Říká ministr, který ještě v červenci tvrdil, že počty učitelů neřízeně rostou ( zcela účelově míchal učitele a asistenty) a je nutné okamžitě nárůst zarazit. Krátce poté přiznal, že MŠMT nemá ani potuchy, kolik je ve státním školství pedagogů, natož aby věděli, kolik jich je kvalifikovaných a kolik ne. Už dávno to není k smíchu, za chvilku budeme na úrovni banánové republiky. Bezvládí, amaterismus a šlendrián. Idealne zase vydame nejako metodiku ci prirucku a budeme se tvarit, ze vse je ok. Za nic neodpovidame, podstatné neřešíme, ani když uz nás tlačí bota. Cekat, ze bude nekdo takovy profik a bude resit ev. potize s predstihem, aby je minimalizoval, toť chimera a naivita. Bodejť by kdo může neodešel jinam.
Naprosto s Vami souhlasim. Stav celé společnosti není dobrý. Vulgarity, napadání je na denním pořádku, stačí si zapnout debatu našich politiků. Výchovné působení velke skupiny rodičů jen ubližuje detem. A mám obavu, že toto je teprve začátek, neboť to, co jste napsala, není populární říkat. Odpovědní mlží, dělají, že to přinesla doba, skutecné důvody zmínit nechtějí, poštvali by proti sobě velkou část voličů. Místo toho tu máme neustále pritomnou dehonestaci učitelského povolání.
To nemáte pravdu, záleží na zřizovateli a vedení školy, v Brně má většina škol, stanovenou hranici zameškaných hodin na 100-150 (včetně omluvených) a věc předává škola k řešení buď sociálnímu pracovníku školy, pokud jej má nebo přímo ospod, který má povinnost ze zákona věc řešit. Sice je základní odpovědnost na rodiči, ale zároveň zde pochybilo vedení školy i ospod, že se vše dostalo do takového stavu....nebylo by od věci stanovit strop plošně pro všechny školy v rozmezí 100-150 zameškaných hodin (i tak jde o více než měsíc zameškané školní docházky...
Naprosto souhlasím. Sjednocení JASNEHO postupu je nutne. Jenže MŠMT nepopulární opatření poslední dobou nevydává. Raději vše přehodit na zrizovatele, ev. ředitele. S omluvenkami od lékaře se rovněž naše ministerstva neshodnou, tudíž je to víc než zneužíváno.
Jsou prázdniny. Celé to vypadá, že přišlo nové vedení školy, a někoho to zajímat začalo. A máte pravdu. Tohle neřeší učitel, tohle má zařizovat vedení školy.
Škola dostává peníze na žáka, dostane je i když se tam žáček neukáže. Jejím posláním není brát prachy, ale učit. Tady to neproběhlo. Peníze které na žáka dostala by tedy měla vrátit. Minimálně 50%.
Nemáme detailní informace. A nikdy mít nebudeme. To, že je ovšem cely systém vágní a nastaven špatně (odhalování, a především řešení že strany někoho zodpovědného ve školách hazi jen pomyslne klacky pod nohy) je hola skutečnost a realita dnešních dní.
"I když základní škola obviněnou dvojici opakovaně upozorňovala, že dítě nechodí do školy, nikdo na to nereagoval."
A protože nikdo nereagoval, tak to dál neřešila ani škola. A kašlala na to taky 2 roky. 2 roky a žádné hlášení na OSPOD, žádné hlášení na sociálku (možná pobírali na dítě přídavky), prostě nic. Nechali to zajít až tak daleko. Proto se taky tak často neřeší týrání dětí. Prostě se na to nepřijde, když děcko nikdo nevidí. On ten zahálčiví život umožňuje i leckterá škola.
Pokud OSPOD opakovaně nereaguje na zaslaná hlášení a škola nemá z jejich strany žádnou zpětnou vazbu o průběhu šetření, pak se nelze divit, že to dále neřešila. Kolik těch hlášení by musela poslat, aby se něco rozpohybovalo?
Znám i případ, kdy agilní škola hlásila žáka na OSPOD kvůli množství zameškaných hodin.
Jednalo se chronicky nemocné dítě s dobrým prospěchem. Do zameškaných hodin mu napočítali i pobyt v lázních, kde však navštěvoval místní školu.
Když tyto hodiny odečetli, dostali se na lehce vyšší průměrné počty zameškaných hodin ve škole.
