Vaše argumenty jsou trapné. Elektromobilita je těžce nedopecena a v současné době je mnohem víc škodlivá než spalovak E6. Pokud by spalovaky nemusely dotovat podvodnou EV, dnes by už vypouštěly nula nula nic. Tolerovat pul tunové bat. abych ujel 300 km, tyto bat. dovážet z totalitní Číny, a jiné zasadni věci, to už musí být člověk min. těžce neinformovanej. Najděte si hodinový dokument z 10.10. Nebe na Ct2. Trochu by jste třeba prozřel. Dál se vyjadřovat k elektronabozenstvi je zbytečné. Přeji hodně šťastných km ve vašem elekrtroauticku.
Najděte si komplexní studii o vlivu aut na klima od toyoty a pochopíte. Co takhle katalyzátory, filtry, výrobní náročnost a vliv na živ. prostředí všech součástek (250)spal. motoru,(proti 30 souč. el.motoru) hliníkových a plastových dílů, vyjeté oleje, ropa a její těžba a zpracování? Paliva…děkuji, mám velmi šťastné a pohodové km v mém el. autě.
Skonči to přesně tak, jak předpověděl už před léty nějaký vrcholový manager v automobilovém průmyslu slovy "A komu budete ta elektoauta prodávat?"
Jsou to jen drahé hračky (a cena dolů jít nemůže) pro pár bohatých fandů, kteří jsou ještě navíc naivně přesvědčeni, že dělají něco pro ekologii. Přitom opak je pravdou.
Je nehorázně, že všichni ostatní jim na to nedobrovolně připlácíme formou dotací a také umělého zdražení spalovacích aut.
Každý výrobek ke své úspěšnosti potřebuje být lepší, nebo levnější než minulý. Elektomobily nesplňují ani jedno.
Nesmysly! Absolutně. Dotace na výrobu spal. vozů byli mnohonásobně větší než na el. vozy. O ekologii a přínosu el. aut není diskuze, tam kde se tomu rozumí.
Argumenty proti elektromobilitě jsou jasné
Na to, abych věděl, že takové auto nepotřebuji, ho opravdu nemusím vlastnit.
Píšete nesmysly, krom možná pořizovacích nákladů. A asi úmyslně neuvádíte, téměr nulové servisní náklady EV vozů, proti servisním nákladům spal.vozu. U mě náklady na palivo a servis proti předchozímu dieselu(audi A6) činí úsporu 260tis za 3 roky a 75 tis.km. Vůz KIA EV6, tak asi tak….
No pane, on se hned tak BRZY nedotáhne. Jistě, technologie asi ano, ale kde brát to lithium a jiné prvky pro výrobu baterií? Viděl jste doly v Číně, Indii atd na těžbu a výrobu baterií? To jsou stovky km2 dokonale zničené krajiny, kterou asi "zelení" vidět nechtějí či to vůbec NECHÁPOU !!! Na jednotku práce (tedy J -džaulu- ) je stále logičtější využít fosilní palivo - i s tím, že jej budu odsiřovat, oduhlíkovávat atd, ani nevím, než to, že zcela zničím miliony km2 země na vytěžení pár tisíců tun lithia či jiného, uhlí či podobného nesmyslu, paliva. Já jsem ze Severních Čech, tak vím, co se stalo díky touze komančů po uhlí - viz doly a chemičky. Na obou jsem pracoval. A teď to vše nahradíme lithiovými doly?? Kde je "výtěžnost" 1000x menší, ale jakoby rádo "ekologická"??? Ne ne, chyba v uvažování je úplně jinde !!!
A sice v tom, že chceme-li ekologicky myslet, je třeba započítat CELÝ výrobní cyklus energie !! A třeba Mostecko (odkud pocházím) je dnes docela hezké, ale už tam nežijeme z uhlí, ale z plynu či ropy, což ale také není superfajn pro těžební oblasti, že? Takže otázka není Elektro auto či spalovací motory, ale to, kde vzít tu PRIMÁRNÍ energii !!! Mimochodem, lithiové baterie energii nevyrábí, jen ji přenáší ze šílených dolů do oněch "ekologických" aut, což je přece nesmyslná logika !!! No, nemohu tu psát o budoucnu lidstva, ale prostě je třeba najít EKOLOGICKÝ zdroj, a tím lithiové baterie nejsou!! Jediné co mi dává smysl je to, co vyrábí Slunce. Čili termonukleární reakce bez nesmyslného odpadu. Pak snad přežijeme. Jinak jsou kecy o palivech k ,,,
A co takhle těžba a cesta ropy, od vrtu, přes rafinerie,k výrobě pohonných hmot plastů, výroba spal.motoru, hliník, motor 250 součástek proti 50 v el. motoru? EV vůz i přes to, co píšete je jasně mnohem ekologičtější a šetrnější k přírodě. Jsem pro info také z Mostu. Jestliže tam žijete z ropy, tak jste si moc nepomohli.
Ano, pokud jezdí jen v okolí po městě, pak je elektromobil určitě dobrá varianta. Na delší štreky asi nic moc. Kolega má elektromobil, jezdí na dovolené severní Evropa (Dánsko, Švédsko...). Cestou musí mít minimálně 1x nocleh kvůli dobíjení. On si to udělá už jako dovolenkovou pauzu, prohlídka měst, památek, v místě noclehu, ale kdyby nechtěl, tak stejně musí.
