Tahle kktina má velice jednoduché řešení.
Prostě se má zavést progresivní zdanění.
Vlastníš? 2 nemovitosti?
Platíš daň ročně 5% z ceny nemovitostí.
Máš 3,4,5? No tak si za každou připočti vždycky o pět procent navíc.
Jenomže to by se kmotrům asi nelíbilo...
Tak treba v Ostrave vlastni spolecnost Heimstaden asi 40 000 bytu. Pravdepodobne by tyto naklady prenesla na najemniky a podle vaseho vzorecku by platili stovky milionu korun mesicne. To by to asi nerozdychali.
Alimenty se samozdrejme platit maji, na tom se asi vsichni schodneme. Ale co s temi jedinci co nemaji dostatecne prijmy k uspojejeni tohoto zavazku? Znam cloveka co ma tri deti s dvema zenami. Alimenty uz delsi dobu neplati protoze nema prijem. Pracovat nemuze, ma velke problemy se zady, nekdy si nedojde ani na toaletu. Na invalidni duchod nedosahne protoze nema odpracovane potrebne roky. Momentalne zije u sve 75 lete matky a dostava hmotnou nouzi. Tento pripad proste nema reseni. Platit nemuze a vezeni asi taky nebude resenim.
Důvod, proč na Viktora podal Pirát Lukáš Blažej trestní oznámení, je úplně jiný a jen jako záminku využil text o válce na Blízkém východě. Pirátům vadí, že Viktor je inteligentní člověk, který rozebírá politiku a společnost na základě přesných faktů, analýz a vědeckých studií. Kdyby to byl nějaký absolvent VŠŽ s gramatickými chybami píšící o figurínách na JIP a čipech ve vakcínách, tak by ho neřešili. Jim vadí to, že on je inteligentní člověk sdílící studie a data ukazující, proč neomarxismus ničí západní civilizaci. Píše statistiky, ze kterých vychází, že masová migrace je cesta do pekel, že lidé musí mít víc dětí, jinak společnost zkolabuje, nebojí se psát o biologických rozdílech mezi pohlavími a o škodlivosti genderové ideologie pro dospívající dívky. Je to přesně ten typ člověka, kteří v politice zoufale chybí. Velmi inteligentní konzervativec pracující s daty, statistikami a studiemi, který si dává záležet na pravdivosti a ověřilosti. Přesně proto na něj podali trestní oznámení, aby ho umlčeli, aby se na konzervativní scéně oslabil hlas konzervativců pracujících s vědeckými daty.
Priznam se ze pana Viktora ani jeho kontext neznam. Apropo neznate link na jeho kanal? Rad si jeho nazory prectu.
V USA "skoro absolutni" svoboda slova? To jste me pobavil. Mozna vuci zidum, cili s hajlovanim tam treba opravdu nebude problem, nevim, nenapadlo me tam neco takoveho zkouset. Ale zkusil jste tam na ulici vyslovit "niga"? Nebo to spada pod to sluvko "skoro"? Takova "skoro absolutni" sboboda ma u me stejnou vahu jako "vubec zadna"
N-word vyslovit samozdrejme muzete a to i na verejnosti (neni to trestne). Jina otazka je jestli je to spolecensky prijatelne a to samozdrejme neni.
Otazka zni jak siroce chapat svobodu slova. V nasem pravnim systemu je svoboda slova dosti oklestena. Mnoho let jsem zil v USA , kde je svoboda slova zakotvena v prvnim clanku ustavy a je "skoro absolutni". Pamatuji si rozhovor s mistnimi studenty v baru kde jsme na toto tema vedli diskuzi. Zminil jsem treba ze je trestne popirani holokaustu nebo hajlovani na verejnosti. Nacez nekteri zacali jajlovat aby mi dokazali ze i toto spada pod svobodu slova podle clanku jedna. Myslim, ze v CR a potazmo v cele EU svoboda slova alespon v kontextu jak ja ji vnimam dostava na frak. Za me americke pojeti svobody slova je tou spravnou cestou. Protoze dneska muzu tleskat tomu ze lide s kterymi nesouhlasim jsou umlcovani ale zitra muzou umlcet treba me. A pro ty co namitnou ze absolutni svobodou slova muhou byt ruzne skupiny ci jednotlivci poskoneni rikam: life is tough get a helmet.