Opravovali tím nejen sebe, ale hlavně rodinu i OSPOD, kteří to museli řešit ☹️.
Vše je o lidech, ucitelich i rodičích. Ale neschopnost státních institucí zajistit určitý řád je zarážející. Bohužel, nikdo nebere v potaz, že skupina nezodpovednych rodičů je široká a nastavit určitá pravidla je zkratka nezbytne. Demokracie není anarchie, jak si ji někteří vykládají.
Rok jsem vypisovala tuny papírů na OSPOD, na policii,matka byla xkrát zvaná do školy a nic se nedělo. Než se OSPOD rozhoupal ,tak se přestěhovali a tím to skončilo . Jen mě to stálo spoustu hodin vypisování papírů, čekání na matku a jakoukoliv reakci OSPODu. Marnost.
Presne taková je praxe dnes všude ve školách. Jenze pojmenovat problémy a začít je účinně řešit je politicky nepopulární.
Dalo by se také říct, že škole a příslušným orgánům sociálně právní ochrany trvalo 2 roky nechozeni dítěte do školy než začali aktivně konat. Bravo.
Jen doufám že po dobu těch 2 let nepobírali žádný plat.
Ještě před pár lety jsme se smáli krachujícímu Řecku, že tam mj. měli školu, kam roky docházel ředitel, vedení, učitelský sbor, administrativní pracovníci a další, jen tam nějak už roky nechodili žádní žáci. A hle už jsme tam taky.
Ucitel situaci řešit nemůže. Podpis rodiče musí akceptovat jako omluvenku. Lékaři dnes absence odmítají potvrzovat. Evidentni problem k reseni to je , až když to jsou stovky hodin. OSPOD taková hlášení ze strany školy obvykle nezajímají. Takhle dnes vedeme děti k odpovědnosti....
Bohužel na tento typ zaskolactvi je náš systém krátký. Dlouhodobě trápí obrovské množství učitelů, pro něž znamená enormní administrativní zátěž. MSMT a MZČR situaci adekvátně neresi a prehazuji si odpovednost mezi sebou nebo na jiné. Pro OSPOD nebyva toto zavazny pripad k reseni. To museji zameskane hodiny vystoupat na stovky. Řešení je v nedohlednu.
Jako já už jsem alergický na tyhle kydy.
To žití v úplně paralelní realitě, kde děti vyžadují "Lásku a porozumění". Ne, fakt ne, tohle se na všude na Západě razí posledních 20-30 let a s určitým zpožděním (protože ono to chvíli trvá než rozvrátíte 100 let fungující systém vzdělávání) vidíme jak se západní vzdělání propadá do čím dál tím větší díry. Jsme v takovém stavu, že většina těch zcela nejúspěšnějších škol ve Francii jsou muslimská gymnázia, protože nerespektují tyhle ptákoviny a mají tu rákosku.
Lidé a politici vidí tento stav a chtějí řešení, protože se dostáváme do stavu kdy země z kdysi nejvzdělanější části planety končí v PISA testech pod Vietnamem. A bohužel každá rada našich "odborníků na školství", stylem: "Je potřeba udělat bezpečné prostředí plné lásky", zatímco děti se dívají na TikTok, naše školství likviduje víc a víc. Tedy někteří už nabývají dojmu, že bude lepší vrátit se k systému, který alespoň trochu fungoval a vytáhnout tu rákosku.
Myslím, že nemáte 100% pravdu. I v tech ( pro nas ) zapadnich zemich - např. ve Francii existuje povinna sk. dochazka již od 3 let - tedy povinna MŠ. U nás by z takového nařízení nekomu nejspis praskla žilka. Stejně tak nikdo nezpochybnuje zadávání domácích úkolů atd. My bychom chteli vše bez prace a odpovědnosti. Nekteré neni stat schopen ani primet, aby do skoly chodili. Proto budou znalosti i nadále jen upadat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odklad bez intenzivní prace s dítětem po všech stránkách, zejména doma,je jen plytvanim penězi, kterých se resortu nedostává. Již dávno měla být adekvatni míra připravenosti dítěte na práci ve školním kolektivu vymahatelnou odpovědností rodičů. Pokud to tak není, mohou své ratolesti ucit doma, aby měli ti ostatní vhodné podmínky ke vzdělávání.