Ne, vy původně tvrdíte, že do průmyslové zóny mezi kostelem a lágrem nikdo nebude chtít jít pracovat. Protože je to daleko a kromě 8h pracovní doby stráví zaměstnanec ještě "jalovou" hodinu cestou do práce.
Což se Vám snažím vyvrátit, že tento Váš argument je naprostá hloupost.
Hledání lepší práce nebo hledání práce, kterou budu mít blíže? Protože jsem shnilý někam cestovat?
Mimochodem, řemeslníci OSVČ se toho nacestují za prací tolik, že byste se divil. Njn, zaměstnanec chce pohodlíčko.
Takže je špatně, že si zaměstnanec cení svého času a pracovní poměr je uzavírán za základě OBOUSTRANNÉ výhodnosti???
Typická mechanická představa o pracovním trhu ( už samotná další panatonni krabice přece vyřeší zaměstnanost Karvinska...)
Chápu to, ale hala jde oddělit od kostela stromy, lesíkem. Takže rušit nemusí.
Ale ukazuje to ten velký problém českých úředníků. Nejsou schopni nalézt řešení,
kompromis, uznat vlastní chyby a špatný přístup. Sami zdržují stavby úplně stejně jako nějaké spolky. Úplně. Projekt nepřipraví pořádně, nepřipraví se dopředu na možné reakce. Tvrdohlavě razí jedinou neměnnou variantu atd.
Tady nejde o kostel, ale o zajatecký tábor (a ' Polenlager' a židovský tábor nucených prací), jehož upomínka je u teplárny Karviná.
Tato místa jsou chráněna několika mezinárodními smlouvami ( s každým státem zvlášť).
Ale pokud chce soukromý investor financovat opravdu rozsáhlý archeologický výzkum - směle do toho.
Jednak mi sdílíte článek 6 let starý... Kdy mezi tím byl například 2,5 roku Covid a hromada lidí byla extrémně ráda, že mají alespoň nějakou práci. A potom, samotný článek moc neodpovídá anketě pod ním. Kdy 45,5% dojíždí 31-60 minut. Což je i tak nějak moje dlouhodobá osobní zkušenost. Moje i mých známých. A potom 3 z 10 Čechů nejsou spokojeni. Ok, tak 3 z 10 změní povolání. To je opravdu malé procento z celku. 1/2 - 1h je normální cesta do práce. Opava-Ostrava, Havířov-Ostrava, jakýkoliv satelit kolem FM-Ostrava, Karviná-Ostrava... Poruba-Centrum, Výškovice-Centrum... Samozřejmě, záleží, kde přesně v té Ově děláte. Ale můžu klidně pokračovat. Poděbrady-Praha. Nymburk-Hradec Králové, Litomyšl-Pardubice... Všechno to je cca 40-50 minut cesty, dle provozu. A je to úplně normální, že to lidé denně dojíždějí tam a večer zpět.
Opravdu teď nechápete, co se snažím říct.
Netvrdím, že dojíždění do práce je neobvyklé ( slova o nepružném národu jsou Vaše); ale tvrdím, že doba dojíždění je jedním z důvodů hledání lepší práce...
Počkejte, co sem najednou taháte "jalovou" hodinu cestou do práce??? Víte kolik lidí dojíždí hodinu do práce??? Fakt hromady... Osobně jich znám mnoho. Další má moje manželka jako podřízené.
Teď jste argumentoval jako úplně naprosto typický Čech. Hodina cesty je moc. A to nemluvím o tom, za prací se přestěhovat.
My Češi jsme v téhle věci opravdu extrémně nepružný národ. Až hanba. I já, když musím nutně jet autobusem, tak to mám do zaměstnání 10 minut na sdíleném kole Nextbike, 35 minut autobusem, 15 minut na sdíleném kole Nextbike. Tedy opravdu 1 hodinu. A to musím mít štěstí, že tam ty Nextbiky jsou. Jinak je to ještě déle.
A nikdy mi to nepřišlo, že je to tak extrémně dlouhá jalová hodina, že bych kvůli tomu měnil práci.
Dojíždění do práce jedním z argumentů pro její změnu. A to Češi naopak ' extrémně málo ' mění zaměstnavatele.
Lidi, kteří budou pracovat uvnitř té fabriky, tak ti opravdu téměř na 102% nebudou řešit, že vedle je kostel. A už vůbec nebudou řešit lágr, po kterém tam 75 let není ani památky...
Aha, takže nebudou řešit, že mají k pracovní době 8 hodin ještě další jalovou hodinu, kterou stráví každý den cestou do práce.
V době internetu a Home Office nabídek práce budou zaměstnanci nadšeni z této pracovní příležitosti.
A??? Tvrdím něco jiného???
Tvrdím, že tuhle, která tam stojí teď, nestavěli vězni z toho starého lágru. A rozhodně ta nová teplárna není žádná historická pamětihodnost, nebo něco, co by mělo být nějak chráněno. Nebo by se tomu měla věnovat přílišná pozornost.
No tabule tvrdí, že na stavbě tehdejší elektrárny ( v místech dnešní teplárny) trpěli právě vězni z tábora nucených prací.
Tedy: a) pozůstatky lágrů v zemi určitě jsou - což bude znamenat archeologický výzkum, průměrné trvá 5 let;
b) fabrika, ať už jakákoliv - mezi lágrem a kostelem - opravdu není lákavá pracovní příležitost
To nevím, jestli byl informován. A už vůbec netuším, jestli se tam něco nachází...
