Trocha konspirace vždy pobaví. Hovoříme zde o základním školství, tedy o dětech. Můžete si 100x malovat co byste je chtěl nebo měl naučit, nic naplat, naučí se jen to, co budou chtít samy. Informace a vědomosti jsou všude kolem nás, lidé se učí celý život, ale jedno platí a bude platit, každy se naučí jen to, co sám chce a kdy chce, tedy kdy jemu samotnému to bude dávat smysl. To je úplně normální a každého věc.
Naprosto souhlasím, takhle jednoduché to je, a protože celkem valné části dětí nyní nedává smysl nějak moc makat na pravopisu, protože existují chytré programy, které to všechno poopravují, tak i někteří gymnazisté občas neumí dát dohromady symsluplné věty, píší s chybami, sloh si nechávají psát umělou inteligencí. Děti na základce raději koukají do telefonů, protože je to přeci mnohem zábavnější než čeština, nebo matika, a i kdyby se učitel rozkrájel s digitálními volnočsovými lákadly, které jim rodiče podstrčí nejlépe už v první třídě nemůže nikdy soupeřit, a jestli někdo trvdí že může, tak ať to jde na tu základu ukázat. Heslo, že každý se naučí jen to, co sám chce, je naprosto základní pravda. Jak dítě nechce, může se učitel rozkrájet a mít třeba i mnohem větší hodinovou dotaci, ale milé dítě si to tam prostě stejně jen odsedí... My jsme se na přijímačky učili v těch osmdesátkách sami, vzali jsme si Bělouna na matiku a Styblíka na češtinu a denně dvě tři stránky z matiky a něco češtiny. Dneska se větší část dětí opravdu moc učit nechce, je to totiž příliš náročné, vyžaduje to totiž mnohem větší úsilí než si jenom na něco kliknout a ono se to hned objeví... učení vyžaduje něco víc a to opravdu v dnešní době jsou schopné přijmout jen dobře vedené děti.
Tak puberta tu byla i před 50 lety. Možná se dostavila o půl roku později, ale byla. Jinými slovy, dle Vás ty děti v těch zázračných přípravkách a při zlušebních testech bez problémů doženou to, co jaksi mnohé zanedbaly během pravidelné několikaleté systematické přípravy na vstup do dalšího stupně vzdělávání? Pokud ano, to by pak opravdu mohla ZŠ trvat 8 let.
Ale jinak je dobře, že se děti učí "bránit". Vidí to, že mnozí jejich rodiče makali ve svých firmách i na úkor osobního života. Nechtějí dopadnout stejně. A ostré lokty jsou v dnešní době cenné. Pak kvalitní a aktivní znalost alespoň AJ. Kolegyně učící na VŠ (přírodní vědy) mi řekla tento poznatek: Absolutní špička studentů (přesněji možná TOP studentů) je lepší než během našeho studia. Ten střed a vše za ním dosahuje horší výsledky. Samozřejmě, že se studenty VŠ je trochu jiná práce než s "veselými" puberťáky.
Omlouvám se, jestli jsem to napsala nějak nesrozumitelně, ale vůbec jsem nemyslela, že děti v těch přípravkách doženou to, co zameškaly, to určitě nedoženou. A nemám nic proti tomu, aby děti přemýšlely, naopak, k tomu mají být ve škole vedeny, naučit se myslet, ale spíš mluvím o tom způsobu jakým se vymezují, jak jejich sebevědomí je často neakekvátní tomu, co umí, či na co mají, často kritizují jen aby nesouhlasili, přejímají názory youtuberů a když se zeptáte, proč jsou si tím co říkají tak jistí, tak neví. Nicméně, když děti odmítají domácí úkoly - což je trénink, procvičení, tak musí počítat s tím, že kdo trénuje víc a dělá je, bude na tom zřejmě po nějaké době lépe, než ten, komu je to jaksi úplně jedno a nedělá doma nic. Nejsem pro zbytečnou práci na doma, ale pokud dítě nedává pozor, nebo prostě nepochopí o co jde, nebo ještě nemá tu látku upevněnou, tak je asi nějaké domácí procvičování na místě. Ale řekla bych to zjednodušeně asi tak, naučit se něčemu buď chceš a nebo nechceš, a všechno ostatní jsou jen řeči... Chci - li se naučit, tak se tomu budu věnovat, pokud pojmu názor, že se učit nepotřebuju, tak mě těžko někdo přiměje. A s tím poměrem studentů - věřím, že ti dobře motivovaní a cílevědomí studenti jsou lepší než dříve, protože vědí, že něčeho chtějí dosáhnout a mají k tomu mnohem více možností a dokáží je správně využívat, bohužel právě je to menšina, v tom je asi ten problém, že s těmi možnostmi, které dnes jsou, bych si i myslela, že by těch supervýsledků mohlo dosáhnout větší procento těch studentů, ale není to tak... no , kdo ví, proč to tak je.
