Neviděl bych v tom něco tak neobvyklého. Čelní představitelé Evropské unie si nevidí do huby a to doslova. K tomu neumí počítat, neumí to ani ta obrovská armáda úředníků a asistentů, bohatě placených, které mají k dispozici. Protože kdyby tuto schopnost měli, zjistili by, že sklady členských zemí v Evropě jsou skoro prázdné, že kapacita zbrojní výroby je minimální (nastavená na hluboce mírové podmínky, narozdíl od Severní Korei), a to z hlediska lidských zdrojů, surovin a zejména energie (Zbrojní výroba je v naprostém rozporu se Zeleným jhem). Navíc ti polobozi Evropy dali na zbrojní výrobu téměř klatbu. Takže pokud by měli nějakou schopnost řádně vyhodnocovat skutečný stav věci a ne se jen dokola opájet nějakými s sebou vysněnými bájemi, nikdy by takový slib nemohli dát. Falešné sliby ve věcech vážných jsou mimořádně trestuhodné. Zároveň ovšem musím ostře nesouhlasit s autorem článku ve věci odpovědnosti ztráty na lidských životech. Tuto odpovědnost nesou zejména politici a oligarchové Ukrajiny, kteří po rozdělení výzbroje po Sovětském svazu prakticky veškeré (obrovské) zásoby vojenského materiálu zašmelily do Afriky, Asie a na blízký východ. Ukrajinská státní kasa z těchto peněz pochopitelně prakticky neviděla nic. V řadě případů pak odpovědnost na životech nesou ukrajinští velitelé, často vzešlých ze stejných vojenských škol, jako důstojníci Ruska a ani jedni, ani druzí, příliš si neváží lidského života, berou ho spíše jako spotřební materiál.
Cyklisté a jezdci na koloběžkách pohybující se na veřejných komunikacích by měli především znát pravidla silničního provozu, skládat z nich zkoušky, vlastnit na to doklad. Rovněž by se na ně měla vztahovat nějaká povinná pojistná platba, obdoba povinného ručení. Pokud by toto neměli, pak by si mohli jezdit na polních cestách, cyklodromech atd., ale nikoliv na veřejných komunikacích, kde mohou způsobit dopravní nehodu, škodu na vozidlech, životě, či zdraví.
Milé automobilky. Auta, která dnes vyrábíte a to ať se spalovacími motory, hybridní, nebo elektrická už skoro stejně nikdo nechce. Když to navíc všechno bude pekelně drahé, snad by bylo nejlepší, abyste svoji výrobu úplně zavřely a nevyhrožovaly, že vše bude ještě dražší. A co je vůbec nejvíc mrzuté, je fakt, že jste uměly vyrábět kdysi krásná auta a byly jste velmi pyšné na jejich vývoj, design, techniku a touhu zákazníků je mít. A dnes? Zbaběle jste ohnuly záda před diktátem pomatených politiků vyrábět ne to, co zákazník žádá, ale to, co vám parta bruselských pošuků a neznalců vnutila. A co hůř, ještě jste mnohé tleskaly. My ještě svá starší auta máme a věřte, že dojedou později, než na Vaši servilitu k Bruseli dojedete Vy.
Evropská unie v čele s EK programově dehonestovaly zbrojní výzkum a zbrojní výrobu tak nehorázným způsobem, že se to nakonec někde "vyrašit" muselo. První facka je válka na Ukrajině, kdy vlády jednotlivých členských zemí museli přiznat, že spoustu zbraní vůbec nemají, nebo je z nich hromádka šrotu, případně když je měli, byl a je jich nepatrný počet. Zbrojní výzkum ale není houska na krámě, přerušení jeho kontinuity bude stát evropské zbrojovky nesmírné úsilí, aby obstáli jak kvalitativně, tak kvantitativně. Již při svojí návštěvě v Evropě (během prvního prezidentského období) Donald Trump doslova zuřil, že Německo v ten moment vydávalo na obranu 0,96%HDP, zatímco USA 6,3% HDP. Pokud bude chtít Evropa v oblasti zbrojní výroby a výzkumu USA dotáhnout, bude muset upustit od některých nesmyslných cílů, protože jsou s nutností vyzbrojení neslučitelné. Pokud se toto podaří, pak chvála Donaldu Trumpovi, že případně Evropu pohne správným směrem.
Ještě že pád do bídy včele s celou Evropou započal mnohem dříve, než byl zvolen Donald Trump. Nebude tak snadné na něj shodit evropský úpadek, který samozřejmě táhne do chudoby i Česko. Ne Donald Trump, ale ideologičtí patlalové, kteří vládnou Evropské unii jsou největším zdrojem bídy a úpadku evropský států i její unie.
Pro mnohé to bude vypadat jako nepřekonatelná, obrovská částka, ale ve skutečnosti to tak opravdu není. Armáda a nejen ta naše, je v současné době doslova v podvyživeném stavu a bude bude potřeba do ní dostat hodně peněz. Zároveň je však nesmírně důležité, aby vynaložené peníze byly vynakládány smysluplně, tedy ne jen proto, aby byl naplněn závazek 2%. Podstatný je tedy záměr, kvalita plánovaných investic, rozsah podílu domácího průmyslu na vývoji a zbrojní výrobě a kladení důrazu na nákupy vždy od tuzemských firem, pokud mají špičkovou, nebo srovnatelnou kvalitu. Armáda a zbrojní výroba jsou často motorem ekonomiky, zdrojem vědeckotechnických znalostí, zdrojem pracovních příležitostí.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Článek je vzorem vší demagogie a zvrácené formy sluníčkářství. Tendence zlehčovat vážnost intenzity objemu a rozsahu nebezpečí, které z nájezdnického boomu pro řádné obyvatele Evropy plynou, jsou vysloveně veřejnou lží, kterou uplatňovali politici a novináři stejně postižení na duchu, jako autor tohoto článku, před zhruba 2-8 lety. Od té doby se i Německý tisk, dlouhodobě prosazující cenzuru až bolševickou a němečtí politici (nejen němečtí) dostali do situace, kdy zvěrstva a jejich objem páchaný nelegálními migranty nelze nadále utajovat, nebo bagatelizovat. Z hlediska získání nové pracovní síly již dnes přiznávají, že tito migranti prakticky žádným přínosem nejsou, ochota učit se jazyk země, kde se nově usídlili je téměř nulová, o nějakém kulturním obohacení nemůže být ani řeči a co víc, řada zvyků, co si příchozí přinesli ze svých domovských zemí je v přímém rozporu se zákony dané země. K tomu se dostávají do situace extrémní zátěže sociálního systému a zároveň je nutné významné navýšení výdajů na bezpečnost, což ovšem kritickou situaci řeší jen velmi dílčím způsobem.