Pokud v Itálii za rok potřebujete jet po dálnici jen jednou, třeba z Bari do Brindisi (16 km), zaplatíte 1,20 €. Není důvod, aby jednorázová cesta stála tolik. Mělo by se platit podle nájezdu.
Chápu nebo také:
Miláno - Bari (877km) za 66,30 EUR = 1500 Kč,
Tarvisio - Benátky (217km za 18,40 EUR = 420 Kč
Což je cca vzdálenost Praha - Brno (200km).
Nicméně viděl bych férovou cenu jednodenní známky cca 100Kč. U nás to podle nájezdu nelze, zavést to by stálo bambiliardy. :D
Cena jednodenní známky (nejen u nás) je pěkná lumpárna. Na celý rok totiž vychází na neuvěřitelných 73 tisíc! Přitom by mohla stát jen poměrnou částku z celoroční, tedy 2300/365, max 7 Kč. Nebo zavést mýtné podle počtu ujetých km jako třeba v Itálii.
Nejste vy Hurvínek? Kdyby stála jednodenní známka poměrnou část roční, kdo by si pak koupil tu roční? Vaši úvahou by roční kupón MHD v Praze stál 43 800 Kč (365*120). Nebo když vezmu v potaz ČD a jejich IN100 kdy jezdíte celý rok zdarma, tak potom byste požadoval například cestu z Prahy do Brna za 30Kč. Protože při ročním kuponu IN100 mohu každý den ráno tam a večer zpět.(21990Kč/365dní/2jízdy)
Hezký žebříček hříšných značek/viníků, ale o ničem nevypovídá!
Příklad: V obci v jeden den zavinilo nehodu 10 Škodovek a 5 Seatů, přičemž v tom samém dni tam projelo 100 Škodovek a 10 Seatů. Směrodatný podíl zaviněných nehod k dané značce je u škodovky 10% přičemž u Seatu 50%! Je to hodně zjednodušené, ale celkový počet aut dané značky tam hraje velkou roli a může podstatně promíchat pořadí... Takže asi tak. Pro rejpaly, nejezdím ve Škodovce... 😉
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kosmiq! Dále by Škodovka mohla přijít s nákupní taškou jménem Modrý Skrčeq. 😄 Fanoušci RD pochopí.