Tahle vláda je snad zralá pro blázinec. Tak Jurečka prohlásí, že DPH by šlo z kapsy MPSV. Ale do čí kapsy jde ta DPH, když ne do státní kapsy? To je takový problém pro Fialovu vládu přerozdělit rozpočtový příjem z takto získané DPH ve prospěch MPSV? To nechají na holičkách zřizovatele, tedy obce, které se oprávněně cítí podvedeny? Než tenhle vládní bordýlek, tak to opravdu ať se raději řídí stát jako Babišova firma.
Taky tomu vůbec nerozumím. DPH, které zaplatí obec dodavatelům, je odvedeno státu, ministerstvu financí. A porad jsou to peníze daňových poplatníků, nikoli různých ministerstev. Absurdní divadlo…
Ty počty dětí s odkladem se zvyšují a lidé toho prostě zneužívají.Dítě, které potřebuje odklad ho dostane, ale protože si to maminka přeje,že se jí to hodí. Třeba kvůli planovanemu těhotenství,ztráty zaměstnání a milionům důvodů vč vyšších dávek a výhod od státu, tak to prostě je.
Vzhledem k tomu jak jsou dnešní dětičky hloupí,tak se právě uvažuje o systému povinné jedenáctky, to jste nezaznamenala? Ne v rámci ZŠ,ale povinnosti dalších dvou let jinde.
Není problém, že maturují ve dvaceti, ale se studiem na VŠ, ony jsou třeba studia v Erasmu limitovaný věkem a oni jsou poté přes. Vzhledem k devítce a odkladům se již musela zrušit hranice 26let pro bezplatné VŠ vzdělání a ti co dovrší v akademickém roce,dostudují. Ale už bylo mnohokrát řečeno, v 26 letech teprve začínají přispívat do systému a hlavně až od těch 26 se jim počítá pojištění. Což je o osm let jak vám a mně.
Nicméně jste mi neodpověděla jak vyřešit ta místa, budovy, pozemky?
Za mě umetávání a oprašování dětiček aby měly vse lehčí je úplně špatně, dnes o tom mluvili hezky v nějakém podcastů o generaci depresivních. Potom je potká realita, jsou ještě starší jak třeba spolužáci a jdou skočit pod vlak. Myslíte, že teď teenagery mají trauma z bahna nebo, že nemá signál a není on-line. Co je pro ně horší, že rodiče přišli o vše nebo, že nejde sdílet sociální sítě? Ono to chce trochu přitvrdit, nebo se tyhle dětičky bez pomoci ani nev..
Vyspělejší země, mají docházku dříve, déle a mnohem obsáhlejší obsah výuky.
Dala jsem v práci maturitní test dědy z matematiky,matfisákovi, bez kalkulačky to nedal, děda ji v 1930 neměl
A co se týká dávek, to je problém sociálního systému, nikoli školství. Souhlasím, že toto je zcela špatně. Vaše konstrukce mi přijde přitažená za vlasy, ale docela vám věřím, že se to děje. Já ve svým okolí nikoho takovýho neznám nebo o tom nevím. Jde to mimo mě. Moc se v tom nevyznám, ale že se to zneužívá ve velkém se ví. Jen se s tím nic nedělá...
Ty počty dětí s odkladem se zvyšují a lidé toho prostě zneužívají.Dítě, které potřebuje odklad ho dostane, ale protože si to maminka přeje,že se jí to hodí. Třeba kvůli planovanemu těhotenství,ztráty zaměstnání a milionům důvodů vč vyšších dávek a výhod od státu, tak to prostě je.
Vzhledem k tomu jak jsou dnešní dětičky hloupí,tak se právě uvažuje o systému povinné jedenáctky, to jste nezaznamenala? Ne v rámci ZŠ,ale povinnosti dalších dvou let jinde.
