Vážení, když pročítám co píšete, jde o jediné - buď to vy nebo učitelé vašich dětí nepochopili, že distanční výuka je o tom, aby učitel s dítětem pracoval tak, aby je dobře namotivoval k samostatné práci a to nejen při online výuce. Mnozí učitelé to naštěstí pochopili. Někteří teprve budou muset pochopit, že klasická frontální výuka není úplně to pravé ořechové. Měsíc to udržet jde, ale déle to je jen ztráta času pro děti i učitele. Rodiče by neměli s dětmi trávit při přípravě více času, než jak tomu bylo při prezenčním vzdělávání, mají omrknout jestli jsou úkoly hotové popřípadě pomoci s plánováním jejich plnění... Rodiče nemají suplovat roli učitele.
Chápu, že pro rodiče dětí na 1. stupni, je tato doba velký problém, malé děti samotné doma zůstat nemůžou. Tady by se opravdu měl dostatečně zvážit nějaký kompromis - to nepopírám, sama mám doma dvě děti, které to už nebaví.
Nicméně celý článek je o tom, že je nutné školství reformovat a to je pravda. Nevěřím sice, že je to nápad pana Plagy, ale velice jej kvituji. Je mi stydno, když slyším některé kolegy říkat, že dnes odmítají děti známkovat, protože neví koho známkují - kdo jim napovídá. Proto se nemůžou dočkat až se vrátí do školy, aby je zasypali testy a zkoušením. Změna minimálně v přístupu je nutná a tato doba to potvrdila, bohužel bude to trvat velice, velice dlouho a bude to ještě hodně bolet než budou ředitelé a učitelé na změnu připraveni. Většina učitelů totiž zažilo již spoustu ministrů a pokusů o nápravu systému a již jsou skeptičtí vůči jakýmkoliv návrhům na zlepšení... Což jim nemůžeme mít za zlé...
Prosím, proč vás tak šokuje lekce rétoriky?. To je snad normální ve vysokých funkcích, umět se vyjadřovat, nenechat se vykolejit a dokázat vysvětlit. Pan premiér má také podobné lekce, avšak jak patrno není to vzorný žák (ke shlédnutí zde: Odkaz ) A jen mám dotaz: vy, věčně nespokojení... Poraďte mi - kdo z těch silnějších stran má lepší volební program než Piráti a STAN a v čem? Prosím moc, o přesvědčivé odpovědi - konspirace a dohady JPP si prosím nechte.... Děkuji převelice a krásný den všem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Moc hezky, napsaný článek, ačkoliv jsem jej z počátku četla s určitou skepsí, nakonec vystihl moje myšlenky. Školství změnu potřebuje, nutně, nicméně v prvé řadě musí učitelé rozumět tomu, proč je to nutné. Osobně znám několik lidí, kteří se na tvorbě nového RVP podílejí, bohužel nebo bohudík jsou to lidé, kteří jsou ochotni se stále vzdělávat, doplňovat si potřebné kompetence a učit se nové věci... Většinou mylně předpokládají, že takoví jsou i všichni ostatní učitelé. A zde nastává ten problém... Učitelé, kteří svůj profesní růst ukončili v devadesátých letech nemohou rozumět tomu, proč je reforma nutná, vystoupit z komfortní zóny a přijmout fakt, že dnešní žáci mají jiné potřeby a motivace k učení, je pro ně velmi složité. Rozumím tomu a jsem schopna to respektovat, ale... Musíme opravdu jako Mojžíš putovat 40 let pouští, aby do změny nebyli zahrnuti již ti, jenž znají jen socialistické školství? Je potřeba si uvědomit, že pracovní trh se mění velmi rychle, s výše popsaným přístupem učitelů se školství mění velmi pomalu, pak není divu, že ze základních, středních i vysokých škol vycházejí lidé nepřipravení pro poptávku aktuálního pracovního trhu... Mimo jiné, ředitelé volali po volnosti, nyní mají možnost mít velmi volné ruce v naplňování svých vlastních koncepcích škol. Těším se na další návrhy i v ostatních oblastech - umění za mě zatím OK. 😉 Jen tedy: Pokud učitelé chtějí, aby se žáci učili, měli by sami být ochotni se vzdělávat...