Problém je v tom, že muži jsou od přírody pragmatičtí a vpostatě jednoduší tvorové, a když je něco zelené, tak je to zelené a ne podle ženy zelenkavé. Ženy jsou komplikovná stvoření a pokud je něco jasné a není v tom problém, ony v tom problém vytvoří, protože stále musí něco probírat a řešit. Když se muž ženy zeptá, jaký měla den, odpoví ve většině případů ,,tak normálně", když se zeptá jestli se něco stalo nebo ji něco trápí, odpoví ,,nic". Prostě nedokáží říct přímo a na rovinu, co je trápí, muž se musí domnívat. Říká se, že ženy jsou empatické, ale málokterá se dokáže na svět podívat i mužským pohledem. Ty, které to dokážou jsou poklady světa, ale jsou spíš vyjimky, co potvrzují pravidlo.
Tak to máte také pravdu, v tom by se ženy měly asi také vylepšit, pokud požadují, aby se jim partner věnoval, tak se naučit s ním komunikovat tak, aby to bylo k pochopení, ale je to kolikrát fakt těžké. Komunikace je prostě důležitá pro oba a nic se nedá generalizovat, neexistuje universální metodika, jak to udělat. Ti dva si na to musí nějak přijít sami, do jaké míry jsou ochotni a schopni tomu druhému porozumět, co je bude trápit jen trochu a co je bude pak trápit na druhém tolik, že už to nedokáží dál přecházet, ale chce to řešit v klidu, bez zloby, že ten druhý a jeho pohled je špatný, že mužská pragmatičnost, či ženská komplikovanost je horší nebo lepší, ani jedna strana není lepší nebo horší, jsme jen velmi odlišní a máme velmi odlišné vnímání věcí, takže ty rozdíly identifikovat, přijmout, rozpoznat a pokusit se s tím vším nějak pracovat, ne jen obvinit toho druhého, že on to má nastavené blbě..🙂 vztahy jsou komplikované.
Těžké testy, nic proti tomu. Ale výsledky základního a středního školství jsou i přesto panem ministrem hodnoceny jako nepříliš dobré. Proto prosazuje reformu předchozích reforem.
Stejně nechápu jednu věc. Žáci se každodenně 9 let připravují na ZŠ na další své působení na SŠ či nějakém odborném učilišti. K tomu je potřeba, aby doma vypracovávali domácí úkoly a opakovali si probranou látku. Aby třeba lépe uspěli při zkoušení nebo písemkách.
Když se však blíží přijímací zkoušky, jsou jim nabízeny různé placené i neplacené přípravky a testy.
To je opravdu výuka na ZŠ tak nedostatečná, nekvalitní nebo jak tomu rozumět?
Nebo jde jen o výnosný trh pro někoho? Změní se trvale znalosti a schopnosti absolventů těchto přípravek natolik, že tyto se stávají každoročním prospěšným "rituálem"?
V čem to umí tito podnikatelé lépe, než padagogové na ZŠ?