Není problém, že maturují ve dvaceti, ale se studiem na VŠ, ony jsou třeba studia v Erasmu limitovaný věkem a oni jsou poté přes. Vzhledem k devítce a odkladům se již musela zrušit hranice 26let pro bezplatné VŠ vzdělání a ti co dovrší v akademickém roce,dostudují. Ale už bylo mnohokrát řečeno, v 26 letech teprve začínají přispívat do systému a hlavně až od těch 26 se jim počítá pojištění. Což je o osm let jak vám a mně.
Nicméně jste mi neodpověděla jak vyřešit ta místa, budovy, pozemky?
Za mě umetávání a oprašování dětiček aby měly vse lehčí je úplně špatně, dnes o tom mluvili hezky v nějakém podcastů o generaci depresivních. Potom je potká realita, jsou ještě starší jak třeba spolužáci a jdou skočit pod vlak. Myslíte, že teď teenagery mají trauma z bahna nebo, že nemá signál a není on-line. Co je pro ně horší, že rodiče přišli o vše nebo, že nejde sdílet sociální sítě? Ono to chce trochu přitvrdit, nebo se tyhle dětičky bez pomoci ani nev..
Vyspělejší země, mají docházku dříve, déle a mnohem obsáhlejší obsah výuky.
Dala jsem v práci maturitní test dědy z matematiky,matfisákovi, bez kalkulačky to nedal, děda ji v 1930 neměl
Asi zvyšují, ale velmi pomalu. Určitě ne skokově. A nejsem ženská, ale chlap. Jen pro pořádek. Dnešní dětičky jsou hloupí a ti starší jsou chytřejší? To je nesmysl. Samozřejmě díky moderním technologiím jsou v něčem pozadu než dřív, ale zase jsou v něčem dopředu. Jen jsou jiní. Jako každá generace. Zaznamenal jsem ten nesmysl povinné školní docházky.
Erasmus a VŠ se týká tak třetiny mladých lidí. Většina z nich stihne dostudovat do 26. I s Erasmem.
Souhlasím, že umetat dětem cestu není dobře, ale to je jedna z mála věcí, na které se shodnem. Máme dost odlišný pohled na tyto věci. Nedramatizoval bych ty sebevraždy, ale samozřejmě jistý vliv to má. Ale ne zásadní. Je to o výchově, je jasné, že na sociálních sítích tráví mladí až moc času, ale nastavení hodnot závisí na výchově. Je to o rodičích. Ale přitvrdit tím, že se zamezí odkladům, to je přece nesmysl. Celá ta novota je nesmysl, jediný bod není dobrý. Postrádá to koncepci, ostatně jako celý státní aparát.
Některé státy ji mají dříve, některé později, není to ukazatel kvality vzdělání. Ani delší povinná docházka neznamená větší kvalitu.
Jak vyřešit pozemky, budovy? Jak to řeší developeři? Vezměme si tu Prahu, zvyšuje se počet obyvatel. Čím to je? Kde bydlí? No v nových bytovkách. Nebo v starých domech, které se přestavěli na bytovky. Když se může realizovat nové bydlení, může se realizovat nová škola, nebo přístavba. Jasně, že ne všude to jde. Ale je to o tom, že stát je naprosto neschopný jakékoli koncepce. Ve všem... Developeři mají cíl, udělají plán, postupné kroky a jde to, sice ztuha, ale jde.
Nechápete.... když si nyní v podstatě mohou rodiče diktovat....je opravdu rozdíl jestli z 200 dětí u zápisu, se kterými se "počítá" a je predikce podle docházky ze spádových mš na čtyři roky dopředu. Jich dostane, rodiče výběrčí odklád například v 40 nebo jen ti, kteří ho potřebují třeba 8-10.
Těch "30" navýší ten počet pro další školní rok? Kam je umístí? Netuším z jaké jste lokality, ale víte, že 1/3 předmětů se vyučuje na půlku třídy, aby se pedagog mohl více věnovat žákům. Nebo jazyky.
