Jenomže v praxi to vaše "zdravě" znamená vůbec. Buď to vyhodí, nebo do školní jídelny přestanou chodit úplně. Takže v rámci jakéhosi svatého boje za zdravé stravování se budou děti stravovat daleko nezdravěji. Jestli tohle je v pořádku, tak už asi ničemu nerozumím.
To je pravda. Místo jídla ve školní jídelně klidně vytáhnou brambůrky a k tomu pytlík bonbónů co si přinesly z domu. To ja zase moje zkušenost. Tohle si skutečně děti donesou místo jídla ve školní jídelně.
V té době ale měl učitel nějaké pravomoci a hlavně měl respekt. V dnešní době je učitel hadr na holi a ty výsledky jsou vidět.
To s vámi souhlasím. Učitel nic nemůže, rodiče a hlavně ty s nejnižším vzděláním radí jak to má dělat. Na tyhle nesamostatné děti se nesmíte ani špatně kouknout natož jim říct, že dělají něco špatně. Hned jsou rodiče ve škole.My jsme si to netroufli , kdyby se něco takového doma dozvěděli hned byl sekec doma.
9 je totální blbost. Už by to měli zrušit. Kor v této době, kdy má každé 2. dítě odklad pak maturují ve 20ti. A když vidím jak se děti na 2. stupni díky 9 flákají, mají denně do 1 h a žádné odpoledky, k čemu to je?
Vy jste ale úplně mimo.Možná mluvíte o nějaké speciální škole, ale v normální škole mají děti i na prvním stupni do 13,30 a na druhém do 15,30.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud není závěrečná zkouška z matematiky na středních školách stanovena jako povinná, tak jsou nejen přijímací zkoušky ale i studium matematiky jen ubohá fraška. A maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech každodenní výuky je zase jen absurdní akt zoufalství nic jiného. Užitečnost a upotřebitelnost takového studia v životě je jen velmi nízká. Už dnes umí ti nejlepší chatboti na trhu naučit mnohé předměty lépe než mnozí učitelé. Teď snad dokonce i matematiku a fyziku.
No to jsou tedy chytré řeči. Ten chatbot občas blábolí nesmysly. Maturita je důležitá. Jen hlupáci by jí zrušili. Vy asi trpíte velkým mindrákemx
Já bych hodnocení zrušil úplně. Dnešní děti už jsou zase o level dál. Už to není jako nedávno, že si přečetly větu, ale nerozuměly obsahu. Teď vůbec nechápou, co znamená, že si tu větu mají přečíst.
Tak to jste tedy na omylu . Děti přečtený větám vůbec nerozumí. Oni ti totiž ani neposlouchají. Žijí si v jiném světě myšlenkou bůhví kde s když se jich zeptáte co se četlo, koukají na vás jak na pitomce.
Známky jsou zbytečnost, která je pro vzdělávání nepodstatná. Na známky se děti možná těší, ale jen proto, že je k tomu navedli rodiče, dítěti je jinak jedno, jestli je na nějakém papíře napsané nějaké číslo. A podstatou je získat vědomosti, ne číslo na papíře (vysvědčení). Takže jsme se nikam neposunuli. Slovní hodnocení je přínosnější v tom, že se dozvíte, co dítě umí a neumí, co mu dělá problém, ale to by si měl v prvé řadě uvědomit učitel a buď s tím dokáže něco udělat, nebo ne. Rodič asi těžko.
Tak to jste asi žádné neviděla. Jen keci v kleci a nic se nedozvíte. A představte si, že učitelka s 30 prvňáky na každého píše originální slovní hodnicení. No potěš. To bude dělat ve dne v noci minimálně měsíc. Je to pěkná kravina.
Taky mám děti.. Ale život jsem přizpůsobil já jim, ne oni mě. Rozhodně jsem je nebral do míst, kam to nebylo potřeba a kde by se přirozeně nudily. Děti nepotřebují sedět v restauraci, ani nepotřebují lítat k moři. Prostě jsme se na určitou dobu omezili. A to je právě to, co řada rodičů nedokáže. Jasně. Jsou destinace, kam rodiče berou své děti k příbuzným, babička může klidně bydlet na druhé straně Atlantiku.. Ale fakt není nutné brát malé dítě s cestovkou třeba do Řecka. Stejně z toho nic nemá. Totéž se týká restaurací (nemluvím o McD).
Napsal jste to hezky, ale trochu jste zapoměl na to, že hodně rodičů bere děti k moři ze zdravotních důvodů.( ekzémy, průdušky, alergie apod). A na imunitu je to taky super. Brala jsem děti k moři od malička. Sice ne letadlem, ale autem, ne hotel, ale obyčejný stan . Jinak všude chodili s námi. Nikdy se nevztekali a to jsou dva kluci.
