Bohužel se neřeší příčina, jen se naprosto bez efektu utrácejí peníze, které jinde hanebne scházejí. Pojmenovat problém a nastavit konečně jasné a vymahatelné povinnosti ze strany rodičů nedokážeme. Prehlížíme záškoláctví, na doučování z fondů obnovy děti často ani nechodily...Šílené, jak se vyhazují peníze oknem pod dojmem pomoci. Pomoci lze tomu, kdo je sám schopen v této oblasti vyvinout vlastní aktivitu. Vymyslíme pseudoprogramy namísto nastavení základních pravidel.
Nevěřím, že šk. psycholog nějak zásadně situaci zlepší, pokud nebude mít adekvátní nástroje a pravomoci ( ostatně tak, jak nemají nyní ucitele). Pouhé domlouvani rodičům a žákům nějak nefunguje. MŠMT není schopno adekvátně zajistit ani funkční nástroje k minimalizaci skryteho zaskolactvi....Absolutní alibismus...
Zanedbavani pohybových aktivit a ignorace zdravého stravování, pseudoomluvenky na TV dětí obézních - to jde za rodiči. Asi by se jim nelibilo, pokud by se počet hodin navýšil o 1 hod. TV denně.... Z toho není cesty ven. Skola to v aktuálně nastaveném režimu nevytrhne. Zázraky na papíře umí jen metodiky MŠMT.
Problém je, že všechny zúčastněné inkluze trápí (často kromě rodičů) jen ne ty odpovedne nahoře. Lžeme si tzv. do kapsy, utrácíme peníze,které nemáme, a výsledky jsou horší než kdy dříve. Btw. otcem inkluze není prý p. Valachová , ale ještě p. Fiala...Jak smutné, když schází selský rozum a sebereflexe.
Odklad bez intenzivní prace s dítětem po všech stránkách, zejména doma,je jen plytvanim penězi, kterých se resortu nedostává. Již dávno měla být adekvatni míra připravenosti dítěte na práci ve školním kolektivu vymahatelnou odpovědností rodičů. Pokud to tak není, mohou své ratolesti ucit doma, aby měli ti ostatní vhodné podmínky ke vzdělávání.
Říká ministr, který ještě v červenci tvrdil, že počty učitelů neřízeně rostou ( zcela účelově míchal učitele a asistenty) a je nutné okamžitě nárůst zarazit. Krátce poté přiznal, že MŠMT nemá ani potuchy, kolik je ve státním školství pedagogů, natož aby věděli, kolik jich je kvalifikovaných a kolik ne. Už dávno to není k smíchu, za chvilku budeme na úrovni banánové republiky. Bezvládí, amaterismus a šlendrián. Idealne zase vydame nejako metodiku ci prirucku a budeme se tvarit, ze vse je ok. Za nic neodpovidame, podstatné neřešíme, ani když uz nás tlačí bota. Cekat, ze bude nekdo takovy profik a bude resit ev. potize s predstihem, aby je minimalizoval, toť chimera a naivita. Bodejť by kdo může neodešel jinam.
Naprosto s Vami souhlasim. Stav celé společnosti není dobrý. Vulgarity, napadání je na denním pořádku, stačí si zapnout debatu našich politiků. Výchovné působení velke skupiny rodičů jen ubližuje detem. A mám obavu, že toto je teprve začátek, neboť to, co jste napsala, není populární říkat. Odpovědní mlží, dělají, že to přinesla doba, skutecné důvody zmínit nechtějí, poštvali by proti sobě velkou část voličů. Místo toho tu máme neustále pritomnou dehonestaci učitelského povolání.
Bohužel na tento typ zaskolactvi je náš systém krátký. Dlouhodobě trápí obrovské množství učitelů, pro něž znamená enormní administrativní zátěž. MSMT a MZČR situaci adekvátně neresi a prehazuji si odpovednost mezi sebou nebo na jiné. Pro OSPOD nebyva toto zavazny pripad k reseni. To museji zameskane hodiny vystoupat na stovky. Řešení je v nedohlednu.
Bohužel zcela postrádám alespoň náznak lepšího řešení. Souhlasím s pani poslankyni, ze je naprosto nezbytne stavajici situaci resit.V zahraničí takový žak odchází domu s rodičem, ev. je přeřazen na jinou školu. Vzdyt i my máme institut domácího vzdělávání. Jestliže maří vyučování ostatních a není disponovan ke společnému vyučování, ačkoli využíváte indiv. pristup, různorodých forem a metod, pak marně hledám jiné řešení. Btw. žák za to v drtivé většině případů nemůže, na vině je vychova a příprava doma. Ale to asi někteří rodiče slyšet nechtějí. Doporučení poraden nerespektují, ev. podpůrné programy s dítkem nenavštevuji. Ale co ostatni žáci a rodiče, kteří chtějí, aby se jejich děti učily v klidném a bezpečném prostředí ? Mají na to jednoznacne právo. S žáky si neví rady ani specialisté, tak je poslou zpět do běžné ZŠ. Nynější benevolentni systém je nefunkční. Pokud někdo vymysli něco lepšího, pak budu velmi rada. Současná situace je v tomto ohledu skutečně velmi špatná.
Tak dlouho budeme s oním zákazem plošně otalet, že se místní gramotnost bude propadat stále víc, úměrně s narustem závislosti. Jenze v této zemi vládne jen chaos a diskuze o právech, odpovednost nikde. Zvláštní, že Nizozemci, Francouzi, Italové a dokonce Maďaři mají ministerstva, která se nepopularnich rozhodnutí nebojí. U nás je to zkrátka marné.... Bude se vše zpochybňovat a k žádné pozitivní změně nedojde, neboť je to politicky nepopulární popudit určitou skupinu ev. voličů.
Pokud všechna ministerstva fungují takto nekoncepcne, tak se divím, že ještě vůbec něco funguje a že maji lide vůbec chuť něco dělat a dokola měnit. Inu, slíbit je víc než dát. Nesplní a nedodelaji jedno a chrlí nápady jak v Tutovce. Ale znalost jazyku bude pro zaky rozhodne výhodná, snaze budou moci odejít do ciziny za praci, tak jako dnes převážně lékaři....z
Zde se na lepší zítřky,bohužel, neblyska.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tak tomu se skutečně říká objektivní žurnalistika...😃😃...Ale ono je to dnes tak nejak všude a ve všem, amaterismus.