Kde tedy mají ti žáci být umístění v dalším, novém školním roce a kdo je bude učit. Místo 200 žáků v první třídě jich bude jeden rok 160 a druhý rok 240? Ty školy, zřizovatelé pracují s daty, které jsou na základě docházky v MŠ ve spádu, s počtem trvale přihlášených, atd.
V té obci co je ex, to dopadlo tak, že postavili novou školu, ale tak aby pokryla rezidenty, na to dostali dotace a hotovo. Nemáš trvalé bydliště smůla. A pokud dítě nemělo trvalé bydliště minimálně dva roky na adrese, smůla. Samozřejmě od nastěhování myšleno. Takže když se rodna nastěhovala v lednu před zápisem a měli hned trvalé bydliště, dítě se zapsalo, šestileté co nemělo, má prostě smůlu. A tak to má být. Ta škola má dvě třídy v ročníku, kam by dala třeba dalších deset dětí? Zákonem je daný maximální počet žáků. Každý zřizovatel si pohlídá aby umístil "své" , když se to nepodaří musí zajistit sám zřizovatel místo jinde a kompenzovat náklady. Takže, ano chceš odklad a není opodstatněný a lékařsky doložený, najdi si školu sám. Potom ať chodí třeba od deseti .
Nedá se to zpřesnit, vezměte si třeba teď povodně
Když se ještě vrátím k původnímu tématu. Za mě je tato změna jen házení všech dětí do jednoho pytle a uráží to rodiče, kteří opravdu řeší nezralost svého dítěte a na základě doporučení vychovatelek v MŠ nebo psychologů z ped. psych. poradny odloží školní docházku a své dítě znají lépe, než kdokoli jiný. Samozřejmě, pak jsou taky rodiče, kteří toto využívají i z jiných důvodů. Ale vždy potřebujete posudek z poradny. Pak je problém u těch psychologů, kteří napíšou posudek dle rodičů, aby měli klid.
A zpět k tomu vašemu příkladu. Ano, navýší, ale jen ve chvíli, kdy vejde ta změna v platnost. Ten jeden rok. Pokud by to nezměnili, nic takovýho se nestane. Takže máme těch 200 dětí, rok 2024, 40 dostane odklad, takže jde 160 dětí do školy. Ale pozor, už v těch 200 dětech je obsaženo 40 dětí, co má odklad už z předešlého roku, z roku 2023, tzn. je jich 160 šestiletých (nových) - "Š" a 40 sedmiletých - "S". No a příští rok, tedy 2025, za předpokladu, že jich bude zase těch 160 šestiletých nových, pokud ne, nejde to nijak ovlivnit (fluktuace, porodnost,...), tudíž neřešme a doplní je 40 sedmiletých, co dostali odklad v roce 2024, tedy opět 200 dětí. Ještě početně: 160Š + 40S = 200 - 40Š = 160 jde do školy. A takhle každý rok pořád dokola. Předpokládám, že těch odkladů je plus mínus každý rok stejně. Jen místo 25% by to bylo třeba 5%. A že někteří maturanti mají 20? No jsou dost staří, ale za mě jich je minimum. 20 mají až v létě nebo na podzim. A bavíme se o rozdílu v měsících. A pokud je to problém, tak zrušme devátou třídu. My do ní nechodili a kvalitě vzdělání nám to neuškodilo.
Nevím jak myslíte 3 roky na víc na VŠ? Dnešní maturanti i kvůli odkladům jsou často starší dvaceti let. Kompletní vzdělání na VŠ je let let,doktorandské samozřejmě déle. Pokud je kontinuální mají nárok studovat na státní zdarma těch pět let, potažmo doktorandské. Nicméně třeba syn nyní přestupuje na jinou VŠ a ty dva semestry mu nezapočítají, on stihne, pokud dostuduje, mít magistra do 26 let včetně. Nicméně, kdyby měl odklad na ZŠ. Už by mu bylo více. A pokud by to nestihl na akademický rok, už by si to platil. Netuším jak jste to myslela a tři roky mi nedávají smysl vůbec. Já osobně nejsem zastáncem bezplatného studia na VŠ, ne model USA,tedy zadlužit se na zbytek života, ale spoluúčast by byla vhodná a určitě stipendisté, atd. Ale to je o jiném.