Popisujete tu každodenní přípravu dětí trochu idealisticky, děti v sedmé a osmé třídě, kdy s nimi jednoduše mlátí puberta se dnes s učiteli často hádají o to, jestli má vůbec učitel právo jim dávat nějaké domácí úkoly, jak si vůbec dovoluje zasahovat do jejich volného času nějakým zadáváním úkolů, dožadují se velmi často toho, aby jim přesně učitel řekl, na co jim, tohle, či tohle v životě bude a když odpověď učitele není dostatečně uspokojující, rozhodnou se , že to dělat prostě nebudou. A pak tu máme inkluzi, kdy v každé druhé třídě je dejme tomu pětina dětí, které mají nějaké výukové problémy a protože je dost komplikované učit každé dítě podle nějaké jiné metody, která by mu vyhovovala, tak se často volí metoda nejmenšího odporu, takže se dělá jen to, aby to ty slabší zvládli a nebyli frustrovaní a demotivovaní a často se pak po těch ostatních nechce toho tolik, jako by se chtělo, kdyby ve třídě byli jen děti, které to mentálně zvládnou. Pak jsou tu rodiče, kteří se často vkládají učitelům do vyučovábní a radí, jak by to mělo vypadat, jak škola děti přetěžuje a chce toho po nich tak mnoho, že to prostě nemohou zvládat .Dříve a to myslím opravdu hodně dříve, vycházely z devítky děti, z nichž tak tři čtyři dělaly v základním pravopisu prvního stupně nějaké chyby, dnes ty chyby dělá téměř polovina. Jak by také ne, když jsou přesvědčené, že není potřeba se věci učit, protože si vše je dnes možné vyhledat na Googlu, nainstalovat si chytré apky téměř na vše. Když pod vizí digitalizace školství některé školy vůbec neřeší,že jim žáci jedou v hodinách a přestávkách na mobilu.
Proč by měla být přizpůsobována nabídka míst na středních školách poptávce? Neměla by být spíš přizpůsobována potřebám ekonomiky? Chceme mít mraky absolventů, kteří budou jen obtížně hledat uplatnění, protože nemají kvalifikaci, jíž by dokázali využít?
No a v opačném případě budeme mít spoustu absolventů, kteří vystudují něco, co potřebuje ekonomika, co vůbec dělat nechtěli, většina to pak dělat nepůjde a bude hledat, kde by mohli dělat to, co by je bavilo, akorát na to opět nebudou mít kvalifikaci. Chce to něco mezi tím..
Moderátorka se ptala, jestli je něco, čeho se muži často bojí, myslím, že se bojí ženských emocí. Źe neradi otevírají témata - problematická témata, aby se žena nerozplakala, aby se nevztekala, aby třeba neměla uplně jiné názory na věc. Raději často dělají , že se nic neděje, nechají problémy vyhnít, nebo čekají, že se to vyřeší samo , nebo si to ta žena vyřeší sama, zatímco ona by ráda, aby tyto věci řešila s partnerem. Často stereotypně předpokládají, že žena je ta, která bude tvořit vztah, udržovat teplo krbu jak se říká, a tak čekají, že budou oni ti obdivovaní, ti za kterými žena kamkoli půjde, a myslí, že jakmile ji jednou "mají" je naprosto samořejmé, že se s ním pak kdykoli vyspí. Ale když partner není dostatečně sebevědomý a uvědomělý, tak se o problémy nezajímá, neptá se na její pocity, na její vnímání a žena pak často cítí frustraci, myslí, že přítele nezajímá, že je mu ukradená a pak naprosto ztrácí chuť s někým takovým sdílet intimnosti. Na vztazích musejí pracovat oba, a muž je ten, který by se měl sám sebe ptát, .. co se děje, že najednou žena se mnou nechce sdílet intimnosti... co potřebuje, aby se její chu´t vrátila, co mám udělat..... a ne si říkat, ..ona je nějaká divná, že nechce, co to s ní je, měla by se léčit.... takový postoj je podle mne už opravdu dost zastaralý.
