Že kvalifikovaní učitele jsou lepší se mi nechce věřit. Sám se svými 10 lety v IT přemýšlím že bych šel učit na part-time. Když se člověk aspoň trochu drží vzdělávacího rámce, a dodělá si kurz pedagogiky, nevím, co víc by mohl nabídnout čerstvý absolvent peďárny, který o praxi v IT nemá páru. Hlavní je mít rád děti a chtít jim předat lepší znalosti, než ty zastaralé co sunuli kdysi nám.
Nevěřte. Oni totiž nejsou lepší.
Mám vystudovanou matematiku, dělám IT a k tomu na part-time matiku učím mimo školství (dříve hlavně jednotlivce, nyní hlavně skupiny - příprava na příjímačky). Nemám žádné pedagogické minimum ani nic takového.
Následky toho, jak ve školách učí, vidím na každém kroku. Ty způsoby, jak se některá témata učí, jsou evidentně naprosto nefunkční.
..jen nechápu 16 hod pracovní dobu. To volají lidem a zvoní na ně od 06:00 do 22:00 hod..? Zkusil jsem si to v Ml.Boleslavi. Jsou hodiny, kdy nepřijde ani jedna objednávka, pak si člověk nevydělá nic. Obědy, večeře OK, jinak je to o ničem. Fulltime bych nebral.
Spíš od deseti dopoledne (blíží se oběd) do tří do rána.
Máme v ulici (dobrého) pizzaře, který má otevíračku cca od 18 do těch 3 a jeho hlavní zdroj příjmů jsou objednávky z boltu atp.
Když clánek slibuje, že bude o "základním příjmu", tak by člověk čekal tzv. "nepodmíněný základní příjem", ostatně i ty argumenty jako, že lidé budou mít jistotu a tak budou víc akční je argument na podporu NZP.
Ale pak je článek jen o obyčejných dávkách v nezaměstnanosti, o které přijdete, když si dovolíte trochu přivydělat, a vzít musíte to, co vám cpe úřednice za přepážkou.
Sezname, za takovou úroveň novinářiny se styď.
Krásné odpoledne !!!
Mě nezbývá z důchodu nic !!!
Když zaplatíš Podnájem , Sipo jako je Plyn a Energie a poplatky za Televizi kterou Nemáš a Poplatek Poště !!!
Tak invalidní důchod je Pryč !!!
A Kde máte potřebné věci jako jídlo , hygienu , léky , plyny a tak dále !!!
Jsem nemocná Rozkoušena skleroza ochabování svalstva a přes 4 roky chodím s choditkem !!!
S pozdravem paní Havlíčková Monika s Lovosic a s choditkem !!!
Opravdu nemusíte platit za televizi, kterou nemáte. Dodáte čestné prohlášení. Pokud vám vadí poplatek poště, tak SIPO zrušte, je to záležitost, která stejně míří do propadliště dějin.
Kde konkrétně chcete státních zaměstnanců ubrat? Mne nenapadá, při současném stavu úkolů přidělených jednotlivým skupinám zaměstnanců, kde by to šlo bez toho, aby se to neprojevilo zhoršením výkonu příslušné skupiny.
Soudní zapisovatelky.
Technicky není problém nahrávat audio a přepis generovat. Dokud audio nebudete mazat, tak nevadí, pokud přepis není dokonalý. Zapisovatelky by řešily pouze nesrovnalosti na základě podnětu a u líčení by se vyskytovaly jen v případě výpadku techniky. Můj laický odhad... do 5 let by se stav mohl snížit na 25 %
Nebude to tím že ti senioři nejsou líní si uklízet narozdíl od vás mladých. A také si dokáží víc vážit peněz než mladí. Ti všechno kupuji a když pak přijde že peníze nejsou jsou nahrání. My máme jako to bylo dříve domovníka který se stará o barák a úklid schodů výtahu a vestibulu.. Ale chodbu u bytů si sklízíme sami. Ruce nám neupadnou
Dá se to říci i naopak, že mladí si váží svého času. Vytírání podlahy z nikoho nedělá morálně nadřazeného.
...úroveň hlavně středního školství je tristní - hlásí se děti s průměrem 2,5 a zkouškami projdou...dříve stav nevídaný - pouze třetina žáků základních škol dostala doporučení ke studiu, úspěšnost u maturity byla téměř stoprocentní...
Vzhledem k tomu, jakým stylem se učí a známkuje, tak je jedině dobře když projdou. Jednička z jedné školy může znamenat horší znalosti než trojka ve vedlejší škole. Na přijímačkách cermatu by se jistě dalo lecos zlepšit, ale jsou pro všechny stejné.
Bohužel trpíte obvyklou iluzí, kdy člověk sám přeceňuje při pohledu do minulosti svoji vyspělost v dětství.
Tedy zlomky se učí postupně zhruba takto:
6 tř. = převod zlomku na des. číslo a naopak, krácení zlomků, sčítání/odčítání pokud je stejný jmenovatel. Pokud není stejný, tak to dají zase jen ti chytřejší.
7.tř. = porovnávání,sčítání/odčítání, násobení, dělení
Je tragédií našeho školství, že na střední a dokonce i vysokou školu se dostanou i ti, kterým schází základy z 1. stupně ZŠ.
