Japonci dělají dobrá auta. Já sice propadl Mazdě, ta ale za Toyotou moc nezaostává, navíc ji vloni jako jediná značka sesadila po 25 letech z prvního místa v žebříčcích. Jinak obecně se japonské automobilky pohybují výlučně v první desítce, zatímco evropská a americká produkce těžce zaostává.
A ještě to pořád hnije? Ani po inovacích to před 10 roky nebylo pořád ono.
Evropa si svou budoucnost projídá. Po euforii v devadesátých letech celá Evropa naskočila na těžko udržitelný trend neustálého zlepšování životní úrovně za cenu konzumace ekonomiky. Rozhodně to není jen green dealem, jak se dnes módně skloňuje. Nevidím ale příliš cestu zpět. Ten neudržitelný blahobyt trvá už tak dlouho, že si lidé ani neumí představit, že by se dalo žít jinak. Dnes mají lidé pocit a jsou skeptičtí z pocitu, že se jim už nyní žije špatně, a představa jakéhokoliv omezení pohodlí nám připadá nepředstavitelná. Přitom nemluvě o Číňanech, ani Američané, nejbohatší země světa, si mohou nechat jen zdát o společenském zabezpečení, jaké je zavedeno v Evropě.
To je problém celé Evropy. Její sociální systém je neudržitelný. Kdo nepracuje a nic nevyprodukuje tak si žije jak v balvnce a na všechno dostane příspěvek. A dále se sociální systém zatěžuje více a více
Požadovat dnes kompenzace od firem jako ČEZ nebo GasNet za břemena, která vznikla za komunismu, by znamenalo přenést odpovědnost na někoho, kdo je původně vůbec nenesl. Tyto firmy převzaly majetek i s právními vztahy a byly zprivatizovány a nutit dnes jejich nové majitele zpětně platit kompenzace za rozhodnutí totalitního státu by bylo stejně nespravedlivé, jako byly mnohé tehdejší zásahy do majetku.
Ale tyto firmy z toho profitují a budou dále profitovat. Takže jaká nespravedlnost? Být to v jiném segmentu tak by to bylo bezdůvodné obohacování.
Je třeba si uvědomit, že tyto věcné břemena a povinnosti vznikla právě za minulého režimu, kdy nebylo možné je právně zpochybnit. Současný stát a firmy jako ČEZ či GasNet tyto právní tituly převzaly jako součást právní kontinuity. Komunisté sebrali majetky a zřídili tam věcná břemena. Demokracie majetky navrátila a z důvodu právní kontinuity i s břemeny.
Co se týče západní Evropy – situace tam vypadá jinak, protože většina infrastruktury byla budována za jiných právních podmínek a majetkové vztahy tam jsou jasnější.
Však to píšu výše.,, demokratický stát " převzal komunistické manýry,aby náhodou firmy nemuseli platit majitelům. Ke všemu věčná břemena ani nikdo nezapisoval do katastru pouze na základě legalizace zákonů se to udělalo. Majitel pozemku platí za každý M2 státu daně a má jen povinnosti zdržet se námitek a ještě je omezený na právech. Nemluvě o nižší hodnotě svého majetku. Ok stát chce infrastrukturu tak ať se neplatí daň z nemovitosti na dotčené pozemky.
Hladíkovy kecy. Asi o stokoruny za den. Takové vytápění, tam se to ani nepozná, že. Ono zdraží úplně všechno, něco třeba o málo, ale když potřebujete 50 věcí a každá bude dražší? Jo, nahoře to tak moc nevadí, a kdyby, tak si přidají na platech.
Všechno zdraží, protože na všechno jsou potřeba energie. Takže ne stokoruny,ale tisíce ročně. Hlavně jak poroste cena potravin a zboží bude zajímavý sledovat.
Právo vlastnit není a nikdy nebylo absolutní – právě proto, že žijeme ve společnosti, kde jsou vzájemné vazby a infrastruktura klíčové pro každodenní fungování. Kdyby každý měl možnost bez omezení rušit cesty, přípojky nebo přístupové trasy, zhroutily by se základní sítě – nešla by vám elektřina, voda, plyn, internet. Ty totiž ve většině případů vedou přes soukromé pozemky. Podobně by se lidé v některých oblastech vůbec nedostali domů. Právě proto existuje institut věcného břemene – je to kompromis mezi právem vlastníka a potřebami společnosti. Samozřejmě, že v takových případech má mít vlastník nárok na kompenzaci. Ale naprostá neomezitelnost vlastnického práva by vedla k chaosu a kolapsu toho, co dnes bereme jako samozřejmost.
Ale na narovnání vztahů měl ČEZ,Gasnet a spol. 30 let. Jenže ono bylo snazší to dát do zákona a vlastníci trhněte si nohou. Takže všichni co vedou cokoliv přes něčí pozemek na tom vydělávají nemalé peníze a majitel je pouze omezován. Zajímavé, že jinde na západ se tohle neděje a je to pouze tady v kocourkově.Zkuste tohle v západní Evropě.
Náskok 40 leť se prostě musí někde projevit.
Zrovna nedávno jsem si vzpomněl, že na svoji první dovolenou k moři jsem je v 93 roce. Bylo mi 18 let, můj nástupní plat onehdy činil 1600 Kč čistého.
Jel jsem do Španělska, dovolená s polopenzí stála 7200kč,na dovolenou jsem šetřil 8 měsíců. No nemáme se dnes až tak špatně,jak se nám někdo snaží podsouvat.
Přesně celkově lidé bohatnou, ale je to takový trend pořád brečet.
Správně jsem majitelem, tak si můžu dělat všechno a na zákony kašlu. Je zajímavé, že tohle většinou říkají zazobaní gauneři, kteří k majetku nepřišli prací.
Ano jsem majitel tak mě logicky vysvětlete proč má strpět cesty ,přípojky atd. Majitel má znehodnocený pozemek, různá omezení a nedostal nikdy ani korunu za břemeno a za to vše musí platit daň z nemovitosti. Co kdybych jednou za měsíc přišel k vám domů a vyjedl lednici a zase odešel. Jo já vím zákony co dělali komouši a stále se to vleče i v demokracii údajné.
To co popisujete se stalo za komunistů. Ti to dovolili a zlegalizovali. Tak proč tu mluvíte o "slavné demokracii v praxi". Za bolševika tu žádná demokracie nebyla.
Slavná demokracie co je teď by měla ctít můj pozemek můj hrad a ne ,že bude člověk platit daně a cizáci budou vesele parazitovat na něčím majetku. Takže jednoduché údajná cesta vede přes soukromý pozemek tak má majitel právo klidně cestu zrušit. To samé různé přípojky. Proč má mít majitel pozemku znehodnocený pozemek a různá omezení za ,které nedostal nikdy nic a druzí se pouze na tom obohacují?
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
USA dodá Evropa zaplatí. Neber to. Tohle bude slušný kšeft.
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A ještě napálí 30 % clo na dovoz do USA pro Evropu.
1 odpověď