tak nebráním se časem mít třeba i 2 EV, ale teď budu řešít zda model3 na běžné ježdění a nechat si oktavku 2 TDI, nebo zda vzít třeba model Y a z toho udělat hlavního tahouna a IX20 nechat na popojíždění když je druhé auto v luftu, náklady na údržbu té IX20 jsou minimální, olej za pár stovek 1x za 2-3 roky (já vím, mělo by se za 2 xD ), přezuju si sám a nějakou stovku za filtry, než se tímto tempem dostanu k nějaké větší údržbě, auto bude mít asi 30 let 😄
Zato oktávka jezdí sice za nic (4,5l), ale náklady na údržbu, rozvody a opravy (je to už dost staré auto) to dost prodražují a zase by se z oktávky stalo jen popojížděcí autíčko
Určitě nahradit to auto které jezdí nejvíce. Takže u Vás tedy nahradit O2.
TM3 nebo Y je rozhodně volba rozumu. Já budu určitě kupovat zase ojeté EV a u Tesly je problém s opravami baterie, dostupnost dílů po nehodě a spoustu dalších drobností proto asi budu pokukovat po Enyaqu.
Ale nevím jak to s prostorem vůči Y.
Co se týče infotaimentu, tak mě by stačil k životu carplay. Leaf je pravěk a defakto mě nic nechybí.
U Nissanu je vtipné že k diagnostice baterie stačí minimální znalosti a telefon s obd převodníkem.
Tak loni jsem s IX20 najel 5 tis Km, pravda, žena byla na mateřské a nevyužívali se tolik 2 vozy zaráz. Ale jinak s ním za rok dělám stejně jen 8-9 tis Km. To zvládnu s tím starším benzínem. Elektro potřebuje prostě jezdit (stejně jako nafta) aby byl rentabilní.
Já budu mít podobný nájezd. Cca 10k. Zatím mám 6k a na DC jsem nabíjel max 5x. Nejvíc nabíjím na AC u Kauflandu kde nabíjení stojí 6kč.
Nabíjení max 3 hodiny do plna. DC cca 25 min, nejčastěji Lidl. Mám malou fve cca 5kwp a dá se hodně jezdit ,,zadarmo'' Máme dvě děti a když to jde tak jedeme Leafem. Za mě super auto. I oproti 2.0 TDI DSG je jízda mnohem lepší. Dálnice, zimaky, topení jsou tragedie. Ale můj průměr je 40-50 km denně.
Osobně řeším dilema, vím že další auto bude (ojeté) EV, asi nejspíš Tesla, ale auta potřebuji dvě. Otazka zni, zda vzít větší Teslu Y a k ni si nechat něco menšího na benzín, nebo Model 3 a k ní trojkoveho Supa. Ale zatím u mě asi vede Y+menší benzín.
Na co malý benzín? Já to mám právě naopak. Na dálky Touran, na trasy 100-200 km Nissan Leaf. (Výbava Tekna je pecka) Za mě strašne podhodnocene auto, kvůli strachu z degradace baterie. S Leafem najedu 1-1,5k km / měsíc
Ano, povolenkami by se dalo ospravedlnit 1% z 50% Cena emisních povolenek se podílí na celkových nákladech výroby elektromobilu VW ID.3, ale tvoří relativně malou část ceny. Emisní povolenky jsou potřeba zejména kvůli emisím CO2 spojeným s výrobou vozidla, především baterií, protože samotný elektromobil během provozu emise neprodukuje.
V roce 2024 se cena emisní povolenky v EU pohybuje kolem 80 až 100 EUR za tunu CO2. Výroba jednoho VW ID.3 by mohla vygenerovat přibližně 5 tun CO2, což znamená, že náklady na povolenky by se pohybovaly kolem 400 až 500 EUR. Při průměrné ceně vozidla kolem 40 000 EUR to odpovídá zhruba 1 % z celkové ceny.
