Golfa IV 1.6 v automatu jsem měl a už NIKDY více. Auto žralo i trávu kolem silnice a zoufale to nejelo. Automat odešel ve 160tkm a to podotýkám, že byl v rodině od nového kusu a servis byl více než pravidelný.
Zajímavé, my ho měli jako druhé auto v rodině (1.6 75 kW 8V), táhl krásně a spotřeba 6-8 litrů (krátké trasy). Jediná nevýhoda byla použitelnost na dálnici, protože ten starý 4stupňový automat točil 3000 už při stovce.
Pravdu mám… dává se tam A5S-390R tzn. max krouťák 390Nm. PředFL má 410Nm a FL 500Nm. Hnijou zadní lemy a prahy se zvedacími body + zadní spodní vrata. Vše je skoro totožné s RR, který také hnije na těchto místech a má stejný motor 3.0td se stejnou převodovkou, kterou velice rád k snídani. U X5 a RR tomu pomáhá vyšší hmotnost než má třeba 5er a tak ty převodovky chodí do kytek ještě častěji
Nemáte. Od faceliftu X5 se u motoru M57-160 kW používal jen 6stupňový automat ZF, který se objevil také v modelech E83, E60, E90 a dalších. A5S-390R je pětistupňová GM, která byla u M57-135 kW a benzíňáků.
Článek je dost nepřesný… konkrétní kus není shnilý (asi stáv v garáži), ale jinak má E53 stejné problémy s korozí jako E39/38 + ještě vyhnívající zadní světla. Motor 3.0d je sice krásný spotřebou, ale zabíjí ho poddimenzovaná převodovka GM nikoliv ZF a tam žádné výměny oleje nepomůžou, navíc moc nejede. ZF mají benzíny. 3.0 je na stodolu slabý, 4.4 asi optimální. 4.6 je Alpina a je dost raritní = na servis totální prušvih a cifry jsou úplně někde jinde než s 4.4 nebo 4.8 - ten je celkem fajn, ale není tak spolehlivý jako v E65, kam se začal dávat později. Každopádně je to už tak staré železo, že nějaké to kilíčko to polkne jak malinu. Auto je už z logiky věci dost tvrdé a to i na celovzduchovém podvozku a o komfortu nelze moc mluvit. Hlavní rozdíl u spotřeby je ve verzi předFL nebo po něm - FL má xDrive, předFL je permanentní 4x4, takže spotřeba je o cca 3l vyšší než u FL. Slušně vybavené auto je nesehnaténé - testované auto není vyjímkou - skoro bez výbavy
Je to přesně naopak. GM mají benzíny. 3.0d 160 kW měly vždy ZF. A E53 oproti E38/39 hnije opravdu minimálně. ;-)
To ale přeci neznamená, že vám nemůže auto chcípnout na přejezdu těsně před tím než se spustí světelné výstražné znamení a závory. To byste asi čuměl trošku jinak.
O chcípnutí motoru není v článku ani slovo. Vyznívá tak, jako že tam vjela, protože si myslela "to ještě stihnu". A najednou byly závory dole.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropa vymýšlí půllitrové hybridní tříválce. Amerika staví lodě jako kráva. Proč?