Znám, resp skoro každá matka z okolí má dítě v šesti ve školce,nemaká a je státní pojištěnec a dítko dva roky ve školce zdarma. Ona státní pojištěnec na dávkách, to vám přijde v pořádku? Mě ne. Děti samozřejmě vyspělé a v podstatě mimo své vrstevníky, protože ty školní jsou už jinde. A tyto do 17" ve školce. Bez mimoškolní aktivity, jen jsou hlídané státem. Jsem 75 ročník,určitě tehdy záleželo na učiteli. Asi jsem měla kliku, do dnes znám a pamatuji historie českých zemí, od panovníků po politické procesy, zeměpis. Ruštinu mrskám, umím i psát a číst. Já umělá tehdy i jiné jazyky. Ale ano,zlatí komunisti v tomto. Mě se třeba ještě snažili přeučit z leváka na praváka, to bylo samozřejmě špatně. Ano,modré trenýrky na tělák a pracovní soboty a pytlíky na ruce. Prostě to tak bylo. Ale koukněte na nějakou anketu, všeobecně jak si vedou
Ty 3 roky už asi nejsou, jak to bylo dřív. Teď je to jeden rok navíc za bak. studium a pak i za magisterský. Já uvažoval, jak to bylo za mě. Věřte nebo ne, mám VŠ. Také nejsem zastáncem bezplatného studia, i když já tak studoval. O dávkách se bavit nechci, myslím si, že by se měly výrazně omezit a ten případ, co popisujete je jen výsledkem štědrého sociálního systému. Který si navíc nemůžeme dovolit. O zlatých komunistech nechci nic slyšet, bylo a bohužel pořád je to zlo. Samozřejmě pracovní soboty a pytlíky na ruce určitě nikomu neublížili.
O odkladech se neví dříve, než proběhne ten samotný zápis. U nás na MČ je třeba sedm tříd v ročníku. Takže kdyby z každé mělo mít potencionálně odklad pět dětí, což asi není utopie, je to více než maximální počet žáků na jednu třídu. Což je v kontextu až do deváté třídy o x kantorů a učebnu více než při "normálu". A přesně jak říkáte, lidé se stěhují, jsou nemocní žáci, propadlíci. Takže vždy musí být i nějaká rezerva.
Opravdu jsem vás nechtěla urazit a kdybych chtěla, vypadalo by to jinak .
Souhlasím i s tím, že je to na zřizovatelích a je to tak dobře. Ti samozřejmě znají nejlépe podmínky, počty trvale přihlášených. A to je mimochodem alfa Omega. Můj ex je místostarosta v malé obci do 70.000 obyvatel, mají asi 1000 , ale v rámci legislativy je to nejmenší obsazení.
Je mimo Prahu, Praha východ, je jsem z Prahy a fakticky máme asi 15000 obyvatel, ale trvale přihlášených voličů necelých šest tisíc. V té vesnici co je ex, je trvale přihlášených sotva 2/3. Poté samozřejmě o ty neprohlašené nejsou nejen dotační peníze, ale ani , daní. Zpravidla nejvíce remcají ti nepřihlášení.
A jak říkáte, že nemáte pocit, že by se kapacity zvyšovali, nejen, že je to právě o trvalém pobytu,ale hlavně o možnostech. Nejde navýšit kapacitu míst, když prostě není kde. Jsme relativně malá MČ, máme pět školek a zš je rozhozená po x budovách, staví se další místo prostor obecního úřadu, který se musí uskromnit. V centru měst je to ještě horší. Kde chcete například v centru Prahy stavět nové školy, když není státní budova, která je prázdná. Nebo se mají vyvlastnit? Ono se lehce řekne a hůř udělá.
