Téma a host jako vždy velmi zajímajímaví. Mám spíš faktickou poznámku k moderátorce. Veřejná vystoupení v médiích všeobecně by měla čtenáře, diváky i posluchače kultivovat. Tedy základem je správné vyjadřování v českém jazyce. Nevím, jestli to jako já cítí více posluchačů, ale opravdu trpím při vyjadřování moderátorky - "mluvit vo něčem" - jen jeden z příkladů, nebo její eeeee slovní výplně... Mluví přece se vzdělanými lidmi, proto si myslím, že tam "pouliční mluva" nepatří. Jen doplním, nejsem učitelka, ani se neživím ničím spojeným s češtinou, mám jen úctu k rodnému jazyku.
Vadilo mi to hodně - moderátor , veřejně vystupující člověk , by měl mluvit /psát spisovně ...Myslím , že někteří si chtějí " nahnat" publikum nespisovnou řečí - " ona/on je dobrá, mluví , jak ji narostl zobák" No získávání laciné popularity...Je opravdu veliké umění veřejně mluvit/psát - být spisovný, zároveň vtipný, stručný, inteligentní, srozumitelný, nevulgární....Kdo to umí....Pan lékař/vědec je příkladem , že to jde - moc zajímavé povídání díky
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je dnes jen akt zoufalství. Rodina aby mohla trochu slušně žít, musí předat do tohoto nefunkčního školského systému děti už kolem třetího roku. A pak se pokračuje v tom marasmu často až do 25 roku. Nadto je zde špatná sociální politika s drahými novými byty a vysokými půjčkami. Není toho opravdu moc pozitivního, co by přimělo mladé ženy mít dítě. Je to sice radost, ale i spousta starostí. Vláda se stará jen o sebe, vše ostatní je jí jedno.😔👎
p. Zelený , asi jste odborník , asi víte , že se připravuje reorganizace školství - doufám, že i vy i jiní odborníci, kteří se na netu ozývají - pracují na této reorganizaci a konečně přinesou něco nového a smysluplného...nemyslím to ironicky, opravdu bych si přála , aby již vzniklo něco pro 21. stol. , něco , co připraví mladé lidi aspoň na těch cca 80 let ...snad tu máme inteligentní lidi, kteří sice prošli tím špatným školstvím blábolení, ale nyní již vědí , co dělat - CO a JAK učit mladou generaci...
Velmi zajímavá diskuze...bohužel- bohudík jsme kamerami obklopeni...jsou prakticky všude...jsou lidé, kteří pod kamerami pracují celé dny ,aniž chtějí- je to plusové, mínusové? nejhorší je , že všechny nahrávky se dají přetvořit....schválně...Jsou pak opravdu takové "důkazy" validní ?hl. je špatné, že takovouto kauzu zažívají děti...
Asi OK
Známého syn šel vyučit zedník. Umí moc dobře, ale nechápu proč ho nenaučili obložit koupelnu nebo pořádně s materiály venku. Chce to širší záběr a obory sloučit. Ti kluci to zvládnou, více praxe - méně teorie.
stále veřejnost vidí věci trochu jinak - seženete dnes firmu, OSVČ, kteří si vezmou učně pod ruku a budou je něco učit? mají na to čas? chuť ?peníze?....každý podnik nyní chce vydělávat, ne se zdržovat učni...není socialismus...
Zajímavá diskuze nad redukováním hodin...No, předělání celého škol. systému by to už asi chtělo...je pravda, že 18letí a výše již klasickou školu nedávají...Myslím, že pokud chce někdo školství změnit 1/ JAK má vypadat člověk-dítě , aby se úspěšně zapojil/o/ do života ?Co bude potřebovat? Co znát po 20 letech od narození? Kde bude svět po těch 20 letech?- to jsou ty výstupy, kompetence...2/ pokud to někdo ví, tak CO a kolik učit , vložit , naučit , předat....Jinak - diskutují zde lidé, kteří systémem prošli a nevidím chyby ve vzdělání, nebo snad něco chybělo? Další jinak - všude dnes tak nějak rezonuje příběh Ježíška - historie stará 2000let a pořád tu je - taky už přežitek?
Je to pěkné...ale něco jiného si žádá rodina s malými dětmi, kde se určitě uplatní velký obývako- kuchyně se spoustou světla a pak možnost vyběhnout rovnou ven....postupně ale děti rostou a úplně netráví v obrovském obývaku - naopak ve svém pokoji - vadí mi ty malé krcálky - dětské pokoje ...mládež tam pak tráví dlouhé hodiny , a pak když přijde jejich pubertální návštěva...třeba 5 dívek?? pět chlapců?? Máme dům - dnes tu mám 4 puberty přes noc v děts. pokoji 22m2...nevím , kdyby 12m2? Tito majitelé mají obrovský dům...
Tím pádem prosím o citaci ze zákona, která zakazuje chodcům pohyb v silničním provozu pod vlivem alkoholu.
Mám pocit , že na ulici jsme všichni účastníci silničního provozu, a pokud používám přechody , tak není ani na přechodu normální být pod vlivem alkoholu/ snižuje se schopnost reagovat/, natož se na silnici motat pod vlivem alkoholu...
čtu komentáře....stále tak oboustranné boje muži x ženy.., Řekla bych, že hodně pomáhá , když na sebe nezapomenou jako partneři...zajít SPOLU třeba na večeři...do kina...úplně nejlépe - spolu sportovat ....Vykašlat se - musím uklidit a úkoly atd. Najít ten čas spolu!!!! než raději s chlapama na pivo...s kámoškama na kafe...
