Naivko. Na trhu ojetin je o EV ještě menší zájem než na trhu nových vozů. Jinak já se toho taky nebojím, naopak to vítám a těším se. Už vidím, jak jdou 20 leté elektromobily s po dvou dekádách provozu skoro nezdegenerovanou baterií na dračku:)))) I ten leták za oknem v bazaru. "Neváhejte, baterie má 63%SOD!!!!" To je jako bych si koupil starou Audinu s tím, že má poloviční dojezd, než když vyjela z fabriky:)))
No když myslíte...
"Životnost baterie i u menší baterie (39 kWh) by měla několikanásobně překročit průměrnou životnost vozidel,“ shrnují autoři.
To si asi páni výzkumníci než vyblili tohle pofidérní tvrzení k něčemu přičichli, ne? Za mě musí kvalitní auta sloužit minimálně 20-25let (Mám dvě stará auta, podotýkám benzínová a bez problémů schopná plnit emisní normy 4, a obě jezdí 22 let v kuse bez jakéhokoliv zásadního zásahu do motoru.) Takže když už se chci ohánět nesmrtelností pohonné jednotky EV i surovinovou nenáročností pro její výrobu, měly by i tyto baterie vydržet bez zásadní degradace stejný čas, tedy čtvrtstoletí (o násobcích, nějakých 40-50 letech, se tu bavit fakt nebudeme: )))))) Pokud si někdo kupuje auto, aby ho vyhodil za 3-5 let, a že je to u moderních elektrosnobáčků poměrně časté, tak to potom ano, to věřím, že baterie tuto životnost dvojnásobně překoná. Takový člověk by se ale asi neměl ekologičností vůbec ohánět.
nebojim se, že by 20 let staré ev s původní baterií bylo nepoužitelné. I olitane tesly z roku 2011 mají 85% SOD. a to jsou baterky, které se současnými nesnesou srovnání. Důkaz mého tvrzení stačí si omrknout on-line bazary.
a ty budeš v čele, nebo jak tomu máme rozumět ? Nebo pošleš naši armádu, která nedojede ani do Brna .... a Černochovou v čele bych dal - jako generála ať to má štábní důstojnost. Sni dále .... Jsme ve stavu, že pokud by přišlo nařízení k povinnému odvodu tak se 1/2 republiky rozuteče a zůstanou jen ženy ....
můj názor, nemusíte souhlasit. Jak byste situaci řešil vy?
Tento článek je jedna velká lež. Opak je pravdou. Společnost je nemocnà. Lžou politici, novináři, veřejně známé osobnosti. Ti kdo sdílí pravdu jsou pronásledovàní vládnoucím režimem.
Článek cituje autora čerpajícího z dat rostatu, která jsou volně k nahlédnutí. Jestli je to lež, jak říkáte, pak lže rostat, co by ruská státní analytická agentura.
Především jsou Číňané jiní než my, protože se umí sami o sebe postarat a nejsou přisátí na penězovodu státu jako my. A od dob Konfucia jsou vyznavači vzdělání, což už z nás vyprchalo.
no nemají totiž jinou možnost, a to je Čína komunistická což by z ní mělo činit režim zaměřený na potřeby všech obyvatel. S tim vzděláním máte pravdu, nicméně co jsem měl čest pracovat s čínskými občany a asiaty obecně, můj dojem byl, že nejsou schopni přesáhnout rámec svého vzdělání a třeba efektivně improvizovat pokud je zadání chybné. To že zadání obsahuje chyby těžko chápali a bylo velmi obtížné jim vysvětlit co je špatně a jak to opravit. Jsou tak prostě vychování - tj. poslouchat autority a nic nerozporovat.
Já vidím spíše Číňany z osmdesátých let, kteří na záběrech vypadali docela divoce - neupravení, těkající pohled, všichni v Mao uniformě, a Číňany dnes, kteří vypadají civilizovaně a pohybují se po hezkých ulicích.
(Samozřejmě to přelidnění a minibyty tam jsou a žít bych tam ani teď nechtěl, ale ve srovnání se polocivilizovanou Indií je to v Číně obrovská změna k lepšímu.)
tak samozřejmě jsou dvě Číny, které se nedají porovnávat, a to Čína venkov a městská.
