Ted tu byl clanek jak chlap ujel s teslou 2 mil km a vymenil 13 motoru a 8 baterii. To ma hybrid pod kapotou spolecne se spalovacim motorem taky, takze az to odejde, tak se budete divit
Ano, taky jsem to četl a věřil bych tomu, ale stejně jako VW neni Fiat, tak Tesla není Toyota. Dokud jsem si nepořídil Toyotu, tak jsem si myslel, že se běžně mění díly v podvozku, brzdy a pod kazdych 100tis ale dělají se auta kde nic kromě kapalin a jejich filtrů nemění do 300tis km. Až tam budu mít 500tis km tak třeba to bude už o něčem jiném.
Hybrid je auto s dvěma systémy pohonu, takže složitější, větší, dražší, těžší, takže celkově na výrobu i provoz energeticky náročnější a i údržbově náročnější. Automobilky jej nutí kvůli greendealovým bruselským podvodným nařízením, aby nemusely Bruselu platit miliardové pokuty. Při poruše nebo opotřebení hybridní baterie se vám auto zablokuje a zaplatíte statisíce za její výměnu. Takže fanoušci elektro, užijte bruselský tunel, pokud máte dost peněz.
Většina hybridu je složitější, ale máme tady výjimky jako Honda nebo Toyota 1.8 HSD, kde je to naopak jednodušší a spolehlivější a pokud nekdy za 15 let se pokazí baterie v hodnotě 40 000 tak se dá s autem jezdit ale už nemá takovou úsporu paliva. Do 10 let toyota umí vyměnit baterie zdarma
Corolla hybrid 1.8 , vypousteci sroub,napousteci sroub zaroven jako kontrolni na hladinu oleje, olej atf 6 myslim, 3,4 L musel bych se presne podivat,prvni vymena 100 tkm, olej krasny cisty bez usazenin skoda snad i menit, otazka na 15 minut a penize za hubicku
Tam stačí jednou za 200tis. V autorizáku jsem se ptal a že 1800 olej + práce, ale ještě jsem neměl tu potřebu tam měnit olej. Je to doživotní a neviděl jsem nikoho, kdo mění v diferáku olej.
Mám Outlandera. Vedl jsem si statistiky (paní mi do toho trochu hodila vidle, přestala psát tankování, takže teď zrovna nevedu).
V kombinaci s nabíjením jezdím za 4,1 litrů a 8 kWh na 100 km. Na jaře jsem byl v Paříži, 2750 km, z toho 2500 po dálnici. Průměrná rychlost 100,6 km/h, spotřeba 8,18 l/100 km. Bez dobíjení. To mi nepřijde moc úsporné, byť to auto prázdné váží bez 50 kg 2 tuny.
U Toyotího hybridu by to bylo méně, viz majitelé Highlanderů
Není, to můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Mám s hybridem aktuálně najeto skoro 50 tisíc km za posledních 16 měsíců, a co mu rozhodně nesedí, jsou dálnice. Naopak ve městě, členitém a kopcovitém terénu je mnohem úspornější i přes o cca 10 % vyšší hmotnost.
Není hybrid jako hybrid, co máte za model?
Za mně má Corolla dvě velké bolístky a jednu menší: nesmyslně postavené výbavové stupně (opravdu nemohly být základní bi-LED světla už v základu místo o 2 palce většího infotainmentu co dávají v MY24?) a asi úplně nejhorší je "povinná" eCVT, se kterou se úplně každý nesžije - pro mě to je důvod nekoupit.
Jako menší bolístku vidím příplatek brutálních 75 tisíc za dvoulitr, to je skutečně hodně peněz za to, abyste dostali agilní vůz.
Povinná eCVT je zdroj pohonu je to součást HSD, bez ní to nefunguje.
vzkaz pro kritiky:
seděli jste v tom autě někdy? ujeli jste s ním třeba jen 100 km? v lepším případě za volantem? sotva..
hybridní 1.8, potažmo 2.5 od toyoty jsou absolutně dokonale odladěné pohonné systémy, jejichž spolehlivost a úspornost je neodiskutovatelná!
zadejte si na googlu "nejspolehlivější auta světa" a nedejte na ustálená klišé a pravdy z konce milénia..
jak jsem již zmínil, jsem majitelem priusu 2011, tedy pravověrný, klasický hybrid od toyoty (ne pllug-in, žádné kabely) .. do 200t km mi chybí osm tisíc, koupeno se 144t km, původ i full servis u toyota tsusho praha.
po pár dnech po koupi se začaly ozývat nepříjemné zvuky z podvozku.. držák středního dílu výfuku, zavařeno u kamaráda v garáži.. dvakrát mi praskla žárovka v předních světlometech (h11 s paticí, současné helly á 186,- kč) svítí už rok a půl.. jinak NIC, NIC, NIC! tedy krom pravidelných výměn oleje a filtrů.. jasně, tyčky stabilizátorů se silentbloky na přední nápravě by si už zasloužil.. zadní (zatím originál) kotouče budou s příštíma destičkama.. jinak fakt nic, a SKUTEČNÁ PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA za mnou najetých necelých 50.000 km v zenovém tempu je 4,6l/100km!!! 80% praha, zbytek kolem města, prakticky bez dálnic..
uznávám, zvuk motoru/převodovky je trošku "jinej" než u dsg, ale jízda je sametově klidná, připojení nezničitelného atmosférického motoru nevnímáte! rozvod řetězem, žádné turbo, dvouhmota, dpf.. UDĚLEJTE NEJDŘÍV OSOBNÍ ZKUŠENOST A POTOM VYÁŠEJTE ORTELE! ps. a jestli mě čteš toyoto, z fleku ti půjdu dělat prodejce, nebo obchoďáka! anžto ti věřím.. o)
ps. nejkrásnější je stejně camry 2001!
