Tohle mělo lehčího bratříčka Peugeot 205 GT Rally s váhou pod 800 kg a 1,3l vysokootáčkovou atmosférou s dvěma dvojitejma Weber karburátorama. Špička 205 kmh, ovšem o strach, klepalo se to jak drahej pes, 0-100 do 7,5s; na dvojku a trojku se dalo jezdit pekelně "rychle" slalom na magistrále od 40 po 135 v oblasti 3,5-6,5 rpm! Kotouče všude, tak to i skvěle brzdilo. Ten vůz od semaforů nezrychloval, ten odskakoval! Říkali jsme mu proto "hopsadlo". Asi nejzábavnější samohyb, který jsem vlastnil či déle řídil. Byl rok 94, bylo mi 26, měli jsme budoucnost, dluhy a úžasný auta z druhý ruky. Nikdy na něj nezapomenu.
Ale díky za vysvětlení. Pořád bych spíš použil výraz studium oproti slovu věda a výzkum (asi jako tvrdit, že čtení 50 odstínů šedi je studium aplikované psychologie v sexuologii), ale chápu.
děkuji za uznání i pochopení jisté ironie. Ovšem trvám na výroku, že jmenované vědy jsou "vědami". Splňují totiž požadavky definující vědní obor. 1) mají jedinečný předmět zkoumání? check x 2) má vlastní jedinečnou metodologii - tedy postupy zkoumání - check x 3) má vlastní terminologii a pojmový aparát popisující zkoumanou realitu - check x - až tak, že tomu málokdo zvenku rozumí. 4) má vazby na okolní vědní obory - check x - historii, technologie všeho typu, historická sociologie, ekonomie, ekologie, etc.5) má vlastní vysoké školství a uznávané ústavy - check - x no to jejda. Tato kritéria jsou minimálním standardem pro uznání nového oboru "vědou". ono to tak trochu "teče" jak lidé poznávají a proto je dobré připravit škatulky, kam to poznání sypat - a to jsou obory. proto ty škatulky musíme poměrně přesně definovat. ovšem pak vznikají mezioborová studia, která jsou velmi přínosná, ovšem do daného pořádku vnášejí zmatek. a tak je to se vším. 🙂
Fascinuje me použití slova věda nebo výzkum v případě umělecké tvorby.
Ještě bych pochopil výzkum, I když vývoj by mi přišel rozumnější, ale může mi někdo vysvětlit, jakožto laikovi, o jakou vědu se jedná v oblasti umění?
mno, existují například dějiny umění, česky kunsthistorie, jedna z nejzajímavějších věd co znám. Zkoumá mj. přístupy umělců k zobrazování světa v různých epochách lidského vývoje, teoretický i praktický background příčin vzniku i genezi uměleckých děl. Dále tu máme estetiku, součást filosofie. Tato věda má kořeny již ve starověku, je tedy věkovitostí konkurencí třeba matematice. Zabývá se krásnem a jeho působením na člověka. Tedy jak to, že se nám něco (přírodní či lidský výtvor) líbí/nelíbí a vyvolává to v nás emocionální reakci. Termíny jako zlatý řez či Fibonacciho spirála jsou příkladem matematického vyjádření estetických konstant. Dále tu máme teorii restaurování, a to jak teoretickou, která odpovídá mj. na otázky jestli, co a proč restaurovat, tak praktickou resp aplikovanou, odpovídající na otázky jak restaurovat. Ovšem nic z toho nebudete potřebovat. Váš drátěný Švejk na zdi a Slunečnice z IKEA nic z výše jmenovaného nepotřebují.
to je neskutečný canc! Hrome, kde byl editor?! Každý průměrně gramotný by tento vejšplecht stopnul. Pokud někdo prezentuje jako alternativu Mrs. Chromy, pak konstatuje, že o plastice ve veřejném prostoru rozhodně neví nic, nenapsal ani čárku, natož pak aspoň semestrálku či bakalářku, materiálem se tedy nezabýval a ví tedy starou belu. Ovšem studentka žurnalistiky s právem na NÁZOR je arbiter elegantiarum, která ví a z výše své moudrosti nás poučí. Pokoru a znalosti, prosím! Teprve potom má nárok na názor a na to býti slyšena, natož publikována! Dumme Gans.