Měli jsme vedle školy jatka. Pod okny celé dny stávaly návěsy s vnitřnostmi a hlavami krav. Úplně to nevonělo. Nějak jsem to nebral zle. Jednou po tom jejich areálu běhalo vystrašené telátko...a to už bylo těžké uvědomění. V kontextu s tímhle mi černá dodávka přijde ještě v pohodě. Ke zbytku se nebudu vyjadřovat.
tedy ono to "ale" žádné není. Mám přehled kolik stojí čínské auta např. v Australii, Indonesii, Filipínách, Jižní a Střední Americe, Thajsku, Indii, nebo Středním východě, věřte tam jsou ceny stejné jako v Číně. Důvod, dnes Čína nové auta uvádí v USD tzv. ve světové ceně. Je to dáno tím, že Čína se již cítí globálním výrobcem EV. Víte co je pro mě největším šokem, když to opravdu důsledně sleduji. Čína EU vůbec nebere jako něco pro ni důležitého, spíše se soustředí na celý zejména třetí svět a chce tam za každou cenu vytlačit evropské automobilky. Proč? Tím zajistí jejich konec, protože prodej pouze v Evropa je zničí. Clo je jenom závan hlouposti evropských politiků. Umíte si představit když Čína přeruší dodávky komponentů EV, nebo dokonce baterií. Tak se stejně evropský automobilový průmysl položí, jedině, že bude vyrábět zastaralé auta se spalovacími motory.
tím jen potvrzujete, co jsem napsal výše. Čína si podmaňuje trhy napříč celým světem, právě tím že dotuje své výrobky a snižuje jejich cenu aby se stala monopolním dodavatelem. Na nás útočí levnými auty, na třetí svět "výhodnými" úvěry. A kdo má monopol, zničí konkurenci a pak tvoří cenu. Vlastně s vámi souhlasím, nicméně, pokud by nyni Čína uvalila embargo na vývoz surovin pro EV, riskuje tím poměrně silné sankce, což by její úsilí o světovou nadvládu razantně zpomalilo. Klidně se smějte, ale Čína je exportní země, a nemůže si dovolit neexportovat. Taková blokáda by ji odřízla od světa, a zbylo by jí jen neperspektivní Rusko. Teď se bude hrát ruská ruleta v globálním měřítku.
Povzdech jednoho diskutujícího. Kdyby to bylo za 500 000 tak to koupím. On vyjádřil naprosto přesně proč bylo na čínské EV vytyčeno tak veliké clo. Čínské auta s tímto dojezdem a výkon jsou už běžně k prodeji v Čína za těch 450 000 našich Kč. Čína proklamovala, že do dvou let bude tato cena i v Evropě. Proto EU zakročila a vytyčila cla, které lidem jako je ten pán co si povzdechl, že by to koupil za 500 000 tak to nikdy mít nebude. Ne díky tomu že to nelze za tu cenu vyrobit, ale kvůli tomu, aby se zachránil již tak zprofanovaný automobilový průmysl EU. Takto vypadá Green Deal v praxi.
pravda, je tam ale jedno velké "Ale", a to, že Čína záměrně dotuje vyrobu i prodeje EV v Evropě, aby destabilizovala evropský průmysl, který je na automobilitě životně závislý. Je to obchodní válka a clo je jen obrana.
Je rozdíl mezi horami a rovinou. U nás v Olomouci se od 1997 udělala rozsáhlá protipovodňová opatření a letos jsme prošli povodní bez problémů (mimo jednu vesničku před Olomoucí, kde jsem ani nevěděla, že je to městská část a ne samostatná vesnice).
žiju kousek od Olomouce, taktéž zde voda letos nebyla, díky opatřením, ale stále je to záplavová oblast.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vidím, že žádnému nedochází jeden veledůležitý fakt a to je likvidace baterií. Už to jednou bylo zmíněno, že západní státy se velmi rádi zbavují ojetých elektroaut a nabízejí je převážně východním státům, důvod je znám, je to ona likvidace baterií, což se rovná vysoká ekologická zátěž, oni si ruky špinit nechtějí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
recyklace EV baterií dává ekonomický smysl už teď. Jednou vytěžené lithium se dá znovu a znovu použít. Tím se ekologická zátěž výrazně snižuje. Myslím si že výroba paliva z ropy je plýtvání drahocennou surovinou.