Investici do FVE na RD zvažuji, ale nespěchám. Cena klesá, kvalita komponentů roste. Zase takové terno ta úspora není, při spotřebě 9 MWh mi to spočítali na cca 20k/ rok, bo v zimě mi na topení moc nepomůže, takže návratnost cca osm let. Kdo si počká, ten se dočká… Je to podobné jako s elektroautem (druhým do rodiny na cesty kolem komínu), cca 2030 klidně, pokud bude zajímavá cena a ne 500k rozdíl oproti spalováku…čili návratnost (diplomaticky řečeno) ve hvězdách. Je to spotřební zboží a nejhorší možná investice.
Pravidelně cestuji do Brna vlakem od jihu, a tedy mám možnost pozorovat "pokroky" stavby...Diplomaticky řečeno je to zoufalé... Předloni mj. narazili do mostního pilíře, takže vyřadili z provozu jednu železniční kolej, loni na Vánoce zase nechali utopit bagr... Říkám si, zda se s tím upouštěním nezačalo příliš pozdě. Doufejme, že to bude stačit.
Celá věc má několik rovin. Primárně samozřejmě auto nemělo v protisměru co dělat, sekundárně však jde o selhání státu, neboť v tomto úseku Brno - Svitavy s takovou intenzitou dopravy měla již dávno stát dálnice…V úseku z Brna do Březové nad Svitavou jsou dva pruhy na předjíždění pouze v jednom úseku za místem nehody a pokud za nim chytnete kamion, zpravidla predjedete až ve stoupání z Brezove do Svitav, bo moc jiných možnosti není, resp. to neumožňuje intenzita provozu. Buďte na sebe opatrní a jezděte rozumně 😉 Raději dojet o něco později a v klidu.
Záleží na mnoha okolnostech a destinaci. V zásadě však po Evropě litame zpravidla bez CK - ubytovani i letenky vyberu pohodlně on-line a za lepší ceny s termínem třeba 8 noci, popřípadě dle času letu lze lokalitu procestovat a odletět z jiného letiště do výchozího, což mi CK nenabidne. S CK jsme byli jen v Turecku a na Djerbe. Každý to však má jinak.
A on se tomu někdo diví při cenách EV? Bydlíme na dědine, dvě auta nutnost, ale taky nejhorší investice, takže volím variantu poměr cena výkon. Proč bych měl investovat trojnásobek oproti autu se spalovákem, které rozhodně vydrží déle než 10 let? Často jezdím na hory i v létě a řekneme si upřímně, poslední co chcete řešit po celodenní turistice je hledání nabíječky…A o zimním provozu EV mám jisté pochybnosti… A propo, proč nejsou propagovány hybridy na přechodné období např. do konce desetiletí? EV zatím opravdu nesplňují rovnici cena x výkon. Čas ukáže, za pět let budou ceny, baterie a dobíjecí infrastruktura jinde…anebo dojde k vystřízlivění…
Nejenom notoricky známá hláška z Pelíšků, ale nabízí se i příměr názvu díla Komu zvoní hrana.
Nemám nic proti racionálnímu technickému pokroku s důrazem na ekologii, avšak tady jej neshledávám.
S ohledem na výše uvedené mám za to, že bychom se měli vydat zlatou střední cestou - hybridy. Cenově dostupnější, alternativní pohon, a tedy vyšší praktičnost a menší nutnost plánování dobijeni. V konečném důsledku nedojde k pohřbení autoprumyslu v EU.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vychází to asi na 10 - 12 panelů, což mi přijde akorát na běžný provoz domácnosti, v létě stejně nežádoucí přetoky, navíc u nás už je vyčerpána síť distributora, takže přetoky stejně nic. V zimě potřebuji denně listopad - únor cca 50 kWh, takže to mi fve stejně nepomůže. Ale polovinu spotřeby RD by vyřešit mohla. Uvidíme 😄
Opatření chápu v tom ohledu, že pokud má domácnost spotřebu 2-3 MWh za rok a na střeše 9,9 KWp, nedává to příliš ekonomickou logiku.