Nejlepší je stejně to zrychlení 0 - 60 ve městě, kdy celý prose travá asi 2,5s a za tu dobu ve vedlejším pruhu OfceRS nestihne ani přeřadit.
Jinak měl jsem stejný ročník a pro malý počet míst šel dál do rodiny Jen si pohlídejte kolem 270-300 vodní pumpu (to je to co se mění i klasických spalováků každých 100-140 tis) ať neřešíte těsnění pod hlavou.
5 litrů spotřeba no supr. A může k tomu ještě někdo doplnit kolik stojí a jak dlouho vydrží baterie pro hybridní ústroji? Děkuji.
Mě vydržela baterka typu NiMh v Priusu 13 let při nájezdu cca 300tis a to ještě měla 30% kapacity - vyměnil jsem preventivně, přece jenom větší kapacita je znát při rekuperaci. Jinak auto by normálně jezdilo kdyby se neměnila.
Pokud by vydržela méně jak 10 let, dostnete novou od výrobce zdarma za splnění podmínek roční kontroly.
Tak si za ten svůj hybrid zapřáhněte pořádný přívěs, na kterém třeba povezete další auto, a pak uvidíme, jak skvělé to bude oproti dieselu 😄
Na více výkonu potřebujete více paliva jak u hybridu, tak u nafty, vozík 750kg dělá cca + 0,5l/100km. Auto za autem nevozím a myslím, že naprostá většina řidičů to má stejně.
Může mi někdo povolaný vysvětlit :
jak dlouho vydrží hybridní baterie v autě, aby byla plně funkční a kolik stojí nová i s prací v servise??
je to vlastně ekologické, kdyby reálně baterka vydržela cca 8-10 let a pak výměna stála okolo 100 tis kč?? oplatí se to? normální auto vydrží při dobré udržbě jezdit 20-30 let..a hybridy - budou plně funkční za 15-20 let, nebo bude potřeba je po 10-15 letech sešrotovat a kupovat nové a nové auta stalé dokola?? kde je potom ta ekologie?? vždyť nová spalovací auta už mají jen minimum emisí a kdyby šli peníze do dalšícho vývje, tak by měla ještě méně, zatím se ale nesmyslně utrácí do elektromobility??
Mám osobní zkušenost. Toyota dává 10 let záruku, takže 10 let vydrží. Trakční akumulátor, který váží cca 39kg jsem měnil po 13 letech. stál 46 000Kč a do poslední chvíle spotřeba nestoupla ani o desetinu. Při preventivní výměně měl akumulátor ještě 1/6 kapacity u 3 článků přes 80% kapacity u 4 článků a zbytek z 28 článků asi polovinu. Auto mělo najeto cca 300 000km a malá kapacita se dala poznat, že při rekuperaci z 90km/h na se akumulátor nabil do plna. Výměna se rozhodně vyplatila. Za celou dobu životnosti klasického auta se vyměňují alespoň 2x rozvody, spojka, možná turbo nebo alternátor, nebo startér a to si myslím, že je dražší jak jedna baterka. Jo a tyhle věci u hybridů neměníme. Je to mechanicky daleko jednodušší systém jak klasická auta. No a nekteré Priusy z 97.roku jezdí s původní baterií.
Já nevím, proč ten displej, který nás má potěšit, neudělali ještě větší. Vždyť co by člověk pořád koukal na cestu, když může čumět na něj.
No a jako kompenzaci dobrých zpráv museli ten skvělý motor vybavit ještě elektromotorem, který potřebuje pořádnou baterku. Takže dražší na výrobu, na pořízení, na servis, údržbu, atd.
Žádná dobrá zpráva to není, uhlíková stopa roste, nejen kvůli náročnější výrobě, lodě vozí všechno možné z jednoho kontinentu země na druhý (včetně lithia a baterek do aut), přičemž 15 největších lodí má stejné emise, jako všechna auta a motorky na světě. Ekologie pláče, akorát je to každému fuk, protože lodě smrdí na moři, kde to je každému jedno.
Jestli chceme něco opravdu udělat pro tuhle planetu, tak musíme začít u těch největších znečišťovatelů, a ne se schovávat za to, že jsme si pořídili hybrid, případně elektromobil (nejlíp z Asie - i s tou přepravou).
Hybrid je dražší na pořízení, ale levnější na servis. O akumulátoru se nepíše jaký je tam typ, takže lithium možná nepoužívá a věřte, že přežije několik olověných baterek v klasickém autě.
Vyřadil klasický spalovák, je celkem rozumný krok, už jenom kvůli celkové efektivitě a komfortu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zajímala by mě spotřeba přes rakouské alpy, kde jsou velké a dlouhé kopce, jestli ta větší baterie dokáže rekuperovat celé kopce. U klasického hybridu je baterka nabitá v první zatáčce 🙂 ale pak je ještě dalších 10km, které jedu na režim B.