Zajímavý článek. Zajímavý úhel pohledu.
A nemělo by to náhodou fungovat následovně:
Původní majitel firmu prodává. Je zatížen stanovenou daní. I kdyby firma stála třeba korunu, tak tu daň z prodeje prostě zaplatí.
Kupující investor nemá být zatížen daní, chce firmu rozvíjet dál pro svůj zisk a tím pádem nechci daní zatěžovat právě ani ty investice do rozvoje firmy.
Co tím získám:
Prodávající se podělí o své bohatství se společností, která tyto peníze může také dál do něčeho investovat.
Tím pádem prodaná firma díky investorům se může rozvíjet a já jí na oplátku nechci házet klacky pod nohy (navíc existují i další daně).
Společnost se díky zisku z prodeje také může dál rozvíjet.
Chápu, že původní majitel může peníze vložit do nějakého nového projektu, ale tím bohatne pouze on a ne společnost. Společnost mu navíc poskytuje dotace a i úlevy.
Nejsem ekonom, tak to asi vnímám špatně.
Nemam pocit ze by Vami zminovana spolecnost potazmo stat byli lepsimi hospodari s penezi nez firmy same a obzvlaste ty vlastnene fyzickym majitelem. Ty obykle nekonci rozpoctovy rok dalsi miliardovou sekerou.
Takze IMHO to podnikatelskemu prostredi skodi a vyrazne to demotivuje tu cokoli zakladat a budovat jako fyzicka osoba.
Cokoli, jen ne tenhle hloupý systém, kde každý musí téměř zastavit a pak se rozjíždět. Je to neekologické, neekonomické a nebezpečné. Vzdyť je 21.století.
Ze je system pomalych mytnych bran naprd uz je zjevne i chorvatovi a to tam misty 21 stoleti jeste neni. Misty je to stale "balkan" se vsemi pozitivy i negativy.
I oni zjevne pochopili ze kazdo-sobotni zacpy pri stridani turnusu nejsou uplne ono a zhorsuje to priliv turistu a penez .. vzdyt proto maji to "zlatne" pobrezi, ne? A pevne verim, ale je to jen vira v ekonomicke vlezdoprdelkovstvi turistum a snaha je obrat, ze novy system nebude jako ten Slovinsky 7-denni naschval.
Zaplať kolik ujedeš je nejspravedlivější systém. Navíc chorvatské dálnice vypadají, že toho vyberou hodně.
Kolik vyberou nesouvisi s tim jak vypadaji. Musi vypadat aby se nasledne vybralo, ergo se stavi na dluh. Nejdrive stavis a pak monetizujes. A brany jsou jednoznacne uzke hrdlo, to uz snad vedi vsichni. I jen tupy ukon "Uzmite karticu" je strasne pomaly i pres to ze ho znacne zrychlili tim ze brana tiskne karticu uz kdyz vjede auto. Ergo nemusis patrat kde a jake tlacitko stisknout aby se ticket vytiskl.
Každej kdo tu hlasoval pro dálniční známky než elektronické mýtné... Položili jste si otázku co kdyby to měli nastaveny jako ve Slovinsku, že by vám týdenní nestačila? Ale chápu že to jinak vykompenzuje delší cesty na jih
Ano, polozil. Hadam ze Slovince krkalo ze pres ne vsichni jezdi jako transit a tak to beru ze udelali 7denni znamku tak trochu naschval.
Coz zase me privedlo k objevovani kras Slovinska tim ze jedu mimo dalnici. Ano, je to delsi, ale uz sem se nechtel s damou na budce hadat ze moje auto (ac NENI v jejich seznamu), uz neni B1 ale B2 tedy 2x taxa = 32e za cestu po cca 60km dalnice. To uz mi prijde trochu dost. Takze sem se na naschavly Slovince vyprdnul a ignoroval ho.
Pokud s tím má někdo problém, tak ať se mu umožní si změnit DIČ a zaplatí si za to. nemusí se proto zavádět další osobní číslo.
Připadá mi, že zase kvůli několika individuím se zbytečně utrácí spousta peněz a vynakládá zbytečné úsilí.
Umoznit zmenu za uplatu. Jako s datovkama kde vam zpravu fiktivne doruci a ulozit si ji musite sam nebo za uplatek. V dobe kdy datovku dostanu povinne, a kdy moje emajly treba gmail drzi "zdarma" desitky let a ne jen 90 dni.
To by od Vas a statu pokus o vtip, ze ano?
To by pak mohlo byt podobne i s GDPR a daty u eshopu, ty vam je jiste taky radi 'za uplatu' jako smazou :-)
Tim myslite ty upozornovaci SMS za 3 CZK ?
Nebo to ze, na rozdil od treba Google emajlu, mi v datovce zprava zmizi za 30 dni pokud nezaplatim dalsi vypalne za "trezor" ?
Kdyz k tomu prictu "dobrovolne zrizeni" kterezto mi bylo z "dobre" vule uredniho simla vnuceno, zkusenosti s jinymi elektronizacemi jako padajici registr vozidel, tecka appka co behem krize byla jen pro android a do ktere ted hodlaji "nasetrit" dalsi penize aby to k necemu bylo (coz zkoro vypada/smrdi jako ze uz neco chystaji) .. a jako tecku k tomu prictu ze ani elektronizace nezmensuje statni aparat, a "setri" se tu zvysovanim dani .. tak dekuji ale takhle to nechci.
Pro vsechny kdoz tu recni a kazi o selskem rozumu, lidskosti, soucitu a neprofesionalite.
Nejdrive si prectete nebo alespon shledhnete nejaky ten dokument o tom co je to stat cestnou straz k nejake vyznamne udalosti nebo mistu a jaka to ma pravidla i pozadi a kdo jsou a jak vnimaji svoji pozici sami vojaci.
U takhle vyznamne udalosti je to ultra-cestna pozice rezervovana jen a pouze pro vybrane zastupce a elitni jednotku. Je to nepredstavitelna cest.
Kdo neslouzil nepochopi. Ale verim ze ten vojak by dost mozna radeji umrel vstoje nez aby musel sve misto opustit predcasne. A takoveto selhani se ani nebere jako nejaka chyba nybrz je mezi jinymi i ceneno, neb opravdu prokazal ze by pro kralovnu radeji umrel nez opustit jeji straz.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Sbohem podnikatele a inovace. Pravidla montovny rulez.