Právě proto nechápu argument proti odkladům, aby se to mohlo naplánovat, když se to stejně nedá přesně plánovat, dokud neproběhne zápis. 5 dětí určitě utopie není, ale pokud každý rok je cca stejné procento odkladů, tak přece není pravda, že je potřeba navíc učebna a víc kantorů. V jednom ročníku je odklad, ale zároveň přibudou ti, co měli odklad rok předtím a ten počet plus mínus srovnají. Naopak ta změna způsobí, že najednou bude v jednom ročníku více dětí. Ale v tom bych neviděl problém, jeden rok se narodí x děti, druhý zase o y více nebo méně. Samozřejmě z roku na rok se těžko řeší navýšení kapacity, ale už, když se děti narodí, tak se ví, jak to bude za 6 let s prvňáčkama. Plus mínus. Hraje roli fluktuace a ty odklady. Ale to se dá všechno díky statistice zpřesnit, trendy fluktuace také jsou vidět. A během 5 let se to dá řešit mnohem lépe, dá se přistavět, pokud to jde. Pokud to nejde, třeba v centrech měst, musí se postavit přístavek nová škola na okraji města či v jiné obci. Ale nemyslím si, že v centrech je nějaký větší problém s kapacitou, lidí tam žije zhruba stejně, to spíš je problém nových satelitů a sídlišť.
Ach, jo. Vy jste asi nešel ani v těch deseti. Text začíná slovním spojením,:" to by mohly dětičky..... Vy jste té škole moc nedal, když nepoznáte větný druh. A o pochopení textu už vůbec.
Jelikož žijeme v právním státě, tak jsou přesně dána pravidla. Co to vzít stran kapacit a možností, on každý rok na víc v MŠ něco stojí a rodič nemusí ani platit odvody státu, když nepracuje. Je státní pojištěnec. A pokud by se třeba 50% rodičů již šestiletých po 1.9. rozhodli, že prostě až příští rok, kam je dáte? Kam by jste dali ty školkové, které jsou regulérní předškoláci stran věku? Ok, ale ať si je dají do soukromých zařízení a platí si to. Nejde ustupovat jednotlivcům na úkor většině. Možnost mají, ale nemohou počítat se svým solidaritou. Možná to jde v horní / dolní, ale ne tam, kde žijí hlavně mladí s dětmi. Potom jsem přeplněné třídy a se slavnou inkluzí je špatně vše. Tomhle zlatí komunisti. Rodiče drželi hubu, škola naučila a to dobře a odklad měl ten kdo ho potřeboval. Já ho třeba měla, v šesti letech jsem vážila 18kg a byla tak mrňavá, že první lavice ve třídě byla k mým ramenům. Jinak dříve pokud to kapacitně jde a ředitel to povolí, dítě jít se souhlasem pediatra může. Nicméně znám maminky, které mají děti srpnové, dají jim odklad a ony maturují po dvacátém roce, často už nesplní na VŠ ani hranici 26let....
Za prvé, nechápu, proč mě tak urážíte a soudíte, "to by" jsem pochopil tak, že při stávající situaci by se to mohlo stát. A samozřejmě jsem pochopil, že jste to schválně přehnala. Taky jsem mohl napsat, že jste úplně blbá, když si toto přesně myslíte. Ale já nemám důvod napadat a soudit někoho, koho neznám. Každý se občas špatně vyjádří nebo ten druhý to pochopí jinak.