Ze Staré Karviné stojí akorát kostel sv. Petra z Alkantary a původní hřbitov.
Jinak tam není vůbec absolutně vůbec nic. Škaredé, opravdu hnusné okolí.
A ta teplárna tam přece taky stojí, ne?
A u teplárny je tabule, která odkazuje na válečnou historii
Jako srovnávat Lidice nebo Ležáky se Starou Karvinou?
Kdybyste třeba vytáhnul Životice a obchvat Havířova. Kde jsou památníky.
Nebo Vám jde o ten tábor z let 1940-1943...? Pardon, nic po něm nezbylo a nikdo o něm neví. Jen minimum zasvěcených. Pomník nebo pietní místo tam není.
Takže případný investor nebyl informován ani o tom zajateckém táboře ( ' Polenlageru' a táboru nucených prací pro Židy - tabule je v blízkosti teplárny Barbora), a tedy když kopne do země, tak se možná objeví pozůstatky hodné archeologického průzkumu, které stavbu haly prodlouží průměrně o pět let?
Jak typický pro náš Kocourkov! Projedná se územní plán. K tomu se vyjadřují všichni, samozřejmě i památkáři. Schválí se. A potom se všichni diví a můžou se pos… ,když se má něco postavit v průmyslové zóně. A za měsíc se zase všichni budou divit stristikám, jak se nestaví,průmysl zaostává… protože takhle je to všude.
Ona fakt existuje statistika počtu postavených průmyslových hal?
A pokud existuje, je tam kolonka atraktivita pro zaměstnance ( průmyslová hala blízko hřbitova a kostela v jinak podmáčené a bažinaté krajině)?
Tady nejde o literaturu, ale že to byla skutečná, první Karviná.
Když se nepostaví haly na brownfieldu, v bývalých areálech, postaví se někde na poli, na louce, vedle domů.
Takže lidé to budou mít blíže do/z práce..
Že se nestydí. Jenom politbyro a vládnoucí třída má právo mít pracoviště blízko svého domova ( co na tom, že kvůli tomu obsadíme školy, ve kterých by plebs mohl získat vzdělání, a tak lepší pracovní příležitosti ...)
Vy jste ten článek evidentně celý nepřečetla. Cituji text z článku: ".....mluvčího karvinského magistrátu Lukáše Hudečka o zprostředkování osobního setkání s primátorem Wolfem.
Mluvčí oznámil, že se o to pokusí, ale zároveň svou odpověď spontánně doprovodil výpadem proti spisovatelce: „Pozor na paní Lednickou, protože já mám s ní osobní zkušenost mimo magistrát… Paní Lednické nejde o Karvinou, o nic, paní Lednické jde jenom o peníze, aby prodávala knihy.“ Takže nepište o nízkém charakteru primátora Wolfa, když to neřekl on, ale mluvčí magistrátu. Píšete, že je obdivuhodné úsilí spisovatelky Lednické přiblížit těžký život v Karviné v její knize. Já zas napíšu, že je obdivuhodné úsilí primátora Wolfa zajistit pro lidi v tom regionu práci. Co z toho je lepší a důležitější, co myslíte?
Takže Karin Lednická ( podle wikidat narozená v Karviné a vyrůstala v Havířově) je nějaký cizí element, kterému nejde o turistickou atraktivitu Těšínska ( a plné hospody a plné hotely), ale jen o vlastní zisky a prodeje.
A primátorovi Karviné jde o zaměstnanost? No nějak jsem si nevšiml, že by za jeho ' vlády ' v Karviné přišel do Karviné nějaký významný investor.
Opravdu si ' kupuje ' moc právě teď?
Uživatelé sítě X mají svobodnou volbu vybrat síť jinou ( BlueSky, TikTok,..).
Nadšenci technologií mají svobodnou volbu vybrat si mezi Teslou, či Fordem. A stále si mohou vybrat i benziňák, či diesel a americké automobilky mají svobodu ho vyrobit.
A ten náhlý vzestup akcií Tesly je z hlediska časového jen návrat k lednu 2024, tedy opět nic nenormálního ( a Musk není jediným vlastníkem akcií Tesla).
Kdyby to po sobě uklidili tak by nebyl problém
Ale zahraniční firmy nechají důl nezasypany a proto to takto dopada
V zemi, která má chronický nedostatek vody...
Čistě hypoteticky, co udělá voda, když najde místo s nejmenší energií - až 4, 22 kilometru pod povrchem Země? (Mimochodem české černouhelné doly jsou maximálně v kilometrové hloubce...)
Československá národnost byl zcela účelový konstrukt z důvodu toho , aby nebylo statisticky občanů německé národnosti , kteří svým počtem národnost slovenskou převyšovali , v nově vzniklém Československu více než samotných Slováků . Nic víc nic míň .
A proč tedy velkopodnikatelé typu Ringhoffera, či Lanny neorganizovali německý národní život, ale je to ponecháno na advokátech ( Ludwig Czech) a učitelích tělocviku ( Konrád Henlein) ???
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pan student Sosna by měl vysvětlit proč chodil do čajovny, když toto posezení nebylo určeno pro něho?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Čajovna je přece veřejný prostor, otázkou spíše je, zda chtěl student svůj ' bezplatný oběd ' ( tedy spíše nápoj) právě od Ševčíka.
1 odpověď