" Například každé třetí dítě má zkušenost s kyberšikanou. "
A 100% dětí do 15ti let má zkušenost se šikanou obecně. Který zákaz kdy něco vyřešil ? Šikana na základních školách se neřeší protože by se jí učitelé museli věnovat rozdají letáky a udělají sem tam školení a tím to pro ně končí co se děje na záchodech nebo že děti kouří ve třídě neřeší protože další starost je nějak netankuje. Takže místo aby se konečně u nás děti naučili technologie využívat správně systematicky a pozitivně přijde zákaz aby dospělí měli méně starostí ? Fakt vtipný. Šikana obecně je u nás v česku velký problém a protože se neřeší přibyla i kyberšikana. Proč stále řešíme následky častými zákazy místo abychom vymysleli preventivní řešení ? Děti si stejně cestu k technologiím najdou.
Je celkem nefér, chtít, aby problémy, které způsobí rodič tím, že příliš brzy napojí své dítě do digitálního světa, aniž by ho předem poučil o rizicích a naučil ho se bránit případným problémům, protože si kolikrát sám neuvědomí, že jeho chování je už "závislé" a přijde mu normální, potom řešila škola. Učitel by měl řešit problémy se závislostí, ale nesmí dítěti zabavit mobil, protože to je jeho majetek. Učitel by měl řešit kyberšikanu probíhající ve třídě, ale nesmí se podívat šikanujícímu dítěti do telefonu. Rodiče chtějí aby škola všechno řešila, nejlépe i problémy, které probíhají v rámci třídy mimo vyučování, třeba někdy večer, jenom proto, že ty děti chodí do stejné třídy, tak je to problém školy a učitele. Problémy, které z našeho digitálního světa dětem hrozní jsou tak velké, že si s nimi tak malé děti prostě jedokáží poradit, nejsou k tomu kompetentní a velká část rodičů je do školy posílá naprosto nepřipravené na cokoli a škola to má potom řešit. Škola do ruky dětem sociální sítě nedává, a nevím proč by měla kontrolovat všechny tyhle věci, když přístup do téhle digiální džungle jim dal rodič. A přesně jak tu někdo napsal, škola je vzdělávací instituce a má předat dětem informace, dělat osvětu a upozorňovat děti na nebezpečí a učit děti jak žít digitálně zdravě. Je to ale často střet zájmů, protože rodičové, též závislí na sítích co nedají dětem dobrý příklad , pak jsou nejčastěji těmi, kteří kritizují jakékoli zákazy , které by opravdu v určitém věku mohly děti ochránit, a pustit je k těm problémům až ve věku, kdy na to budou mentálně připravené.
Zakaz nikdy nic nevyresi.
Chtelo by to moderni spolecnost a ne spolecnost, ktera zije v tom, ze dobre uz bylo a nejlepší bude kdyz se budeme chovat jako ve středověku.
Navic jak vime tak skola neumi resit problemy. Jediny co tak udela besedu a to je vsechno.
Je to na rodičích
No je celkem nefér, chtít, aby problémy, které způsobí rodič tím, že příliš brzy napojí své dítě do digitálního světa, aniž by ho předem poučil o rizicích a naučil ho se bránit případným problémům, protože si kolikrát tám neuvědomí, že jeho chování je už "závislé" a přijde mu normální, potom řešila škola. Učitel by měl řešit problémy se závislostí, ale nesmí dítěti zabavit mobil, protože to je jeho majetek. Učitel by měl řešit kyberšikanu probíhající ve třídě, ale nesmí se podívat šikanujícímu dítěti do telefonu. Rodiče chtějí aby škola všechno řešila, nejlépe i problémy, které probíhají v rámci třídy mimo vyučování, třeba někdy večer, jenom proto, že ty děti chodí do stejné třídy, tak je to problém školy a učitele. Problémy, které z našeho digitálního světa dětem hrozní jsou tak velké, že si s nimi tak malé děti prostě jedokáží poradit, nejsou k tomu kompetentní a velká část rodičů je do školy posílá naprosto nepřipravené na cokoli a škola to má potom řešit. Škola do ruky dětem sociální sítě nedává, a nevím proč by měla kontrolovat všechny tyhle věci, když přístup do téhle digiální džungle jim dal rodič. A přesně jak tu někdo napsal, škola je vzdělávací instituce a má předat dětem informace, dělat osvětu a upozorňovat děti na nebezpečí a učit děti jak žít digitálně zdravě. Jak to ale často střet zájmů, protože rodičové, též závislí na sítích a nedají dětem dobrý příklad , pak jsou nejčastěji těmi, kteří kritizují jakékoli zákazy , které by opravdu v určitém věku mohly děti ochránit, a pustit je k těm problémům až ve věku, kdy na to budou připravené.