Souhlasím s argumentem, že platí pravidla, ale ty platí i teď. Ani jsem si nevšiml, že by stát měl zájem plánovat kapacitu v MŠ či v ZŠ, hodil to teď na zřizovatele. A taky se lidi stěhují, někdy i náhle, rodiče si vyberou jinou školu, půl roku před nástupem. Stejně se i ví o odkladech. Takže argument plánování je lichý. Dále, že rok navíc v MŠ něco stojí. To ano, to je fakt, mohlo by se to zohlednit finančně. Ale co ty 3 případný roky navíc na VŠ? To stojí mnohonásobně víc. Taky to bude možný jen v případě hendikepu? Asi těžko. Zlatí komunisti??? Bože, krátká paměť... škola naučila dobře? Souhlasím, že nároky byly vyšší. Ale co ta osnova? Vlastivěda byla jen o ÚV KSČ, pořád dokola. Tendenční dějepis, i literatura. Rvali nám krom vědomostí do hlavy sračky. Mimochodem, vy byste právě ten odklad neměla, pokud teda ty sračky, co navrhují, projdou.
Ano, pokud nemá hendikep, musí. To by mohly dětičky jít do první třeba v deseti.
😄 Vy si myslíte, že nějaké dítě bez hendikepu jde do školy v 10? To doufám ne. Chápu, že to je asi nadsázka, ale úplně mimo. Ani v 8 nejde, pokud nemá vážný zdravotní problém. Opravdu se bavíme v 95% případů (odhaduji), o rozdílu několika měsíců. Mezi dětmi narozenými v záři a třeba v červnu až srpnu. Podle těch teoretiků, dítě narozené 31.8. bez vážných problémů musí do školy, ale narozené 1.9. už ne? Toto jen vymýšlí lidi, co mají nutkavou potřebu vše řídit, ovládat. Když už je ten problém, že jdou školáci pozdě do pracovního procesu, tak ať zkrátí ZŠ na 8 let.
Někdy se prostě rodiče dětem nevěnují, někdy je příprava nad jejich možnosti. Takže státní školky musí zlepšit činnost, tj. logopedie, uvolňování ruky, motorické dovednosti denně. Vlastně jako například v UK, už po čtvrtém roce se učí psát, počítat. Když to nejde, tak cílená podpora. Když jsem si já uvědomila, že prázdninové dítě půjde do školy za 2 roky, tak jsem sebou musela hodit, aby se všechno stihlo. Do školky dítě samozřejmě nechodilo, po večerech by se všechno naučit nezvládlo. Mám ale štěstí, že moje práce toto umožňuje, proto pro ostatní se musí zlepšit školky.
Do určité míry by dítě mělo být připravené na školu, od toho je ten předškolní jeden rok ve školce. Spolupráce rodičů je nutná, nejen u předškoláka, ale hlavně u školáků. Ale někdy rodiče můžou dělat cokoli, ale stejně to dítě nebude na školu dobře připravené. Každé dítě je jiné. Proto si myslím, že toto řešit je zcela zbytečné, že to teď funguje. Statistika je pěkná, ale chtěl bych vidět, kdyby se vyjmuli z těch cca 25% odkladů děti narozené v srpnu, co by to udělalo. A jaký je rozdíl mezi dětmi narozenými v srpnu a září? Pouze statistický. Jedno má odklad, pokud tedy nejde a druhé odklad nemá a je to teda v pořádku. To je legrační. A hlavně ty další body, ruší se přípravné třídy, to je krok přesně opačným směrem. Atd... Prostě od Marťanů...
A v UK myslím chodí do školy už v 5. Ani si nemyslím, že to je špatně, evidentně jim to funguje. Ale zřejmě mají zcela jiné školství, jiný systém. U nás nutit všechny zdravé děti bezpodmínečně v 6 nepovede k lepším výsledkům. Pokud dítě nedozrálo, je lepší počkat, bude se líp učit, neodradí ho první neúspěchy.
