Psal jsem sice samostatně fabii, ale takto se to nepočítá. Počítají se flotilové emise všech vozů od jedné značky. A platí se už od roku 2020 kde si ke každému prodanému EV mohly ještě automobilky připočíst další 2 vozy s 0 emisí od letošního roku ne a od příštího roku bude navíc zpřísněno ze 115 na 95 co2.
V roce 2021-22 se u škody pohybovala fleetová hodnota myslím okolo 135 to znamená 20x95€= 1900€ ekopokuta za každé prodané auto. Takže se platí už dnes jen od příštího roku to bude dvojnásobek. Bohužel fleetové emise se neustále zvyšují a jediné co je dokáže snižovat jsou dnes používané mrzké motory a EV.
Promiň, ale za to si Škodovka, potažmo evropské automobilky obecně, mohou samy. Stačí se podívat na skladbu modelů, které nabízejí. To je samé velké SUV s dvoulitrovým dieselem, Superb, Passat, Oktávka... úplně přestali prodával malá auta jako Citigo, UP, zařízli Fábii kombi. V EV nemají prakticky co nabídnout, opět jen velké modely, navíc technologicky tragické, např. proti Tesle a za nehoráznou cenu.
Pokud jde o EV, tak jsou nejméně 5 let pozadu, od doby elektrického Citigo/UP není žádný malý dostupný městský elektromobil, který by jim ten flotilový mix emisně vylepšoval.
Emisní povolenky s tím mají co dělat, protože se vztahují na prodaná auta v EU + asi dalších 5 států. Povolenka u Fabie bude podle výbavy a motoru od 2700-3400€ za každé prodané auto. Na vozy prodané mimo tyto trhy se žádné takové sankce platit nemusí.
Ano, ale to bude platit teprve od příštího roku, já jsem psal o aktuální situaci.
"Pokrok a zlepšení života"?! To jsou ty mnohasettunové plovoucí ostrovy odpadků v moři?! Nebo ty profláklé "PETky v lesích"!? (Mimochodem - sbírám je, jako houby, když houby zrovna nerostou.) Aby bylo jasno - všechny výhody PETek, které uvádíte, a všechny ostatní k tomu, nikdy nemohou převážit byť jedinou jejich nevýhodu, se kterou si neumíme, a to doposud fakt neumíme, poradit!! A to je jenom jeden z mnoha tisíců příkladů chemikálií. Ne, nejsem nějaký eko-fanatik. Ale to, co provádíme s planetou, je... sebevražda (v přímém přenosu). Takže bych s tou "absolutností" byl trochu opatrnější...
Já jen kritizuji nesmyslnost systému zálohování, ne nutnost sběru a recyklace, která zrovna u PET u nás funguje velmi dobře. Už před lety jsme si prostě zvolili jiný systém, který funguje. A problémy s plasty v moři nebo v Indii to ani náhodou nevyřeší a planetu nezachrání. Nehledejte za tím nic jiného, než jen obchod pro vybrané firmy, které na tom, jako na 100% recyklovatelné surovině, budou pěkně vydělávat. Protože PET jsou v celém sortimentu plastů ten nejmenší problém. A tuto jedinou hodnotnou surovinu si z odpadu stáhnou vybrané firmy a zbytek nepoužitelných plastů nechají obcím do spaloven nebo na skládky, protože se nedají smysluplně využít ani zpeněžit. Totéž platí pro plechovky.
Výhody tu, bezesporu, jsou. Stejně tak jako ovšem ty nevýhody - o které všem jde. Tedy?! V "předPETkové éře" se "do práce, na výlet, autem" nechodilo a nejezdilo...??!
Takže místo pokroku, zjednodušení a zlepšení života návrat do minulosti? Do lesa bych to samozřejmě nehodil, ale do žlutého kontejneru, které jsou všude.
Kdybych si ty dva způsoby sběru a recyklace PET postavil vedle sebe, tak efektivita je prakticky stejná, ale kontejnery vítězí v tom, že je to zadarmo, je to všude, je to pohodlné a nevyžaduje to převážet vzduch v objemných lahvích. Naproti tomu zálohování stojí peníze navíc, potřebuji skladovat prázdné nesešlapané láhve, takže zabraný prostor, převoz (asi autem, kdo by to v pytli tahal MHD), takže náklady na převoz, prostě opruz. A k tomu náklady obchodníků na sběrné automaty a prostor pro skladování a obsluhu. Je to absolutní nesmysl.
Tohle je podle mě nevymahatelné. Nikdo nedokáže ohlídat, aby si Franta nesehnal náhradní díly, třeba novou převodovku nebo motor, a Lojza mu to v garáži nepřehodil.
To půjde pouze ve značkových servisech, kde takovou opravu můžou odmítnout.
Nezávislé a malé servisy budou dělat i ty větší opravy a navíc bez papírů, prostě taková další Kuba.
Přitom by stačilo, aby STK dělaly svou práci a ty skutečné vraky nekompromisně vyřazovaly. Pokud je starší auto kvalitně opravené a splňuje emise, není důvod ho likvidovat.