Paní Anno, KIA EV6, 6x do roka Itálie, jedna cesta 1200km, 3x nabíjení 25-30minut. Vždy zhruba po 350km, jaké přespání? Co to prosím Vás je za nesmysl? Krásná, pohodlná a elegantní jízda s pár zastávkami na kávičku!
Elektromobily jsou tu s námi už 189 let. Spalovací motory 138 let.
_______
A přesto, ještě doba nenazrála, aby spalovací mlaďochy električtí matadoři porazili.
_______
Je to snadné - jediný problém elektromobilů je neefektivní uskladnění energie. Zkrátka baterie i po 189 letech od vzniku prvního elektromobilů jsou zatím v plenkách.
_______
Bod zlomu nastane, až dojezd na baterii bude kolem 1 000 kilometrů a až baterie budou efektivně recyklovatelné.
_______
Asi se nemusíme bavit o tom, že elektromotor je z hlediska konstrukčních postupů a fyzikálních vlastností někde zcela jinde, než dočasná berlička v podobě neskutečně neefektivního a složitého spalovacího motoru, jen ta baterka brání zbavení se tohoto mechanicky absurdního dočasného řešení, jehož dočasnost trvá zatím 138 let a možná oslaví ještě kulaté 200 narozeniny v roce 2086, kdy snad bude definitivně spalovací motor pohřben jako věc, co patří do muzea kuriozit 🤗😅👍
Úplně nechápu věcnou diskuzi na téma dojezd, mám ev, jezdím pravidelně Itálii, nabíjim každých cca 350km, ne proto, že musím, ale že je potřeba odpočinek, káva, atd…komfort jízdy naprosto nesrovnatelný s autem se spal. motorem. Kterým jsem jezdil stejné trasy. Jinak nabíjení dnes na časově úplně jiné úrovni než před 3 lety…
Ekonomičnost elektro auta začíná tím, že vozím cca 500 kg baterii. Ten rozdíl je vidět. Měl jsem představu, že elektro auto musí v akceleraci benzínový motor vždy porazit. Praxe je jiná, buď jsou motory na vyšší akceleraci slabé, nebo řidiči ve snaze šetřit baterii akcelerují opatrněji.
Dobře navržený elektromotor je prakticky nezničitelný. Servis zadarmo.
Podvozek, tlumiče, brzdy, … pokud jsou navrženy s ohledem na větší hmotnost vozu, pak náklady na servis by měli být srovnatelné.
Problém je kde (za rozumnou cenu) nabíjet. Pro obyvatele sídlišť.
Pořizovací náklady - údaje v článku znamenají, že elektro je skoro o padesát procent dražší. Pokud využije kupující v článku naznačenou možnost dotačního podvodu, je ale cena srovnatelná.
Ekologie? Jaká je energetická náročnost výroby baterie? Od těžby rud po ekologickou likvidaci?
Mám KIA EV 6, najeto 75tis.km. Servis za tyto km a 3 roky celkem 9750,-Kč. Náklad za 3roky na 1km jízdy z domácího wallboxu plus rychlonabíjení (tesla(11Kč/kW), eon, ionity) je 0,65Kč/km. Zrychlení, jízda, komfort je zcela bezkonkurenční! Diskuze začněte od vrtu ropy až k poslední součástce, tedy ropovody, rafinerie, výroba katalyzátoru, PDF, oleje, filtry a jejich likvidace…el vůz je jasně “čistší”
Nevím o čem mluvíte..víte kolik se vyprodukuje CO2 při výrobě lelektřiny v ČR,Německu nebo Polsku ? O zájmu o životní prostředí zde nemá smysl mluvit
Naprostej nesmysl pane, co těžba ropy, rafinerie, náklady a procesy výroby 200 součástek spal.motoru proti 40ti součástkám el.motoru. Co katalyzátory a PDF a jiné filtry a jejich likvidace? Jaký vůz zatěžuje životní prostředi více je jasné, naprosto! Co necháme dětem je jen na nás.
pětidemolica, liptardi a eurohujérští dezoláti sa možú zbláznit že sa najoblúbenější politik pán Fico brzo uzdravíl a pracuje pro Slovákú aby sa měli lepší, né jak Fijala pro ukravínský, pro evropský aj pro americký ale proti morafský, proti český aj proti sleský premiér z 2% potporú
Kubiku nauč se česky ty rusáku!🤮
A VY jste obětí téhle propagandy, ne ty politické strany, které jmenujete. VY, co tady šíříte tyhle kávoviny od psychicky narušených propagandistů.
Šíříte dále strach a nenávist mezi lidmi s jiným úhlem pohledu. Hlavně že s tím trollem dole selektujete kdo je správný a kdo vyvrhel. Jednou vám "peklo" bude malé, budete na něj stát frontu... to máte zase pozdrav ode mne.
Střelcova nastup léčbu, neodkládej to!
Tyto konzultace jsou od roku 2012, tedy žádná extra historie. Pokud se radikálně lišíme názorově (zejména k vztahu k Rusku), tak není o čem “jednat”. Správný krok našeho premiéra P. Fialy. Navíc při vzpomínkách na slovenské reakce před rozdělením Československa nevím zda popisovat vztahy jako extranadstandardní a srdečné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pane Jahn přiznejte jen, že jste manažersky selhali. Dotace se automobilkám poskytovali ve velkém, zisky neuvěřitelný…Nesledovali jste vývoj, dokonce jste se smáli Muskově Tesle, zatímco Číňan ji kopíroval…A teď ji pod jinými jmény chrlí do světa. Teď si stěžujete, byť musíte vědět, že el. vozy jsou neuvěřitelně někde jinde,než spalováky.
1 odpověď