Říká ministr, který ještě v červenci tvrdil, že počty učitelů neřízeně rostou ( zcela účelově míchal učitele a asistenty) a je nutné okamžitě nárůst zarazit. Krátce poté přiznal, že MŠMT nemá ani potuchy, kolik je ve státním školství pedagogů, natož aby věděli, kolik jich je kvalifikovaných a kolik ne. Už dávno to není k smíchu, za chvilku budeme na úrovni banánové republiky. Bezvládí, amaterismus a šlendrián. Idealne zase vydame nejako metodiku ci prirucku a budeme se tvarit, ze vse je ok. Za nic neodpovidame, podstatné neřešíme, ani když uz nás tlačí bota. Cekat, ze bude nekdo takovy profik a bude resit ev. potize s predstihem, aby je minimalizoval, toť chimera a naivita. Bodejť by kdo může neodešel jinam.
Naprosto s Vami souhlasim. Stav celé společnosti není dobrý. Vulgarity, napadání je na denním pořádku, stačí si zapnout debatu našich politiků. Výchovné působení velke skupiny rodičů jen ubližuje detem. A mám obavu, že toto je teprve začátek, neboť to, co jste napsala, není populární říkat. Odpovědní mlží, dělají, že to přinesla doba, skutecné důvody zmínit nechtějí, poštvali by proti sobě velkou část voličů. Místo toho tu máme neustále pritomnou dehonestaci učitelského povolání.
Bohužel na tento typ zaskolactvi je náš systém krátký. Dlouhodobě trápí obrovské množství učitelů, pro něž znamená enormní administrativní zátěž. MSMT a MZČR situaci adekvátně neresi a prehazuji si odpovednost mezi sebou nebo na jiné. Pro OSPOD nebyva toto zavazny pripad k reseni. To museji zameskane hodiny vystoupat na stovky. Řešení je v nedohlednu.
Bohužel zcela postrádám alespoň náznak lepšího řešení. Souhlasím s pani poslankyni, ze je naprosto nezbytne stavajici situaci resit.V zahraničí takový žak odchází domu s rodičem, ev. je přeřazen na jinou školu. Vzdyt i my máme institut domácího vzdělávání. Jestliže maří vyučování ostatních a není disponovan ke společnému vyučování, ačkoli využíváte indiv. pristup, různorodých forem a metod, pak marně hledám jiné řešení. Btw. žák za to v drtivé většině případů nemůže, na vině je vychova a příprava doma. Ale to asi někteří rodiče slyšet nechtějí. Doporučení poraden nerespektují, ev. podpůrné programy s dítkem nenavštevuji. Ale co ostatni žáci a rodiče, kteří chtějí, aby se jejich děti učily v klidném a bezpečném prostředí ? Mají na to jednoznacne právo. S žáky si neví rady ani specialisté, tak je poslou zpět do běžné ZŠ. Nynější benevolentni systém je nefunkční. Pokud někdo vymysli něco lepšího, pak budu velmi rada. Současná situace je v tomto ohledu skutečně velmi špatná.
Tak dlouho budeme s oním zákazem plošně otalet, že se místní gramotnost bude propadat stále víc, úměrně s narustem závislosti. Jenze v této zemi vládne jen chaos a diskuze o právech, odpovednost nikde. Zvláštní, že Nizozemci, Francouzi, Italové a dokonce Maďaři mají ministerstva, která se nepopularnich rozhodnutí nebojí. U nás je to zkrátka marné.... Bude se vše zpochybňovat a k žádné pozitivní změně nedojde, neboť je to politicky nepopulární popudit určitou skupinu ev. voličů.
Pokud všechna ministerstva fungují takto nekoncepcne, tak se divím, že ještě vůbec něco funguje a že maji lide vůbec chuť něco dělat a dokola měnit. Inu, slíbit je víc než dát. Nesplní a nedodelaji jedno a chrlí nápady jak v Tutovce. Ale znalost jazyku bude pro zaky rozhodne výhodná, snaze budou moci odejít do ciziny za praci, tak jako dnes převážně lékaři....z
Zde se na lepší zítřky,bohužel, neblyska.
