Pro všechny posměváčky - mám ovšem nejspš stejnou zkušenost. V mém Toyota hybridu, pokud, maje ovšem nohu na provozní brzdě, zmačknu tlačítko start, začnou problikávat kontrolky na palubní desce a pokud přeřadím na D(rive) za cca nejméně 1.5sekundy je vše, jak má být. Pokud ale dříve, auto nenastartuje a světelný koncert kontrolek se ukončí hláškou (něco jako) "Přii startování musíš mít zabržděno!", motor (hybridní systém) neběží a provozní brzda brzdí jen velmi omezeně a západka automatické převodovky je odblokována. Po tom, co se mně to stalo při stání v prudším svahu a v podstatě nekontrolovaným couváním jsem ohnul značku sousedovi, si dávám pozror, ale jse snadné si to přivodit. A to je, co se nejspíš stalo a co bych klidně také výrobci vyčetl.
Celý rozdíl a má (a její) vina je jen v tom, že jsem nepočkal až startovací procedura doběhne a auto dá najevo, že je připraveno...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Podstata příběhu je nejspíš takováto:
To se Vám stane např. a zřejmě tedy nejen i v hybridní Toyotě RAV4, když mezi Start a volbou polohy D uplyne méně než cca 1.5 sekundy. Nejspíš software vozu nejprve po tuto dobu kontroluje všechno možné a pak teprve po této době testuje, že volič je v poloze P - ten však je již v poloze D a software se naštve a napíše hlášku, že abyste mohli nastartovat, musí být v poloze P. Systémy celého auta ale nenaběhnou a posilovače brzd nejsou aktivní. Přitom u hybridu při řádném spuštění nemusí ani nastartovat motor, který i tak je u moderních aut velmi tichý a sotva postřehnutelný.
Vám se po povolení provozní brzdy auto rozjede a než zareagujete zvýšenou silou, anebo ruční brzdou, jste v tom stromě.
Jediný projevem této situace ale bylo, že "nesvítíla kontrolka Ready", ale nějaká hláška na sdruženém panelu, kde stejně blikaly všechny kontrolky v selftestu.
Z vlastní zkušeností bych tu slečnu tak nehaněl a dal její stížnosti spíš za pravdu...
3 odpovědi