Nezvládají základní početní úkony a ani neví kdy se používají, neumí vůbec malou násobilku a naprosto cizí jsou jim převody jednotek; vypočítat kolik je 2.5 metrů centimetrů a kolik je 250 centimetrů metrů je pro ně nadlidský úkol.
O pochopení toho, co obnáší pojem zlomek už ani nemluvě.
Vím o čem mluvím, doučuji matematiku už 20 let..
S převody jednotek je ta tragédie, že se to dětem studijní plány snaží usnadnit. Tedy nejdříve jen m,cm,mm. Pak přidat km. Pak přidat g,kg. Navíc směr posunu se v těch cvičeních často dá uhodnout stylem "přece to nebude vycházet ošklivě". Na základní škole se nikde neučí systém předpon, to až na střední. Děckám, které se mi dostanou do rukou, nikdo nikdy explicitně neřekl, že k jako kilo znamená ty stejné tři řády ať jsou k tomu metry, gramy nebo Volty. Přitom když jim vypíšu na tabuli všechny předpony od mili po kilo, tak šesťáci v pohodě zvládají a ještě mají legraci z toho, když vidí hektometry, kilolitry a decigramy.
Tak objev? Haha? Mám 60 let a matematiku učím celý život. Když jsem začínala (bylo mně asi 28 let), zjistila jsem, že studenti VOŠ neumí zlomky! Tak co je divné? Na střední škole jsem stále kreslila koláče a vysvětlovala, že koláč můžeme rozdělit na TŘI TŘETINY! :)
Staré a stále platné doučovatelské moudro praví: Je jedno, kde začnete, skončíte u zlomků.
"Člověka napadne, že kdyby se přepočítaly úplně všechny okrsky, lidovecká politička chybějí kroužky možná v pohodě získá." ... objektivní novinář by se ptal na to samé v případě prezidentských voleb v USA, kde se našlo při nařízeném přepočtu v Georgii 2500 "zapomenutých" hlasů. Ale standardní mainstreamový novinář bude lidi, co na to upozorní, nesmyslně nálepkovat.
S USA je trochu zádrhel, že smí vyhrát kanditát s menším počtem hlasů. Dokonce teoreticky může vyhrát kdokoliv bez ohledu na počet hlasů.
Rozhodují totiž volitelé nikoliv voliči.
Komise opravdu pracují velmi ledabyle. Např. já jsem dala preferenční hlas jedné ženě na kandidátce strany, kterou jsem volila. Když jsem se potom podívala do výsledků okrsku, kde jsem volila, neměla preferenční hlas žádný. Kam se ztratil ten můj?
Příště dejte podnět na přezkum voleb! Přesně toto se stalo v případu "Kupka", který je zmíněný v článku. První, kdo dal podnět, nebyl on, ale jeden volič, který viděl, že jeho v jeho okrsku není prefenční hlas započítán.
Byla jste někdy v poslední době u lékaře?
Obvoďák, ordinační hodiny Po/St 08:00-12:00 13:00-14:00 pouze objednaní, Út/Čt 08:00-12:00
Za posledních 15 let jsem neviděl žádnou lékařskou ordinaci která by měla ordinační hodiny 8h 5 dní v týdnu.
Sdílené ordinace naštěstí začínají fungovat. Je to požehnání pro lékařky-matky i pro pacienty.
Do jedné takové chodím "k obvoďákovi".
Mají otevírací dobu Po-Pá 8-20, kromě středy, kdy jsou ráno odběry dříve.
Výsledky testů mohl CERMAT zpřístupnit hned po jejich vyhodnocení a nemusel čekat dva týdny. Spousta dětí a rodičů by si byla ušetřila nervy, kdyby věděli, že test je na 85 bodů a dítě se určitě na školu dostane, nebo je na 60 bodů a nemá šanci.
1) Samotný bodový zisk je vám k ničemu, můžete se snažit něco odvodit na základě předchozích let, ale např. letos byla matematika extrémně lehká.
2) Srovnání dětí můžete provést až po náhradním termínu (a jeho opravení), kdy píšou děti, které byly ve standardní termín nemocné.
Jestli si myslíte, že snížit se na úroveň deváťáka, je dřina, tak zkuste cermat s páťákem - neumí rovnice vůbec, ale mají příklady na soustavy. V deváťáckých testech není nic, co by neměli umět (kromě poslední úlohy 16, ale tu stejně téměř nikdo nestíhá). Pokud se vám míhají před očima integrály (to tedy nevím u jaké úlohy), tak ZŠ látku opravdu neučte. Že děti vůbec neovládají teorii, je bohužel pravda, proto frčí přípravné kurzy.
Zdraví matfyzačka - doučovatelka
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Buď, ať se stará matka na rd, nebo, ať pracuje za mzdu ne?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To jste právě úplně mimo!
Právě tohle myšlení buď/anebo černá/bílá je to, co nás vede do... nehezkých míst.
V mojí sociální bublině (kamarádky/kolegyně) se všechny chtěly/chtějí během rodičáku zapojovat do práce postupně.
Ze začátku např. 8 hodin týdně výpomoc s nějakou administrativou (dá se dělat vzdáleně, když dítě spí), pak třeba dvě/tři dopoledne v týdnu, když už dítě začíná chodit někam do školky, pak tři dny v týdnu atd.