Co je to za propagační článek? Vnucujete nám Egypt a za dva měsíce budete zase psát štvavé články o Chorvatsku. Hrůza. Každý ať si jede kam chce. Já bych třeba do Egypta jen tak se v hotelovém komplexu nejela.Ven se nedá, je to nebezpečné.Radši zvolíme nějakou normální kulturu, kde si můžu koupit klidně něco u stánku s palačinkami, zmrzlinu a nemusím se obávat o své zdraví.
Tak úřady práce jsou k čemu. Když po nich něco chcete, tak si musí dvě ženské vedle sebe zavolat místo aby si to řekly normálně. E-maily si nejsou schopné přeposlat . Vy splníte svou povinnost, pošlete jim důležité dokumenty e-mailem a oni je nepřečtou, ale buzerují. Osobní zkušenost. Rak zrušit a lidi co jsou navíc propustit. Jsou k ničemu. Práci nenabídnou nic. Co nenajdete sám to nemáte.
A zde se právě jedná o případ, kdy jde pouze o marketingový tah - nalákat rodiče na značku Montessori za účelem získání žáků a příjmu školného a nic víc. S takovými školami se po roce 2000 roztrhl pytel a koncept Montessori to značně pošpinilo, bohužel.
Standardně děti píšou i čtou už s nástupem do 1. třídy. A pokud se už v průběhu zjistí, že to dítěti nejde, protože se projeví jakákoliv “dis” vada nebo podobně, začne se to individuálně a hloubkově řešit.
Tak to určitě v Montessori . Tam to ani nikdo nezjistí bohužel. Děti dělají jen to co je baví. A individuální přístup? Ha, ha
Souhlasím...právě to píšu taky.
Pravidla, respekt, samostatnost a v případě potřeby prosba o pomoc. Děcko prošlo taky Monte. Dnes to v mnoha organizacích nabízí a s původním konceptem to nemá nic společne
A já znám zase úplný opak. A to, když rodiče s hrůzou zjistili , že jejich dítě po první třídě v Montessori neumí číst ani psát, jako ostatní děti chodící do normální školy. A jak rychle to dítě do ní převedli. Jen mu zkazili letní prázdniny doučováním. Ona samostatnost musí mít své hranice .
Je chyba si nepřiznat, že průšvih našeho školství jsou hlavně mizerní učitelé. Ano, najdou se výjimky a není jich úplně málo, ale přesto to tihle srdcaři nemají šanci převážit. Těch, kdo učí a do budoucna ovlivňují celou generaci, prestože by je jakýkoli psycholog musel od dětí hnát holí, je nepoměrně víc. A pak je tu ten zbytek, šedý průměr, který holt šel na peďák, protože jinam se nedostal...
A bohužel ti dobří k nim všem cítí jakousi povinnou kolegialitu.
Jistě, učitelé mohou vést řeči, že dnešní děti a dnešní rodiče jsou děs. Ale všimněte si, ze ti dobří, nadšení, kvalitní pedagogové problém s autoritou nemají u dětí ani u rodičů.
Osobně bych polovinu výuky zrušila jako nepřínosnou, polovinu učitelů poslala dělat něco jiného a zbývajícím dala i jejich platy.
Rázem by to byl atraktivní obor, který by přitáhl schopné lidi, kteří dokážou pro učení nadchnout, motivovat, nejen cosi opsat z knihy na tabuli.
A už se těším na mračouny od mizerných učitelů a jejich podporovatelů :-D
Tak prosím, když jste tak chytrá jděte učit a předveďte se. To bych vás chtěla vidět. Děti co jsou zvyklé dělat jen to, co je baví.Jednat s rodiči, kteří čím mají menší inteligenci tím víc jsou nejchytřejší. Do toho inkluze . Vy jako řidič byste měla svým dětem vysvětlit, že nemají jen práva, krerými se zdatně ohání, ale i povinnosti.Neházejte svou spackanou výchovu jen na učitele.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Takže vás vycvičili jako psa, vynikající 😄 Se pak není čemu divit, že z vás nevyrostla nějaká velká myslitelka. A o synově duši víte co? Ten se vám tak s něčím podstatným svěří, když jste ho 5x za život zmlátila. Nebo druhá varianta - vyrostl z něj submisivní nekňuba - to se se "slušným člověkem" snadno zamění.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No lepší jeden malý pohlavek než to co dneska předvádí mnozí rodiče. Děti nevychované, drzé neuznají žádnou autoritu. Když se jim něco řekne hned potřebuji psychologa. Kde to žijeme. To tady bude vládnout za chvíli plno psychicky nevyrovnaných jedinců.Hrůza
1 odpověď