Tak ano – i tohle může být úhel pohledu. Já jako potápěč, který je v průběhu let svědkem rapidního ubývání velkých ryb, mám úplně jiný:
Rybáři drancují moře víc a víc - je to zdarma a zákon je na rozdíl např. od našich zdejších nenutí nic do moře vracet. Jenže protože je jich moc (každý chce urvat zdarma z moře co nejvíce, bez ohledu na následky), byly velké ryby vyloveny. Aby se nevraceli rybáři s prázdnou, používají sítě s menšími oky a.tak vyloví aspoň menší ryby. Žralok tedy nemá možnost se nasytit většími tvory, má hlad a nepohrdne ani člověkem, který je v oblasti jediným větším soustem. Nárůst turistiky bych za tím nehledal...
přesně napsáno...vždy říkám, co se děje na moři a pak hl. v mezinárodních vodách ,to vůbec nevíme .... stále řešíme ekologii- na oceánech divočina.....A rybolov na moři - dost dobrý byznys - vstupní náklady velmi nízké ...nikdo nic nereguluje - takže drancování ve velkém...
čtu komentáře...1/ hodně těchto lidí se nedokázalo " poprat" s tou velkou svobodou a velkou škálou lákadel, neumí ukočírovat svůj život a od reality utekli k alkoholu, drogám...2/ velmi těžké dostat se zpět - myslím, že v USA existují "nedobrovolné " farmy- kempy daleko od civilizace pro mladistvé s těmito problémy ....proč ne u nás?- farmy , komunity, které by produkovaly a zároveň "dostávaly" pomalu zpět tyto lidi- PRACÍ, pravidelným životem, střechou nad hlavou...neziskovky a jiné charity provozovat a dotovat s vidinou , že návrat pro tyto lidi - nedobrovolně držené - je možný - třeba po roce...je to proti humanismu?
čtu komentáře...1/ škola - společenství lidiček nelze něčím nahradit - je jedno - velká, malá , domácí - v době Covidu pro mladé lidi hrůza - a to se používala oblíbená technika!! psychické dopady řeší někteří dodnes...ČLOVĚK potřebuje okolo sebe sociální kontakty a v nich se hledat navzájem..
2/ neustále je ROKY problém CO učit a JAK učit.....na netu čtu spousty odborníků, kteří kritizují , ale nikdo nedá návrh JAK TEDY?
3/ většinou nic už není frontálně učené - studenti řeší, pracují , diskutují, prezentují, projektují a pak obhajují...
4/logicky se musí znalosti nějak změřit a pak vydat nějaká potvrzení - logicky tak spousty studentů míří k těmto metám...opět CO měřit a JAK měřit - neustálé dohady...maturita, přijímačky, vysvědčení, známky- dnes se hodnotící - co umí - plus body !!!! ne mínusy...
Tak jsem na váš popud pokecal s AI. Zeptal jsem se, zda bude 3. světová.
"It's difficult to predict the future, especially concerning global conflicts. While tensions exist in various regions, many countries also prioritize diplomacy and cooperation to prevent large-scale wars. Analysts often emphasize the importance of dialogue and conflict resolution. However, it's always wise to stay informed about international relations. What are your thoughts on this topic?"
definitely....it is wise to be informed...BUT what kind of info is the best, who can tell me? Where should I look for?
čtu komentáře...reakce velmi různé...bohužel to dnes slyším již podruhé....syn z Austrálie volal, že tamní vláda dělá nějaké kroky trochu proti Evropě - obává se jaderné války v Evropě a tím přílivu lidí - utečenců...tak mne tím velmi zaskočil, u nás nic!!! Chtělo by , aby nějaký odborník vystoupil a podal info ,co se děje...co dělat...
A víte paní Kopová, na kom leží ta hlavní zodpovědnost za tuto situaci? Na vás. Ano, můžete za to vy. Neposlouchá se to dobře, ale je to tak. Vy jste si vybrala partnera naprosto nezodpovědně a ještě si s takovým mužem dokonce pořídila dítě. Dítě teď trpí hlavně díky vám...
moc prosím o odpověď - jak se pozná muž , že bude dobrý otec, manžel atd. cca ve 30letech? - fakte nevím, jak to poznat ? jak často je tedy střídat - abych poznala??jak dlouho být , abych poznala??díky
čtu komentáře...kdyby tam nebylo slovíčko Babiš, tak si asi x lidí ani nevšimne....mne spíše zajímá, proč narůstá počet "neplodných" párů? v rozvinutých zemích? proč to není problém v těch málo rozvinutých zemích? v Evropě řešíme VELMI Green apod. , Evropa až tak " zamořená " není a přesto tu mladí lidé mají problém - kde je tedy chyba?
čtu komentáře....bohužel možná ti, kteří školství pranýřují, se rozčilují , že autor článku nešel učit atd!!! naprosto je situace jinde - DNES se neustále diskutuje , že by studenti měli dostat spíše všeobecná studia + trochu nějaké zaměření / např. lycea/ ....Úzká specializace nikam moc nevede v DNEŠNÍM rychle postupujícím světě - proto je také asi hodně " nepoužitelných " 50letých specialistů se svým úzkým vzděláním před 30 lety.....NIKDO neví co bude za 30let a právě proto by nyní lidé měli být flexibilní, vzdělavatelní celý život - úplně jedno co vystudovat, ale pak se stále rozvíjet !!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
moc pěkné, naprosto chápu a dokážu se vžít - mám lidi ve světě a furt ten podvědomý strach....neustále řeším - být ve světě připravený, nepodceňovat situace, nehrát si na hrdinu od našeho českého "rybníku"....