Narizovat lidem co je pro ne dobre - nefunguje - to je komunismus. Lepsi je se zamerit ja budovani kritickeho mysleni, uvedomelosti a osvety. Bezbranne (deti) chranit. Alkohol - spolecensky tolerovane i presto mame alkoholiky, cigarety jakbysmet, pocitacove hry - asocialove, socialni site - soc. izolace. atd. atd. - take stim nic neudelate a z individualniho hlediska vam to muze byt jedno, je to kazdeho volba. Trouba i tu nejsvatejsi vec vyuzije k sebedestrukci, to je proste zivot. Ale proc by kvuli tomu meli byt ostatni omezovani ? S Vasim pristupem bychom museli zustat na stromech. Presto vsechno maji i tyto veci pozitivni stranky. Takze nedemonizovat, nestrasit, ale vyuzit pozitivni potencial a maximalnim zpusobem ochranit nejslabsi.
S tím souhlasím, co píšete, všechno má své dobré ale i špatné stránky, ale některé věci jsou nebezpečnější více procentům lidí než jiné, určité procento lidí bude pít alkohol, , učité procento bude kouřit, ale tohle všechno jsou věci, které ovlivňují naší civilizaci o něco méně, než začít masově vyměňovat lidské kontakty za umělé. Alkohol asi lidstvo nepozmění natolik a v takovém měřítku, jako naprostá změna komunikace celé generace. Ne všechno co je nové a zdá se skvělé musí být nutně pro vývoj člověka a jeho lidskosti posun kupředu, protože něco co evoluce buduje několik tisíc let se během čtvrtstoletí naprosto zničí a změní tak, že přirozené biologické a psychické a zejména komunikační a rozumové mechanismy se vracejí ve vývoji zpět, nikoli jdou vpřed. Člověk začíná jednat více na základě starých vývojově starších částí mozku místo toho, aby rozvíjel své vlastní myšlení a svůj vlastní potenciál, tak ho utlumuje a přestává používat... no .. nezdá se mi to jako pokrok... lidi by měli prostě být lidmi, myslet jako lidi a zůstat zkrátka lidmi, spoléhat se na sebe a v určité míře i na ostatní lidi i přes to, že nejsou tak dokonalí a mají své chyby... v tom vidím rozdíl... protože pokud bude člověk postupovat dál tímto tempem a tímto směrem, tak za několik generací nebudeme už lidského myšlení schopni, budeme jednat na základě jakýchsi algoritmů , instinktivně, impulsivně, ne kritickým a rozhodovacím stylem myšlení... myslím si, že tohle je pro lidstvo příliš velké sousto na to, než aby to zvládlo bez nějaké větší újmy... nesnažím se démonizovat, jen vyjádřit velkou obavu....
Tak ji nepouzivejte. Nikdo Vam ji necpe. Ostatne jako kazdy jiny nastroj.
V tom je právě trochu problém, že by bylo fajn, kdyby se věci, které obecně vážně mohou poškodit lidskost celé společnosti nedávaly jen tak k dispozici a do oběhu, ale jak jsou všichni zaměření jen idividualisticky, tak je jim to jedno, že nějaká věc může někoho poškodit, mě nepoškozuje a na zbytku nezáleží.. že?... každý si hrabme jen ten svůj píseček a na ostatní se neohlížejme.... to tím chcete říci?
Ve skutecnosti jsou konverzace s AI v teto oblasti na podobne urovni s psychologem, nekdy j lepsi, protoze da i prakticke rady. Namisto straseni je potreba tento potencial zkultivovat a rozsirit, nebot je zdarma, dostupny kdykoliv pro kohokoliv bez cekani na terminy v ramci mesicu. Muze zachranit opravdu hodne zivotu.
