Když jsem byla u zápisu se synem do první třídy, tak budoucí paní učitelka mi dala k nahlédnutí učebnice. V matice bylo hned na začátku, že myš+myš=kočka. Vysvětlení bylo, že aby děti zbytečně nebiflovaly malou násobilku, tak mají zvířátka. Takže děti se nejdřív asi musí naučit, že myš je jednička, kočka dvojka, třetí byla asi koza, již nevím. No a pak se teprve naučí malou násobilku. Pro zjednodušení. Tak jsem něco vygooglila a zavolala kamarádce-učitelce na prvním stupni, abych se o této metodě dozvěděla víc. Ač absolvent ČVUT jsem uznala, že tohle nedám a změnila jsem hned školu, kde mají matiku možná předpotopní, ale pro mne lépe vysvětlitelnou.
Můj syn ve třetí třídě si vyslechl, že: "s tebou nebudu komunikovat, dokud nebudeš mít pedagogickou fakultu" . Paní učitelka byla motivující 🙂
Pana inspektora na dopravním hřišti před dětma zfackovala...měl asi jiný názor. Takových perel bych mohla napsat a nic se nedělo. Děti lžou a já u toho nebyla...to je vysvětlení zástupkyně i ředitele. Takže chudáci další děti, co se bojí chodit do školy.
Ta křižovatka je nebezpečná. Směrem od Budějovic na Krumlov je za horizontem. Pokud z Budejc někdo jede jak splasenej a zrovna někdo odbočuje na Třeboni, nebo z Třebonia, to už je jedno, tak ten spechajici jede někam, kam nevidí. Kolikrát jsem takovému "paku" házela blinkr doleva, i když jsem neodbocovala. Bylo mi jasné, že mne přejede a ty přede mnou nemá šanci minout. A já bych to chytla nakonec taky.
Když jsem viděla matematiku pro 1.třídu, kde bylo, že myš+myš=kočka, tak jsem se lekla. Bylo mi vysvětleno, že děti tak nemají stres, že se musí učit nazpaměť násobilku. Já jsem nepochopila, proč se musí učit nejdřív myš+myš a pak teprve 1+1, že je toho vlastně víc. Ve výsledku tu násobilku si stejně musí do hlavy našlapat. Radši jsem zvolila ZŠ s klasikou. Ony ty množiny nikoho nezabily.
U nás jsou podobné slečny. Nevím, jestli úplně, ale stejně oblékané, stejné kolo, stejné igelitky i mašle ve vlasech, stejné zaměstnání v jedné směně. Když jedna nedoběhla autobus, tak dostala hysteráček a ta první na další zastávce vystoupila a vítaly se jak po 20-ti letech. Měly stejného muže . Jednu si vodil zleva, druhou zprava, jedna pekla maso, druhá koláče...až se holky do krve popraly.
Proč, proboha proč aspoň nemluví všichni stejně? Jednou první stupně, teď zas 1+2 třída. Maturanty a deváťáky už můžou nechat být, už nic nedoženou. Co 3.třída? Ta je těžší než druhá. Teď mám za sebou geometrii, předložky v angličtině a ještě chybí úkol z češtiny. První stupně by tam měli pustit. Již jsem se nějak vnitřně smířila s tím, že do června do školy nepůjdou, to by bylo doma slzavý údolí.
Právě jsem se vrátila...z Lipna. Pracovně. Před domy k pronájmu samá pražská SPZ. Na sjezdovce, ač všední den, dost lidí, sice s lyžema a snowbordama na ramenou a pěkně pěšky. Občas nějaký chytrý vyjede autem nahoru, vypustí lyžníky a zas dolů. Jeden chytrolín vozí na čtyřkolce lana s lyžařema rovnou po sjezdovce, nikde ani rouška, bar otevřený....pohoda. Na parkovišti karavany. Omezení pohybu mezi kraji by bylo potřeba. Ale bez kontrol to nepůjde.
Děti by měli jít do škol. Škola je důležitá ani ne tak kvůli učení se. Blb zůstane blbem i kdyby mu to trychtýřem do hlavy lili. Kdo má snahu a podmínky, naučí se. Jde spíš o sociální kontakty. Mám doma 3.třídu. Paní učitelky nás moc nešetří, je to masakr. Mám noční homeoffice, když je klid. Co mne ale hodně vadí, že mládě trpí nějakou úzkostí. Když usne, do půlnoci se tak 2-3krát vzbudí, oči vytřeštěný, zoufalý pláč. A to se snažím být v klidu, vše vysvětlovat, odpoledne lítáme venku. Přesto ta dětská hlavička nasává, že je nějaký velký problém a nemůže se vyblbnout s kamarády. Mám jen jedno přání, aby z nich nebyli psychopati. Doučit se dá všechno.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že by se mělo spíše řešit, co se ve třídě děje. Nikdy nezapomenu, když syn ve třetí třídě přišel domů a ptal se, co je pedagogická fakulta. Tak jsem mu to vysvětlila a ptala se, jak ho to najednou napadlo. Prý mu paní učitelka řekla, že s ním nebude komunikovat dokud nebude mít pedagogickou fakultu. Šikana, ponižování ze strany učitelky, ne jednou. Důkazy nejsou, děti lžou. Je pravda, že děti mají bujnou fantazii, ale toto nevymyslí. Kontrola, zpětná vazba učitelů neexistuje. Hospitaci přežijí, dvakrát se vypnou k výkonu a úsměvu. Pokud by paní učitelka byla moudrá, empatická a snažila se děti motivovat, tak by horší známky nevadily. Aspoň za mne.
1 odpověď