Dvacet let jsem zil v zemi kde STK ani emisni kontrola neni a vse funguje jak ma. Na silnicich jsem nevidel spoustu dopravnich nehod kvuli spatnemu technickemu stavu vozoveho parku ba spise naopak. Prumerne stari vozu je mnohem nizsi nez v CR a ridici mnohem ohleduplnejsi. Mozna by stalo za to zamyslet se nad skutecnou uzitnou hodnotou STK a emisniho mereni a vydat se smerem k jeho zruseni.
Citace z článku : ˝Při výstavbě sídlišť v 80. letech se počítalo s tím, že auto bude mít jen někdo. Dnes jsou v rodinách běžná dvě. V přepočtu na obyvatele vlastníme aut více než třeba Němci nebo Rakušané.˝. Problém není v plánování, ale v tom, že na jednu bytovou jednotku připadá více automobilů, které parkují v ulicích, což by jim vyhláškama mělo být zakázáno. Nelíbí ? To je ale právo vlastníka komunikace - i když jsou byty mnohdy privatizovány, ulice a parkoviště patří městům a ta by měla přijmout toto razantní opatření, které by skutečně snížilo počet aut v ulicích. Pokud si lidé pořídí vícero vozidel, nemělo by jim být umožněno v ulicích parkovat, krom jednoho vozidla. Toto opatření se týká místních, ale neřeší, co s vozidly lidí, kteří například odstavují pravidelně vozidla při dojíždění do zaměstnání. To je takový příliv vozidel, které nemohlo podchytit nejen komunistické plánování ... ale ani to současné kapitalistické, které zde máme přes tři desítky let. Vaši poznámku o komunistickém plánování bez garáží považuji za hloupou, protože i kdyby byla pro každou bytovou jednotku garáž, tak na jedno vozidlo ... a ne pro dvě či tři v rodině a z toho jedno nepojízdné, které je vhodně v nějaké ulici dlouhodobě odstaveno. Má li někdo více aut, ať si pro ně laskavě zajistí a zaplatí stání mimo ulici třeba na vhodném hlídaném parkovišti.
Mate pravdu ze ulice a parkoviste patri mestum ale mesta patri svym obcanum a ti jsou v majoritni vetsine uzivatele motorovych vozidel. Proto z podstaty veci mesta musi jejich opravneny zajem brat v potaz. Mesta roky zanedbavala vystavbu infrastruktury a nini se snazi reseni problemu presunout na obcany a restrikcemi je donutit k zmene zivotniho postoje vudci individualni doprave. Jen zaverem chci rici ze ti kreri namitaji slozitosti nebo nemoznosti infrastrukturalniho reseni nemaji pravdu. Sam jsem mnoho let zil v zahranici a proto vim ze reseni jsou. Kde je vule, je i cesta.
No a co kdyby si majitele aut koupili nebo postavili za sve parkovaci stani , prece zakon nerika ze kdyz si koupis auto mas narok dozivotne vsude parkovat, mne je milejsi zelen kolem panelaku nez ze mi pod oknami neustale bude smrdet nekdo s autem,
Mate pravdu ze nikomu nevznika narok na parkovaci misto jen z titulu vlastnictni motoroveho vozidla ale povinnosti statu a potazmo mistnich samosprav je zabezpecit potreby vsech obcanu a to i motoristu. Tak jako se stavi nova detska hriste a parky tak je treba budovat infrastrukturu slouzici mororistum. Argument ze nekdo ji nechce nebo nemuze vyuzival je lichy stejne jako argument ze nechce nebo nepotrebuje vyuzivat detska hriste ci parky. A jen zaverem je treba zduraznit ze majitele motorovych vozidel jsou asi nejpocetnejsi zajmovou skupinou v tomto state a proto jejich potreby musi byt vysliseny.
