Pomáhat potřebným je zcela samozrejma a morální pocinnost každého dobrého člověka. Problém.je to v zemi, kde vládne chaos a neschopnost. Pojmenovat věci pravými jmény je špatně. Zneužívačů systému je zde tolik i v řadách našich! Nikdo to neřeší. Nelze se pak divit, že i nekteri lidé z jiných zemí pak využiji toho, co jim umožňuje stát a systém.... V naší krásné zemi se ale problémy neřeší, ti nahoře se tváří, že neexistují....možná by mohli z Malé Strany navštívit některé pražské školy, nemocnice atd. To je smutný pohled do budoucnosti.
Na jedné straně máme rodiče, kteří mají na děti přehnané požadavky. Na druhém pólu pak velikou skupinu takových, kterým je vzdělání dětí volné, hlavně ať z toho neplynou zadne povinnosti pro ně samotné. Škola se za poslední léta velmi proměnila a její nároky na žáky a studenty se velmi propadly. Výsledkem budou často dospělí, kteří na evropském trhu práce nebudou mít žádnou konkurenční výhodu. Ale kdo ví, třeba aktuální revize RVP přinesou očekávané zlepšení 🤣🤣🤣
Nesouhlasím s tím, že by školy nehlasily, např. absence. Hlásí, ale nedostavuje se nikdy žádné zlepšení nebo byť jen náznak snahy situaci řešit. Zpětně se školou OSPOD nekomunikuje v takovych případech vůbec. Max. zaukoluje, že chce na toho a toho žáka vypracovat od ucitele zprávu. Papir odejde a tím veškerá komunikace ze strany OSPODU končí.
Při vší úctě ,to je blábol nad blábol. Měli jsme skvělé dětství a rozhodně lepší než vetsina děti dnes. S kamarády pořád venku, bez neustálého dohledu rodiců, bez nadbytečné množství kycovitych hraček, mobilů, bez mamataxi, pořád někde v parte děti, ne sami u počítače doma. A že k sobě měli lidi blíž, je bohužel také smutný fakt. Momentálně nežijí děti v hezkém světě.
Bohužel se neřeší příčina, jen se naprosto bez efektu utrácejí peníze, které jinde hanebne scházejí. Pojmenovat problém a nastavit konečně jasné a vymahatelné povinnosti ze strany rodičů nedokážeme. Prehlížíme záškoláctví, na doučování z fondů obnovy děti často ani nechodily...Šílené, jak se vyhazují peníze oknem pod dojmem pomoci. Pomoci lze tomu, kdo je sám schopen v této oblasti vyvinout vlastní aktivitu. Vymyslíme pseudoprogramy namísto nastavení základních pravidel.
Nevěřím, že šk. psycholog nějak zásadně situaci zlepší, pokud nebude mít adekvátní nástroje a pravomoci ( ostatně tak, jak nemají nyní ucitele). Pouhé domlouvani rodičům a žákům nějak nefunguje. MŠMT není schopno adekvátně zajistit ani funkční nástroje k minimalizaci skryteho zaskolactvi....Absolutní alibismus...
Zanedbavani pohybových aktivit a ignorace zdravého stravování, pseudoomluvenky na TV dětí obézních - to jde za rodiči. Asi by se jim nelibilo, pokud by se počet hodin navýšil o 1 hod. TV denně.... Z toho není cesty ven. Skola to v aktuálně nastaveném režimu nevytrhne. Zázraky na papíře umí jen metodiky MŠMT.
Problém je, že všechny zúčastněné inkluze trápí (často kromě rodičů) jen ne ty odpovedne nahoře. Lžeme si tzv. do kapsy, utrácíme peníze,které nemáme, a výsledky jsou horší než kdy dříve. Btw. otcem inkluze není prý p. Valachová , ale ještě p. Fiala...Jak smutné, když schází selský rozum a sebereflexe.
Odklad bez intenzivní prace s dítětem po všech stránkách, zejména doma,je jen plytvanim penězi, kterých se resortu nedostává. Již dávno měla být adekvatni míra připravenosti dítěte na práci ve školním kolektivu vymahatelnou odpovědností rodičů. Pokud to tak není, mohou své ratolesti ucit doma, aby měli ti ostatní vhodné podmínky ke vzdělávání.
Říká ministr, který ještě v červenci tvrdil, že počty učitelů neřízeně rostou ( zcela účelově míchal učitele a asistenty) a je nutné okamžitě nárůst zarazit. Krátce poté přiznal, že MŠMT nemá ani potuchy, kolik je ve státním školství pedagogů, natož aby věděli, kolik jich je kvalifikovaných a kolik ne. Už dávno to není k smíchu, za chvilku budeme na úrovni banánové republiky. Bezvládí, amaterismus a šlendrián. Idealne zase vydame nejako metodiku ci prirucku a budeme se tvarit, ze vse je ok. Za nic neodpovidame, podstatné neřešíme, ani když uz nás tlačí bota. Cekat, ze bude nekdo takovy profik a bude resit ev. potize s predstihem, aby je minimalizoval, toť chimera a naivita. Bodejť by kdo může neodešel jinam.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Mohu autorce doporucit institut domácího vzdělávání nebo život bez dětí. Nač mít děti a s nim po večerech tolik frustrace, prace a stresu. Nedejbože chtít, aby z nich byl schopný,slušný dospělý.