Před několika lety, když se dostal do problémů japonský Sharp, vedení nařídilo zaměstnancům, aby si pořídili výrobek jejich značky a tím pomohli firmu stabilizovat.
To by mohlo fungovat i u VW, protože zatím se zaměstnanci chovají jako pijavice, které vysávají firmu zevnitř. Myslím, že to bude kruté probuzení do reality, kde pečení holubi přestali lítat do úst.
Problém nejsou úroky na hypotékách, ale totálně přemrštěné ceny bytů a nemovitostí, které máme nejdražší v celé EU. Kdyby stál byt 3 mil. místo šesti, asi by ten úrok na hypotéce tolik nevadil.
Zásadně by se měla zjednodušit legislativa kolem povolování staveb bytových domů a měla by se podpořit družstevní výstavba bez nenažraných developerů.
Tohle je podle mě nevymahatelné. Nikdo nedokáže ohlídat, aby si Franta nesehnal náhradní díly, třeba novou převodovku nebo motor, a Lojza mu to v garáži nepřehodil.
To půjde pouze ve značkových servisech, kde takovou opravu můžou odmítnout.
Nezávislé a malé servisy budou dělat i ty větší opravy a navíc bez papírů, prostě taková další Kuba.
Přitom by stačilo, aby STK dělaly svou práci a ty skutečné vraky nekompromisně vyřazovaly. Pokud je starší auto kvalitně opravené a splňuje emise, není důvod ho likvidovat.
A proč tam úplně chybí průměrně příjmoví? Těch co mají 200% průměrné mzdy zase není tolik jako těch podprůměrných. Navíc procentuální zatížení jasně ukazuje, že nízkopříjmoví platí o 10% méně než vysokopříjmoví, což je v absolutních číslech při průměrné mzdě 46 tis. (zaokrouhleno) u nízkopříjmových 7400 Kč vs. 38700,-. Vážně vám to přijde nespravedlivé? Jo, mně taky. V konečném důsledku to znamená, že vysokopříjmoví se daleko větší měrou podílejí na financování státu a tedy i těch nízkopříjmových a jsou tak trestáni za své vyšší příjmy.
Já si myslím, že pořád marně čekáme na malé, cenově dostupné elektromobily, které nejsou z principu zatížené emisními regulatorními předpisy a tudíž mohou být výrazně levnější než spalovací auto. Tedy mohly by být, pokud by je automobilky vyráběly místo obrovských luxusních a předražených SUV pro milionáře.
Pokud jsou evropské automobilky v problémech, mohou si za to samy.
Jedna zásadní informace k těm budoucím důchodům chybí a to ta, že dnešní dvacátníci, třicátníci mají možnost si na důchod našetřit. Nemusí tak čekat do 67 let, aby šli do penze, ale pokud budou zajištění, můžou jít klidně v 55. Jen bez státního důchodu.
Čtyřicátníci a padesátníci už mají relativně méně možností, jak odcházet do penze s nějakým slušným finančním polštářem. Každopádně mechanismus valorizace penzí je mnohem důležitější faktor pro udržitelné důchody, než samotný věk odchodu do důchodu.
Příští rok jsou u nás volby a tohle je tak jasný signál pro voliče, že už jasnější být nemůže, kdo z politiků je u nás nasměrován stejným směrem do Moskvy.
Babiš se tím ani netají a přesto se najdou jedinci (ano, většinou bývalí komunisté, důchodci komunisté, obdivovatelé socialismu, ti, kteří v demokratické společnosti neuspěli a nedokázali se prosadit), kteří ho budou volit.
Tohle nepíšu pro výše uvedené, ale pro ty ostatní, se zdravým rozumem, kterým je svoboda cennější, než populistické řečičky. Přijďte k volbám, prosím, abychom nedopadli jako Slovensko. Je to velmi smutný pohled.
Nikdo netvrdil, že to bude snadné, ale bohužel je to nezbytné, pokud se nechceme už v tomto století dočkat i u nás 45° veder, stoletých záplav každých pár let, tornád a hurikánů a jiných přírodních katastrof.
Místo zbytečného tlachání, fňukání a hledání důvodů, proč to nejde, bychom měli hledat způsoby, jak to udělat.
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pobavil jsem se, Babiš je taková roztomilá karikatura české politické scény, až půjde do důchodu, bude mi ten jeho humor chybět. 😄