Tento podíl závisí na tom, jakou technologii výroby a zdroje energie automobilka používá. Pokud se ve výrobním procesu uplatňují obnovitelné zdroje energie, množství emisí může být nižší a s tím i náklady na povolenky. Naopak při vyšším podílu fosilních paliv ve výrobě by cena povolenek mohla narůstat.
Takže nás jen na domácích trzích pěkně odrbavaji.
Kam s tím jezdíte? Jezdím relativně často ze současného bydliště do bývalého. Je to něco málo přes 50km.Takže bych to musel nabíjet jinak bych se nemusel vrátit.
Nejčastěji jezdím cca 30-50 km denně.
Uvidím jak to půjde přes zimu. Už jsem se smířil s teplejšíma botama. Topení je v mém případě dost znát na dojezdu. Dost se to dá vykompenzovat vyhřívaný volantem a sedačkou. Jinak nejsem úplnej eko pošuk jako rodinné auto mám Tourana v TDI.
Tak ještě že naši důchodci i my všichni mohou žít v míru a blahobytu demokracie.
Však on si je populista StB hovado babiš zase příští rok 300sty Kč a koblihou koupí...🫢🫢🫣🫣
Zato pětikolka se vyloženě pretrhla aby nás více nezadluzila. 🫶
Stíhačky se nakoupily, dozimetři, slepičáci se napakovali, plat Pavlikoj, Petříkov, Pekarce se zvedne o desetitisíce a důchodci nemají ani na salám.
Přesně 👍, schopná fotovoltaika na dobíjení auta u RD stojí od 500tis., schopné auto od milionu a víc...
6kwp bez předražený baterie teď budu pořizovat za cca 45k bez DPH.
Do teď jsem měl 4 kwp a přes léto jsem byl v podstatě soběstačny.
Tři měsíce mám Nissan Leaf, sice dojezd 100-150 ale dá se to. Porizovacka vůči ojetemu spalovaku byla až vtipná.
Třeba lidé chtějí levnější vozy s levnou údržbou. Je docela smutná pohled dívat se na to jak VW umí v Číně prodávat stejně vybavený vůz jako tady za polovinu. V tomto případě se liší pouze chemií baterie a LFP je pro lidi co jezdí méně dokonce i lepší. Požadavky na jejich ziskovost na domácím trhu se mi zdají příliš vysoké. Odkaz 1 A pak tu vidíme, že už i některé firmy se přeorientovávají na nákup ojetých vozů. A proč by ne když u těch nových vychází špatně poměr cena/výkon. Příklad třeba VW passat nový 1.2M ve výbavě, po 3 letech 0.6M , Tesla model Y ve výbavě 1.2M, zkuste najít ojetinu pod 0.9M. V roce 2020 tesla vyrobila globálně cca 454000 modelů Y a VW vyrobil 260 000 oblíbených VW passat
Nevím jestli to je pravda, ale myslím si že když prodají auto mimo EU tak za něho neplatí Bruselu vypálené v podobě emisních povolenek.
Všichni plnou hubu demokracie. Fakt sranda. Tolik omezení jako v současnosti nepamatuji a teď nesrovnávám s komunismem, který skončil na prahu mé puberty. Zakouřit si nemůžeš kde chceš, ani lahváč si na lavičce nevypiješ, děcku nesmíš dát přes zadek když se chová jak nemá... Ano, pojal jsem to hodně zjednodušeně, ale je toho strašně moc, co nám furt někdo zakazuje a přikazuje. A ve finále ty jejich zákazy a příkazy platíme my a klesá nám životní úroveň. Škoda mluvit.
Souhlas, hold teď v EU vládne libtardí dementokracie.
Mně vždy vše fungovalo a funguje...
Včetně skvělé aplikace KB+, která mi šetří spoustu času.
A přehlednost aplikace vyniká zejména při srovnání s produkty ČSOB nebo Monety, jejíž aplikace využívá rodina a věčně nefungují...
