Jsem rád, že se účastníte diskuse a některým kritikům tak "vzal vítr z plachet". Já každému takovému projektu fandím i když se mi některé prvky nemusí líbit a řešil bych je trochu jinak. To je ale obecně. Váš karavan se mi zpracováním líbí, jen bychom se neshodli na barvě. Ale to je primárně věc vkusu a vlastních pocitů. Důležité je, že jste s výsledkem spokojený.
Jak řikáte 😉
Ale co třeba ponechání jídla a pití v karavanu. Když bude vevnitř 50°C, tak to ani ta lednička nemůže pořádně uchladit. Člověk tam pak nemůže nechat ani ovoce, zeleninu, sladkosti,... Máme tmavě zelený stan a když stojíme na slunci, tak třeba už kolem 8 ráno je tam horko a to holky kolikrát teprve vstávají. Někdy se ponocujevíce než je zdrávo a to pak vstáváme všichni v době, kdy už slunce dokáže hodně hřát. Prostě bych asi zůstal u bílé, nebo alespoň hodně světlé barvy, případně třeba stříbrné.
Lednička je tam obyčejná na 220V. Takže když jsem na síti, ta to uchladí úplně v pohodě. Jen mrazák neudělá led 🙂 A zase jsem u příspěvku na konci diskuze. V tom karavanu je oproti bílému jen o pár stupňů víc. Jestli Vy máte v létě v karavanu 38st, já tam budu mít tak 42. (k 50 st jsem se ještě ani nepřiblížil 😄) To je prašť jak uhoď... Nebo prostě nechám jídlo v bílém autě 🙂
Na konci diskuze jsem ještě doplnil zkušenost s černou barvou... 🙂
A ještě další připomínka. V tom přívěsu přes den necestujete. To jste v autě. Když někde zastavíte, zaparkujete karavan, tak otevřete okna a dveře a vyvětrá se. Přes den snad nikdo nesedí zavřený v karavanu, když je 35st, ne? To jste někde venku, u vody, na výletě. To třeba já v tu chvíli teplotu uvnitř moc neřeším. A spaní v noci, kdy slunce nesvítí? To nemusím rozebírat, ne? 😄
Co se týče barvy. Jinou než černou barvu jsme mu nechtěli dát a ani nedáme! Že se někomu nelíbí, to je jasný. Né každý má stejný vkus. Mě třeba ani na vteřinu nenapadlo postavit nudnej, fádní, typickej, tuctovej neoriginální karavan. Třeba bílej. Ten je zase pro mě hnus. Máme ho už 3 roky a kdokoliv si byl porovnat teplo uvnitř našeho a svého karavanu, tak závratný rozdíl nepoznal. Když si v černém autě na slunci, sáhnete zevnitř na rozpálenou střechu, tedy na obložení, tak to není nijak zvlášť teplé. Stejné to bude v bílém autě (Mám vyzkoušeno na vlastních autech). Ale na černý palubce, která je vystavená slunci, tam uděláte za 3 minuty omeletu. Takže největším zdrojem tepla v autě, je tmavý interiér, ze kterého sálá teplo jak o život. V karavanu mám otevřené střešní okno a zatažené rolety, které zamezí slunci aby to pralo přímo do interiéru (a taky tam aspoň nikdo nečumí, když tam nejsme). Ty rolety ale dělaj téměř zázraky. Když jsem měřil teplotu v té bílé octávce (nebyla nijak zatemněná) a v tom karavanu, který měl stažené rolety, tak v karavanu bylo o 4 st víc. To je prd... Když někam jedu, tak se snažím parkovat ve stínu, ale jenom pokrytec řekne, že i když má bílej karavan, tak se do stínu zaparkovat nesnaží a nechá to opalovat na sluníčku 🙂 Jinak přes léto moc nejezdíme (to lítáme s rodinou na měsíc na Bora Bora 😄), protože máme rádi klid a soukromí a přecpaný kempy, to není dovolená, ale spíš spartakiáda v králíkárně, kde si se všema čumíte až do zadku, jak jste nacpaný těsně vedle sebe. Takže jezdíme mimo sezónu, kdy nejsou lidi a ty teploty nejsou takové.
Zdravím všechny odborníky a především ty, co ví o čem mluví!
O hodnotě karavanu a nákladech na stavbu se nebudu dohadovat. Prodávat ho nebudu. Nedělal jsem to na kšeft. Když už něco rozjedu, tak po nějaký době už to chci dotáhnout do takovýho konce, aby mi to vyhovovalo. To zde platí.
Pro mě to nebyl ztracenej čas. Hrozně mě to bavilo. Ale víckrát to dělat nebudu. Taky bych mohl říct, že někteří komentující např. promrhají svůj životní čas zbytečnou každovečerní onanií u pornostránek. Ale neřeknu to. Protože je to třeba baví a naplňuje. Stejně tak tahle stavba. Ta práce na tom se nedá zaplatit a nikdy se nezaplatí. To nejde.
Ohledně hmotnosti. Protože karavan prošel tak velkou rekonstrukcí nebo spíš byl nově postaven, byl po dokončení zkontrolován u firmy, která se zabývá stavbou přívěsů, že je vše v pořádku a byl NOVĚ otypován, na aktuální hmotnost a novými doklady. Dostal nakonec i novou nápravu a nájezdovou brzdu. (tolik pro chytráky co ví po čem mluví ohledně technického stavu a hmotnosti).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano všichni ten motor trapte v nizkejch obrátkách a pak 10x víc zaplatíte až budete kupovat za 40tis DPF
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
DPF je jenom součást balíku problémů, souvisejících s jízdou podle "radítka" v nízkých otáčkách. Motor zatížený v nízkých otáčkách trpí na vibrace - které ale díky silentblokům, setrvačníkům a dalším mechanizmům v autě nejsou cítit. Ale motor to cejtí dost a tyhle věci potom odcházejí daleko dřív. Spolu s nízkým otáčkami souvisí taky to, že to prostě pořádně z toho výfuku nelítá. Takže dochází ke zvýšenému karbonování sací a výfukový soustavy. To odnese EGR a turbo. A bude toho víc, ale tohle jsou ty nejdražší problémy, který způsobuje podtáčení. :(