Cože? Cituji:" drobného poplatku ve výši přibližně 0,47 euro (cca 11,70 korun) za každou kilowatthodinu spotřebované elektřiny, což by vedlo k nárůstu ceny elektřiny pro koncové spotřebitele o zhruba dvě procenta,"
Nemělo vy se spíše jednat o MWh a ne kWh.
To nyní mají cenu cca 1100 Kč za kWh, když 0.47 euro = 2 procenta.
ten článek je o ničem.
majitelé FVE by čekali nějaké konkrétní info jak co bude fungovat.
jak budu vyrobenou elektřinu dodávat například tetě do prahy, jak se to bude platit....
Taky netuším, podle jakého klíče se ta vaše elektřina bude dělit nezi odběratele.
Sami si v rámci skupiny aktivního zákazníka (1 až 5 výroben a max. 11 členů = EAN elektroměrů) určíte alokační klíč. Např. kdyby vás bylo 10, tak se třeba domluvíte, že každý odebere 10%. Což může být nevýhodné. Když víte, že někdo má v době největší výroby z FVE i větší spotřebu, např. filtruje a ohřívá bazén tepelným čerpadlem, tak mu přidělíte třeba 40%.
pořád mi tu chybí co s elektřinou kterou vyrobím pošlu do síte svým odběratelům ale ti si vezmou jen část protože ji momentálně nebudou potřebovat ale já ji vyrobím víc...
tu mi zaplatí kdo?
nebo to bude bonus pro EON, ČEZ a Křetinského zdarma...????
Každý kdo provozuje FVE, musí mít podepsánu smlouvu s fi., která má licenci k obchodu s elektřinou o výkupu Vašich přetoků. Takže co nevyužijí další členové ze skupiny sdílení jako aktivní zákazník, jde do přetoků a podle toho jakou máte smlouvu (fixní cena nebo dle SPOT) dostanete za to zaplaceno.
Zásuvky a Wi-Fi připojení chybí i na trase z Brna do Prahy a zpět, což už mi připadá jako úplný stedověk, při propojení 2 našich největších měst. Konkrétně na spojích R 876 Svitava (R19) s odjezdem z Brna ve 3:10 hod.
R 865 Svitava (R19) s odjezdem v 8:03 hod. z Prahy
R 866 Svitava (R19) s odjezdem ve 12:56 z Brna
R 875 Svitava (R19) s odjezdem v 18:03 hod. z Prahy
Asi se jedná o stejný vlak, který jezdí pouze na této trase tam a zpět.
Takže se nyní konečně dozvídáme reálnější cenu za výstavbu bloků JE z původních avizovaných 160 mld. Kč v cenách roku 2020, na 437,5 mld. v cenách roku 2023, což jasně ukazuje na jejich neekonomičnost. Takže za dalších 5 let, než se kopne do země, to bude ještě více, minimálně o inflaci. Další věc je výrazný posun termínu dostavby. Dříve uváděný rok 2036 se nyní změnil na rok 2041. Což je pěkných 5 let navíc. To se nám ten jízdní řád výstavby pěkně opožďuje. Ta aby ČEZ už okamžitě zahájil přípravy na budování 2 až 3 nových paroplynových elektráren. Ke stávajícím Počeradům a plánovanému Mělníku, by měl ještě stavět další. V SRN jejich výstavba trvá do 2 let, od schválení projektu. Jenže u nás schvalovací a povolovací procesy trvají 8 až 10 let, až pak může proběhnout výstavba. Jestli by tedy nebylo výhodnější v ČR vybudovat celý výrobní proces výroby větrných elektráren (už nám chybí pouze výroba listů vrtulí a gondoly s generátorem) a nainstalovat jich min. 4.500 ks, nebo lépe ještě více o výkonu 3-4 MW. Investičně by to vyšlo pouze na necelou 1 mld. Kč, oproti 1,75 Mld. Kč za 4 nové bloky JE.