Přesně, vůbec žádný problém jsem neměl. Nově mám Apple a v kombinaci s face Id mě platby velmy šetří čas. Mám jak profi tak osobní. Obě verze webového rozhraní jsou za mě OK.
Pro posílání ukrajinských mužů v bojovém věku zpět do jejich domoviny je 67 % Poláků
________________
Hádal bych, že v ČR to číslo bude ještě vyšší... Snad si to čte ten ukrajinský dezertér Vasil a další, co se tu vyskytují v diskusích. Fiala brzy dá na vůli lidu a naléhání Zelenského a Vasil i ostatní půjdou...
Čím méně jich na tu frontu pošleme tím dřív to skončí. Za ty dva roky je evidentní že se pouze válka udržuje aby trvala co nejdéle a aby byl odbyt pro zbrojovky.
Radši přijmout 10 Ukrajinců, než jednoho Muslima.
a to pro vás konkrétně znamená co ? jaké konkrétní kroky by jste po vládě chtěl a nedělá je ?
Stačilo by aby Fijalenko dělal to co slíbil (pravicové kroky) tvrdil že zeštíhlí stát, dopadlo to tak že hned po zvolení vytvoril nová ministerstva aby každý z petikolky měl korytko. Zadlužování, poslusné schválení zelených nesmyslů a tím nabírání dalších úředníků za předsednictví, a takto by šlo pokračovat. Aktuálně v EU vládne progresivní levice, a každý co má aspoň něco v hlavě vidí že to směřuje do...
Podle mne ty platformy skončily hlavně z důvodu toho že z nich nebylo co stahovat. Většina toho braku který dnes vzniká totiž za stahování nestojí. A těch pár zajímavých titulů které jsou s velkou pompou natočeny, ne za rok jako ty bývalo před covidem, ale za pět let, ty prostě nedokážou takový server uživit. V posledních dvou letech se pravidelně ve zpravodajství dočítám jak mezi filmovou produkcí přibývá kasovních propadáků. Tak co byste, pro boha, chtěli stahovat? Jeden Alien:Romulus to nespraví, stejně jako to nespraví tisíce remaků jejichž děj už lidi znají nazpaměť.
Moje řeč, pošahany korektní, LGBT filmy a seriály si mohou strci do...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
o té Tesle to vím a než bude výměna Ovce aktuální (ca 2 roky), tak to snad další servisy vyřeší, každopádně Vídeň je pro mě určitě blíž ne Praha 🙂, Y je prostorově větší než Kodyaq/Enyaq. U Enyaqu jsou starší ročníky problém, než to škoda vychytala a hlavně na ně serou s podporou dost zpraseného infoteimentu.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Problémy prvních Enyaqů (aktualizace a předehřev baterky) mě moc netrápí naopak doufám, že to stlačí cenu tak nízko že to bude cenově zajímavé. Leaf měl najeto 45 tkm. r.v.:2017 uvedení do provozu 2019, ceník cena cca 960 k, koupeno za 240k. Interiér z větší části z pravé kůže, dneska už je všude jen nebinarní eko vegan koženka. Baterka mě netrápí, až bude na 60% zapojím ji do fve (kompatibilní s goodwe).
U tesly pokud se nepletu nelze nahratit danou sekci battery packu a pokud není problém jen s bms a pod. elektronikou, tak je výměna za 200-300k. ( V mém autě 192 jednotlivých li-ion článku, v Tesle jich je X tisíc, to je za mě poměrně velký prostor pro chybu) Sice je pravděpodobnost selhání malá, ale může Vás to potkat. U koncernu jde opravit baterie po blokach. U Nissanu jde dokonce celý blok ještě rozebrat a měnit jen segment, kde je serio-paralelni kombinace 2s2p nebo 4s4p, cena od 2 do 7 k takže, oprava u mě startuje na cca 10k bez práce. Za mě udržitelný auto. A až se začnou vykupovat nazpět baterie tak na tom možná ještě něco vydělám.
1 odpověď