Jo a až si na to všichni zvykneme, tak se krásně zpoplatní a všichni ti , co se odnaučí komunikovat s lidmi a budou si povídat jen s neproblematickou AI budou v ještě větší zádeli než jsou nyní.. tak hodně štěstí, děkuji nechci...
Lidé čím dál tím měné umí komunikovat mezi sebou, protože to s sebou přináši diskomfort, ten druhý totiž nemá čas 24/7, nebo je taky někdy unavený a nemůže vyslechnout naše bolístky, někdy je třeba naštvaný a tak není tak vstřícný jako vždycky býval, že?... chová se totiž lidsky, jako člověk, zatímco lidé začínají vyhledávat raději něco.. co je tu jen pro ně, co jen dává a dává a nic to od člověka nechce, pěstuje to jistou formu osobní sobeckosti. Pěstujeme si tak velmi nezdravý přístup k lidstvu jako celku, k ostatním lidem, protože už nyní je spoustě z nás za těžko nevychrlit na druhého svoje problémy hned, ale lidsky počkat, až ten člověk třeba bude taky ve formě, schopný je přijmout, schopný nám pomoct.. nebo se nám věnovat. Každý z nás by měl nejprv pochopit, že ostatní tu nejsou primárně jen proto, aby nám pomáhali se vším co nezvládnu, aby mi něco plánovali, aby se neustále starali o mé problémy, to já jsem tu proto, abych se naučil si své věci řešit, a když to nejde tak někoho požádat o pomoc, ale též při tom počítat s tím, a umět se vyrovnat s tím, že se to nemusí stát okamžitě, protože prostě zrovna někdo nebude mít čas. Utíkáním od lidských interakcí se naprosto odnaučujeme být solidární a empatičtí k nedostatkům a nedokonalosti a tím i obyčejné lidskosti druhých lidí a vyžadujeme od té druhé strany stále více a více, aniž bychom cokoli dali.. a to podle obyčejného selského rozumu nečiní člověka lepším. Tímhle naší společnosti nepomůžeme se stát lepší, bude tuspousta sebestředných jedinců, kteří nebudou ochotni respektovat možnosti ostatních lidí.To fakt chceme?
Kocourkov 😄 Napřed se mobily a tablety povolí na online výuku v době kovidové, kdy se děti zavřely doma !!! Na mobilu se učily, psaly testy, slohové práce...A teď zas nějaký chytrák z Finska, ke kterému vzhlíží naše školství vymyslí, že se mobily zavřou do skříňky.. Nechala bych to na každé škole, ať si to učitelé rozhodnou podle sebe.. Proč pořád musí jeden guru určovat, co je dobré a co není..
Protože ty mobily u dětí způsobují těžké závislosti. Stejně tak jako se zakázal alkohol do 18 let... také z docela dobrých důvodů, a ty technologie působí na dětský mozek opravdu jako droga. A to, že hlupci u vlády nařídili digitální výuku, bylo zřejmě způsobeno vedlejším účinkem vakcinace proti covidu, myslím, že naprosto přišli o rozum a dnes ve školách se marně snaží nějak ty dopady digitálního učení dohonit, nějak to spravit, nějak to vrátit do původního stavu, což už se bohužel asi ani nedá, protože spousta dětí vinou toho přitroublého opatření začala být na těch technologiích opravdu závislá...
Vsichni troubove co zakazali mobil,nakonec budou koukat jako z jara.V dobe ,kdy uz nevladne parni stroj,auta a moderni domacnosti jsou sparovana s mobilem,zavedou vyuku s drevenymi pocitadly?A pak se budou divit,ze padesatnici nemohou sehnat praci,kdyz neumi pracovat s modernimi technologiemi?Proste vladnou nemehla bez zdraveho rozumu.