Tiskový mluvčí MPO pan Vošáhlík poskytl milnou (nepravdivou) informací o výši kompenzace 42 mld. Kč pro domácnosti. Matematika: když domácnosti v ČR za rok spotřebují elektrickou energii v množství 15 TW, to mi za 14 měsíců vychází 17.5 TW = 17.500 GW = 17.500.000 MW x 600 Kč/MW s DPH, tak mi vychází 10.5 mld. Kč. Takže se ptám, kam se rozdíl 42-17.5 = 24.5 ml. Kč "odklonil".
Nemyslel náhodou, že státní kompenzace za POZE v částce 42 mld. Kč je za všechny odběratele včetně firem?
Dobrý den pane Menšíku,
nechtěl by jste se ještě zajímat, proč investice Volkswagen do gigafactory na kapacitu 40 GW v Líňích je vypočtena na 120 mld. Kč (cca téměř 5 mld. EUR), když jenom město Plzeň spočítalo kompenzační stavby na 12 mld. Kč, jak uvádí článek Odkaz 1
Investice Volkswagen do výstavba obdobné výroby v Polsku by měla být kolem 2 miliard EUR, jak uvádí článek Odkaz .
Stejně tak již Volkswagen rozhodl o investici ve Španělsku a náklady byly vyčísleny na 7 mld. EUR (1x výroba baterií ve městě Sagunto a přestavby 2 výrobních závodů aut, na budoucí elektroauta ve městech Mortorello a Pamplona). Dále je v článku uvedeno že v SRN ve městě Salzgitter vznikne Gigafactory na kapacitu 40 GW za 2 mld. EUR. Jak uvádí článek Odkaz
V článku E15 Odkaz , je uvedeno, že LG postaví gigafactory s kapacitou 40 GW v USA za 1,5 mld. USD.
Čínský CATL pro Mercedes postaví gigafactory na 100 GW v Maďarském Debrecínu za 7,34 mld. EUR, jak píše článek Odkaz . Takže se táži, PROČ? taková cena.
Co dělali naše 3 distribuční společnosti od roku 2009, že do této chvíle nejsou tyto elektroměry nainstalovány, i když se tak mělo stát do roku 2020 u min. 80% spotřebitelů v jednotlivých státech, dle směrnice EU 2009/72/ES už z roku 2009.
Již nyní vím jak se tato dotace rozdělí: 2 mld. Kč získá ČEZ, 700-750 mil. Kč EG.D a zbytek 250-300 mil. Kč PRE. Bude to podle poměrného počtu zákazníků v ČR.
Připadá mi to naprosto nehorázné. Co tyto firmy 13 let dělali. Kam investovali své zisky. Nechápu.
Teď to MPO zdůvodňuje zaváděním komunitní energetiky.
Souhlasím s vámi. Zadala jsem si potávku již loni a letos i u svého dodavatele elektriky, chtěla jsem investovat do panelů ( máme velikou plochu na střeše celý den pod slunečním svitem ). Chtěla jsem, že ušetřím za elektriku ( vaření, ohřev vody + elektrospotřebiče ) a zbytek bych dala na prodej do sítě. Vůbec by nebylo doporučeno, prý máme malou spotřebu a nevrátí se nám pořizovací hodnota a asi ani dotace by se na nás nevztahovala.
Dobrý den paní Valentová, malou spotřebu máte ve společných prostorách, ale pokud se zapojí většina domácností (nad 75%, nemusí s připojením souhlasit všechny), což by mělo být uvedeno v chystané vyhlášce ERÚ s účinností od 1.1.2023, tak se spotřeba zvýší výrazně.
Bez chystané změny ERÚ, se instalacím na bytových domech firmy vyhýbali a argumentovali, že je to nevýhodné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak proč se kolem dálnic a železničních koridorů budují dlouhé protihlukové stěny z betonu. Proč se nepoužívají plaňky z recyklovaných plastů. Dali by se i snadno rozebrat v případě potřeby. Složky IZS by se pak snadněji dostali k případnému místu zásahu.
1 odpověď