Tohle je podle mě nevymahatelné. Nikdo nedokáže ohlídat, aby si Franta nesehnal náhradní díly, třeba novou převodovku nebo motor, a Lojza mu to v garáži nepřehodil.
To půjde pouze ve značkových servisech, kde takovou opravu můžou odmítnout.
Nezávislé a malé servisy budou dělat i ty větší opravy a navíc bez papírů, prostě taková další Kuba.
Přitom by stačilo, aby STK dělaly svou práci a ty skutečné vraky nekompromisně vyřazovaly. Pokud je starší auto kvalitně opravené a splňuje emise, není důvod ho likvidovat.
A proč tam úplně chybí průměrně příjmoví? Těch co mají 200% průměrné mzdy zase není tolik jako těch podprůměrných. Navíc procentuální zatížení jasně ukazuje, že nízkopříjmoví platí o 10% méně než vysokopříjmoví, což je v absolutních číslech při průměrné mzdě 46 tis. (zaokrouhleno) u nízkopříjmových 7400 Kč vs. 38700,-. Vážně vám to přijde nespravedlivé? Jo, mně taky. V konečném důsledku to znamená, že vysokopříjmoví se daleko větší měrou podílejí na financování státu a tedy i těch nízkopříjmových a jsou tak trestáni za své vyšší příjmy.
Já si myslím, že pořád marně čekáme na malé, cenově dostupné elektromobily, které nejsou z principu zatížené emisními regulatorními předpisy a tudíž mohou být výrazně levnější než spalovací auto. Tedy mohly by být, pokud by je automobilky vyráběly místo obrovských luxusních a předražených SUV pro milionáře.
Pokud jsou evropské automobilky v problémech, mohou si za to samy.
Jedna zásadní informace k těm budoucím důchodům chybí a to ta, že dnešní dvacátníci, třicátníci mají možnost si na důchod našetřit. Nemusí tak čekat do 67 let, aby šli do penze, ale pokud budou zajištění, můžou jít klidně v 55. Jen bez státního důchodu.
Čtyřicátníci a padesátníci už mají relativně méně možností, jak odcházet do penze s nějakým slušným finančním polštářem. Každopádně mechanismus valorizace penzí je mnohem důležitější faktor pro udržitelné důchody, než samotný věk odchodu do důchodu.
Příští rok jsou u nás volby a tohle je tak jasný signál pro voliče, že už jasnější být nemůže, kdo z politiků je u nás nasměrován stejným směrem do Moskvy.
Babiš se tím ani netají a přesto se najdou jedinci (ano, většinou bývalí komunisté, důchodci komunisté, obdivovatelé socialismu, ti, kteří v demokratické společnosti neuspěli a nedokázali se prosadit), kteří ho budou volit.
Tohle nepíšu pro výše uvedené, ale pro ty ostatní, se zdravým rozumem, kterým je svoboda cennější, než populistické řečičky. Přijďte k volbám, prosím, abychom nedopadli jako Slovensko. Je to velmi smutný pohled.
Nikdo netvrdil, že to bude snadné, ale bohužel je to nezbytné, pokud se nechceme už v tomto století dočkat i u nás 45° veder, stoletých záplav každých pár let, tornád a hurikánů a jiných přírodních katastrof.
Místo zbytečného tlachání, fňukání a hledání důvodů, proč to nejde, bychom měli hledat způsoby, jak to udělat.
Pan Jahn si bude muset hledat jinou práci, protože to, o čem tvrdí, že nejde, jde docela dobře v jiných částech světa. To je přesně ten případ, kdy někdo tvrdí, že něco nejde a pak přijde někdo, kdo neví, že to nejde a udělá to.
Je jasné, že teď budou evropské automobilky hledat akorát výmluvy a argumenty, proč jsou ve srabu, místo aby přiznaly, že 15 let na elektromobilitu kašlaly a teď už to nedokážou dohnat. V elektromobilitě nemají co nabídnout, nemají dostatečné portfolio modelů, to co mají, je technicky zastaralé, předražené a softwarově nedotažené.
Proč třeba není v prodeji nástupce elektrického City-Go? Proč není v nabídce elektrická varianta k Fábii? Proč....? Spousta otázek a žádné odpovědi.
Jahn si může přehodnocovat co chce a jak chce, zatímco Čína bude elektromobilizovat Evropu a třeba se nakonec zjistí, že Škodovka už nemá komu a co prodávat. Levné elektromobily mít nebude a spalováky nebude nikdo chtít.
Největší nesmysl evropských automobilek je v tuto chvíli investovat do technologií, které nemají budoucnost. Spalovacích technologií.
Především kvůli takovým zbohatlíkům, jako je Rejchrt je planeta v haj..ečku zeleném. Jejich konzumní způsob života produkuje mnohonásobně větší znečištění a množství odpadu než prostě žijící lidé. Paretovo pravidlo se dá aplikovat i na tohle.
To znečištění a související klimatické změny nejsou důsledkem posledních několika desetiletí, ale zhruba 200 let od průmyslové revoluce a že to je vlivem lidské činnosti už je dnes neoddiskutovatelné. Ty změny se dějí dnes a tady, postihnou každého a nikdo před nimi nakonec neuteče ani neodletí do Karibiku nebo jinam.
Otázkou akorát je, jestli jsme ochotni něco udělat alespoň pro zpomalení nebo se na to úplně vykašleme, těch posledních pár desítek let si budeme jen užívat a pak zase po nás přijdou dinosauři.
16 let stará auta mají normálně katalyzátory, airbagy a plní normy Euro 4 nebo 5, takže nic strašného a řada z nich je udržovaná a v dobrém technickém stavu. Horší je to s diesely a auty, na které majitel už vyloženě kašle, ale to může být i pětileté auto v horším stavu, než udržovaná "dvacítka".
Nejde prostě o věk, ale o stav a šroty by měly z cest zmizet co nejdříve, i díky přísným kontrolám na STK a emisích.
Je všeobecně známo, že prodejci (jakékoliv) značky nechtějí elektromobily vůbec prodávat a zákazníky aktivně odrazují. Je to z důvodu nízké marže na prodaném voze a prakticky nulové marže na servisu, protože olej za 1000,- Kč/l do elektromobilu opravdu nepotřebujete a brzdy jednou za 100-150 tis. to nevytrhnou.
Např. na Porsche Macan jsou průměrné roční servisní náklady 50-75 tis. Kč, zatímco na elektrický Tycan je to necelých 25 tis. na 100 tis. km.
Původní Twingo 1. generace bylo mé vůbec první auto, které jsem si koupil.
Kvalita nebyla nic moc, ale velikost interiéru, variabilita, posuvné zadní sedačky a spousta netradičních praktických řešení byla skvělá.
Pokud bude nové Twingo stejně nápadité a praktické a v neposlední řadě za dobrou cenu, může to být hit.
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Cyklostezky společné s chodníky jsou peklo. Ten idiot co to vymyslel, by měl jít sedět. Jako cyklista většinou volím silnici než tyto nebezpečné paskvily.
2 odpovědi