Parkovani by se v mnoha lokalitach vyresit dalo ale chtelo by to trochu jiny pristup ( think out of the box ). Proste kde je vule, tam je cesta. Na mnoha sidlistich je spoustu volneho prostoru pred, mezi a nebo za domy. Ja vim nikdo nechce prijit o zelen ale musime si ujasnit priority a parkovani je jednou z nich. Prikladem budiz travnikova parkovaci mrizka, zelen bude z casti zachovana a pritom muzeme vytvorit mnoho novych parkovacich stani. V centrech mest se daji vyuzit vnitrobloky ktere v mnoha pripadech patri mestskym castem a je do nich zakazan vjezd. Takovych prikladu muzeme najit desitky jen je treba chtit je hledat. Proste kde je vule, tam je cesta.
Zni to rozumne, ze za malou porodnost nese vinu neutesena ekonomicka a socialni situace ceskych domacnosti. Ovsem data rikaji uplny opak. Porodnost neni primoumerna ekonomickemu blahobytu spolecnosti ba spise naopak. Cim je spolecnost chudsi a menevzdelana tim roste porodnost a demograficke rozlozeni se posouva smerem k mladsim. (Takze pokud chceme zvysit porodnost musime jako spolecnost hodne zchudnout a omezit vzdelani zen. 😄)
V ramci cest po clenskych statech EU a statech EHS plati evropsky prukaz zdravotniho pojisteni. To znamena ze vase pojistovna uhradi naklady pece stejne jako by je uhradila pojistovna pro mistniho obcana. Toto se nevstahuje na soukromou zdravotni peci, zasah horske sluzby ci repatriaci. Repatriace ovsem muze byt provedena jen na vyzadani pacienta. Pokud by tedy pani dokoncila lecbu v Polsku pojistovna pokryje veskere naklady. Tento clanek je tendencni a velmi zavadejici.
V USA jsem dlouho zil a mam osobni zkusenost s HOA. Pokud mam moznost vzdy si vyberu dum bez HOA. Toto ovsem neplati u apartmanu a kondominii kde nemate moznost vyberu. Mistni samospravy preferuji domy ktere spadaji pod HOA protoze jsou levnejsi pro mestsky rozpocet. V oblastech spadajicich pod spravu HOA mesto memusi udrzovat silnice a ostatni infrastrukturu (staret se o zelen, uklid a bezpecnost.) V oblastech pod spravou HOA nemusi policie provadet hlidkovou cinnost a prijizdi jen na zavolani. Znam HOA ktere funguji velmi dobre ale znam i takove ktere spise skodi nez pomahaji. Spatne postavite popelnice - pokuta, spatne parkujete - odtah a pokuta, mate reklamni napis na aute - pokuta, mate prodadlou registraci na aute - pokuta, byl jste v bazenu po 22 hod. - pokuta, Mate auto starsi 10 let, mate smulu - pokuta. HOA je velky busyness specialne pro cleny boardu (vyboru). U velkych HOA neni vyjimkou plat predcedy $250 000 a ostatnich clenu vyboru $100 000 (rocne).
Asi zalezi na konkretni destinaci kam se vydate. Treba v USA a Kanade vas musi osetrit v nemocnicich i bez pojisteni a nasledne dostanete ucet. Otazkou je jestli ho nekdy zaplatite? Vymahani dluhu ze zahranicnich turistu je prakticky nemozne. Pokud budete cestovat do USA a nedejboze skoncite v nemocnici ucet hodte do kose a zapomente. Nemocnice to proste odepise.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jakozto clovek, co mnoho let provozoval obchodni a vyrobni prostory, vim ze investice do kvalitniho prumysloveho mopu se 100x vrati. Prace s kvalitnim prumyslovym mopem (ne mop pro domacnosti) je mnohem pohodlnejsi, rychlejsi a hlavne kvalitnejsi. Usetrite spoustu casu, penez a nakonec i sporu s personalem.
Pokud nekdo stale pouziva hadr na smetaku k uklidu provozovny, je to jako kdyby dal stolari rucni vrtacku misto aku.