Kdo bude potřebovat, se naučí s těmi digitálními sr-čičkami pracovat až bude dospělý a naprosto v pohodě, jen musí trochu chtít. Já jsem starší ročník, mám stále tlačítkový telefon, ale pracuju s notebookem, umím s tablety , které ve škole máme pro děti a mohou s nimi pracovat i ony a učí se digitální gramotnost. Ale mobily používat o přestávkách a v hodinách nesmí. Není důvod. V době kovidu jsem se jako učitelka naučila pracovat s mnoha programy uplně sama, bez ničí pomoci, a myslím, že každý, kdo jen trochu chce a bude to potřebovat se to naučí, ve školách to ničí výuku, soustředěnost, vztahy mezi dětmi, je to časovaná bomba. Naprosto tyhle věci mění dětem struktury mozku a naopak, jejich pamět je na bodu mrazu, neudrží pořádnou myšlenku, špatně se vyjadřují a ještě navíc se rozvíjí kyberšikana po všech frontách. Když si malé děti nehrají s dřevěnými počitadly , jak s despektem říkáte, ale mají od dvou let tablet, tak blbé a tupé jsou pak ony, ne ty, které si samy hrají, samy si zábavu vymýšlí, zkouší si něco vyrobit rukama, zkoumají jak a co funguje a poznávají svět všemi smysly a ne jen tupým zíráním do obrazovek a stahováním všech různých aplikací. A ti co maj všechno spárované s mobilem a moderní domácnost za ně myslí, lednička jim píše co mají koupit, protože to došlo, a všechno za ně hlídá elektronika, už svůj mozeček k ničemu nepotřebují, tak jim krásně zakrní do velikosti vlašského oříšku 🙂, tak si to užijte. Nevím, kdo bude pak koukat jako z jara...
I kdybych souhlasil s tím, k čemu vedou sítě ... zákazem mobilu ve škole to zkrátka nevyřešíte. Stejně tak digitální závislost.
Alkohol se taky zakázal dětem do 18 let, protože prokazatelně škodí. Ano, nelze to uhlídat stopro a stejně se to porušuje, ale jde o to, že je to dané, dětem to ubližuje, způsobuje to u nich závislost, se kterou si neví samy rady, a ani rodiče, tak proč s tím nezacházet stejně, jako s každou jinou návykovou látkou.. protože návykové je to mnohem rychleji než alkohol a ničí to vztahy, rodiny, motivaci, mozek... a t ..d...Je to nelátková droga.
Kdyby mi nyní bylo třeba těch pětadvacet, tak rozhodně žádné děti bych mít nechtěla. Není to z pohodlnosti, já si vystačím s málem a klidně bych bydlela v maringotce. Nemám chytrý telefon , nemám myčku, v domě máme celá rodina jednu televizi dohromady. Ale systém je nastaven tak amorálně. Pravda téměř neexistuje, protože ji přebijí a překroutí média, která by ji měla hledat a přinášet lidem. Ale ta přináší jen stupidní články okořeněné vlastním pohledem na věc. Vzdělávání je tu pouze pro další produkci roboticky smýšlejících lidiček, kteří dál budou chtít mít všeho víc a budou upřednostńovat materialismus před filosofií, péčí o duši a hledání smyslu života. Umění nám pokřiví AI, která už nyní je tak super, jak mnozí říkají, že dokáže složit skladbu, namalovat krásný obraz, a nahrazuje pomalu i komunikaci s lidmi. Lidé si začali více všímat technologického pokroku, než blízkých, ale i méně blízkých. Digitalizace do škol vnáší spoustu problémů, děti jsou depresivní, nedokáží se už nyní srovnat mnozí s tím, jaká ta realita opravdu je, protože jsou ještě nezmasírovaní a ještě pořád jim věci, které se dějí, ekologická zvěrstva, lidská zvěrstva, lži, připadají hrozné, narozdíl od mnohých dospělých, kteří si nechají vnucovat všechno možné, hlavně že je to na vlně pokroku. Mnozí začínají přemýšlet pouze aby bylo všechno efektivní , rychlejší novější, a myslí si, že to bude lepší. Bezhlavě se lidé hrnou do něčeho, co jim podřezává větev, na které stojí.. a do tohohle bych opravdu nyní děti přivést nechtěla. A těch příšerností, které ničí naši lidskost, je mnohem víc. Tak proč..