Cizi jazyky jsou VELMI podstatne, ale s ohledem na časovou dotaci, úroveň vývoje děti v danem veku, je to jen nehorazne plýtvání časem, kdy se mohly ucit především cesky. To dnes neumějí ani leckteří středoškoláci. Pokud není cizí jazyk propojen i do dalších predmetu, filmy se zde dabuji a doma se cizí jazyk nepouziva, mohou na MŠMT snít o nějakém komplexním učení. Je to plytvani časem. Ideální 5. trida, kdy už kapírují a udělá se efektivně daleko víc práce v kratším čase. Jinak jsou to jen hříčky v cizim jazyce bez hlubšího kontextu. Můj názor.
Dosud nebyli schopni vystavět slibovaný sjezd na dálnici z prům. zóny Jih. Takže proc tuto oblast ještě více neucpat. Za poslední roky bohužel rada míst Liberce chátrá, haly se staví ostoset, dle libosti velkých firem se mění územní plán, rodinný dům Vám ale zamítnout hned. Bez ohledu na fakt, že stavebního povolení se taky nemusíte dožít. Hanba!
Někdo se úplně zbláznil? Už teď tyto nesmysly a nevychovanost děti, nezájem a nezodpovednost urcite skupiny rodičů stojí tento stát miliardy. Slušne děti trpí a zaostavaji s davem. Asistent NENI schopen žáka ukaznit ve většině případů. Ostatní jsou rušeni. Vykazat jej nelze jako v cizine. Tak jim zavedeme nové prurezove téma a zcela jistě si takový druhák, tretak uvědomí, že jeho chování není správné a sám ho zlepší. Neuvěřitelný AMATERISMUS, zbabělost věci řešit otevřene a hledat funkční řešení. Jen další car papíru a za pár let se budeme divit ještě více nad narůstající agresivitou a vulgarismy.
Naprosté absurdum, jaká u nás vládne ve školství anarchie a na MŠMT neschopnost, cokoli uchopit nějak smysluplně a odpovedne. Zatímco okolní státy mají nějaká pravidla, tak u nás se budeme uz jen propadat do bezvyznamnosti, ale hlavně aby si děti mohly hrát na mobilu hry, byly v pohode a pak houfne navstevovat ordinace psychologu -pokud je najdou. Sice nebudou umet cist, psat, nasobit , ale proc ? Vsechno najdou na mobilu!!! Tak hlavně, když budou bez elementarnich znalosti schopni kriticky myslet!! A ještě bychom je neměli zaměstnávat úkoly, protože to je taky proti lidským právům!! Bohužel je to 30 let tezkych hokusu, pokusu a improvizace bez pritomnosti selského rozumu...a odpovědnosti...
Není povinnosti nikoho učiteli cokoli dávat. Osobně mi to ani není příjemné. Kytky, které vydrží pár dní, stoji dnes majlant. Byla bych stastna, pokud by za ty zbytečně utracene penize rodice koupili dětem spíš potřebná pera, tuzky,.pravítka apod.,která během roku s téměř železnou pravidelností nemají, ev. je maji zničené... Uprimne poděkování od děti i rodičů, zejména po uzavřeném hodnocení, nevynahradi žádný pugét.
Každopádně se domnívám, že sebekultivovanější (nebo naopak sebevyhrocenější) debaty nic nevyřeší. Ona nic nevyřešila ani podzimní stávka. Od té doby pokračující nezájem a ignorace - v podstatě odpovědní dělají, že se ani neodehrála...A tak se ptám, dozrál již čas na důraznější a déletrvající projev nespokojenosti (míněno důraznější stávkový manifest)???
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odklad bez intenzivní prace s dítětem po všech stránkách, zejména doma,je jen plytvanim penězi, kterých se resortu nedostává. Již dávno měla být adekvatni míra připravenosti dítěte na práci ve školním kolektivu vymahatelnou odpovědností rodičů. Pokud to tak není, mohou své ratolesti ucit doma, aby měli ti ostatní vhodné podmínky ke vzdělávání.