Tohle může vymyslet jen banda teoretiků, která má navíc snahu děti zaškatulkovat. Nemáš vážný zdravotní problém, musíš. Jsi nezralý, nevadí, však si zvykneš. To samé rodiče, hází je do jednoho pytle, rodiče si to vynutí... Pár procent asi ano, ale naprostá většina k tomu má pádný důvod, třeba i doporučení od vychovatelek z MŠ, poradkyň z pedagogicko-psychologických poraden. lidí, kteří mají praxi a ví určitě lépe než politici a úředníci z ministerstva. Už chybí jen provolání "vždyť máme všichni stejné žaludky"... Naprostá většina rodičů ví mnohem lépe, co je dobré pro jejich dítě než poslanci či úředníci bůhví odkud.
Je to krok špatným směrem.
O schopnosti zvládat školu a vše s tím spojené nerozhoduje věk, ale zralost dítěte. Každé dítě se vyvíjí jinak. Proto je školní docházka v jiných zemích až od 7 let.
Odklad znamená, že nemusíte platit asistenta, odklad znamená, že dítě bude mít lepší známky a dosáhne vyšší vzdělání. Odklad znamená, že dítě bude lépe navazovat kontakty a vyroste z něj komunikativnější člověk.
Nechápu motivaci pro tvrdých 6 let, když to není levnější ( platíte asistenta) a ani do budoucna to nepřinese více peněz ( nižší dosaźené vzdělání).
Naprosto souhlasím. Těch 6 let mi přijde v pohodě, neposouval bych na 7, ale právě proto je zásadní posoudit tu zralost či nezralost. Ze statistiky vyplývá, že naprostá většina dětí, 75%, odklad nemá a proto vůbec nechápu, proč toto řeší. A ještě úplně blbě, třeba i zrušením přípravných tříd...
Správně - nikdo by neměl mít povinnost zaměstnávat netáhla a kdo se nejvíc vzteká, jak je to nefér, tak ať si udělá vlastní firmu a zaměstná si koho chce.
Šikovné zaměstnance, které stojí hromadu peněz zaškolit a udržet, protože mají dost pracovních nabídek, nikdo vyhazovat nebude. Ale nejvíc bude křičet stejně Franta od soustruhu, který chodí do práce krást (protože zaměstnavatel ho přece stejně vykořisťuje), na zaměstnavatele nadává všude, kudy chodí (protože si přece zaslouží víc peněz a ten neřád mu je nechce dát) a všichni jeho kolegové (hlavně nadžízení) jsou stejně lemplové, protože nic nedělají a jen zevlujou v kanclu.
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu.
Propouštění bez udání důvodu dává smysl v době, kdy je nízká nezaměstnanost. Osobně bych i omezil systém odstupných. Zaměstnanec má být horován mzdou. Odstupné by mělo pokrýt potíže při hledání nového místa - a to se má měnit podle situace na trhu. Nyní není potřeba chránit zaměstnance tak intenzivně, republice by pomohlo spíš oživení pracovního trhu. Jsou ale doby, kdy je ochrana zaměstnance naprosto nezbytná, a v tu dobu by měl zase stát tyto mechanismy navracet.
.
Měli bychom se zbavit dojmu, že jsou tyto parametry neměnné, a naopak si zvyknout a očekávat, že se mění podle situace na trhu.
Naprosto souhlasím. Bohužel nelze od vedení tohoto státu čekat potřebnou flexibilitu.
Úroveň článku dost nízká. Pan Rusnok plácá nesmysly ohledně daní v Dánsku. Viz odkaz, odstavec 2.4 (např. DPH u energií a vody je nulová): Odkaz 1
ERU bdí nad trhem 😁 dobrej vtip. Před dvěma lety jsme viděli, jak bdí na energetickým trhem při padu Bohemia Energy. Neuvěřitelný co se tady děje. Chapu, ze vše stojí vic penez. Ale předpokládal jsem, ze se mysli do budoucna a tuto regulovanou část platíme porad a nejen na udržování síti, ale i z části na investice. A na Green Deal jsou dotace z EU.