A proč tam úplně chybí průměrně příjmoví? Těch co mají 200% průměrné mzdy zase není tolik jako těch podprůměrných. Navíc procentuální zatížení jasně ukazuje, že nízkopříjmoví platí o 10% méně než vysokopříjmoví, což je v absolutních číslech při průměrné mzdě 46 tis. (zaokrouhleno) u nízkopříjmových 7400 Kč vs. 38700,-. Vážně vám to přijde nespravedlivé? Jo, mně taky. V konečném důsledku to znamená, že vysokopříjmoví se daleko větší měrou podílejí na financování státu a tedy i těch nízkopříjmových a jsou tak trestáni za své vyšší příjmy.
O co jde? O recyklaci a životní prostředí nebo o firmy, které platí za separovaný odpad méně než jiné?
Ve třídění jsme přeborníci, ale Hladíka ovlivňují (čím a jak?) lobby výrobců obalů. Bude to stát 2 miliardy, pro zákazníka a obchodníka bude zálohování komplikace. Když se zákon připravoval, nepustil Hladík ty, kteří měli jiný názor do sálu, nechal je potupně za dveřmi.
.."„Už dnes se téměř všechen PET z českých žlutých popelnic prodává do zahraničí, protože tamní firmy jsou ochotny za tunu zaplatit až o 200 eur víc než české společnosti. Volného materiálu je ještě méně než před několika lety. Dramaticky se to zhoršilo,“ říká Hudeček"... výrobce obalů.
Zajímalo by mě, proč nemohou nabídnout víc. Že by proto, jak se nám Fialova vláda postarala o to, že máme vzhledem ke kupní síle nejdražší energie? Pracovní síla je u nás levnější, že. Drahé energie zdražují všechno.
Zálohování je prostě jenom další "malá domů" pro vybrané firmy, které na tom vydělají miliardy, které zaplatí obchodníci, výrobci nápojů a samozřejmě, ze všech nejvíc zákazníci.
Pane, je vidět, že jste zaslepený ekofanatik posedlý zelenou ideologií. Vůbec bych se nedivil, kdybyste byl jeden z těch mamlasů s Teslou.
Ne, nejsem. Elektromobil nemám. Jen nemám rád, když se donekonečna omílají nesmysly a lži a lidi si pak myslí, že za všechno může GD, i když to není pravda. Zajímalo by mě, jestli ten dokument vůbec někdo četl.
Opět stejná písnička, recyklované staré a nepravdivé informace. Baterie je možné recyklovat až z 98%, např. nová továrna na recyklaci Mercedes-Benz.
Energetický mix je už zhruba z poloviny tvořený OZE, navíc spousta majitelů elektromobilů nabíjí doma z vlastní FVE a každým rokem bude poměr OZE růst.
Životnost baterií 8-15 let je hodně velký rozptyl ne? Skutečnost je že se to týkalo prvních baterií vyrobených tak před 10 lety (Leaf 1. generace). Dneska mají akumulátory delší životnost než samotné auto.
Pokrok nezastavíš a i když nejde o CO2 v první řadě, pořád je to obrovský benefit pro místa nejvíce zatížená emisemi z lokální dopravy.
Mimochodem, neustále se omílá ekologie při těžbě lithia a kobaltu, ale co těžba ropy, její doprava tankery, rafinace a náročnost na spotřebu energie, další doprava k čerpacím stanicím a ve výsledku max. 30% účinnost motoru při ideálních provozních podmínkách a 70% odpadní teplo?
To je hodně starý článek, který už dávno neplatí. Technologie a chemické složení baterií se výrazně změnilo a stále se pracuje na snižování obsahu drahých kovů (lithium, kobalt, mangan). Nově vyrobené elektromobily začínají být výrazně ekologičtější po ujetí cca 40-60 tis. km, v závislosti na velikosti a kapacitě baterií.
Evropské elektromobily nemůžou být levné. Baterie do nich jsou a budou drahé. Jsou vyrobeny z drahých komponentů. Elektromobilita není řešení, je problém. Panáčci z Evropské komise žijí mimo realitu. Nic rozumného nevymyslí. Dovedou jen komplikovat lidem život.
Cena baterií se aktuálně pohybuje kolem 100$ za 1 kWh a stále klesá. U 50 kWh je to tedy cca 5000$, a to opravdu není důvod, aby bylo takové auto dražší než spalovací, vhledem k jednoduchosti el. pohonu.
Automobilky jsou ve financích problémech protože zákazníci elektroauta nechtějí kupoval. Továrny se nechaly zblbnout úředníky z Evropské komise. Teď se probudily. Výrobu elektroaut omezily.
Zákazníci nechtějí kupovat elektroauta za milion a víc a elektromobil za 500 tis. prostě neumí vyrobit. Když se asi před deseti lety začala elektromobilita řešit, čekal bych, že dnes budou mít automobilky minimálně jeden model na čistě elektrické platformě v každé velikostní třídě.
Vykašlaly se na to, nemají ani dobrou platformu (předělané spalováky), ani levný elektromobil. Nimrají se v nesmyslech, neumí udělat funkční SW, nemají dobrou aplikaci.
Já kdybych byl pekař a lidi po mě chtěli rohlíky za 3 kačky a já jim místo toho cpal Francouzkou bagetu za 35, taky zkrachuju.
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Cyklostezky společné s chodníky jsou peklo. Ten idiot co to vymyslel, by měl jít sedět. Jako cyklista většinou volím silnici než tyto nebezpečné paskvily.
2 odpovědi