Jak říkal Jan Werich, "baroko, krásné je pro oko" (i když sám mám raději gotiku)! Když se na to člověk podívá takto jednostranně, je to nádhera! Ale s postupem času si uvědomuju, kolik našich peněz stojí ta obnova stovek klášterů (které chybí jinde), které plní již jen funkci estetickou a dávám za pravdu císaři Josefovi II. !
akorát, že před Josefem II to byly samostatné hospodářské jednotky, mnohdy výdělečné. a když to mniši neutáhli, tak klášter bez milosti střelili, jako v tomto případě Metternichům, kterým to předpokládám ukradli bolševici ať přes Benešovy dekrety, resp. po 48. (Metternichové pochopitelně nebyli Němci ani rodem, ani politicky, byli Rakušané)
recenze má východiska, názor, formu, uvádí příklady a kritizuje chyby. také vyzdvihuje klady. tento text není recenze z definice Odkaz ale blábol
Tohle je velký blábol. S veškerou úctou k osobě autorky. zaplať Pán Bůh, že někoho osvítil, a ten dal směšné 4,5 mega za skutečné veledílo. (I když znám v soukromých rukách lepší). Srovnejme s aktuální nabídkou kvalitní a respektované aukční galerie Kodl - co tam pořídíte za 4,5? Tak 4x Pasta Oner. 2x Jiřího George Dokoupila, 0,5 Medka, ovšem 22,5 benátských Madon (vyvolávací ceny) Na Severu se děly různé věci; např. husiti to úplně nevypálili, tak leccos zbylo. Po WWII mnozí lidé zachraňovali - nekradli - úžasné věci zpočátku před řáděním sodatesek RG a podobných, převážně komunisticky podněcovaných skupin, posléze před samotným zločinným režimem. Schovávalo se to leckde. Přecházelo to na důvěryhodné osoby, často i zdarma. Co zbylo z města Doupova, například, a kde? To, že nějaký potomek něco teď prodal rozhodně nezavdává důvod pro takovýto plivanec. Je to hloupé, trapné a hlavně naprosto zbytečné. Navíc byla madona velmi levná. 4 500.000 / 180.000€? Za to není ani slušný byt v centru Prahy nebo i Brna. Ta snůška otevřených a obviňujících otázek vážně není hodna odpovědi. Zaslouží si pouze přehlížení a útrpný soucit.
Tak je to se všemi památkami. Pamatuju si, jak jsem se moc těšila do pařížské Notre-Dame (ještě dávno před vyhořením). Vešla jsem tam a NIC. Jediný zážitek byla mravenčí ulička, kde Vás zezadu pořád postrkovali většinou japonští turisté, abyste nezdržoval. Veškerá duchovní atmosféra v trapu. Stejný pocit mám, když jdu s dětmi do svatého Víta.
Od té doby si radši zajdu do nějakého opuštěného venkovského kostelíka nebo na hřbitov.
tak jděte do katedrály v době bohoslužby a sedněte si do lavice. Zažijete daný prostor plnící svou funkci. Takhle jsme loni viděli hodinu v chrámu sv. Marka v Benátkách a byl to úžasný zážitek. a je to většinou zadarmo.
tenhle příspěvek je produkt neznalosti, arogance a dojmologie. Petr byl kamarád, šílenec, nemocný člověk (což jsme nevěděli) a spolužák. Takhle si zvedat sledovanost snad nemusíte. Zprodukujte videoarchiv jeho her, místo blbých Bleskovských keců. Byl zjevením vizuálního divadla, byl nesnesitelný, ale měl Dar a divadlo v srdci a vždycky plný dům. Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pěkný no. .. Ale ještě že jsem v té době neměl papíry. .. Při té zběsile jízdě na magošce bych Tě fakt potkat nechtěl.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
píšu, jsme jezdili pomalu - 40+
1 odpověď