velké rodinné auto nebo SUV na baterky je proto totální pitomost a debilita (např. pitomá a blbá Tesla)! Jediné co má smysl, jsou malá městská vozítka (něco jako Smart), dodávky pro rozvoz zboží po městě, vozidla technických služeb a samozřejmě MHD (ta s preferencí kolejové dopravy kvůli jejímu podstatně nižšímu jízdnímu odporu).
Pořídil jsem si elektrické SUV a dokonce Teslu. Za necelý rok mám najeto 40tis. km. Jen po městě to rozhodně nebylo. Týdne jezdím delší trasy 400-800km. Proč by měly být delší trasy problém? Za ten necelý rok jsem proti naftaku ušetřil celkem slušnou částku na provozu. Kvůli univerzálnost použití potřebuji zkrátka prostorné auto .
Já se obávám, že je to cesta jak znovu zdražit emisní povolenky a tedy i auta. Automobilky se produkcí ztrátových e- modelů vyvlékly z pasti pokut a teď jim tento trik touto zásadní změnou názoru nebude nic platný.
Přesto si myslím, že budoucnost e- modelů je v malých autech na denní kratší dojíždění do práce ( třeba 2x 50 km). Doma nabít, v práci nabít.
V současné době je nesmyslná snaha o konkurenci spalovákům v dojezdech ve výši více stovek kilometrů. Z e- auta se stává díky mohutné baterii monstrum, které zbytečně přemísťuje poloprázdnou baterii a jehož cena je díky velké baterii vysoká. A cena výměny baterie je srovnatelná s cenou nového auta.
Dokud nedojde k zásadnímu zvýšení kapacity baterie a jejímu zlevnění, vidím budoucnost e- aut v malých modelech a hybridech.
Že jsou baterie drahé ale neplatí pro EV obecně. Do mého EV s odjezdem cca 400_500km,dalnice_silnice, stojí 250tis.+50tis. práce. Záruka je 192tis.km nebo 8 let. To je vzhledem k nízkým provozním nákladům a nulovým nákladům za servisní prohlídky pakatel proti předchozím nákladům za provoz spalovaku.
Elektroauta jsou stará technologie, která se nikdy masově neprosadila. Už ve 40. letech jezdily v Praze elektrické náklaďáky, u kterých se baterie jednoduše a rychle vyměnily za nabité a ty vybité se pak pomaloučku nabíjely.
Elektroauta jsou luxusní zboží a měla by na trhu být. Jen by je v tržním kapitalismu nikdo neměl dotovat a zakazovat spalovací motory. Zelení komunisté tu budují nový lepší svět pro všechny stejně jako ti rudí a stejně jako ti rudí lžou a neptají se, kdo ten jejich nový a lepší svět chce.
No on se od 40. letl trochu posunul vývoj. Vydávat za luxusní zboží Škodu Octavii 1,4 TSI RS bych si tedy rozhodně netroufl, ona stojí totiž stejně jako Tesla Y SR. Jinak souhlasím, dotace a rudá politika zakazu je ve finále vždy špatná. Ať každý jezdí tím co mu vyhovuje. Přesto šíření nesmyslů o EV autech mi vadí. Jako majitel obojího mohu porovnávat a ty spalovaky z toho nevychází vůbec dobře.
Pokud pominu vaše chabé znalosti češtiny, tak po "překladu" a pochopení vašeho výkřiku, musím konstatovat, že ani s dalšími vědomostmi na tom nejste o moc lépe.
1) EV je vždy(!) těžší než prostorem a jízdními vlastnostmi ekvivalentní vozidlo se spalovacím motorem.
2) "Srovnatelné" nebude ještě dlouho, protože v dojezdu "spalováku" nesahá ani po kotníky. Vůbec nechci srovnávat rychlost a dostupnost "tankování", to by bylo pro EV smrtící kritérium.
3) Mýtus o nulových emisích EV provozovaných na elektřinu z uhelných elektráren nemá vůbec cenu ani rozebírat a to, že vlastní výroba EV má víc jak dvojnásobnou uhlíkovou stopu, nepopírají ani ti nejzatvrzelejší greténi. Dále EV mají (kvůli vyšší hmotnosti) daleko větší nově sledované emise ultrajemných částic z otěru pneumatik a z brzdového obložení. Tyto emise jsou předmětem emisní normy Euro 7 a jsou údajně daleko zdraví škodlivější zdraví než ono mýtické CO2.
4) Cena provozu je závislá na ceně elektřiny, kterou je auto dobíjeno a proto se tento parametr nedá dobře srovnávat. Pokud na elektřinu začne jezdit příliš velké množství aut, tak jí začne být nedostatek, přestane stačit rozvodná síť a pak se teprve uvidí, jaké budou skutečné náklady provozu EV. Do provozní ekonomiky EV je však také potřeba započítat amortizaci více než dvojnásobné pořizovací ceny a následně také velmi pravděpodobnou smrt baterek v ceně 50% nového auta nejpozději po deseti létech životnosti, kdy "spalovák" bude pořád víc než fit.
5) A teď bych si rád poslechl tu vaší o Karkulce.🤪🤪🤪
K bodu 1
Moje Tesla Y váží 2050kg
Můj Range Rover TDV8 váží 2760kg Tesla má výkon 500 koní, Range Rover 350 koní. Na délku je RR o 15cm delší ale místa pro posádku vepředu i v zadu je méně než v TY. Na velikost kufru RR taky dost prohrává.
K bodu 2
Ano, při obdobném stylu jízdy má RR o cca 200km delší dojezd s 85litrivou nadrzi než TY s dojezdem cca450 km. Ale ani 450 nebo 600km bych nejel na jeden zátah. Nabíjecí doba cca20-25 min. mne neobtezuje. Stejně si chci dát min. kafe a cigaretu. Dobíjecí stanice pro Tesly jsou po Evropě od sebe cca 120-150km. A pokud nevyhovuje Supercharger Tesly je spousta jiných nabíjecích míst jiných poskytovatelů.
K bodu 3
Nejsem žádný ekofanatik, celej green deal me pěkně ser... Je to kravina
K bodu 4
Cena nabíjení je aktuálně 8-10 Kč/kWh u Tesly v Čechách venku cca 0,30-0,40 centů. Vzhledem k tomu, že nabíjím 2-3x týdne, tak představa, že takový provoz neunese síť je úsměvná. Rozhodně nepotřebujete nabíjet každý den a dlouho a vysokým vykonem. Průměrná spotřeba teď za zimní období mi dělá 18,5 kWh/100km. RR mi přes zimu bere cca 12-14litru/100km. Tak si spocitejte ten rozdíl. K tomu roční běžný servis, oleje filtry brzdy, je cca75-90 tis.Kc.
K cenám. TY mě stálo 1,5M, RR stal 2,5M. Nová baterka do TY stojí aktuálně 250tis. + práce 50tis. Záruka na baterku 8let. Nechtějte vědět co stojí na RR treba oprava převodovky, nebo výměna turba. To je teprve masakr.
TY mám necelý rok, najeto cca 40tis. a náklady na provoz ještě nedosáhly běžných pouze servisních nákladů na RR. Me TY zcela vyhovuje i po tech. stránce. To se může RR jít zahrabat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V clanku ale nepíšou o pickupech.
1 odpověď