Můj názor - váš názor. Pro mě to prostě je buranské oblečení někoho, kdo už zřejmě neví, jak se obléci,či spíše jak upoutat...asi věděl, že bude na večeru zcela jediný v takovém "sofistikovaném" modelu., takže pozornost zaručena,. Nebudu tady rozvádět teorie jako vy...navíc jsem nehodnotila ženské oblečení, které se mi může či nemusí líbit, či co si dnes ženy na sebe oblékají, ale vyjadřovala jsem se k panu Krajčovi. Zřejmě jsem příliš konzervativní a už vůbec si nepokládám otázku, kdo určuje, co je vkus a co ne. Prostě z mého pohledu je tento model nevkusný...a někdo takovém ohozu a ještě navíc s igelitkou prostě buranem je...
Já to beru, každý nechť ten svůj názor má. Mě se ten model taky zrovna nelíbí, jen si nemyslím, že vyjadřuje buranství. Ale v pohodě. Je to jen oblečení..:-)
No vidíte. A já si myslím, že srovnávám srovnatelné.
Myslím, že pravopis, se učí na základní škole, tudíž by ho měli všichni znát, kdo vyjdou ze základní školy. V matematice by tedy měli znát látku, kterou se učí na základní škole a to kvadratické rovnice nejsou. Učí se snad až v prvním ročníku školy střední, tedy pokud ta základní škola nemá nějak více upravené ŠVP. Student, který se bude věnovat dále matematice, tak a´t se vykašle na Skácela, Vrchlického a na různé slohové útvary a učí se ty své kvadratické rovnice, a češtinář, nechť se tedy vykašle na kvadratické rovnice a učí se, co potřebuje do češtiny. Mýlím-li se a kv. rovnice se učí na základní škole, tak ano, pak je to věc srovnatelná, a měli bychom ji také umět. Nicméně, vzhledem k tomu, že pravopis, používá člověk dnes a denně, i ten, který studuje jiné obory, tak má větší šanci to použivat a nezapomenout .Půjdu-li na konzervatoř, tak po pěti, deseti letech nepoužívání, toto zapomenu. Jde o to, že něco umět a zapomenout, není tak špatné, jako nezvládnout to nikdy. Nikdy se pořádně ten pravopis nenaučit. Já si třeba z těch kvadratických rovnic jako asistent pedagoga na prvním stupni ZŠ pamatuju jen že celá ta rovnice se rovná nule a počítá se tam jakýsi diskriminant a podle toho jak vyjde, tak se s tím pracuje dál, ano vím, že už si to nepamatuju. Ale taky vím, že když se to bude muset mé dítě učit pak do školy, mrknu do knížky a během hodinky to pochopím a dokážu mu to vysvětlit, protože jsem to už uměla. Navíc určitě nebudu po internetu nikde šířit chybná řešení svých kvadratických rovnic, jako ti co nikdy neuměli pravopis a chyby šíří neustále do prostoru.
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
Nevím jaký má tento článek smysl, v té době nikdo z nás nežil, takže těžko můžeme posuzovat vývoj tehdejší doby nějakým objektivním způsobem, nelze na něj nahlížet dnešní optikou. Nepřijde mi, že by tam děti někdo věznil, vypadá to jako rozšíření prostoru místo balkonu. Dítě se nebojí, dokud mu rodič nevnukne myšlenku, že by se mělo bát. Jaký je rozdíl mezi postýlkou, která má okolo ohradu aby dítě nevylezlo ven? Jediným účelem tohoto článku vidím bouřlivou diskusi, aby se tu lidi pohádali o tom jestli je to hrozné nebo není, aby tu spoustu lidí toto odsoudilo a spousta se toho zastalo, jako s 99 příspěvky zde, aby zde ztratili lidé zas nějaké to procento svého vzácného času.. no nic.. mějte se všichni pěkně.. odcházím zdechnout do houští 🙂))