Rozbor ve článku je dobrý, domácnosti si můžou spočítat či si udělat dobrý odhad, kolik zaplatí za elektřinu v příštím roce. Ale chybí mi ta zásadní informace, jak je možný, že ERÚ navrhne tak obrovské navýšení regulované části ceny za elektřinu. O 71% pro malé odběratele, o více jak 100% pro větší odběratele a pro největší dokonce o víc jak 200%. Vždyť je to naprosto nehorázný. A operuje se s levnější silovou elektřinou, že v součtu to bude v průměru u jednotky procent. To přece s tím nemá nic společnýho. Vzpomeňte si na rok 2020, podívejte se na vyúčtování a porovnejte si to. Jasně, že k navýšení i vzhledem k inflaci dochází, ale během 3 let o cca 100%? To přece není normální. Uvidíme, co nakonec bude realita. Ale pokud toto projde, tak je to další velký kopanec do lidí ze strany vlády a ta by měla začít za to pykat.
Gratuluju magistratu Prahy za úspěšnou výstavbu Kocourkova na druhou. Selský rozum magistrat obchází širokým obloukem. V každé normální společnosti by mělo platit, ze pokud nikoho neohrozim a neomezim svým chováním, je to v pořádku. A naopak je to špatně a mělo by se trestat. Minimálně v Praze to evidentně neplatí. Zdůvodnění, ze když se dá dojít pěšky, není omezení provozu problém je postaveny na hlavu. V podstatě můžou lidi chodit pěšky přes celou Prahu do práce, jen tím stráví každý den 8 hodin. Pokud bude většina pro, proč ne.
Hned zkraje autor článku postavil argumenty jen podle svých pocitů. Proč by měl stát kupovat 30% akcií ČEZu? Stát je většinový vlastník a v tom případě by měl mít i rozhodující slovo. Ovšem pokud to někdo nepostavil jinak, v tom případě by ten někdo, zástupce státu by měl být trestně odpovědný za poškození celého národa. Ohánět se tím, že nemůže takto snížit hodnotu soukromým akcionářům, je také liché, protože akcionáři, pokud pobírají výhody toho, že vlastní akcie polostátní firmy, by také měli nést adekvátní riziko. Tvrdit, že 1,50kWh je cena zcela pod tržní hodnotou, je legrační. Trh s energiemi dávno zkolaboval, aspoň v podobě, v jaké ho nastavil kdo ví kdo, určitě s čistými úmysly. Ještě před 3 lety to byla běžná cena, za kterou ČEZ vykazoval docela slušné zisky. A že se 10 let neinvestuje do infrastruktury? Opět je zde kontrolor stát. Kde je ERU? K čemu a komu slouží? Souhlasím s jedinou věcí. Že v současnosti prodávat elektřinu za 1,50/kWh je málo. Ale za 5,- moc.
562
Sledujících
0
Sleduje
562
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Alexandr Mitrofanov:
„Brzy budou vraždit, pokud se nedocílí toho, že odcházet budou muset oni."
Je to bohužel tak. Pokud se demokracie nezačne účinně bránit, prohraje a s ní i my všichni.
14 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Souhlasím. Pro mě neuvěřitelný. Přirozený je, že nechají vyvést, pravděpodobně policií, ty hloupý studenty, kteří se raději ani neptají, protože zjevně nemají na co. Za to by přece měla následovat pokuta, příp. trest veřejně prospěšných prací. A pokud nemají v Británii trvalý pobyt, za opakovaný přestupek vyhostit ze země a zakázat vstup. Takhle to dřív fungovalo. A bylo to v pořádku. Demokracie přece není o tom překřičet ostatní, ale umožnit svobodně vyjádřit názor. Předpokládám, že ještě pobírají stipendium... Prostě strašný a podle mě je taková tolerance začátek konce demokracie.
4 odpovědi